Alternátor

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
2pa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 05.06.2016 10:54

Re: Alternátor

Příspěvek od 2pa » 06.10.2023 23:08

2pa píše: 22.08.2023 22:42
jardab2 píše: 29.01.2022 17:29 Rychly dotaz - mam v haji alternator, asi prorazeny usmernovac merenim po demontazi, nedobiji, kontrolka nesviti. Motor 1.6 TDCI 66kW HHDA
Puvodne byl DENSO 3M5T-10300-PD, 120A
Nasel jsem pro tento motor DENSO DAN930 ktery ma 150A ale pro tento kod motoru je urcen, cili mechanicky bude snad kompatibilni. Muze byt nejaky problem po elektricke strance? Samozrejme jde o to, ze jsem ho nasel nejlevneji ;-)
Jeste by me teda zajimalo, proc je u jednoho paru vyvodu vinuti zdvojena dioda na zem (vpravo v krouzku) a u dalsich dvou ne, ale pokud se vse povede, provedu pitvu...
alternator.jpg
Ahoj, mám prakticky totožnou situaci, F II 1.6 TDCI 66kW HHDA, auto má najeto poctivých 105 tis. Alternátor asi DENSO podle tvaru, štítek odpadl, až na regulátor z žebrováním vypadá stejně jako u Jardy2. Nedobíjí, kontrolka nesvítí. U alternátoru ložiska i uhlíky v pohodě, rotor odpor cca 3 ohmy, diodový můstek zdá se ok (z jedné strany neprůchozí, z druhé cca 0,7V). Otázka je stator - všechna tři vinutí cca 0,1 ohmu (nemám měřák s menším rozsahem), takže těžko poznat případný mezizávitový zkrat. A taky nevím, jak změřit regulátor.
Hlavně se chci zeptat Jardy2, jak po roce a půl funguje DENSO DAN930, mám v plánu jít do toho taky, pokud se stávajícím altíkem nevymyslím nic dalšího.
Dík Pavel
Ahoj, díky oscaar za reakci, alternátor vyměněn za DENSO DAN930, od výměny všechno v pohodě . Pavel

Uživatelský avatar
TomBaa
Junior
Junior
Příspěvky: 224
Registrován: 28.06.2010 18:08
Bydliště: JmK

Re: Alternátor

Příspěvek od TomBaa » 14.01.2024 20:51

Ahoj, omlouvám se za asi rutinní dotaz, ale nestíhám si přečíst príspěvky tématu... Zajímá mě jaký máte průběh napětí alternátoru, resp. jaké by mělo být. POkud jsem měřil na autobaterii multimetrem tak cca 10 min po stratu dává stále kolem 15,2V , to mi přijde moc..?
Jedná se Focus mk3 - Ti-vct.
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24542
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Alternátor

Příspěvek od ZaQik » 14.01.2024 20:59

vis, jaka je vyhoda fora napr. oproti FB? ze si muzes snadno najit, co kdo kdy napsal ... takze "nestíhám si přečíst príspěvky tématu" tady nezkousej a nauc se HLEDAT
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
TomBaa
Junior
Junior
Příspěvky: 224
Registrován: 28.06.2010 18:08
Bydliště: JmK

Re: Alternátor

Příspěvek od TomBaa » 14.01.2024 21:49

Tak to po těch letech co jsem tady jsem už parkrát zkusil..ale číst tenhle topic nehodlám. To radši dám pexeso s dětmi... pane admine
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24542
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Alternátor

Příspěvek od ZaQik » 15.01.2024 06:59

preji hezky traveny cas s detmi :palec_nahoru:
(na podobne chlubeni mas sekci pokec)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
ScorpionSX
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1805
Registrován: 29.01.2011 18:05
Bydliště: Trenčín, SR

Re: Alternátor

Příspěvek od ScorpionSX » 01.03.2025 17:25

Viem že sa to tu už pár krát riešilo, ale nenašiel som na to nejakú extra odpoveď...má nejaký zmysel prehadzovať v PCM hodnoty alternátora zo 120A na 150A? Vela užívatelov písalo že menili alternátor, ale prakticky nikto nepíše, či zmenili aj tento parameter. Tiež som zmenil 120A na 150A, auto vyzerá že vyslovene nepotrebuje mať tento parameter zmenený, ale rád by som to mal naporiadku. Chápem to nejak tak, že PCM potom vie, že môže rozdeliť viac výkonu medzi jednotlivé spotrebiče v aute (PTC, výhrevy, atd...), ale teda neviem či to nemá vplyv aj na niečo iné? Dobíjanie baterky? Aj keď na FF2 tam asi žiadna extra inteligencia nehrozí...
:arrow: Roman_Ko211
Ford Focus MK2 2005 1.8TDCi - GALLERY

Uživatelský avatar
ScorpionSX
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1805
Registrován: 29.01.2011 18:05
Bydliště: Trenčín, SR

Re: Alternátor

Příspěvek od ScorpionSX » 05.03.2025 19:38

Tak neviem či sa reálne niečo zmenilo, ale parameter som nakoniec zmenil.
Snímka obrazovky 2025-03-05 193428.png
Na mojom 1.8TDCi som musel robiť komplet flash FW, načítanie 78 minút, zápis 134 minút - Fordiag kábel, 1Mbps pripojenie v elmconfigu - baterka v aute vyšlahaná nakomplet, notebook ostal na 10%...dúfam že už to robiť nebudem :mrgreen:
:arrow: Roman_Ko211
Ford Focus MK2 2005 1.8TDCi - GALLERY

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 732
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: Alternátor

Příspěvek od gecko-x » 06.03.2025 09:20

Takový věci se delaji s obojim na nabíječce
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4029
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

Příspěvek od djdekl » 06.03.2025 11:12

a UCDS, to je rychlejsi :D

Uživatelský avatar
ScorpionSX
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1805
Registrován: 29.01.2011 18:05
Bydliště: Trenčín, SR

Re: Alternátor

Příspěvek od ScorpionSX » 06.03.2025 18:09

UCDS mám len tú cracknutú čínu, s tým by som sa asi bál :mrgreen: ... ale čakal som že ten Fordiag kábel pôjde rýchlejšie, lebo keď som dorábal tempomat tak so starším káblom, čo ide polovičnou rýchlosťou, to išlo paradoxne rýchlejšie a je to prakticky ten istý proces.
Ale na nabíjačke bola druhá baterka, ktorú som tam potom rovno prehodil (už to môžem robiť na čas :mrgreen: ) a o notebook som sa pôvodne nebál, on vydrží niekolko hodín v pohode, ale niekde počas procesu sa pripojil na wifi z domu, ale velmi slabú, tak asi ako sa snažil aj o nejakú sieťovú komunikáciu, tak s tým slabým signálom to tej baterke nepomohlo...a to som si všimol až neskoro :(
:arrow: Roman_Ko211
Ford Focus MK2 2005 1.8TDCi - GALLERY

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host