Stránka 44 z 191

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 13.04.2010 13:12
od Komi
ano, je to nejak tak ze pocitac sleduje vzdialenost medzi regeneraciami a ked sa hodne skrati interval - mozno okolo 100km, tak uz hodi chybovu hlasku - cize da sa to z pamate vycitat (na niektorom fore bol chybovy kod na castu regeneraciu), ze situacia je vazna, a potom mu uz neostane ine len rozsvietit kontrolku a hodit do nudzaku...
skoda ze regeneracia nie je nijak indikovana, sofer by mal pribliznu informaciu o stave - zaneseni filtra...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 13.04.2010 13:38
od Sobull
Při běžné kontrole a napojení na dia se dá vyčíst v jakým stavu je DPF? Myslím jestli se dá dostat k nějaké statistice jak často regenerace spouští, případně k nějakýmu grafu diference na filtru za delší dobu(to by bylo asi nejlepší na odhadnutí stavu filtru)? Případně jestli to ukáže dokonce v procentech zaplnění filtru. V létě s tím asi pojedu dlouhou trasu a teď mám najeto 120000, rád bych to ještě před tím nějak odhadnul...
Jojo, ten indikátor regenarace... to by byla věc. Jednak by člověk věděl a druhak by měl možnost nechat to proběhnout vždycky do konce... :(

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 13.04.2010 13:47
od Komi
to uz davnejsie na niektorom fore bolo uvedene ze niektory chybovy kod je zvysena frekvencia regeneracie cize avizo na blizky servis DPF, a pred par dnami pisal nemec na svojom fore ze dosiel do forda s uz svietiacou kontrolkou a po nacitani pamate mu zahlasili ze ma na 90p zapchaty DPF...
nechal to vycistit tym sajratom co som pred par dnami tu nechal link a zatial jazdi ako za nova (do kedy? - zatial je to kratko)
ale ten indikator regeneracie by asi nebol marny...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 13.04.2010 14:52
od BobTDCi
Neverím, že niekto naozaj znalý, by to nevedel vytiahnuť - ale chcelo by to veľa uvažovania jeho znalej mysle a potom trochu laborovania a samozrejme použitie nejakých prevodníkov signálu, lebo tak ako väčšina vecí sa dá indikovať trebárs podľa istých spriahnutých parametrov či dejov - či už v priamej či nepriamej úmere.
Napadá mi taký p. Reckziegel - som si istý, že by to zvládol...
No som presvedčený, že je veľká škoda neindikovanie prebiehajúcej regenerácie.
PS: Keď hodilo do núdzáku mňa - dia načítala "iba" zanesený DPF - nič o percentách zanesenia tam nebolo, bol som celú dobu pri ňom.
:roll: :? 8)
PS1: Viackrát sa stalo - známy má diagnostiku Bosch - že som mával poslednú dobu hlášku:
"Prekročenie doby regenerácie DPF" - kód teraz neviem.
To by mohla byť dobrá indícia predpovedanie konca života DPF - hmmm? :idea: :idea: :idea: :idea: :|

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 13.04.2010 15:55
od Sobull
No já právě mám zkušenost, že v pežotím servise to řeknou rovnou v procentech, ale tady sem se o tom nedočetl.
Jde mi o to jestli to dokáže vytáhnout normální servisák. Je mi jasný, že když by musel někde šťourat a ještě mít převodníky a kdesicosi, tak se na mě každej vyprdne.
Zkrátka napojit na dia a říct "aha vám se filtr regeneruje co 1000 km, tak to máte ještě v pořádku" nebo...
Ale při těch problémech, co tady s tím lidi mají, už by to tu určitě bylo.
Čím dál víc přemýšlím, že ten xindl vyndám preventivně.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 13.04.2010 18:18
od tomzan
Mám jeden poznatek ohledně regenerace DPF a následné výměny oleje včetně olejového filtru.
Jak jsem již uváděl na tomto vlákně dříve, tak mi odešlo turbo po cca 1200km po regeneraci DPF.
Nabyl jsem dojmu, že Ford servis pochybil a tak jsem se trochu po tomto pídil.
Přímo na Ford Motor Company ČR mi bylo řečeno, že výměna oleje včetně filtru je sice doporučena, avšak ne přikázána a neuskutečnění výměny nemůže mít vliv na možnou poruchu turba (u mě kaput ložiska -najeto 82500 km). Na druhou stranu bylo potvrzeno, že při tomto procesu se do oleje dostávají krom nafty i saze, což podle mě si poněkud protiřečí. Asi každého napadne, že zase spolu se sníženou mazací schopností nějak musí ovlovnit chod ložicek u rychle se otáčejících ložicek turba. S tímto jsem se nespokojil a tak jsem nechal právníky aby se trochu činili. Přímo soudní znalec potvrdil, že po vynucené regeneraci filtru pevných částic není nezbytně nutné měnit olej včetně olejového filtru.
Nechám si dát olej z mého motoru bokem, protože chci vydět ten sajrajt na vlastní oči.
Co tedy týče této regenerace DPF, vždy bych vyměnil olej ať je to nutné či ne.
Je jen na nás, majitelích a provozovatelích tkovýchto aut, abychom si to sami ohlídali.
Jak vidno, není na toto spoleh ani ve značkových servisech. I když nechci hanit všechny servisy. Jsou i takové, které nenechají auto po této proceduře odjet ze servisu.
Co se týče kontroly stavu zaplněnosti DPF, myslím si, že by se dalo využít difirenciálního měřiče tlaku DPF, kde se měří tlak před a za fltrem a tak se sleduje jeho upchanost (míra rozdílu by mohla udívat stav zaplněnosti). Pokud by se dalo nějak pracovat s tou to hodnotou, pak by nějaké takové čidélko nemuselo být až takový problém. A co se týče upozornění na probíhající regeneraci, pak toto už bude nejspíš na vytažení odpovídající hodnoty z řídící jednotky, nebo sledování aktivity odpovídajích součástí, což tak snadné asi už nebude. I když...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 13.04.2010 19:28
od Komi
ak ale je v DPF meranie teploty, tak to by mohla byt schodna cesta

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 13.04.2010 19:34
od BobTDCi
Má rozsah od 100°C - v nižších intervaloch nesníma - Komi, dobrý tip!
:roll: :wink: 8) :wink:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 13.04.2010 19:35
od BobTDCi
Sobull píše:No já právě mám zkušenost, že v pežotím servise to řeknou rovnou v procentech, ale tady sem se o tom nedočetl.
Jde mi o to jestli to dokáže vytáhnout normální servisák. Je mi jasný, že když by musel někde šťourat a ještě mít převodníky a kdesicosi, tak se na mě každej vyprdne.
Zkrátka napojit na dia a říct "aha vám se filtr regeneruje co 1000 km, tak to máte ještě v pořádku" nebo...
Ale při těch problémech, co tady s tím lidi mají, už by to tu určitě bylo.
Čím dál víc přemýšlím, že ten xindl vyndám preventivně.
Ale pežot má celkom inú RJ a celkom iný softwér - takže - je celkom logické, že vo forde to nejde.
Diferenciálny snímač tlaku je iba dvojitý tlak na jednu membránu - teda nemá prevodník na numerický výstup.
Prevodníkom som myslel prevodník nejakého tlaku, napätia - veličiny na údaj na perifériu.
:roll: :idea:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 13.04.2010 21:21
od V12
Myslim, ze to meranie teploty by nemuselo byt zle - staci na to napojit nejaku velmi jednoduchu elektroniku s kontrolkou v kabine - zacne regeneracia a kontrolka sa po stupnuti teploty rozsvieti. Po ukonceni regeneracie zasa teplota klesne a kontrolka zhasne.

Co sa tyka tej "nepotrebnosti" vymeny oleja - staci porovnat viskozitu a obsah abraziv v oleji pred a po regeneracii, podla moznosti z viacerych aut a potom sa spytat u Forda, ci sa moze pouzivat olej s parametrami zistenymi po regeneracii. Ak povedia ze nie, mame ich, lumpov zlodejskych. Otazka - aka je marza servisu na vymene turba ???

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 14.04.2010 14:22
od Sobull
BobTDCi píše:Ale pežot má celkom inú RJ a celkom iný softwér - takže - je celkom logické, že vo forde to nejde.
To já vím, že má jinou. To bylo spíš takový povzdechnutí :wink: .
To ale neznamená, že to že to ve fordu nejde je logické. Naopak bych řekl, že je to nelogické... Když už od někoho beru (nebo se podílím na vývoji) motor i s takovým sajrajtem jako FAP, tak se vším všudy včetně možnosti ten sajrajt diagnostikovat.
Ale diagnostiku Ford jsem nikdy neviděl, tak nechci soudit, třeba to jde.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 14.04.2010 16:59
od pavel28
Sobull píše:
BobTDCi píše:Ale pežot má celkom inú RJ a celkom iný softwér - takže - je celkom logické, že vo forde to nejde.
To já vím, že má jinou. To bylo spíš takový povzdechnutí :wink: .
To ale neznamená, že to že to ve fordu nejde je logické. Naopak bych řekl, že je to nelogické... Když už od někoho beru (nebo se podílím na vývoji) motor i s takovým sajrajtem jako FAP, tak se vším všudy včetně možnosti ten sajrajt diagnostikovat.
Ale diagnostiku Ford jsem nikdy neviděl, tak nechci soudit, třeba to jde.
Ve Fordu jsem se na to ptal,a tam mě řekli,že se dá na diagnostice vyvolat kdy byla pravedena poslední regenerace.Ale vyvolat jsem si ji nenechal.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 15.04.2010 07:48
od Sobull
Jen poslední? To je škoda. Když sem byl na předprodejní prohlídce ve Fordu, tak mi zase říkal, že tam je vidět, že auto jezdilo spíš delší trasy, že se filtr pěkně regeneroval. Jenže tenkrát sem se o to víc nezajímal, tak nevím z čeho na to usoudil...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 15.04.2010 11:16
od BobTDCi
Sobull píše:Jen poslední? To je škoda. Když sem byl na předprodejní prohlídce ve Fordu, tak mi zase říkal, že tam je vidět, že auto jezdilo spíš delší trasy, že se filtr pěkně regeneroval. Jenže tenkrát sem se o to víc nezajímal, tak nevím z čeho na to usoudil...
Práve z toho ako často boli prevádzané regenerácie - ich frekvencia napovedá o zložení jazdných trás. :roll:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 15.04.2010 12:44
od Sobull
BobTDCi: No to sem si myslel, ale moc to nehraje s tímhle:
pavel28 píše:že se dá na diagnostice vyvolat kdy byla pravedena poslední regenerace.Ale vyvolat jsem si ji nenechal.
Tak nevím :(