Stránka 43 z 190
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 29.03.2010 21:21
od pavel28
BobTDCi píše:Neboj sa - ak DPF vymenili korektne a dodržuješ intervaly výmeny - tzn. nemáš upchaté sítko za ol.čerpadlom a v prívode oleja k turbu - tak si v pohode.
Čiastočnou indikáciou je doba svietenia kontrolky mazania po naštartovaní - jak studeného i teplého motora.
Ak svieti do 1 max. 1.5sekundy tak by nemal byť žiaden problém.
Ak dlhšie...je racionálne sa na to pozrieť.

Tak to jsou moudré skušenosti,DÍKY musím jít na to mrknout.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 02.04.2010 20:00
od wolf138
Mám za sebou úspěšně vymontovaný filtr částic - focus 1,6 80kw r. v. 2005. Je s tím hodně práce - naprostý nesmysl je, že práce trvá cca 2 hodiny - v tom případě jenom sundají kryt motoru, rozříznou zespoda filtr (ano, rozřínou - bez ohledu na prostor...), a buď ho vymlátí nebo do něj provrtají díry - tedy do vnitřní filtrové vložky). Spodek filtru zůstává nezavařený, jen se přes něj přetáhne kovový pás s těsněním. Úpravu jsem viděl na vlasní oči, ale za 10 000,- mi přišla dost drahá. Součástí je samozřejmě softwarová úprava. Ta je v podstatě to nejjednodušší, do ŘJ motoru se nahraje software pro vozy bez DPF. Následuje odpojení čidel. Já jsem se vydal složitější cestou vyjmutí filtru ven z vozu - to je min. 2 hod. práce, spíš 3. Většina spojů je na fordech oproti např. VW zkorodovaných - opět vysledováno na cca 30 vozech... Dále následuje rozříznutí filtru, vysekání samotné vnitřní filtrační vložky a nasazení zpět. Celkem mechanická práce min. na 5 hodin. Odpojení čidel a nahrání softwaru je otázkou chvíle. Pozor!!! Vůz jednoznačně nemůže splnit limity kouřivosti - pro EURO IV. To je samozřejmě nesmysl. Pokud to firma tvrdí, tak při měření upraví vstupní údaje. Zbytek je samozřejmě OK - katalyzátor zůstává. Vůz se celkově projeví větší akcelerací a všechny přechodové režimy po přeřazení jsou jakoby ostřejší - vůz se chová hbitěji. Možná ale jen subjektivní dojem. Pro naprosto perfektní vyřešení i aktustické stránky věci by se ale musela část filtru pod katalyzátorem odstranit (a dále vhodně napojit na výfukové potrubí), protože pod katalyzátorem vznikne jakýsi kotlík, který samozřejmě rezonuje - v určitých režimech je auto prostě hlučnější. Ale to je dotaz pro odporníky zde na fóru. Jak vypadá katalyzátorový díl vozů bez DPF? Nemohu posoudit. Celková cena za odstranění - pod mým osobním dohledem 8 000,- Kč.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 02.04.2010 20:22
od pavel28
wolf138 píše:Mám za sebou úspěšně vymontovaný filtr částic - focus 1,6 80kw r. v. 2005. Je s tím hodně práce - naprostý nesmysl je, že práce trvá cca 2 hodiny - v tom případě jenom sundají kryt motoru, rozříznou zespoda filtr (ano, rozřínou - bez ohledu na prostor...), a buď ho vymlátí nebo do něj provrtají díry - tedy do vnitřní filtrové vložky). Spodek filtru zůstává nezavařený, jen se přes něj přetáhne kovový pás s těsněním. Úpravu jsem viděl na vlasní oči, ale za 10 000,- mi přišla dost drahá. Součástí je samozřejmě softwarová úprava. Ta je v podstatě to nejjednodušší, do ŘJ motoru se nahraje software pro vozy bez DPF. Následuje odpojení čidel. Já jsem se vydal složitější cestou vyjmutí filtru ven z vozu - to je min. 2 hod. práce, spíš 3. Většina spojů je na fordech oproti např. VW zkorodovaných - opět vysledováno na cca 30 vozech... Dále následuje rozříznutí filtru, vysekání samotné vnitřní filtrační vložky a nasazení zpět. Celkem mechanická práce min. na 5 hodin. Odpojení čidel a nahrání softwaru je otázkou chvíle. Pozor!!! Vůz jednoznačně nemůže splnit limity kouřivosti - pro EURO IV. To je samozřejmě nesmysl. Pokud to firma tvrdí, tak při měření upraví vstupní údaje. Zbytek je samozřejmě OK - katalyzátor zůstává. Vůz se celkově projeví větší akcelerací a všechny přechodové režimy po přeřazení jsou jakoby ostřejší - vůz se chová hbitěji. Možná ale jen subjektivní dojem. Pro naprosto perfektní vyřešení i aktustické stránky věci by se ale musela část filtru pod katalyzátorem odstranit (a dále vhodně napojit na výfukové potrubí), protože pod katalyzátorem vznikne jakýsi kotlík, který samozřejmě rezonuje - v určitých režimech je auto prostě hlučnější. Ale to je dotaz pro odporníky zde na fóru. Jak vypadá katalyzátorový díl vozů bez DPF? Nemohu posoudit. Celková cena za odstranění - pod mým osobním dohledem 8 000,- Kč.
Kde jsi s tim byl?Tady je to levnější.
http://www.fapoff.cz/
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 03.04.2010 09:59
od Sobull
wolf138 píše: Pozor!!! Vůz jednoznačně nemůže splnit limity kouřivosti - pro EURO IV.
Jak to víš, máš změřeno? Psal jsem to někde na předchozí stránce, podle mě může. Je tam velká rezerva aspoň u 2,0, nevím jak 1,6.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 08.04.2010 11:56
od Komi
Na nemeckom fore chlapik pise ako dosiel so zapchatym DPF do Forda - skonstatovali filter na 90percent zaneseny, navrhli vymenu za 1800€, tak sa otocil a isiel do svojho oblubeneho neznackoveho servisu a tam mu ponukli vycistenie, a po vycisteni je s tym spokojny...chcelo by to ale referencie po dlhsom case, zatial su najdlhsie len polrocne...dal aj link na ten sajrajt cistiaci:
http://www.tunap.com/de/bereiche/automo ... /p131.html
v nemcine , ale da sa tam aj anglicky
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 08.04.2010 13:05
od Radegast
Komi píše:Na nemeckom fore chlapik pise ako dosiel so zapchatym DPF do Forda - skonstatovali filter na 90percent zaneseny, navrhli vymenu za 1800€, tak sa otocil a isiel do svojho oblubeneho neznackoveho servisu a tam mu ponukli vycistenie, a po vycisteni je s tym spokojny...chcelo by to ale referencie po dlhsom case, zatial su najdlhsie len polrocne...dal aj link na ten sajrajt cistiaci:
http://www.tunap.com/de/bereiche/automo ... /p131.html
v nemcine , ale da sa tam aj anglicky
Tak Poláci už prodávají na Allegru celou soupravu:
http://moto.allegro.pl/item916353397_pr ... tunap.html
Co na to foki, že by měl kšeft

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 08.04.2010 20:10
od martasak
Foki zatím pročítá forum "kolik máte najeto kilometrů" a kouká, kdy to bude obchodně zajímavé

.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 12.04.2010 17:07
od Ford74
ahoj ,
mam C-maxe 1,6 tdci ,80kw ,2007 ,79000km , měl jsem problém s EGR ventilem ,který mi vyměnili a při tom v servise zjistili ,že mi došlo aditivum do filtru pevných částic , což asi způsobilo mé problémy . Ve Fordu mi provedli doplnění a regeneraci filtru . Chtěl jsem zkontrolovat ,že to opravdu doplnili pořádně ,ale nevím kde je umístěna nádržka . V servisním manuálu na C-maxe je uvedeno ,že je schována pod plastovým podběhem předního pravého kola . Tam jsem ji ale nenašel .Asi ta rada platila pro 2,0 tdci ..Neví někdo kde ta nádržka je?
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 12.04.2010 17:18
od BobTDCi
..ale mala by byť tam - pre obe motorizácie - tu ide o priestorové riešenie.
Dal si dolu plastový podblatník? Inak nebudeš môcť povedať, že tam nie je.
Napríklad v R. Mégane II. 1.5dCi som tam mal naftový filter - ale v pohode...
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 12.04.2010 17:50
od V12
Ford74 :
Olej si po tej regeneracii uz vymenil ? Ak nie... Ale to je uz ina story.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 12.04.2010 18:16
od BobTDCi
Ozaj - vymenili ti olej hneď po regenerácii DPF cez WDS v servise?
Ak nie - NEJAZDI!!! Už ani naštartovanie - zabiješ si turbo - to hovorím s najväčšou vážnosťou!
Aj do predajne choď taxíkom, na biku, alebo busom - kúp olej a filter - a vymeň ho hneď.
Zatiaľ nič iné nerieš - myslíme to v dobrom...ale hlavne vážne.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 12.04.2010 20:16
od pavel28
Ford74 píše:ahoj ,
mam C-maxe 1,6 tdci ,80kw ,2007 ,79000km , měl jsem problém s EGR ventilem ,který mi vyměnili a při tom v servise zjistili ,že mi došlo aditivum do filtru pevných částic , což asi způsobilo mé problémy . Ve Fordu mi provedli doplnění a regeneraci filtru . Chtěl jsem zkontrolovat ,že to opravdu doplnili pořádně ,ale nevím kde je umístěna nádržka . V servisním manuálu na C-maxe je uvedeno ,že je schována pod plastovým podběhem předního pravého kola . Tam jsem ji ale nenašel .Asi ta rada platila pro 2,0 tdci ..Neví někdo kde ta nádržka je?
Tak já mám taky C-Maxe,a ta nádržka na aditiva je vzadu,asi u prostřet zadní napravy,taká černá plastová nádobka a vedou do ní drátky a hadičky..Ale stejně nezjistíš,kolik ti tam toho doleli.A ten olej rychle vyměn,to je pravda pravdoucí

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 12.04.2010 20:22
od pavel28
Při doplnění aditiva,se musí vždy provéct regenerace

To se mě nějak nezdá,nebo se pletu

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 13.04.2010 10:41
od V12
To, ci treba regenerovat neviem. Jedno je ale iste na viac ako 100% - po regeneracii treba IHNED VYMENIT OLEJ, inak prides o turbo a po dalsich kilometroch vylagrujes motor !
2 all s DPF a regeneraciou :
Ak vam regenerovali DPF, pozrite si, v akom stave je vypusteny olej - zriedeny naftou a zasvineny karbonom, vyzera ako nejaka brusna hmota.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 13.04.2010 12:40
od BobTDCi