Stránka 42 z 190
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.03.2010 17:32
od BobTDCi
No aj tak je to trošku lepšie - ako som si myslel. Hoci v niečom horšie - ak kľakne aj repas - budeš asi ty tým, komu servis povie, že bol odfláknutý repas a repasníci povedia, že pochybil servis.
Ale: Ak si si repasiu zadával sám - tak ti podľa mňa v najhoršom prípade ten posudok dajú.
Ak by to bola ich "dvorná" repasnícka firma - aj keby tam bol miesto oleja "džem" - tak by nepriznali chybu servisu - ak by im pohrozili, že si ten servis nájde iných repasníkov...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.03.2010 17:47
od tomzan
No právě. Pokud zase klekne i ten repas, pak jsem v pytli. To se pak bez posudku soudního znalce už neobejdu. Proto se snažím sehnat maximum informací, abych si to pohlídal. No zatím vyčkávám a v pondělí budu zjišťovat další informace. Kdyžtak budu informovat o dalším vývoji událostí.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.03.2010 18:14
od BobTDCi
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.03.2010 18:21
od tomzan
Jen straš. Taky mám rád maximum informací, i když v tomto případě jde spíš o zpětné sbírání infa a snahy řešení vzniklé situace a pak třeba tyto zkušenosti poskytnout jiným, když se dostanou do podobné situace jak já.
Měl jsem jen samé benzínové jednoduché motory, kde se nemělo skoro co pokazit a kdyžtak pomohl kalibrovaný poklep

Tohle je už o poznání složitější motor a auto ůbec, takže je tím pádem více věcí, co se můžou pokazit a další náklady při opravě. Ale to je holt riziko moderních aut vůbec.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.03.2010 18:42
od BobTDCi
Tak držím palce - nech peripetie rýchlo skončia a tak či tak - nenechaj so sebou zametať tými, ktorí si nerobia dobre svoju prácu - aby z nekvality nemali ešte synergický efekt...to by bolo naozaj hrozné.
Väčšinou sa im to zrejme ešte aj vypláca - a to nie je správne.
NIekomu ublížiť a ešte mať z toho zisk.
Každopádne by som kontaktoval aj importéra - a organizáciu čo obhajuje práva spotrebiteľov.
Nech ti poradia - majú skúsenosti určite aj v takejto oblasti...
Napríklad dosť krát som videl - absolútnu zmenu chovania ak príde na miesto činu kamera ČT z "černých ovcí"...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.03.2010 18:50
od Nicco
Mam otazku.
Moze turbo odist naraz, bez syndromov, ako je piskanie, alebo strata tlaku v urcitych otackach, alebo rozsvietenie kontrolky?
Alebo je to loteria a moze prdnut kedykolvek. Pred kazdou velkou cestou, by som sa bal. Nepomohlo by ani prekontrolovanie auta v servise pred cestou k moru?
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.03.2010 18:55
od BobTDCi
PS: Väčšina nečestných podnikateľov má nacvičené správanie voči nespokojným klientom, zákazníkom - zopár sebavedomých fráz, ak nepochodia príde akoby nedbanlivosť v "istotou"v chovaní, že si zbytočne nespokojník vytiahne ďalšie peniaze za súd...
Ak nezaberie prichádza občas hrubosť, až vyhrážanie(teda ak sa jedná o väčšie sumy)...
v tvojom prípade takéto myslím si nehrozí - aspoň v servise to tretie štádium nie.
U bazárnika - som si nie istý - to sú prazvláštne absurdní "pseudo-intelektuáli" dosť často, žiaľ.
Ale odhodlanie a schopnosť zastáť si svoje práva - obvykle dokážu veľa...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.03.2010 19:02
od BobTDCi
Nicco píše:Mam otazku.
Moze turbo odist naraz, bez syndromov, ako je piskanie, alebo strata tlaku v urcitych otackach, alebo rozsvietenie kontrolky?
Alebo je to loteria a moze prdnut kedykolvek. Pred kazdou velkou cestou, by som sa bal. Nepomohlo by ani prekontrolovanie auta v servise pred cestou k moru?
Môže - ale skúsený človek vie predpovedať aspoň približne, či je turbo v dobrom stave.
Jasné ale je - že nik nepredpovie - kedy sa upchá sací koš olejového čerpadla, či sítko na olej pod čerpadlom na jeho výtlaku tuším ba ani sítko v tzv. banjo skrutke prívodu oleja do turba.
Vedia posúdiť "iba" momentálny stav turba - vizuálne a rozsah mechanických vôlí...
Nothin else...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.03.2010 19:40
od tomzan
Velmi často se předpokládá, že nebudeš mít na soudní znalce, na právníky a soudy. Ale pro tohle jsou tzv. právní pojistky, které toto kryjí a ty se pak nemusíš bát se ozvat, protože víš, že máš za sebou oporu. Já naštěstí tohle mám, proto se nebojím se ozvat. Jenže to bych nemusel udělat blbost, viz ta repase.
Co se týče chování poskytovatelů šlužeb (servis, prodej), tak se vyskytují všechny prvky. Dělání ze sebe blbce, nevědoucnost, arogance, nacvičené fráze až po urážky apod. Pokud si toto nechají lidi líbit, pak se budeme odsouvat zpět a pak to bude opravdu mazec... Platit za blbost a neschopnost je nesmysl a nechat si kálet na hlavu ještě větší. Ale znám taky lidi, kteří se neumí ozvat, protože se bojí.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 20.03.2010 19:53
od BobTDCi
No oni to robia - celkom logicky zo zištných dôvodov - lebo sa im to väčšinou oplatí...
Dovolím si odhadnúť, že 50% sa neozve, ďalších 20% po prvotnom "divadelnom predstavení" - rôzneho repertoáru rezignuje.
Ďalších 10 až 15% rezignuje po niekoľkých návštevách, prosbách i hádkach a vysvetľovaní - kedy tá druhá strana má výrazne "zaseknutý kábel" a nie a nie pochopiť poškodeného.
Tipujem si, že tak 5% maximálne 10% ide do toho s odhodlaním dobojovať to do konca...
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 21.03.2010 11:52
od Sobull
Jen bych doplnil k původnímu tématu:
Zjistil jsem o Peugeoťáků, že motor s FAP má povolenou kouřivost 1,01 a naměřená 0,12 z poctivého protokolu. Z výroby bez FAP má povoleno 3,11 a naměřeno 0,26 taky poctivě. Takže sem byl docela překvapen, že i auto bez má celkem rezervu i pro Euro4. Bohužel ale pořád visí ve vzduchu ta možná změna měření a kontrola částic, pak je otázka co by následovalo. Já sem se na základě tohohle rozhodl tak, že až mi FAP odejde, vykuchám ho. Na emisích s tím projdu a když pak někdy v budoucnu bude změna, tak holt koupim novej. Otázkou zůstává jestli čekat nebo vykuchat preventivně, ta řízená likvidace motoru mě taky pije krev.
PS: jsou to hodnoty pro 2,0HDI. Ale myslím že 1,6 na tom bude podobně
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 21.03.2010 12:16
od V12
BobTDCi píše:
Vo Forde NR mi povedali, že 30-45minút ak si to dobre pamätám.
Ale nikdy mi ju nerobili - iba sme sa o tom hypoteticky bavili.
A predstavte si, že sa z oleja stane ten najnechutnejší "peelingový mazací" prostriedok...
keby sa mu potom urobil rozbor na obsah mechanických nečistôt - tzv. "NAS" - tak by nás tá predstava bolela ešte viac.
Tiež by sme asi boli prekvapení, ako mu stúpla viskozita - ale pritom vôbec nie kvôli tomu, že by sa mu zlepšili mazacie schopnosti - skôr naopak!!!

Kokos, ked iba polovicu z toho casu by to turbo malo byt mazane sajrajtom a nie olejom, dakujem pekne. A ako dakuje turbo, na to nechcem ani pomysliet. Tento postup by som normalne zakazal. Pre servis je to ale vyhoda - aspon sa u nich zakaznik ukaze skor na vymenu turba. Smrt DPF !!!
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 21.03.2010 12:33
od pavel28
A myslíte si,že když nechám odstranit DPF,tak to turbo bude v pohodě a vydrží mnohem déle???
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 26.03.2010 23:07
od hora
pavel28 píše:A myslíte si,že když nechám odstranit DPF,tak to turbo bude v pohodě a vydrží mnohem déle???
Jsem přesvědčený, že je to podmíněný spoustou úprav včetně řídící jednotky. Měl by to provést skutečný odborník přes tuto problematiku. Pak turbo bude v pohodě i po odstranění DPF.
Já ho raději koupil nové a teď trnu, kdy mi odejde turbo, doufám, že vydrží.
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Napsal: 29.03.2010 12:06
od BobTDCi
Neboj sa - ak DPF vymenili korektne a dodržuješ intervaly výmeny - tzn. nemáš upchaté sítko za ol.čerpadlom a v prívode oleja k turbu - tak si v pohode.
Čiastočnou indikáciou je doba svietenia kontrolky mazania po naštartovaní - jak studeného i teplého motora.
Ak svieti do 1 max. 1.5sekundy tak by nemal byť žiaden problém.
Ak dlhšie...je racionálne sa na to pozrieť.
