tomzan píše:
Takže v pátek jsem volal na FMC a odpoledne mi volali, že sice je po regeneraci DPF dopuručená výměna oleje, ale tento neudělaný úkon nemohl mít vliv na zadření ložisek turba. Takže jsem z toho poněkud rozčarovaný.
Turbo jsem dal na repasi, ale jaksi mi nedali nějaký rozbor důvodu poruchy turba a teď už je žeprý turbo hotové a nelze již dát tuto analýzu. Žeprý jich dělaj x za den a už si asi nebude ten člověk pamatovat co s tím bylo (ten co to dělal). Takže jsem v loju a zřejmě budu muset zacálovat celou opravu sám.
Nevím v tomto případě čemu věřit. Logika mi říká, že po regeneraci DPF přes WDS se do oleje dostane nějakej sajrajt a olej už nemá takové mazací schopnosti jaké by měl mít. Obdobně to platí o sítku přívodu oleje z motoru do turba, které se může zanést.
Už bych měl rád auto hotové a mohl zase jezdit. V servise odstavené je mi k ničemu.
No spomínal si právnikov DAS - toto im nemôžeš zožrať - už len vyjadrenia typu: - "Kto by si to pamätal!" - či: - "Robíme ich x za deň" - sú čisté kraviny!!!
Regenerácií DPF nerobia možno ani dve za týždeň - ešte tak veľký nemecký servis, ale u nás je DPF iba na dovezených autách!
Sú to rýchle ututlávačky - máš fakturáciu a zákazkový list, z tej regenerácie?
Dajú ti zákazkový list teraz o demontáži a montáži turba - tam musia byť napríklad popisy, či čistili či menili sací koš čerpadla i sítko pod čerpadlom(okrem toho v banjo skrutke pred turbom) Počkaj si na ten zákazkový list a máš ich v hrsti - (dúfam, že regeneráciu DPF si im nezaplatil bez papiera, či že si ho nezahodil???)!
Ak na zákazkovom liste máš regeneráciu DPF a nie výmenu oleja - môžeš sa obrátiť na spotrebiteľské združenie, alebo ČOI - že nepreviedli službu ako mali(čo ty ako zákazník nemôžeš vedieť , či niečo treba alebo nie - ale oni MUSIA - majú na to postupy, manuály!
Každý súdny znalec ti povie, že turbo neznáša - /okrem nedostatku oleja na mazanie, čo je logické pri jeho cca 180.000 otáčkach za minútu/ - SADZE!!!!! Ničia mu upchávky a ložiská!!!
To bol dôvod, prečo to tak "rýchlo" odlifrovali na repas! Keď ti vystavia účet žiadal by som od nich prácu zadarmo - a ty zaplatíš repas - to ako ich minimálnu spoluúčasť.
Veď ty by si to turbo nebyť ich "ODBORNÉHO REGENEROVANIA DPF" s najväčšou pravdepodobnosťou nepotreboval!!!
Porušili predpis - aj ak by bol vo forme odporúčania - tak ho mali vykonať, preto to odporúčanie je - ale myslím si že zahmlievajú... Skúsim niečo zohnať - reálny manuál na repas DPF.
Ja by som to tak rozhodne nenechal - už len to, že oni ZANEDBALI niečo zo svojich povinností!
Vo Forde v NR - ke´d som sa potenciálne bavili o regenerácii DPF, tak vraveli - "Musí vymeniť olej okamžite!". Prosil som ich či by som nemohol aspoň domov a že olej si mením sám - že 30km a bude vymenený a oni, že nie!
Že auto bez výmeny oleja po regenerácii DPF cez WDS ani nepustia zo servisu, lebo by sa mi zadrelo turbo!!!!
Čo viac mám k tomu dodať????
Ak na terajšom zákazkovom liste - nebudú nejaké ďalšie výmeny - napríklad nové čerpadlo oleja, či sítko za ním a sací koš čerpadla oleja - tak zjavne nenašli žiadnu inú relevantnú príčinu na "úmrtie" turba. Tým vlastne PRIZNAJÚ vinu! Teda ak nebudú tak nenažraní a arogantní, že ti aj popri tom nenaúčtujú výmenu "pol motora" - ale aspoň pocit viny a snahu urobiť čo najnižšiu faktúru, keď ti to oni spôsobili!
Každopádne si pýtaj zákazku k bloku z pokladne - ak ti "kľakne" aj repasované turbo/sorry, že zasa straším - ale je to v tvojom záujme a v záujme veci/ - aby ťa to už ďalej nestálo ani korunu - ale nech si to uhradia oni za to čo spackali!
Prepáč ale neveril by som ľuďom, ktorí mi nevymenili olej po regen. DPF - že urobia všetky úkony a v požadovanej kvalite - pred výmenou turba.
PS:
Vyznávam princíp "sklamaného pesimistu": Pesimista je vlastne človek čo čaká, že sa všetko dodrbe.
Ak sa to dodrbe - je to tak, ako čakal a predpokladal - teda tak ako to po dľa neho byť malo a nemôže si sťažovať.
Ale ak niečo dopadne dobre, hoci on čakal - že sa to dokydá - tak je vlastne sklamaným, ale zároveň spokojným.
Sklamaný pesimista je teda šťastný človek...
