
Zadní náprava kotouče vs bubny
- kadlo
- Junior
- Příspěvky: 237
- Registrován: 08.02.2008 15:07
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
přesně tak
můj má 1390 kg

- Fako sk
- Zkušený
- Příspěvky: 1124
- Registrován: 31.07.2008 16:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
richisan: No vieš treba to brať tak že keď boli za príplatok el okná zadné el zrkadlá atď. a niektorý si priplatili tak je vysoko pravdepodobné že boli aj taký puntičkári
čo si priplácali aj za kotúče
pretože niekto kupoval to auto na street race možno 




Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi Trend, 66 kW, r.v. 2001, Made in Germany
Fooookus
..lešti focusa kým sa dá lebo nikdy nevieš čo sa ti môže stať a potom ho nebude mať kto leštiť..
-
- Test driver
- Příspěvky: 9136
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
určo ale nebola predana v čechách 

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 594
- Registrován: 19.11.2008 09:36
- Bydliště: Ostrava - Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
No to neni no 

-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 09.07.2008 11:49
- Bydliště: Most
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
Zajimalo by me jestli kdyz vymenim kotouce za bubny tak jestli se musi dat novy zatezovy regulator nebo rozdelovac brzdneho ucinku ted nevim jak se to presne jmenuje. Duvod proc se na to ptam je ten ze jsem skousel na snehu jestli funguje abs, azaslap jsem brzdy co to slo predek normalne fungoval i s asb ale vzadu se kola porad volne tocila natoz nakej naznak ze by pracovalo abs. Muzete mi prosim poradit dekuji moc
Ford Focus 1.6 combi GHIA r.v.99
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
Pokud máš ABS, tak rozdělení brzdného účinku obstarává hydroagregát ABS spolu s hlavním brzdovým válcem.
Zátěžový regulátor brzd najdeš na autě bez ABS.
Pokud namontuješ kotouče, tak budeš mít možnost přidat zadkům jedině tak, že namontuješ destičky s vyšším součinitelem tření (Ferodo Racing, Fritech Racing apod.).
Stejně jako u bubnů vzadu si můžeš k vyššímu brzdnému účinku pomoct brzdovým válečkem s větším průměrem.
Kdysi jsem na Sierru bez ABS dal dozadu brzdové válečky s průměrem o 1,5 mm větším (ze Sierry Combi) a bylo to ono.
Uvědom si taky, že potřebné rozdělení brzdného účinku mezi přední a zadní nápravu se liší podle povrchu, na kterém brzdíš:
Pokud ho budeš mít přesně nastavené na mokru, budeš mít na suchu přebržděný zadek (přední náprava se na suchu víc dynamicky dotíží a může tak přenášet víc brzdného účinku, zatímco zadní se zase víc dynamicky odlehčí a nepřenese tolik).
No a na sněhu bys měl mít na zadní nápravě maximum brzdného účinku, aby jeho rozdělení mezi předek a zadek bylo správné.
Pokud bys to chtěl mít jednoduše seřiditelné podle povrchu zevnitř vozu, musel bys mezi sedadla namontovat regulační ventil (třeba Tilton), který by ti umožnil ubírat zadkům podle potřeby.
To je konec konců důvod, proč se tyhle ventily montují do soutěžních nebo okruhových aut - pokud nemají rovnou dva hlavní brzdové válce a mezi nimi vahadlo.
Zátěžový regulátor brzd najdeš na autě bez ABS.
Pokud namontuješ kotouče, tak budeš mít možnost přidat zadkům jedině tak, že namontuješ destičky s vyšším součinitelem tření (Ferodo Racing, Fritech Racing apod.).
Stejně jako u bubnů vzadu si můžeš k vyššímu brzdnému účinku pomoct brzdovým válečkem s větším průměrem.
Kdysi jsem na Sierru bez ABS dal dozadu brzdové válečky s průměrem o 1,5 mm větším (ze Sierry Combi) a bylo to ono.
Uvědom si taky, že potřebné rozdělení brzdného účinku mezi přední a zadní nápravu se liší podle povrchu, na kterém brzdíš:
Pokud ho budeš mít přesně nastavené na mokru, budeš mít na suchu přebržděný zadek (přední náprava se na suchu víc dynamicky dotíží a může tak přenášet víc brzdného účinku, zatímco zadní se zase víc dynamicky odlehčí a nepřenese tolik).
No a na sněhu bys měl mít na zadní nápravě maximum brzdného účinku, aby jeho rozdělení mezi předek a zadek bylo správné.
Pokud bys to chtěl mít jednoduše seřiditelné podle povrchu zevnitř vozu, musel bys mezi sedadla namontovat regulační ventil (třeba Tilton), který by ti umožnil ubírat zadkům podle potřeby.
To je konec konců důvod, proč se tyhle ventily montují do soutěžních nebo okruhových aut - pokud nemají rovnou dva hlavní brzdové válce a mezi nimi vahadlo.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- tommysek
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 16.08.2008 13:50
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
já má 1.6 před FL Vyrobeno ve Španělsku, prodáno v Itálii, dotaženo do Česka. Auto brzdí docela dobře a to mám vzadu bubny. Dlouho se tam už ale neohřejí
, na konec března jsem domluvenej s Fokim na výměnu za kotouče. Takže sem potom napíšu srovnání, veškeré +/- které vypozoruji.
Jo a k té výměně mě nedohnala ani tak touha po sportovní jízdě, jako nesnesitelné pískání bubnů při popojíždění městem.
Sem si připadal jak idiot, jak se na mě furt lidi otačeli 

Jo a k té výměně mě nedohnala ani tak touha po sportovní jízdě, jako nesnesitelné pískání bubnů při popojíždění městem.


Ford Mondeo MK IV 2007
Ford Focus 1.6 16V,74kW GHIA, r.v. 11/99 aquamarine perleť

Fiat Scudo Combinatoi rv.199 (najeto 280 000 km)
Ford Focus 1.6 16V,74kW GHIA, r.v. 11/99 aquamarine perleť

Fiat Scudo Combinatoi rv.199 (najeto 280 000 km)
- Fako sk
- Zkušený
- Příspěvky: 1124
- Registrován: 31.07.2008 16:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
Super. Napíšeš recenziu
. Bubny pískajú? To som ešte nespozoroval na našom naštastie 



Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi Trend, 66 kW, r.v. 2001, Made in Germany
Fooookus
..lešti focusa kým sa dá lebo nikdy nevieš čo sa ti môže stať a potom ho nebude mať kto leštiť..
- fplisek
- Zkušený
- Příspěvky: 1254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
Nic takovýho nemusíš měnit, já jsem je měnil a pohoda. Na sněhu mi to dělá to samý jak tobě, jak šlápnu na brzdu, tak zadek zabrzdí a jak začně prokluzovat, tak povolí a točí se dál, je to logický přenos brzdného účinku, protože kdyby se ti zablokoval zadek, tak podle čidel ABS nepozná, že auto jede a tudíž by ABS ani neseplo, že ti pracuje ABS poznáš na brzdovým pedálufandaklara píše:Zajimalo by me jestli kdyz vymenim kotouce za bubny tak jestli se musi dat novy zatezovy regulator nebo rozdelovac brzdneho ucinku ted nevim jak se to presne jmenuje. Duvod proc se na to ptam je ten ze jsem skousel na snehu jestli funguje abs, azaslap jsem brzdy co to slo predek normalne fungoval i s asb ale vzadu se kola porad volne tocila natoz nakej naznak ze by pracovalo abs. Muzete mi prosim poradit dekuji moc
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie


- bon.hommes
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 12.10.2008 20:29
- Bydliště: Kostelec u Kyjova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
Teda nevim jak bubny, ale ja mam koutouce vepredu i vzadu a pri hodne malych rychlostech, tzn. pri popojizdeni, parkovani, po meste apod. slysim piskani taky. Sice jen nepatrne ale slysitelne...tommysek píše:já má 1.6 před FL Vyrobeno ve Španělsku, prodáno v Itálii, dotaženo do Česka. Auto brzdí docela dobře a to mám vzadu bubny. Dlouho se tam už ale neohřejí, na konec března jsem domluvenej s Fokim na výměnu za kotouče. Takže sem potom napíšu srovnání, veškeré +/- které vypozoruji.
Jo a k té výměně mě nedohnala ani tak touha po sportovní jízdě, jako nesnesitelné pískání bubnů při popojíždění městem.Sem si připadal jak idiot, jak se na mě furt lidi otačeli
Ford Focus 2001, 1.8 16V 115k, HB 3 dv. BLACK
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
Mne to nastastie nepiska nikdy, ani pri nizkej rychlosti v meste a dufam, ze ani nebude. Onedlho budem menit predne kotuce a dosky, tak ich len musim dobre zabehnut a snad sa nic v tomto smere nezmeni
Skus ocistit kotuce brusnym papierom, niekedy mozu vselijake zvuky sposobovat necistoty na kotuci, napr. po zime.

- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1686
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
Mě pískají taky, ale jen při prvním zabrždění. A to musím brzdit jen lehce, pokud na to šlápnu víc tak nic. Ale první písknutí (není to teda extrém) vždy, ať je jaro nebo zima, slunce nebo déšť - prostě vždycky. nejdřív mi to vadilo, ale už to neřeším. Zkoušel jsem jet chvilku s trochu zataženou ruční brzdou, nezabralo. Akorát když v 5 ráno dojedu na první křižovatku, tak mě asi sousedi nemají rádi a ještě k tomu 5x v týdnu. 

- tommysek
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 16.08.2008 13:50
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
Mě ty bubny vzadu pískaj skoro rok, no co mám tohoto Pokusa. Zkoušel jsem je rozdělat, vyčistit, odmastit, ošmirglovat, a nic, pískaj si furt, takže půjdou....
recenzi sem určitě napíšu a jestli mě Foki nechá abych mu oxidoval v dílně, tak pořídím i nějaký fotky z výměny
recenzi sem určitě napíšu a jestli mě Foki nechá abych mu oxidoval v dílně, tak pořídím i nějaký fotky z výměny

Ford Mondeo MK IV 2007
Ford Focus 1.6 16V,74kW GHIA, r.v. 11/99 aquamarine perleť

Fiat Scudo Combinatoi rv.199 (najeto 280 000 km)
Ford Focus 1.6 16V,74kW GHIA, r.v. 11/99 aquamarine perleť

Fiat Scudo Combinatoi rv.199 (najeto 280 000 km)
- Twisster
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 22.03.2008 15:19
- Bydliště: Myjava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava kotouče vs bubny
Super. Tiez som uz o tom uvazoval, no k fokimu mam daleko a sam si na to netrufam.
Focus 1.6 16v 2008 hatchback Panter black


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host