Stránka 5 z 187
atmosfera vs. turbo
Napsal: 09.09.2014 18:25
od zahri
euronormy a inziniery si mozu hovorit co chcu ale objem nenahradis nicim.. otec ma 1.4 astru ja 1.6 focus oba benziny a je to citit.. tam kde ja s autom osadenym 4-5 os idem na 3jku tam fotrik musi roztahovat s 3-5os 2jku
Re: Johnyy Focus(y)
Napsal: 12.09.2014 17:36
od Nonid
Ono to turbo udela dost velkej rozdil, to si zas nemysli

Obecne plati to, ze turbo u benzinu dozene cca tretinu objemu, sikovne udelany(jako je u EB motoru) celkem snadno pulku

Clenove by mohli vypravet o nahaneni 1.0 EB s 1.6kama 16v

Re: Johnyy Focus(y)
Napsal: 12.09.2014 22:18
od zahri
to ze turbo nahradi objem moze povedat len clovek co nikdy nesedlal objem.. sorry
uvediem zasa priklad z motoriek.. mam 600ccm vysokootackovu moto a kamarat 1300ccm ktora ani zdaleka nejde do tak vysokych otacok.. a skuste hadat ktora moto ma vo vacsine pripadov navrch?
dokonca ani supersport 600 sa na nahac 1300 nechyta.. ono to sice 600 dozenie ale vtedy ked uz to viacmenej nie je treba..
nechcem robit flamewar.. len sa snazim ukazat ze tie 1.2, 1.0 a ine biedy objem nedozenu.. a to som este nepovedal nic o zivotnosti

Re: Johnyy Focus(y)
Napsal: 12.09.2014 23:08
od Anduril
A ty uz jsi s nejakym tim turbem jel, nebo tu jen placas obecne kecy?

Nejak nevidim zadnou souvislost mezi motorka (bez turba, bez ohledu na objem) a auty (jedno s turbem a druhe objemnejsi bez turba treba) ...
Re: Johnyy Focus(y)
Napsal: 13.09.2014 08:39
od OndraMT
Turbo nahradi objem. Preplnovanim nacpes do maleho objemu stejny objem vzduchu jaky se vleze do vetsiho atmosfericky plneneho motoru.
Srovnavat tady nejakou sestku a trinactku kdyz ani nenapises o jaky motory se jedna taky nema zadnou vypovidajici hodnotu
Re: Johnyy Focus(y)
Napsal: 13.09.2014 16:30
od Nonid
Diky OndraMT za spravny vysvetleni

AZ vyzkousis(a budes s tim umet) nejaky moderni oturbeny benzinaky, tak teprve pak to muzes nejak hodnotit. Ano, turbobenzin popr. turbonaftak samozrejme dodava ten vykon jenom kdyz pracuje turbo... Ale to taky pracuje v PROVOZNICH otackach, takze je to realne vyuzitelny a ne blabol na papire.
Re: Johnyy Focus(y)
Napsal: 13.09.2014 22:22
od zahri
Co sa tyka motoriek a niekto sa vyzna tak som spominal GSX-R, GSR, CB600F, CBR 600RR vs. CB 1300
co sa tyka turbo benzinu tak mam tiez skusenost.. 1.2 TSI od Skodovky.. je to bieda.. to turbo nahradzuje objem akurat ked idu max 2 ludia..
detto 1.6 nafta s turbom.. siel som aj v Skodovackych aj vo Fordackych a tie auta sa prejavuju ako benziny..
papierove cisla cosi povedia.. len netreba pozerat iba na vykon ale aj na krutak a to kedy je maximalna hodnota

Re: Johnyy Focus(y)
Napsal: 13.09.2014 23:30
od Nonid
Spatny motory porovnavej se spatnejma, plus i tohle 1.2 TSI se bohate srovna s klasickou 1.6kou skodovackou... Turbodiesely se obecne chovaj dost jinak v tom, ze jejich jedinej vykon prameni z Turba a mimo nej akorat fajnove drzej rychlost a maj nizkou spotrebu... Turbobenziny maj prave tu vyhodu turba, ktery nahrazuje stlacenim a ochlazenim vzduchu(pres IC) hlavne objem a i kroutak. Mne se ale zda, ze krapet nechapes celou pointu turba

Nevadi, nacti o tom neco a pak se muzem bavit v prislusnym topicu.
Re: Johnyy Focus(y)
Napsal: 13.09.2014 23:37
od FatBoySlim
souhlasim se zahrim ,radsi 1.6 bez turba ,nez 1.2 s

Re: Johnyy Focus(y)
Napsal: 14.09.2014 08:07
od zahri
Nonid> kludne vytvor diskusiu k tejto veci a rad podebatujem.. o turbe co to viem ale studovat som to nestudoval.. vyhody tam iste budu ale nie pre uzivatela ale skor pre vyrobcu o com hovori aj prichod motorky s turbom do seriovej vyroby.. koncom mesiaca ju ma predstavit Kawasaki ako prva co sa seriovej vyroby tyka..
oddeleno do samostatneho vlakna
ZaQik
Re: atmosfera vs. turbo
Napsal: 14.09.2014 09:14
od phofy
Tak to radši 1.2 s turbem než 1.6 atmosferu. Mám služební fabii 1.2 TSI a už sem sní najel něco přes 100 000km.
Je pravda, že tyhle malý oturbený motory, pak ztrácejí v kopci výkon a je poznat, když je auto plný, nebo prázdný, ale jinak to jede parádně
Re: atmosfera vs. turbo
Napsal: 14.09.2014 09:21
od Anduril
A když nalozis atmosférickou 1.6 tak nepoznas, ze je naložená? Blbost...je to úplně stejné, možná ještě horší.
Zahri: je třeba porovnávat výkonově odpovídající motory. Je jasné, že 1.2T nebude mít na trilitr, ale jako náhrada 1.6 je lepší.. Kroutak nastupuje nízko a drží vysoko, to u te 1.6ky nemáš. A stále nechapu to srovnání motorek...je jasné, ze větší objem ma asi větší kroutak, často i výkon a ze menší bude třeba vice točit, ale vůbec nechapu, jak to souvisí s debatou turbo / bez turba..
Re: atmosfera vs. turbo
Napsal: 14.09.2014 10:04
od stano.
V inom vlakne zrovnavame 1,0 EcoBoost a 1,8 atmosferu. Bohuzial, atmosfera straca. Jedine, kde by mala navrch, je cez 4000ot/min.
Re: atmosfera vs. turbo
Napsal: 14.09.2014 10:53
od r0mik
To jak zpraskalo pri sprintu (kdo dosahne driv 200km/h) BMW M3 3.2 muj focus RS 2.0T nikdy nezapomenu. Jedna u me jen hustoprisne prohrablo jak seplo turbo, dva jen hustoprisne prohrablo a nez se to na trojku posbiralo od tech 3.5tis otacek tak uz BMW melo naskok o 3 auta.
Ano, objem nicim nenahradis

Re: atmosfera vs. turbo
Napsal: 14.09.2014 11:11
od lucky.jack
Přesunuto do Pokecu