Stránka 5 z 6
Re: Problémy s výkonem 2.0 TDCi
Napsal: 07.08.2014 19:02
od danils
mam c max 2.0 TDCI r.v.2004 najeto 220000 km. nemá souvislost podtlak na brzdách s variabilním naklápěním lopatek na turbu? poslední dobou řeším budˇnebrzdím nebo nejedu.občas auto jede i brzdí.to mám pak svátek

Re: Problémy s výkonem 2.0 TDCi
Napsal: 07.08.2014 19:23
od lucky.jack
To by mohlo, oboje je na podtlak. Může být vadný zpětný ventil u podtlakové nádoby. Případně může haprovat vakuovka...

Re: Problémy s výkonem 2.0 TDCi
Napsal: 17.09.2014 19:57
od milikbrno
Náhodná ztráta výkonu 2.0 100kW při zahřátém motoru i při opatrném rozjezdu. Mrkněte prosím na diagnostiku v příloze. Co na to říkáte?
Tlak v sání / CR atd. 2.0 tdci
Napsal: 10.04.2016 18:30
od korabt
Zdravím,
rád bych se zeptal na vaše hodnoty tlaku ve vstřikovacím systému a především v plnícím tlaku turbodmychadla při zátěži motoru (2,0 tdci 98kW bez DPF). Po zprovoznění diagnostiky (díky za návod zde na fóru) pomocí ELM327 a několika programů (v tomto případě ForScanu) se mi podařilo zapnout si oscilogram a koukat (jen po očku) při jízdě na hodnoty senzorů. Můj problém spočívá v nedostatku kroutícího momentu motoru a celkově línějšího projevu, dále zvýšené hlučnosti a vibrací v nižších otáčkách, nicméně bez zvýšené kouřivosti apod. Ještě před zimou při maximálním plynu auto už od 1500 ot. vystřelilo vpřed (pěkný zátah do sedačky se konal pravidelně), nicméně nyní tahne dobře prakticky až od 3tis. ot. Spotřeba mírně stoupla (na cca 6,5l dle PP), kouřivost se nezvýšila, nicméně autíčko je prostě líné.. Provedl jsem rekalibraci polohy EGR, žádná změna. Výměna paliváku + oleje s filtrem + vzduchovým filtrem taktéž nic. Kontrola hybnosti VGT na turbu provedena - hýbe se (dále ovšem nemám jak otestovat). Proto mě zajímá v čem by podle Vás bude s největší pravděpodobností problém. EGR měněno cca před dvěma lety, turbo velmi pravděpodobně původní (260t. km. najeto, nicméně bez většího nánosu oleje v sání), vstřiky + čerpadlo taky původní. Od koupi (minulý rok) meněn olej vždy po 10t. km společně s filtrem... Nafta prakticky vždy s adivitem.
Auto startuje, jede a funguje naprosto bez jediného problému, jen je posledního půlroku líné.
Problém sem tam vymizí, např. při delší jízdě ve městě když motor jen lechtám a nejlépe pořád na stejný rychlostní stupeň. Když na to pak šlápnu, opět vystřelí pěkně vpřed. Co jsem stačil odpozorovat - když jede auto dobře, je daleko intenzivněji slyšet turbo (jakoby syčí) a je slyšet změna vstřikovacího schématu common railu v závislosti na otáčkách a zatížení (řekněme klasický CR zvuk při zátěži) a celkově je daleko tišší s méně vibracemi. Když jede auto blbě, připomíná to spíš staré rotačky s komůrkovým vstřikem (myšleno tak že zvuk spalování nafty je prostě pořád stejný, jen to víc řve). Jinými slovy to buď blbě dávkuje palivo a tudíž nemá výkon, nebo turbo netlačí dost a tím pádem ani CR necpe do válců tolik nafty...
Za případné nápady a hlavně data z diagnostik děkuji !

Re: Problémy s výkonem 2.0 TDCi
Napsal: 10.04.2016 18:59
od ZaQik
slouceno - procti si to tu
DPF a vliv turba
Napsal: 14.07.2016 10:31
od Tylinho
Dobrý den přeji,
chtěl bych se zeptat na jednu věc.
Mám cca měsíc FF 2.0tdci 101kw rv 2010/6 z Německa, po 1. majiteli najeto 150000km, motor je sDPF.
Při poslední jízdě se mi stalo, že jsem motoru trochu naložil do kopce pod otáčkami cca 1800, šel, skoro mi to přišlo, do nouzového režimu, rozsvítila se kontrolka motoru, neslyšel jsem turbo:/
po vypnutí motoru a nastartování vše v pořádku jen kontrolka svítila.
Na diagnostice byla vypsána chyba DPF (moc aktivního popílku nebo co)
Chtěl jsem řáíct, že jezdím spíše delší trasy a že řadím skoro vždy na 3000 otm. Ale i když do kopce roztáhnu trojku na 3500 a svižně dám čtyřku, stejně mi otáčky padnou na cca 1800 a p sešlápnutí pl. pedálu to zase dusím a jsem tam kde jsem byl s chybou DPF :/ jak tedy mám jezdit s tímhle motorem?
Díky za každou odpověd, jsem trochu laik, tak se omlouvám za případné zlé vyjadřování:(
Přesunuto. lucky.jack
Re: DPF a vliv turba
Napsal: 15.07.2016 00:41
od hihi
Ten filtr je ucpanej. A takhle se to projevuje. Pokud se to nevyřeší, stane se to, že už ani nenastartujete. Takže jsou dvě možnosti - koupit nový DPF nebo nechat vyčistit. Skutečně třetí neexistuje.
Po víkendu bez turba
Napsal: 18.07.2016 14:11
od Dandyman
Zdravím Vás, mám FoFo II 2006 2.0 TDCi 100kw. Nádhera, jenže jsem teď o víkendu stál a ráno nastartuju a žádný zátah a žádné hvízdání. Auto lenivé , max 120 dolů z kopce. Dignostika hlásila, že je filtr pevných částic ucpaný. Nechal jsem provést regeneraci po ní diagnostika hlásila vše OK. Turbo však nejede. Máte někdo zkušenost s tímto?
Re: Problémy s výkonem 2.0 TDCi
Napsal: 21.07.2016 07:45
od zuntak
Podle mě mám stejný motor 2.0 tdci 100kw,je to cukání způsobený regenerací a popřípadě přicpaným filtrem,jakmile se mi tohle začne dělat tak držím motor v otáčkách a vyšším tlakem ve výfukovém potrubí pročištuji výfuk je vždy přicpaný po ujetí tak 10km v režimu vyšších otáček se motor ustalý a jede jak má,je to problém těchto motorů,protože má zátah v menších otáčkách a radši každý přeřadí kolem dvouch tisíc otáček-motor to výkonově umožnuje a zas jede dál,ale tímto stylem se to přicpává,vemte si jiný naftový auta jak zakouřují když nastartují a jsou studený,toto auto nezakouří-kam se asi ten kouř usadí?Trochu přemýšlejte furt je to pálení nafty a ta kouří za studena.Pak tu lidi píšou jak jim to žere 5-6litrů při nevytočení motoru ano ale po čase nastanou takové problémy.Jestly je to cukání častější pak je to na nucenou regeneraci a když nepomůže tak výměna filtru-jeho životnost nejni na věky a hlavně záleží na stylu jízdy!Jinak jsem měnil taky klapky sání a jedna byla totálně volná takže tlak nešel přes interkoler ale taky přes ní-nebyla dovřená lítala tam jak vítr v bedně,na foru už jsem to detailně s někým řešil.Když vypnete klíček a zas nastartujete tak se může přerušit regenerace co je špatně a různé cykly co se tam zrovna odehrávají,po nastartování se jakoby řídící jednotka zresetuje a jede pak normálně.Tento typ moturu je velmi dobrý,ale také se sním musí umět jezdit a dát mu co potřebuje.
Re: DPF a vliv turba
Napsal: 24.08.2016 10:29
od V12
Prave pre hroziacu nakladnu vymenu DPF to predosly majitel predal

Len tym 150k km sa tak trochu divim, tieto nove filtre vydrzia podstatne viac. Cize to nema 150k, ale asi 250k, alebo s tym jazdili kratke trasy. Preventivne by som IHNED menil rozvod, ak uz nebol vymeneny...
Ked to naaaahodou ma 250k, tak sa priprav na vstrekovace, CR cerpadlo, pripadne aj turbo moze nepekne prekvapit. Inak gratulujem k vyhodnej kupe vyhonenych a dolietanych kachli.
2.0 TDCi - Nejde do otáček
Napsal: 13.02.2025 00:53
od Elrodos
Zdravím.
Ford Focus C-Max 2.0 TDCi 100kw 2004. Během jízdy mi zničeho nic úplně ztratil výkon. Celkově je velmi líný a nelze přesáhnout 2700 otáček. Ani na neutrál, jen to pak začne škubat a už nestoupají. Neměl někdo podobný problém?
Problém je, že u auta nejde z nějakého důvodu udělat diagnostika. V červnu konci technická, ale chtěl bych to auto ještě užít na maximum.
Děkuji
Re: 2.0 TDCi - Nejde do otáček
Napsal: 13.02.2025 07:07
od Otomar
Šup s tím do servisu. Tohle může mít xy důvodů - od vypadlé hadice turba, přes ucpaný filtr až ke špatným vstřikům.
Re: 2.0 TDCi - Nejde do otáček
Napsal: 13.02.2025 16:11
od Elrodos
Jistě bylo na mysli: Šup s tím do šrotu.
Bez diag. se na to každý servis vyprdne
Re: 2.0 TDCi - Nejde do otáček
Napsal: 13.02.2025 16:30
od dusanlulka
Palivovy,vzduchovy filter a potom sa uvidi.
Re: 2.0 TDCi - Nejde do otáček
Napsal: 13.02.2025 19:08
od Elrodos
Děkuji. Potřebuji prostě radu, na co se podívat doma. Důvod jsou i finance, které aktuálně nemám, jelikož budu nastupovat do zaměstnání. 1. FF mě nechal na dálnici, tak jsem si prozatím pořídil jiný a ten zas tohle...
Poslední naftová auta v životě

1. vydrželo 3 měsíce, druhé 3 dny. Už chci jen nějaké co nejjednodušší benzínové atmosféry.
Ono jsem koukal, že od filtru jde hodně bublinek, ale prý tohle má spousta aut a neměl by to být takový problém.