
Problémy s výkonem 2.0 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 23.08.2010 08:12
Re: Problémy s výkonem 2.0 TDCi
mam c max 2.0 TDCI r.v.2004 najeto 220000 km. nemá souvislost podtlak na brzdách s variabilním naklápěním lopatek na turbu? poslední dobou řeším budˇnebrzdím nebo nejedu.občas auto jede i brzdí.to mám pak svátek 

- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Problémy s výkonem 2.0 TDCi
To by mohlo, oboje je na podtlak. Může být vadný zpětný ventil u podtlakové nádoby. Případně může haprovat vakuovka... 

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 23.10.2010 19:16
Re: Problémy s výkonem 2.0 TDCi
Náhodná ztráta výkonu 2.0 100kW při zahřátém motoru i při opatrném rozjezdu. Mrkněte prosím na diagnostiku v příloze. Co na to říkáte?
Ford Focus 2.0 TDCI 100Kw FAP OFF (112kW)
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 01.02.2015 00:17
- Bydliště: Praha - Západ
- Kontaktovat uživatele:
Tlak v sání / CR atd. 2.0 tdci
Zdravím,
rád bych se zeptal na vaše hodnoty tlaku ve vstřikovacím systému a především v plnícím tlaku turbodmychadla při zátěži motoru (2,0 tdci 98kW bez DPF). Po zprovoznění diagnostiky (díky za návod zde na fóru) pomocí ELM327 a několika programů (v tomto případě ForScanu) se mi podařilo zapnout si oscilogram a koukat (jen po očku) při jízdě na hodnoty senzorů. Můj problém spočívá v nedostatku kroutícího momentu motoru a celkově línějšího projevu, dále zvýšené hlučnosti a vibrací v nižších otáčkách, nicméně bez zvýšené kouřivosti apod. Ještě před zimou při maximálním plynu auto už od 1500 ot. vystřelilo vpřed (pěkný zátah do sedačky se konal pravidelně), nicméně nyní tahne dobře prakticky až od 3tis. ot. Spotřeba mírně stoupla (na cca 6,5l dle PP), kouřivost se nezvýšila, nicméně autíčko je prostě líné.. Provedl jsem rekalibraci polohy EGR, žádná změna. Výměna paliváku + oleje s filtrem + vzduchovým filtrem taktéž nic. Kontrola hybnosti VGT na turbu provedena - hýbe se (dále ovšem nemám jak otestovat). Proto mě zajímá v čem by podle Vás bude s největší pravděpodobností problém. EGR měněno cca před dvěma lety, turbo velmi pravděpodobně původní (260t. km. najeto, nicméně bez většího nánosu oleje v sání), vstřiky + čerpadlo taky původní. Od koupi (minulý rok) meněn olej vždy po 10t. km společně s filtrem... Nafta prakticky vždy s adivitem.
Auto startuje, jede a funguje naprosto bez jediného problému, jen je posledního půlroku líné.
Problém sem tam vymizí, např. při delší jízdě ve městě když motor jen lechtám a nejlépe pořád na stejný rychlostní stupeň. Když na to pak šlápnu, opět vystřelí pěkně vpřed. Co jsem stačil odpozorovat - když jede auto dobře, je daleko intenzivněji slyšet turbo (jakoby syčí) a je slyšet změna vstřikovacího schématu common railu v závislosti na otáčkách a zatížení (řekněme klasický CR zvuk při zátěži) a celkově je daleko tišší s méně vibracemi. Když jede auto blbě, připomíná to spíš staré rotačky s komůrkovým vstřikem (myšleno tak že zvuk spalování nafty je prostě pořád stejný, jen to víc řve). Jinými slovy to buď blbě dávkuje palivo a tudíž nemá výkon, nebo turbo netlačí dost a tím pádem ani CR necpe do válců tolik nafty...
Za případné nápady a hlavně data z diagnostik děkuji !
rád bych se zeptal na vaše hodnoty tlaku ve vstřikovacím systému a především v plnícím tlaku turbodmychadla při zátěži motoru (2,0 tdci 98kW bez DPF). Po zprovoznění diagnostiky (díky za návod zde na fóru) pomocí ELM327 a několika programů (v tomto případě ForScanu) se mi podařilo zapnout si oscilogram a koukat (jen po očku) při jízdě na hodnoty senzorů. Můj problém spočívá v nedostatku kroutícího momentu motoru a celkově línějšího projevu, dále zvýšené hlučnosti a vibrací v nižších otáčkách, nicméně bez zvýšené kouřivosti apod. Ještě před zimou při maximálním plynu auto už od 1500 ot. vystřelilo vpřed (pěkný zátah do sedačky se konal pravidelně), nicméně nyní tahne dobře prakticky až od 3tis. ot. Spotřeba mírně stoupla (na cca 6,5l dle PP), kouřivost se nezvýšila, nicméně autíčko je prostě líné.. Provedl jsem rekalibraci polohy EGR, žádná změna. Výměna paliváku + oleje s filtrem + vzduchovým filtrem taktéž nic. Kontrola hybnosti VGT na turbu provedena - hýbe se (dále ovšem nemám jak otestovat). Proto mě zajímá v čem by podle Vás bude s největší pravděpodobností problém. EGR měněno cca před dvěma lety, turbo velmi pravděpodobně původní (260t. km. najeto, nicméně bez většího nánosu oleje v sání), vstřiky + čerpadlo taky původní. Od koupi (minulý rok) meněn olej vždy po 10t. km společně s filtrem... Nafta prakticky vždy s adivitem.
Auto startuje, jede a funguje naprosto bez jediného problému, jen je posledního půlroku líné.
Problém sem tam vymizí, např. při delší jízdě ve městě když motor jen lechtám a nejlépe pořád na stejný rychlostní stupeň. Když na to pak šlápnu, opět vystřelí pěkně vpřed. Co jsem stačil odpozorovat - když jede auto dobře, je daleko intenzivněji slyšet turbo (jakoby syčí) a je slyšet změna vstřikovacího schématu common railu v závislosti na otáčkách a zatížení (řekněme klasický CR zvuk při zátěži) a celkově je daleko tišší s méně vibracemi. Když jede auto blbě, připomíná to spíš staré rotačky s komůrkovým vstřikem (myšleno tak že zvuk spalování nafty je prostě pořád stejný, jen to víc řve). Jinými slovy to buď blbě dávkuje palivo a tudíž nemá výkon, nebo turbo netlačí dost a tím pádem ani CR necpe do válců tolik nafty...
Za případné nápady a hlavně data z diagnostik děkuji !

Naposledy upravil(a) korabt dne 14.04.2016 19:49, celkem upraveno 1 x.
FoFo II kombi / r.v. 2005 / 2,0 TDCI (133PS) / bez DPF / Ghia
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Problémy s výkonem 2.0 TDCi
slouceno - procti si to tu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 14.07.2016 09:43
DPF a vliv turba
Dobrý den přeji,
chtěl bych se zeptat na jednu věc.
Mám cca měsíc FF 2.0tdci 101kw rv 2010/6 z Německa, po 1. majiteli najeto 150000km, motor je sDPF.
Při poslední jízdě se mi stalo, že jsem motoru trochu naložil do kopce pod otáčkami cca 1800, šel, skoro mi to přišlo, do nouzového režimu, rozsvítila se kontrolka motoru, neslyšel jsem turbo:/
po vypnutí motoru a nastartování vše v pořádku jen kontrolka svítila.
Na diagnostice byla vypsána chyba DPF (moc aktivního popílku nebo co)
Chtěl jsem řáíct, že jezdím spíše delší trasy a že řadím skoro vždy na 3000 otm. Ale i když do kopce roztáhnu trojku na 3500 a svižně dám čtyřku, stejně mi otáčky padnou na cca 1800 a p sešlápnutí pl. pedálu to zase dusím a jsem tam kde jsem byl s chybou DPF :/ jak tedy mám jezdit s tímhle motorem?
Díky za každou odpověd, jsem trochu laik, tak se omlouvám za případné zlé vyjadřování:(
Přesunuto. lucky.jack
chtěl bych se zeptat na jednu věc.
Mám cca měsíc FF 2.0tdci 101kw rv 2010/6 z Německa, po 1. majiteli najeto 150000km, motor je sDPF.
Při poslední jízdě se mi stalo, že jsem motoru trochu naložil do kopce pod otáčkami cca 1800, šel, skoro mi to přišlo, do nouzového režimu, rozsvítila se kontrolka motoru, neslyšel jsem turbo:/
po vypnutí motoru a nastartování vše v pořádku jen kontrolka svítila.
Na diagnostice byla vypsána chyba DPF (moc aktivního popílku nebo co)
Chtěl jsem řáíct, že jezdím spíše delší trasy a že řadím skoro vždy na 3000 otm. Ale i když do kopce roztáhnu trojku na 3500 a svižně dám čtyřku, stejně mi otáčky padnou na cca 1800 a p sešlápnutí pl. pedálu to zase dusím a jsem tam kde jsem byl s chybou DPF :/ jak tedy mám jezdit s tímhle motorem?
Díky za každou odpověd, jsem trochu laik, tak se omlouvám za případné zlé vyjadřování:(
Přesunuto. lucky.jack
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1008
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: DPF a vliv turba
Ten filtr je ucpanej. A takhle se to projevuje. Pokud se to nevyřeší, stane se to, že už ani nenastartujete. Takže jsou dvě možnosti - koupit nový DPF nebo nechat vyčistit. Skutečně třetí neexistuje.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 12.07.2016 08:11
Po víkendu bez turba
Zdravím Vás, mám FoFo II 2006 2.0 TDCi 100kw. Nádhera, jenže jsem teď o víkendu stál a ráno nastartuju a žádný zátah a žádné hvízdání. Auto lenivé , max 120 dolů z kopce. Dignostika hlásila, že je filtr pevných částic ucpaný. Nechal jsem provést regeneraci po ní diagnostika hlásila vše OK. Turbo však nejede. Máte někdo zkušenost s tímto?
- zuntak
- Junior
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25.12.2009 15:52
Re: Problémy s výkonem 2.0 TDCi
Podle mě mám stejný motor 2.0 tdci 100kw,je to cukání způsobený regenerací a popřípadě přicpaným filtrem,jakmile se mi tohle začne dělat tak držím motor v otáčkách a vyšším tlakem ve výfukovém potrubí pročištuji výfuk je vždy přicpaný po ujetí tak 10km v režimu vyšších otáček se motor ustalý a jede jak má,je to problém těchto motorů,protože má zátah v menších otáčkách a radši každý přeřadí kolem dvouch tisíc otáček-motor to výkonově umožnuje a zas jede dál,ale tímto stylem se to přicpává,vemte si jiný naftový auta jak zakouřují když nastartují a jsou studený,toto auto nezakouří-kam se asi ten kouř usadí?Trochu přemýšlejte furt je to pálení nafty a ta kouří za studena.Pak tu lidi píšou jak jim to žere 5-6litrů při nevytočení motoru ano ale po čase nastanou takové problémy.Jestly je to cukání častější pak je to na nucenou regeneraci a když nepomůže tak výměna filtru-jeho životnost nejni na věky a hlavně záleží na stylu jízdy!Jinak jsem měnil taky klapky sání a jedna byla totálně volná takže tlak nešel přes interkoler ale taky přes ní-nebyla dovřená lítala tam jak vítr v bedně,na foru už jsem to detailně s někým řešil.Když vypnete klíček a zas nastartujete tak se může přerušit regenerace co je špatně a různé cykly co se tam zrovna odehrávají,po nastartování se jakoby řídící jednotka zresetuje a jede pak normálně.Tento typ moturu je velmi dobrý,ale také se sním musí umět jezdit a dát mu co potřebuje.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: DPF a vliv turba
Prave pre hroziacu nakladnu vymenu DPF to predosly majitel predal
Len tym 150k km sa tak trochu divim, tieto nove filtre vydrzia podstatne viac. Cize to nema 150k, ale asi 250k, alebo s tym jazdili kratke trasy. Preventivne by som IHNED menil rozvod, ak uz nebol vymeneny...
Ked to naaaahodou ma 250k, tak sa priprav na vstrekovace, CR cerpadlo, pripadne aj turbo moze nepekne prekvapit. Inak gratulujem k vyhodnej kupe vyhonenych a dolietanych kachli.

Ked to naaaahodou ma 250k, tak sa priprav na vstrekovace, CR cerpadlo, pripadne aj turbo moze nepekne prekvapit. Inak gratulujem k vyhodnej kupe vyhonenych a dolietanych kachli.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13.02.2025 00:44
2.0 TDCi - Nejde do otáček
Zdravím.
Ford Focus C-Max 2.0 TDCi 100kw 2004. Během jízdy mi zničeho nic úplně ztratil výkon. Celkově je velmi líný a nelze přesáhnout 2700 otáček. Ani na neutrál, jen to pak začne škubat a už nestoupají. Neměl někdo podobný problém?
Problém je, že u auta nejde z nějakého důvodu udělat diagnostika. V červnu konci technická, ale chtěl bych to auto ještě užít na maximum.
Děkuji
Ford Focus C-Max 2.0 TDCi 100kw 2004. Během jízdy mi zničeho nic úplně ztratil výkon. Celkově je velmi líný a nelze přesáhnout 2700 otáček. Ani na neutrál, jen to pak začne škubat a už nestoupají. Neměl někdo podobný problém?
Problém je, že u auta nejde z nějakého důvodu udělat diagnostika. V červnu konci technická, ale chtěl bych to auto ještě užít na maximum.
Děkuji
Focus 1.6 TDCi 66 kW 2010
C-Max 2.0 TDCi 100 kW 2004
C-Max 2.0 TDCi 100 kW 2004
- Otomar
- Člen klubu
- Příspěvky: 487
- Registrován: 26.10.2013 10:47
- Bydliště: JMK
Re: 2.0 TDCi - Nejde do otáček
Šup s tím do servisu. Tohle může mít xy důvodů - od vypadlé hadice turba, přes ucpaný filtr až ke špatným vstřikům.
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13.02.2025 00:44
Re: 2.0 TDCi - Nejde do otáček
Jistě bylo na mysli: Šup s tím do šrotu.
Bez diag. se na to každý servis vyprdne
Bez diag. se na to každý servis vyprdne
Focus 1.6 TDCi 66 kW 2010
C-Max 2.0 TDCi 100 kW 2004
C-Max 2.0 TDCi 100 kW 2004
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 459
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: 2.0 TDCi - Nejde do otáček
Palivovy,vzduchovy filter a potom sa uvidi.
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 13.02.2025 00:44
Re: 2.0 TDCi - Nejde do otáček
Děkuji. Potřebuji prostě radu, na co se podívat doma. Důvod jsou i finance, které aktuálně nemám, jelikož budu nastupovat do zaměstnání. 1. FF mě nechal na dálnici, tak jsem si prozatím pořídil jiný a ten zas tohle...
Poslední naftová auta v životě
1. vydrželo 3 měsíce, druhé 3 dny. Už chci jen nějaké co nejjednodušší benzínové atmosféry.
Ono jsem koukal, že od filtru jde hodně bublinek, ale prý tohle má spousta aut a neměl by to být takový problém.
Poslední naftová auta v životě
Ono jsem koukal, že od filtru jde hodně bublinek, ale prý tohle má spousta aut a neměl by to být takový problém.
Focus 1.6 TDCi 66 kW 2010
C-Max 2.0 TDCi 100 kW 2004
C-Max 2.0 TDCi 100 kW 2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 0 hostů