Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 13.08.2017 16:47
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Omlouvam se,nejsem tak zkuseny,dekuji za zarazeni do spravne sekce.
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 17.08.2019 18:43
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Caute. Riesime problem s mojim Focusom 1.6 TDCi, 80kW, ktory uz davnejsie podstupil (nanestastie) odstranenie DPF v neodbornom servise (to som zistil az neskor, vtedy som doplatil na neznalost).
V skratke: Auto je lenive, nejde za plynom, od 60km/h zrychluje velmi pomaly. Bez DTC, z live dat je najzaujimavejsia je hodnota krutiaceho momentu, ktora je limitovana na cca 110Nm. Na grafe vidiet, ze niekde nad 1000ot vyskoci na 110Nm, a potom plynule drzi aj cez 3000ot.
DTC nehodi ani odpojenie EGR (az po par kilometroch). Moze to byt sposobene vrtanim sa v RJ pri DPF-off.
Problemu predchadzala oprava podfuknutych vstrekov, vymena filtrov a oleja. Zaujimave bolo, ze okolo vstreku na 2. valci nebol lepkavy cierny asfalt a cierna mastnota. Bol suchy, na nom a v sachte sivo-biely prasok (popol).
Co sme skusali:
- senzor na plyne (TPS) ide pekne spojito hore a dolu
- tesnost hadic za turbom skontrolovana silnym fukanim do nich ustami (drzali), ale predsalen, to je pretlak par kPa
- variabil turba sa da zatlacit az dole. po starte zalezie kusok (nie na doraz, ci mal by?), po vypnuti motora vyskoci
- diagnostika bez chyb
- live data pisu po zadupnuti plynu nizsi tlak na liste, ale to podla mna kvoli nedostatku vzduchu (vid nizsie)
- tlak v sani (absolutny) som dostal maximalne k nejakym 130kPa (rastie plynule s otackami), inak sa ale hybe okolo 100-110kPa (atmosfericky v ten den pisalo 98-99kPa)
- VGT nejde nikdy k 0%, na volnobeh je myslim 70-80% a miniminalne som to dostal niekam k 30% - aj to len postupne klesalo. dolu ide vzdy pomalinky, hore skokovo pri pusteni plynu.
- EGR skace 0% - 100% ked zadupnem a pustim plyn
- diagnostika "vidi" spravne spinac brzd
- spinac spojky mi na zakladnej obrazovke ForDiag nejde, je sivy. Ani v ostatnych PIDoch som nenasiel nic, co by reagovalo. Skusal som natvrdo vytiahnut konektor a jazdit s/bez dratovej prepojky. Bez zmeny.
- klapka za medzichladicom (v tom bloku s obtokovou) je pri vypnutom motore otvorena. odpojil som konektor, ci ju nahodou nezatvara, bezo zmeny.
- motor vydava klasicke traktorove zvuky, ako stocenka s 200t km na tachometri a dalsimi 100t km zmotanymi
- zhavice boli nedavno menene. Znovu premerane na odpojenom konektore pod EGR trubkou za motorom. Napatia do nich ide. Kazdy jeden ma minimalny odpor, nie je prepaleny.
Takze co ma zaujima - pod plnym plynom ma ist variabil na 0%? Aky moze byt dovod, ze v sani je len minimalny tlak? Preco mohol byt okolo 2. vstreku popol a nie cernota? A preco motor netaha, preco ma vykon obmedzeny na 110Nm?
Nejake napady? Dakujem za pomoc.
V skratke: Auto je lenive, nejde za plynom, od 60km/h zrychluje velmi pomaly. Bez DTC, z live dat je najzaujimavejsia je hodnota krutiaceho momentu, ktora je limitovana na cca 110Nm. Na grafe vidiet, ze niekde nad 1000ot vyskoci na 110Nm, a potom plynule drzi aj cez 3000ot.
DTC nehodi ani odpojenie EGR (az po par kilometroch). Moze to byt sposobene vrtanim sa v RJ pri DPF-off.
Problemu predchadzala oprava podfuknutych vstrekov, vymena filtrov a oleja. Zaujimave bolo, ze okolo vstreku na 2. valci nebol lepkavy cierny asfalt a cierna mastnota. Bol suchy, na nom a v sachte sivo-biely prasok (popol).
Co sme skusali:
- senzor na plyne (TPS) ide pekne spojito hore a dolu
- tesnost hadic za turbom skontrolovana silnym fukanim do nich ustami (drzali), ale predsalen, to je pretlak par kPa
- variabil turba sa da zatlacit az dole. po starte zalezie kusok (nie na doraz, ci mal by?), po vypnuti motora vyskoci
- diagnostika bez chyb
- live data pisu po zadupnuti plynu nizsi tlak na liste, ale to podla mna kvoli nedostatku vzduchu (vid nizsie)
- tlak v sani (absolutny) som dostal maximalne k nejakym 130kPa (rastie plynule s otackami), inak sa ale hybe okolo 100-110kPa (atmosfericky v ten den pisalo 98-99kPa)
- VGT nejde nikdy k 0%, na volnobeh je myslim 70-80% a miniminalne som to dostal niekam k 30% - aj to len postupne klesalo. dolu ide vzdy pomalinky, hore skokovo pri pusteni plynu.
- EGR skace 0% - 100% ked zadupnem a pustim plyn
- diagnostika "vidi" spravne spinac brzd
- spinac spojky mi na zakladnej obrazovke ForDiag nejde, je sivy. Ani v ostatnych PIDoch som nenasiel nic, co by reagovalo. Skusal som natvrdo vytiahnut konektor a jazdit s/bez dratovej prepojky. Bez zmeny.
- klapka za medzichladicom (v tom bloku s obtokovou) je pri vypnutom motore otvorena. odpojil som konektor, ci ju nahodou nezatvara, bezo zmeny.
- motor vydava klasicke traktorove zvuky, ako stocenka s 200t km na tachometri a dalsimi 100t km zmotanymi
- zhavice boli nedavno menene. Znovu premerane na odpojenom konektore pod EGR trubkou za motorom. Napatia do nich ide. Kazdy jeden ma minimalny odpor, nie je prepaleny.
Takze co ma zaujima - pod plnym plynom ma ist variabil na 0%? Aky moze byt dovod, ze v sani je len minimalny tlak? Preco mohol byt okolo 2. vstreku popol a nie cernota? A preco motor netaha, preco ma vykon obmedzeny na 110Nm?
Nejake napady? Dakujem za pomoc.
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 05.01.2010 16:15
- Bydliště: Praha
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Pokud motor 1.6tdci opravdu vydává "traktorový" zvuk, vypadá to na nějaký problém se vstřikováním nebo řízením motoru.
Začal bych tlakem v sání, hodnoty 100-130kPa jsou dost nízké. Zablokuj táhlo ovládání turba v dolní poloze a projeď to, motor netoč přes 2000. Tlak by měl být alespoň 200kPa. Pokud není, může být prasklá nějaká hadice, mezichladič nebo je v háji turbo. Vzduchový filtr je OK, není ucpaný výfuk?
PK
Začal bych tlakem v sání, hodnoty 100-130kPa jsou dost nízké. Zablokuj táhlo ovládání turba v dolní poloze a projeď to, motor netoč přes 2000. Tlak by měl být alespoň 200kPa. Pokud není, může být prasklá nějaká hadice, mezichladič nebo je v háji turbo. Vzduchový filtr je OK, není ucpaný výfuk?
PK
aktuálně: Focus combi 1.6tdci, 80kW titanium r.v. 2009
byl: Focus combi 1.8TDDI, 66kW trend r.v. 2002
byl: Escort combi 1,8TD 66 kW Ghia
byl: Focus combi 1.8TDDI, 66kW trend r.v. 2002
byl: Escort combi 1,8TD 66 kW Ghia
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 17.08.2019 18:43
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Jasne, ze 120kPa v sani je malo. Divne je aj popisovane spravanie variabilu.
Skokovo sa to zhorsilo po pretesneni vstrekov.
Vzduchovy filter takmer novy. Turbo sa toci.
Ako sa ma spravat variabil po zoslapnuti plynu? Skocit na 0%?
Skokovo sa to zhorsilo po pretesneni vstrekov.
Vzduchovy filter takmer novy. Turbo sa toci.
Ako sa ma spravat variabil po zoslapnuti plynu? Skocit na 0%?
-
- Nováček
- Příspěvky: 49
- Registrován: 16.07.2012 12:42
- Bydliště: Pučery u Kolína
Motor
Ahoj prosím o radu dnes rano jsem nastartoval rosvítila se kontrolka motoru motor nejde víc jak na 1100ot a všiml jsem si smrsklé hadice , jakmile motor zhasnu tak hadice se narovná jinak mam focus 1.6tdci 80kw rv 05 / hadice vrchní na motoru šedivé kolínko
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 459
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Motor
Ak je to oznacene kolienko tak mas upchate sanie.


-
- Nováček
- Příspěvky: 49
- Registrován: 16.07.2012 12:42
- Bydliště: Pučery u Kolína
Re: Motor
Jj to je ona při běhu motoru je uplně zmáčklá jako když je v ní podtlak když jsem jí vymontoval motor běží lépe a jde do otaček nejde tam vzduch zřejmě ale nevim kde by to mohlo byt ucpane nebo nějaký ventil je zavřený někde
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Řeknu ti to takhle, pokud jsi sundal to koleno, a najednou motor šel dobře, tak jediný co po cestě je, je přívod do filtr boxu, pak hadice do turba a plastová hadice z turba a pak tam je to tvoje koleno 

- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 459
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Vsetko co treba skontrolovat je tu.Jednoduche nenarocne na cas.(nieco sa zabulo vo filtru?phofy píše:Řeknu ti to takhle, pokud jsi sundal to koleno, a najednou motor šel dobře, tak jediný co po cestě je, je přívod do filtr boxu, pak hadice do turba a plastová hadice z turba a pak tam je to tvoje koleno


-
- Nováček
- Příspěvky: 49
- Registrován: 16.07.2012 12:42
- Bydliště: Pučery u Kolína
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Nemuže to být nějaka klapka co je před motorem na prave straně že neotvírádusanlulka píše:Vsetko co treba skontrolovat je tu.Jednoduche nenarocne na cas.(nieco sa zabulo vo filtru?phofy píše:Řeknu ti to takhle, pokud jsi sundal to koleno, a najednou motor šel dobře, tak jediný co po cestě je, je přívod do filtr boxu, pak hadice do turba a plastová hadice z turba a pak tam je to tvoje koleno![]()
)
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 459
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Ziadna kapka tam nieje ta je az za chladicom vzduchu.
Odpoj hadicu pred turbom a budes mudrejsi ale najlepsie zhod filterbox a poriadne skontroluj.
Takto upchat to môze snad len nejaka handra namotana na tube.
Odpoj hadicu pred turbom a budes mudrejsi ale najlepsie zhod filterbox a poriadne skontroluj.
Takto upchat to môze snad len nejaka handra namotana na tube.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host