Stránka 5 z 13

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 06.10.2014 11:36
od Tomin123
Tezko rict. Takhle by se to chovalo i kdyby ten volnoventil byl pridrenej. Rekl bych ze kdyby to byla ta komprese, tak by se to "hadalo" kolem toho volnobehu tak nejak stabilne, kdezto u tebe to chvili bezi pekne a pak znenadani se to propadne.

tip: v tehle pripadech je dobre koukat take na bohatost smesi/lambdu. To ale byva u ledoveho motoru problem, protoze lambde trva desitky vterin nez naskoci. Pokud by ty lambdy vyhrivala ecu uz v okamziku kdy jeste motor stoji (nemam overeno), stalo by za pokus parkrat pred nahozenim jen zapnout klicky, chvili pockat, pak (za 10-20 sec.) svizne vypnout a hned zas zapnout. Lambda by se prohrala elektrikou a mohla by naskocit driv po startu.
A do grafu si pak pridat (V)EGO11

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 06.10.2014 11:45
od ViktorG
Ano, běží to pěkně, pokud to natočim a nechám to stát, tak to šlape, není to přesně 1100 ot, ale je to kolem téhle hranice. Běžně to tak řeším, aby mi to na křižovatce pod barákem nechcíplo, tak to prostě nastartuju a nechám to tak 5-10 minut (podle zimy) běžet.

Dnes mi volali že tlakoměr odesílají a že mi zítra přijde. Tak zítra se rozhodne.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 06.10.2014 12:02
od petulak
1.8 + 2.0--maj stejnou klapku.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 06.10.2014 12:25
od Tomin123
ViktorG píše:není to přesně 1100 ot
Mas tam take hodnotu DSDRPM - desired RPM - pozadovane volnobezne otacky.
Kdyz si das do jednoho grafu RPM a DSDRPM, uvidis jestli "mu to sedi" tam kde chce.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 06.10.2014 14:59
od stano.
Tomin123 píše:tip: v tehle pripadech je dobre koukat take na bohatost smesi/lambdu. To ale byva u ledoveho motoru problem, protoze lambde trva desitky vterin nez naskoci. Pokud by ty lambdy vyhrivala ecu uz v okamziku kdy jeste motor stoji (nemam overeno), stalo by za pokus parkrat pred nahozenim jen zapnout klicky, chvili pockat, pak (za 10-20 sec.) svizne vypnout a hned zas zapnout. Lambda by se prohrala elektrikou a mohla by naskocit driv po startu.
A do grafu si pak pridat (V)EGO11
Mne to zhavi aj pred startom, pri rozsvieteni palubovky (klucik v polohe II).

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 06.10.2014 18:18
od petulak
Mě lamba žhaví, až po nastartování motoru. Když, jsem ji měl venku + zapojenou, tak při zapnutém klíčku, jsem mohl jít na "pivo"--furt studená. 8)

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 06.10.2014 18:40
od Tomin123
To jsou ponekud rozporuplne informace. Dve "stejna" auta a ... :cry:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 06.10.2014 21:10
od stano.
Neviem aky ma petulak rocnik. Ja som to pre niekoho meral. Sa mi zda, ze vitr sa ma na toto pytal.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 06.10.2014 22:12
od ViktorG
Měl jsem za to že lambdu motor ignoruje, u studeného startu...?

Tak jako tak, souvislost s teplotou tam je. Když bylo v létě vedro, tendence ke chcípnutí trvala velice krátce, zatímco v zimě, když jó mrzlo, tak mi to chcíplo i po dvou kilometrech jízdy.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 07.10.2014 03:33
od vitr73
..ignoruje..dokud se neohreje na aspon 350 stupnu tak stejne zadne napeti nedava...

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 07.10.2014 09:10
od stano.
A navyse to podla mna este berie aj teplotu motora/chladiacej kvapaliny. Ak je prilis nizka, stale ide na bohatsiu zmes a otvorenu slucku.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 07.10.2014 09:50
od Tomin123
stano: to dost pochybuji. Je tam jen CASOVY odstup od nastartovani a pak uz se lambda zacina drazdit vykyvem bohatosti. Viz. ziva data.
Samo., je ten postup jiny u studeneho motoru (lambda nemuze jit tak moc do chude), ale ze by se cekalo na ohrati motoru .... to by trvalo strasne dlouho pri -20 st.

ViktorG: nezamenuj ignorovani VYSTUPU lambdy s VYTAPENIM lambdy.
To jsou dva nezavisle obvody.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 07.10.2014 09:52
od stano.
Moze byt, ze je tam casovy odstup. Nepisal som to s istotou. Este som to takto nemeral teplomerom/stopkami, ze od coho to zavisi.
No nemalo by to zavisiet iba od teploty lambdy. Lebo prepnutie na uzavretu slucku bolo +- rovnako dlhe, aj ked som ju zhavil dlhsie. Podrobnejsie meranie som ale v tomto smere nerobil.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 08.10.2014 11:06
od ViktorG
Jen drobná aktualizace v příběhu, včera mi měření nedovolil vítr, dnes jsem s velkou slávou odšrouboval svíčky a hodinu se snažil našroubovat alespoň do jednoho válce měřič komprese. Úplně jsem zapomněl že nevlastním normální auto, ale focuse, takže ač závit shodný se svíčkou, prostě tam měřák nevlezl, ani do jednoho. Měření se tedy odkládá zřejmě až na příští týden, teď si jdu dopisovat s eshopem ohledně vrácení zboží, a hledat měřák přímo pro tenhle atypickej sráč určenej.

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Napsal: 08.10.2014 11:21
od ViktorG
Ještě jsem zapomněl, s tím studeným volnoběhem jsem kecal, nedrží stabilně 1100ot., různě si přidává a ubírá mezi asi 1300ot až 900ot.

Svíčky jsou celé zasrané od nějakého černého bordelu.

Diagnóza je víceméně jasná i bez měření.