Stránka 5 z 15

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 07.08.2014 18:58
od kibut
Este som nejazdil s upchanym vyfukom. uvidim, co povie diagnostika. Ale objednali nas az na utorok. Dufam, ze DPF je ok :(

Napsal: 08.08.2014 07:06
od vita_k
Jj. Nejdřív diagnostika a pak potom tohle fórum :-) pro začátek stačí i eml327. Je to levnější než ve Fordu

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 12.08.2014 17:22
od kibut
Auto je uz doma.
vita_k, ELM327 mam aj ja, ale nie je to ono, resp. nemam dobry softver, pretoze mne to ukazovalo nejaku chybu ale v servise to ukazalo styri ine chyby...
EGR ventil nakalibrovali a vsetko je jak ma byt. (dufam...) DPF je tiez vraj ok.
Pytal som sa ci vedia zistit mnozstvo EOLYSU cez pocitac, ale nevedia. Vraj vedia iba vynulovat pocitadlo po doplneni, ale na druhu stranu, v tej nadobke je aj plavak, cize auto by malo urcite zahlasit, ak bude prazdna.

A tiez mi potvrdil, ze moje problemy vypadavanim rychlosti a kolisanim teploty su sposobene vyhnitym plosakom pri budikoch.
Vraj modely po roku vyroby 2007 mali tuto notoricku chybu uz opravenu, cize treba zohnat budiky z nejakej buracky z 2007/2008 a vymenit.
Ale potom treba auto zase napichnut na pocitac, aby sa nastavil imobilizer (ak by sa niekto chystal menit ich...)

PS: ospravedlnujem sa za OT a vdaka za rady :palec_nahoru:

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 12.08.2014 18:06
od ica
kibut píše: Vraj vedia iba vynulovat pocitadlo po doplneni, ale na druhu stranu, v tej nadobke je aj plavak, cize auto by malo urcite zahlasit, ak bude prazdna.

no ano zahlasi ale to uz si v nudzaku alebo blizko neho, a ked sa ti to stane na dovolenke tak rodina ta pochvali : )

ale ta nadobka sa da presvietit a uvidis kolko tam toho je ... , ale pri tvojich skusenostiach aj tak neodhadnes ci je to este dost alebo malo ...

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 13.08.2014 08:48
od V12
Plavak ? Si si isty ? Nefunguje to tak, ze po natankovani sa do palivovej nadrze vstrekne davku aditiva podla natankovaneho mnozstva paliva ? A ked sa sucet vstreknutych davok blizi objemu nadrzky na aditivum, RJ rozsvieti kontrolku ?

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 13.08.2014 09:00
od kibut
V12: ja neviem, tvrdil mi to technik. Kazdopadne, je to nejako vymyslene, aby ti to auto zahlasilo..
ica: nadobku som pozeral, ale nevedel som urcit, ci je plna alebo prazdna....
nadobka je z jednej strany akoby priehladna (fotka dole), ale nevidim tam hladinu EOLYSU...
http://imgupload.sk/viewer.php?file=q83 ... igzoro.jpg
http://imgupload.sk/viewer.php?file=sqd ... 7onfth.jpg

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 13.08.2014 09:19
od ica
dolej a mas pokoj , 60k km je oficilany interval , +-80k km nez ta hodi do nudzaku

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 13.08.2014 10:59
od Komi
presne tak, kup si 1 liter , dopln a nechaj si resetnut pocitadlo davok
v nadrzke je piezo snimac s dvoma cidlami - 1. meranie viskozity ktora sa meni s teplotou a 2. meranie nizkej hladiny - v nadrzke musi ostat aspon 0,3 litra aditiva aby sa nezavzdusnilo cerpadlo,
meranie funguje presne tak ako pise klasik - V12 - odpocitava sa kazda davka odstreknuta do palivovej nadrze kratko po tankovani

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 13.08.2014 17:40
od kibut
OK, vdaka za rady. 8)

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 19.08.2014 16:36
od Stanley_vy
Jenom doplním, že auto nespadne do nouzáku, ale bude svítit kontrolka motoru a nápis Engine system fault a auto dál normálně pojede.

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 16.09.2014 10:28
od hihi
No a "babo" rad. Kamarád - C-Max, Tdci, . Po vyčištění DPF (najeto do 5 tis. km). Vzhledem k tomu, že mu cosi zablblo, tak jsem ho připíchl na ELM, konkrétně ForScan. Koukám, že háže chybu příliš časté regenerace. Tak jsem si myslel, že mu to neresetovali (šikovnej garážník, ale hlt SW to nedal). Tak jsem DPF resetnul uvedeným softem. Ten ukazuje dojezd do zaplnění 100 tis. km a odpočítává. Ale frekvence regenerace je stále vysoká. Řekněmě co deset minut (teď tu ty data nemám). Hodnota rozdílu tlaků při volnoběhu je nula, při zátěži do 7kPa. Frekvenci vyxpalování vyvozuji z hodnot teploty DPF snímanou ForScanem. Grafy sem hodím odpoledne.

Proč to regeneruje (a háže to danou chybu), přestože tlaky tomu neodpovídají a (byť jen s ELM) je to resetlé???

Díky za návrhy řešení.

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 16.09.2014 10:38
od V12
DPF sa vypaluje na zaklade 2 podnetov :
- rozdiel tlakov na DPF
- kilometricka regeneracia

Preto si myslim, ze sa mu spusta kilometricka regeneracia, ale z nejakych dovodov nedobehne. Treba to vyviezt na dialnicu, urobit 50 km v kuse ustalenou rychlostou, DPF by sa mal normalne vypalit. A hlavne pozor na hladinu oleja, aby si ho motor necucol, ked ho uz bude privela.

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 16.09.2014 12:58
od hihi
Jenže kilometrická regenerace by měla být resetovaná. Na což ukazuje dojezd do zaplnění filtru (info SW ForScan). A rozdíl tlaků ji vyvolávat nemůže...

edit: Ty mnou zmíněné regenerace (zvýšení teploty DPF) co cca 10 minut probíhaly za ustálené jzdy bez zastavení.

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 16.09.2014 13:30
od V12
Kilometricka regeneracia sa neresetuje. Resetujes stav filtru - cize dojazd do jeho zaplnenia. Aj ked je diferencny tlak OK a podla neho nie je potrebne regenerovat, kilometricka regeneracia sa spusta po 500 - 700 km plynulej jazdy po dialnici. Preco ale regeneruje kazdych cca 10 minut ked proces regeneracie neprerusis, netusim.

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Napsal: 16.09.2014 18:19
od hihi
Ono je to totiž auto, které se při předjíždění dokopce rozhodlo hodit nouzák. Typnuljsem filtr a je to tam. Ta regenerace je takový bonus navíc. Grafy asi nedodám, nedají se efektivně zobrazit :-(.

DTC:
===DTC P2459-21===
Code: P2459 - Diesel Particulate Filter Regeneration Frequency

Additional Fault Symptom:
- Signal is Above Maximum Threshold

Status:
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC

Module: Powertrain Control Module

Diagnostic Trouble Code details

Diesel Particulate Filter Regeneration Frequency

This DTC may be caused by :

Maximum Number Of Regeneration Demands Being Reached

Set If Regeneration Has Failed

Perform a manual regeneration of the DPF system.

===END DTC P2459-21===

===DTC P0087-61===
Code: P0087 - Fuel Rail/System Pressure - Too Low

Additional Fault Symptom:
- Signal is Above Maximum Threshold

Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC

Module: Powertrain Control Module

Diagnostic Trouble Code details

Fuel Rail/System Pressure - Too Low

This DTC may be caused by :

Fuel leakage

Incorrect operation of the pressure limiting valve.

Inspect connectors for signs of damage, water ingress, corrosion, etc.

Large pressure drops in the low pressure fuel system.

Check for air leaks in the low pressure fuel system.

For further diagnostic information refer to the appropriate section of eTIS.

===END DTC P0087-61===