Stránka 5 z 15

Napsal: 26.10.2007 20:29
od pelen
Uz jsem to umistil na foru. zhaveni se skleda ze dvou casu:
1) predzhaveni - pred startem
2) zhaveni - po startu

Napsal: 26.10.2007 20:39
od nego
Noah píše:Jak uz tu bylo psano,kontrolka doopravdy jen problikne nebo sviti velmi kratce ale ve skutecnosti zhavi dal,dokud neodpadne rele je to na nic nechapu ze tam nedali kontrolku ktera informuje o konci zhaveni.No co se da delat .
divne, v mnou testovanem mondeu 96kW 2004 svitila vzdy 1-2 sec, proc by tomu melo byt u fofiku jinak (probliknuti), spis bych to videl na jiny/lepsi/novejsi typ zhaveni

Napsal: 27.10.2007 21:37
od Hugo72
Páni chcel by som Vám napísať zaujímavý postreh pri výmene žhavičov.
NEUVERITEĽNÉ!!!
Už som písal,len tak zo srandy že načo tie žhaviče tam vôbec dávajú.
A čo som dnes zistil keď som ich s MartyGom dnes menil?
Všetky štyri boli K.O. a fofík štartoval... :D keby mi to menil niekto a nebol by som pri tom tak si vážne myslím že ma oje..... MartyG mi je svedkom že skutočne ani jeden pri skúške na priamo nežhavil.
Je zázrak, že to štartovalo bez nejakých problémov.
A teraz otázka: "Je problém v štartovaní /ak nemrzne/ spôsobený zlými žhavičmi?"
Hanbím sa, pretože ak to niekto z Vás číta tak si pomyslí, že nedbám o môjho "Miláška" No ja som tie žhaviče menil aj napriek tomu, že štartoval a chcel som sa o neho postarať pred zimou a ako bonus mu vymeniť žhaviče. :oops: No skoro neuveriteľné že? 8)

Napsal: 28.10.2007 00:48
od hihi
Pelen tu někde psal, že startoval bez potíží do -15st. bez funkčního žhavení.

Napsal: 28.10.2007 10:12
od Jozkablack
nego píše:
Noah píše:Jak uz tu bylo psano,kontrolka doopravdy jen problikne nebo sviti velmi kratce ale ve skutecnosti zhavi dal,dokud neodpadne rele je to na nic nechapu ze tam nedali kontrolku ktera informuje o konci zhaveni.No co se da delat .
divne, v mnou testovanem mondeu 96kW 2004 svitila vzdy 1-2 sec, proc by tomu melo byt u fofiku jinak (probliknuti), spis bych to videl na jiny/lepsi/novejsi typ zhaveni
No mě na Fofíkovi 03 svítí kontrolka taky cca 2vteřiny!

Napsal: 29.10.2007 16:41
od Ahmed
Hugo72 píše:Páni chcel by som Vám napísať zaujímavý postreh pri výmene žhavičov.
NEUVERITEĽNÉ!!!
Už som písal,len tak zo srandy že načo tie žhaviče tam vôbec dávajú.
A čo som dnes zistil keď som ich s MartyGom dnes menil?
Všetky štyri boli K.O. a fofík štartoval... :D keby mi to menil niekto a nebol by som pri tom tak si vážne myslím že ma oje..... MartyG mi je svedkom že skutočne ani jeden pri skúške na priamo nežhavil.
Je zázrak, že to štartovalo bez nejakých problémov.
A teraz otázka: "Je problém v štartovaní /ak nemrzne/ spôsobený zlými žhavičmi?"
Hanbím sa, pretože ak to niekto z Vás číta tak si pomyslí, že nedbám o môjho "Miláška" No ja som tie žhaviče menil aj napriek tomu, že štartoval a chcel som sa o neho postarať pred zimou a ako bonus mu vymeniť žhaviče. :oops: No skoro neuveriteľné že? 8)
Spravnou funkci zhavicu poznas, az se vice ochladi. Pri chladnem pocasi motor bez zhaveni musi tocit dele, aby chytnul, atd. Ne kazdy ma motor ve 100% stavu a tam se to startovani taky muze projevit. Ja sam jsem startoval taky v -10°C bez zhavicu, ale vim o focusech, co nenastartujou, kdyz je 0°C bez zhaveni.

Napsal: 20.11.2007 08:07
od Martin1
Zajímalo by mne, jakou životnost asi žhavicí svíčky mají. Mám najeto 130 000 km a myslím, že jsou původní. Teď, jak se ochladilo, mám potíže se startováním.

Napsal: 20.11.2007 18:31
od pelen
Martin1:
Okamzite si zhavice zmer nejakou zarovkovou zkouseckou. Pravdepodobne uz je mas davno po smrti. Prvni zimu jsem bez zhavicu startoval az do -17°C, ale s potizemi. Ted bylo nejmene -8°C a zatim porad na prvni sup.

Napsal: 20.11.2007 22:36
od powermax
tak som na tom asi ako Martin1 , pri -7 uz to znatelne strajkuje

po normalnom potoceni motorom , ked v lete by uz chytlo tak teraz asi trikrat blafne a az potom chyti - samozrejme drzim kluc kym nechyti inak by to zdochlo.

Napsal: 20.11.2007 22:42
od martyG
mám tiež rovnaké príznaky, menil som žhaviče (len jeden bol K.O) a palivový filter, tak uvidím, či to pomôže... :? 8O

Napsal: 22.11.2007 21:22
od Ahmed
powermax píše:tak som na tom asi ako Martin1 , pri -7 uz to znatelne strajkuje

po normalnom potoceni motorom , ked v lete by uz chytlo tak teraz asi trikrat blafne a az potom chyti - samozrejme drzim kluc kym nechyti inak by to zdochlo.
Kdyz je hodne zima, tak je to blafani normalni, ale v tomhle pripade to spis budou zhavici svicky.

Ja jsem menil ve 125000km a byly vsechny 4 k.o. :wink: :lol:

Napsal: 23.11.2007 06:42
od powermax
Vcera som ich pre nedostatok casu premeral a vsetky vykazovali zhodne odpor cca 1,3 ohmu. Taktiez ak ponecham chvilu zapnuty kluc tak po niekolkych seekundach pocujem odpadnut rele zhavenia a zvysi sa jas kontroliek na palubke, takze zhavenie by malo byt OK.
To blafanie sa mi vobec nezda normalne a vonkoncom sa mi nepaci!
Mal som doma firemnu ochcavku2 1,9 PD a rano startla tak za som len oci vyvaloval. Ten starter len tak cukol motorom a hned naskocil. Toz nech ma fofo neserie , lebo pojde z domu! Ked teraz pri -7 blafe, tak co urobi pri -26 ? Taka kosa totiz bola tyzden minulu zimu a dva tyzdne predminulu.

Napsal: 29.11.2007 13:29
od Martin1
Nezkoumal jste někdo, jestli se žhaví i při teplém motoru. Měnil jsem žhaviče a při dalším zkoumání jsem zjistil, že relé žhavení vůbec nespíná. Motor měl teplotu asi 50 stupňů. Na studeném motoru jsem zatím relé nezkoušel, ale startování v mrazu se značně zlepšilo.

Napsal: 29.11.2007 13:34
od chmelko
stačí si prečítat toto vlakno a hlavne príspevky od pelena :wink:

Napsal: 29.11.2007 15:55
od Martin1
Vlákno jsem pročetl celé, ale o teplotě, kdy TDDi žhaví ani zmínka. Žhaviče jsem vyměnil a byly všechny dobré. Ještě budu měřit relé.