Stránka 5 z 9

Re: katalyzator

Napsal: 05.09.2010 10:47
od pbjun
Rozla se mi kontrolka motoru a diagnostika rekla ze je to kat - druha lambda rekla spatne emise...

Re: katalyzator

Napsal: 05.09.2010 15:13
od Twisster
No mne zatial kontrolka nesvieti ale na emisiach mi povedali že je to kat. Asi najprv dam spraviť diagnosstiku.

Re: katalyzator

Napsal: 05.09.2010 18:08
od pbjun
Pokud nesviti kontrolka tak je diagnostika i vymena katu zbytecne vyhazovani penez.... Osobne bych pres emise prosel s E85 1:1 v nadrzi a cekal az se rozne kontrolka a pak resil kat...

Re: katalyzator

Napsal: 05.09.2010 21:43
od pkadecka
No, mně se rozpad katalyzátor a žádná kontrolka se mi nerozsvítila i když už motor přestal táhnout. (Viz strana 3.)

Re: katalyzator

Napsal: 09.09.2010 20:11
od Alonso68
Mě se rozsvěcuje kontrolka po 80-100km, diagnostika hlásí 0420, vždy si to vynuluju a jezdím dál. Nějak teď nemám čas to řešit. Ale asi budu muset. Nebo vyšroubuju žárovku kontrolky. :) Na jízdě se to neprojevuje. Začalo to po otestování vadné zapalovací cívky z otcova auta. Motor běžel chvíli na 2 válce, to katalyzátor po 220t km asi dodělalo.

Re: katalyzator

Napsal: 09.09.2010 21:55
od Twisster
Tak to zatial riešiť nemusím? Mne len trocha vadí ten zvuk ale inak auto ide dobre.

Re: katalyzator

Napsal: 09.09.2010 22:20
od pbjun
Takove veci resim az delaji problemy... Katalyzator neni vec ktera by me trapila. Kdyztak ho vymlat at se Ti nevysype a auto neztrati vykon a klidne jezdi dal :D

Re: katalyzator

Napsal: 13.09.2010 13:20
od Alonso68
Tak já si zatím nejsem jistý, jestli je to katalyzátor nebo druhá (zadní) lambda sonda. Když připojím diagnostiku u "zdravého" auta, ukazuje napětí zadní sondy 0V, během asi 3min se ohřeje a napětí stoupne na asi 700mV, ale reaguje na přidání plynu-stoupá a klesá. U rozbitého ukazuje už za studena 300mV, po zahřátí asi 650mV a napětí drží. Sleduji to Scanmasterem a ELM327. Zkusím prohodit lambda sondy obou aut. Doufám, že půjdou povolit. Posledně se kontrolka rozvítila už po 20km. :(

Re: katalyzator

Napsal: 13.09.2010 16:36
od pbjun
Tak to Ti nepovim. Lambda i kdyz je spatna a vleze se do rozsahu daneho RJ tak to RJ nevyhodnoti jako chybu... Toto musi roct nekdo znalejsi..

Re: katalyzator

Napsal: 15.09.2010 11:11
od Twisster
Akú emisnú normu má Fofo I po FL?

Re: katalyzator

Napsal: 15.09.2010 11:54
od pkadecka
Koukni třeba sem:

http://www.sdruzeni-sova.cz/emise.htm

A pak do techničáku. Já tam mám 1999/102B, tj. EURO 4. Předpokládám, že tam budeš mít to samý.

Re: katalyzator

Napsal: 15.09.2010 11:57
od pbjun
Dle technicaku. Kazde auto muze mit jinou normu - dle trhu pro ktery bylo auto urceno :)

Re: katalyzator

Napsal: 15.09.2010 16:38
od Twisster
Tak z tej tabulky som teda nezmudrel. Mám v techničáku 1999/100 to som v tej tabulke nenašiel tak akú mám normu???

...Tak som sa trochu informoval ohladne toho katalyzátora jak som písal vyššie a dostal som takúto odpoved...
rozdíl je v emisní normě. 099-275 je Euro 3 a 099-725 je Euro 4. Tu zjistíte podle tabulky na: http://www.primavyfuky.cz/doplnky/unive ... alyzatory/
Euro 3 má jednu lambda sondu, Euro 4 má dvě.
Když budete chtít katalyzátor Bosal, tento rozdíl musíte řešit a ty jsou vždy keramické.
Katalyzátor JMJ 1090717 má emisní normu Euro 4, takže bude vyhovovat i v případě, že máte Euro 3.

Kovový katalyzátor je kvalitnější než keramický. Používá se i na vozy s alternativním pohonem LPG/CNG. Nehrozí vysypání keramické vložky. Osobně Vám doporučuji kovový. Jediná výhoda keramického je nižší cena. Potrubí je celonerezové.

...takže ked mám dve lambdy mal by som mať euro4 a potrebujem 099 725???

Re: katalyzator

Napsal: 16.09.2010 07:58
od pkadecka
1999/100 máš v kolonce "spotřeba paliva . metodika" ;-) To musíš hledat "směrnice EHS/ES č." Já to mám pod řádkem výkon a objem.

Re: katalyzator

Napsal: 16.09.2010 20:26
od Twisster
Tak som to v techničáku našiel a mám tam 1999/102A čo je podla tabulky Euro3. no podla príspevku vyššie ako mi bolo povedané vraj ked mám dve lambdy tak mám euro4 tak ako to vlastne je? Asi smerodatné je to čo mám v techničak takže euro3?