Stránka 5 z 26

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 31.12.2009 21:04
od Kóťa
ACE...u studeného motoru a teplot pod nulou my ty otáčky taky takhle poskakujou,ale tak 2 vteřiny.Delphi filtr mám měněý vždy s olejem a tankuju benzinu top Q.Tak nevím jestli filtr něčemu pomůže...
Ale je fakt,že bychom se mohli vrátit k počátečnímu problému blikající kontrolky :wink:

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 01.01.2010 10:13
od Christina
tak nevím, ale vyměnila se baterka a můžu startovat opakovaně a kontrolka se zatím!!! nerozblikala...

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 14.02.2010 18:56
od jackal
Tak fordaci, musim se s vami podelit take o zkusenost s mondakem a blikajici spiralkou. Ted nedavno jak byly teploty okolo -20 tak jsem auto po 4 dnech stani nastartoval a jel smer prace. 10 minut pohodicka, nez jsem se dostal za mesto. Po vyjeti za mesto se mi podarilo misto 6tky zaradit za 4, nastesti jsem tam nemel velke otacky, ale i tak jsem se polekal, zmackl bleskove spojk ua hodil tam zpet 5tku, nez se jeste prohreje. No co se nestane, po asi 30 s, zacne blikat spiralka nic se nedeje, jen citim jak auto spomaluje a najednou motor zhasne, takze ani nouzovy rezim, normalne se zdechl motor. Tohle mi udelalo asi 16x nez jsem dojel do mesta, kde uz jsem byl tedy rozhodnut ze tam auto necham, protoze bylo uplne jedno jestli tam mam za 1 nebo za 6 , jestli auto tocim nebo ne, proste co chvile to chcip. najednou ve meste se to rozjelo a jelo porad, tak jsem se rozhodl pokracovat do prace, cestou to teda uz ani nezablikalo, jen to v jeden moment asi 4s cukalo a pak byl klid po celou cestu cca 108km. Vase typy bych videl asi na vstriky, cerpadlo, ja si osobne myslim ze to byla jen primrzla nafta, protoze od te doby nic, a dale si myslim ze mondea nemaji rady zimu a soudim uz jen z toho duvodu ze mi prez zimu odesla elektrika na dvou dverich a obcas mi blikala kontrolka airbagu, kdyz je auto promrzle :D
pokud ma nekdo podobne zkusenosti, rad bych vedel v cem to mohlo byt.

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 14.02.2010 19:13
od psmolly
Může to být hodně věcí, ale já bych to opravdu viděl na přimrzlou naftu. To s těma dveřma je klasika, to se prostě děje. Pokud už ti kontrolka nebliká, buď v klidu. :wink:

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 14.02.2010 21:35
od ACEMajky
Otazka - kde tankujes (pro zajimavost)

jinak to vidim na problemy s filtrm (voda/parafin)

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 15.02.2010 09:15
od Christina
tak já bych řekla, že jsi totálně zmátl počítač tím řazením neřazením, až se to "utřepalo" tak se ti motor normálně rozjel.

já tankuju na shell " tu lepší naftu";))))) samotnou by mě fakt zajímalo proč se to rozbliká....

:mrgreen: :mrgreen:
kota: jakože ti otáčky skáčou při studeném motoru???? to mi dělá taky....občas to k tomu zařehtá :mrgreen: :mrgreen: , prý si mám pustit rádio víc nahlas a neřešit to;)))

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 15.02.2010 18:34
od jackal
Mno s tim pocitacem bych to nevidel, protoze ridici jednotka se neda takhle uhnat, jinak kdyz se mi to stalo tak jsem zrovna mel plnou nadrz od OMV arctic diesel, ale myslim ze omv dela pekny shit naftu, jelikoz po natankovani u nich mi auto i misty cukalo a to tam cpu i VIF. Od te doby tankuju tak jak jsem byl do te doby zvykly na AGIP v Prerove a nemuzu si stezovat. jinak filtry byly vsecky meneny pred cca 3000 km.

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 15.02.2010 22:37
od palacinka
Asi to bude trochu románek, snad mě admini nerozdupou :-)

Tak mi to dnes taky zablikalo. Mondíka jsem dovezl z Německa minulý rok v listopadu, bylo to z německého autohausu z Frankfurtu, dokladovaný každý kilometr, doloženy všechny papíry a všechny klíče, po prvním majiteli a auto tam bylo přistavené teprve den. Když jsme tam pro to přijeli tak to teprve na úřadech odhlašovali. Tomu co bylo na tachu se dalo skutečně věřit (141.900km). Celkový stav interieru, karoserie atd. byl (je) doslova úžasný. Ale postupně samozřejme začaly vyskakovat závady s čímž jsem tak nějak podvědomě dopředu počítal. První bylo známé, zde na fóru řešené drnčení motoru při volnoběhu, to jsem pozoroval již v německu. Dále se občas na autě stane, že v rozmezí 1200ot - 2000ot motor cuká, a na práci s plynovým pedálem reaguje dost hrubě, při tom akceleruje lépe než když to necuká, je to doslova jak nějaká raketa, divné, že tak nejede když nemá tento problém. Když se zastaví a vyleze se z auta, tak jde cítit, že se někde pálí plast nebo guma, což by ukazovalo, že se někde něco asi přidírá. No a když se chvilku počká s vypnutým motorem, tak pak je již vše v pořádku. Když auto stojí přes noc (parkuju venku čumákem u baráku) tak po raním nastartování má motor cca 5-10s nepravidelný chod, jako když to špatně dávkuje palivo, něco jako když u benzíňáku vynechává jiskra na svíčce.

A dnes se mi dvakrát rozblikala kontrolka žhavení, vždy když auto stálo a běželo na volnoběh. Blikalo to a auto jelo, dokonce normálně zrychlovalo a motor nezdechal. Když jsem zastavil a motor vypnul a hned ho nastartoval, tak kontrolka neblikala a auto se dál chovalo normálně. Toto se dnes opakovalo dvakrát. Veškeré filtry jsem měnil cca 5000km zpátky, palivák jsem sehnal originál Deplhi, tankuju na primárně Benzině, no a samozřejmě hned od začátku co jsem to přivezl přidávám VIF. Uvidíme zítra, ale auto půjde co nejdřív do servisu a uvidíme na co se přijde.

A poznatek k OMV, dva týdny zpět jsem byl v německu někde za Dusseldorfem, bral jsem u nás na OMV naftu alpine (vyjížděl jsem po půlnoci a nikde nebyla otevřená žádná Benzina a já to měl skoro na suchu, takže proto OMV), na Rozvadově jsem koukal na ručičku paliváku a nestačil jsem se divit, vzalo si to víc jak půlku nádrže přes celou ČR, což mi připadalo fakt moc (při zařazené šestce a při stálé rychlosti cca 140km/h) dotankoval jsem na Agipu do plné (dotankováno cca 36l) a když jsem dojel v Německu do cíle (od Rozvadova cca 600km) tak jsem měl ručičku paliváku těsně před půlkou, takže si myslím, že nafta z OMV asi moc kvalitní není, ten Agip to naštěstí asi celkem dobře promíchal. Při cestě zpět domů jsem bral v Německu za Kolínem Shell V-Power diesel a ujel jsem na nádrž 1200km, dojel jsem na to bez problému až domů. Tady jezdím na naftu od Benziny cca 1000km na nádrž (hodně město, mimo město atd.). Takže vše oproti OMV dost velký rozdíl.

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 22.02.2010 16:01
od dave24
Mám stejný problém, nejdříve auto v nízkých otáčkách škubalo až chcíplo + občas blikání žhavení, tak výměna filtrů + additivum na vyčištění palivového systému. Na diagnostice bylo všechno poho.
Teď je to lepší mě to cukne cca mezi 1500 a 1800 jen občas a jen na 1, 2 a 3 rychlostní stupeň, na diagnostice všechno poho, ale borec říkal že by to tipnul na načnuté vstřikovače, dal nějaký sajrajt do nafty na vyčištění, trošku se to zlepšilo, uvidím až vyjedu celou nádrž.
Prý je to tak na 50% jestli se to vzpamatuje....

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 06.03.2010 08:06
od palacinka
Cukani u me ted ustalo, zato se rozsvitila kontrolka motoru a uz nezhasla, na vic obcas pri akceleraci, ted naposled odjezd z benzinky na dalnici se rozblika zhaveni a auto je jiz bez vykonu, coz u me uz taky znamena vypnuti a nahozeni motoru, pak to zase jede v pohode. Jen stale sviti kontrolka motoru. Diagnostika hned po nedeli. A auto mi ted celkove pripada ze akceleruje tak o 20% hure.

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 06.03.2010 09:26
od Kóťa
Já si myslím,že bude něco se vstřikama.Doporučil bych návštěvu profi diesel servisu.Ty aditiva nejsou k odstranění problému,ale k jeho předcházení!Já si nechal dovézt taky z Německa a byly načlé vstřiky,taky to cukalo.Dal jsem čistit vstřiky ultrazvukem za 3000kč.Vydželo to cca 15 000km a teď se to zase vrací...Ovšem k blikání žhavení či pádu do nouzáku jsem se nedostal.

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 06.03.2010 09:33
od gines
Mě začalo kontrolka žhavení taky bylikat. Je to asi 2 roky zpátky. Auto mělo menší tak a po několika dnech žádne. Všimnul jsem si taky že mi nešli stahovat okna najednou a to u řidiče a vzadu za spolujezdcem.

Zajel jsem do fordu a jeden vstřik byl hotovej. Tenkrát mě to přišlo na 12000 kč.

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 08.03.2010 19:22
od Christina
dnes po diagnostice:výkon řízení A přeplňování turbodmychadla

může být způsobeno: vadné turbodmychadlo, machanizmus může váznout, el. otočný ovladač

vyměnte následující komponenty: turbodmychadlo s proměnou geometrií

mám "ohromnou radost" ještě větší investice než ty vstřikovače....

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 08.03.2010 19:24
od Rumcajs1
nezoufej, já vím že to není zrovna veliká útěcha, ale turbo se dá nechat zrepasovat a ceny jsou 6-9 tis. Takže nový kupovat určitě nemusíš :wink:

Re: bliká kontrolka žhavení

Napsal: 08.03.2010 20:14
od Christina
jenomže v našem případě jde o elektronickou část, jedině koupit nějaké rozbité a zkusit vyměnit tu elektriku....kdyby tady byl někdo kdo s tím má zkušenost????? asi si dáme tour de vrakáč;))))