Stránka 5 z 68
Re: EGR ventil - mondeo
Napsal: 12.05.2009 22:31
od HmerX
jama : Žel ano, a plní snad jen ekologickou funkci. A na ekologii nejsem

Re: EGR ventil - mondeo
Napsal: 13.05.2009 08:07
od antonín
Dýmí protože jde do sání výfukový plyn tzn. že vzduch co jde z turba do sání přisaje přes EGR výfukové spaliny tudíž je směs chudší o kyslík. logicky jednotka dá víc nafty atd. Opravdu jen ekologický bazmek
Re: EGR ventil - mondeo
Napsal: 13.05.2009 20:22
od iggyrock
Výfukové plny pouze sníží teplotu spalování nafty a tím i emise oxidů dusíku! EGR je otevřen pouze při částečném zatížení. To, že to kouří při prudkém přidání plynu je logický důsledek většího množství nafty vstříknutého do válců, které se jednoduše nespálí. Iggyrock
Re: EGR ventil - mondeo
Napsal: 13.05.2009 20:55
od antonín
takže při zaslepení EGR je směs bohatší o kyslík tudíž je potřeba míň nafty. Jestli se nepletu
Re: EGR ventil - mondeo
Napsal: 13.05.2009 20:58
od jama
iggy, ale podla tvojho vysvetlenia neexistuje vztah medzi dymenim a egr ventilom

ako to ze vsetkym ktory ho zaslepili auto prestalo dymit?
Re: EGR ventil - mondeo
Napsal: 13.05.2009 21:10
od iggyrock
Vysvětlení je jednoduché: pokud máš EGR zaslepený, nejdou výfukové plyny do sání, tím je i teplota spalování vyšší a nafta se lépe spálí. Pokud EGR dobře funguje, tak by to nemělo kouřit, jelikož při akceleraci se (měl by) EGR okamžitě zavře. Já osobně jsem po vyčištění EGR (sprayem na čištění brzd - žádné mazání olejem) bez kouře a cukání. Iggyrock
Re: EGR ventil - mondeo
Napsal: 13.05.2009 21:16
od jama
no, ja som ho vycistil tiez spejom na brzdy, za nejakych 9 euro. cukani zmizlo ale dymeni ne

preto uvazujem o zaslepeni...
...alebo som nesika a nevycistil som to dobre

Re: EGR ventil - mondeo
Napsal: 13.05.2009 21:19
od Kóťa
A jak to cukalo?
Re: EGR ventil - mondeo
Napsal: 13.05.2009 21:25
od jama
koto: no nastavil som si rychlost na 50kmh a sel... po chvilke sa to zacalo chovat ako ked by si pridal plyn a nasledne ubral proste tak akoby si siel na koni

alebo brzda,plyn,brzda,plyn...asi tak nejak by som to prirovnal...
a raz sa mi stalo ze sa mi aj rozkmitala rucicka otackomeru (siel som na tempomat a cukalo to, no nevypol som ho) ... pri 50tke je niekde 2100-2200 rpm ak ma pamet neklame a mne to raz poskakovalo 1000-2100-1000-2100-1000-2100 hned som vypol tempomat a pohoda auto slo ako by sa nic nestalo...
Re: EGR ventil - mondeo
Napsal: 13.05.2009 21:30
od iggyrock
jama píše:no, ja som ho vycistil tiez spejom na brzdy, za nejakych 9 euro. cukani zmizlo ale dymeni ne

preto uvazujem o zaslepeni...
...alebo som nesika a nevycistil som to dobre

Myslel jsem samozřejmě nadměrné kouřením. I pokud jedeš za BMW, které mají jedny z nejlepších dieselů a šlápne na to, tak taky kouří.
Re: EGR ventil - mondeo
Napsal: 13.05.2009 21:34
od jama
iggy, ked ja neviem posudit normalne a nadmerne dymenie

podla mna ak po zoslapnuti plynu vyleti kudol cerneho dymu tak to neni o.k.

ved mam mondeo a nie čipnutu tédéí oktáfku aby som dymil

Re: EGR ventil - mondeo
Napsal: 14.05.2009 07:54
od Wizzy008
Jak to tu tak čtu, tak koukám, že EGR se řeší jen na naftě... Nezkoušel s ním někdo laborovat i na benzínovém motoru?
Re: EGR ventil - mondeo
Napsal: 14.05.2009 14:15
od Kóťa
jama:Já si tedy nikdy nevšiml černého dýmu od výfuku...Ani při prudkém zrychlení.Aspoň v zrcátkách nic nevidím...
Re: EGR ventil - mondeo
Napsal: 14.05.2009 14:49
od iggyrock
jama píše:podla mna ak po zoslapnuti plynu vyleti kudol cerneho dymu tak to neni o.k.

Zkusil bych znovu vyčistil ten EGR. Možná není úplně zavřený a to pozná snímač polohy, což vyhodnotí ECU jako větší potřebu nafty a to způsobí to kouření. Jak říkám, po vyčištění EGR u mě zmizelo cukání i kouření při akceleraci. V příloze je schéma regulace EGR ventilu u mondea. Popisy jsou německy, ale myslím že celkem srozumitelné. Iggyrock
Re: EGR ventil - mondeo
Napsal: 14.05.2009 15:15
od jama
iggy, hned jak mi vratia auto od forda tak to rozoberiem znova
btw. ked som mal EGR vonku a cistil ho, tak som skusal ci sa ventil, resp. ta membrana nejako hybe a ani prd nedalo sa tym pohnut

vysvetlil som si to tak ze to je ovladane elektronicky, lebo niekto tu pisal ze mu tym slo hybat .... a v mojej teorii ma utvrdzuje pritomnost toho konektora na konci EGR
diagnostika žiadnu chybu neukazuje, a podla informacii tu su dva druhy EGR, ovladany podtlakom a ovladany elektronicky.... podla obrazku motora ktory si hodil sem( ale do ineho vlakna ) mas stejny motor ako ja MY2005/96kw/EURO4 - typ N7BA tušim že je můj. možeš mi povedat či vieš hybat tym mechanizmom na zatvaranie ked vyberies EGR ?