Naprosto souhlasím s Fokim, že akce neakce je to i (hlavně) o výbavě.
Dovezl jsem si na podzim 3 roky staré FoFo II, když připočítám i poplatky za přihlášení a nutný servis tak za nějakých 290 tisíc (teď by to kvůli kurzu bylo cca 310). Žádná zázračná cena, ale auto s historií, najeto 60k a pořizovací byla po přepočtu někde na naše kolem 550.
Teď je sice úžasná krizová akce za 300 nové auto - jenže je to beznín 1,4 Ambiente, úplný holátko, bez klimatizace a jakékoli výbavy.
Akční cena s 1,6 TDCi Trend je 400. Když k tomu z ceníku napočítám výbavu (vyhřívané přední sklo, tempomat, lepší rádio, metalíza, litá kola atd) tak jsem hnedle na 450, ne-li výš. Pořád o hodně míň než cena nového auta před těmi pár lety, ale zase to je se slabším motorem, protože 80 kW verze se u nás prostě neprodává.
Takže sice nemám záruku, ale pořád mám "ušetřeno" nějakých 160 tisíc, ať nežeru řekněme 100, na případné opravy vstřikování, turba nebo co všechno se podělá... Což může být motivace pro koupi a dovoz. I když pro dovozce jako Foki nebo Autotiptop to je samozřejmě těžký, protože výměnný kurz jim žere marži

Ale při nákupu ojetiny bych furt radši bral dovezenou voňavku od člověka, co si vybírá dobré kousky a ještě jim pak udělá servis, než ty vraky co se nabízejí u nás v bazarech - tedy kdybych si chtěl ušetřit obrovské trable s vybíráním a individuálním dovozem auta.
Jasně, u "prakticky funglovek" ojetin se cena díky krizi a akcím srovnala, tam pak skutečně nemusí dávat smysl kupovat jetý, ale u trochu starších aut je pořád rozdíl znát, poptávka furt je a cena dolů nejde a nepůjde...