Stránka 5 z 190
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 26.01.2009 20:32
od martasak
No 30k tak to je mazec. No tak v tom případě to nebude autorizovanej servis ani náhodou, pokud se nenaučí jinej postup. Ale těch 1.6 tek 80kW s DPF z D se tady prodalo docela dost, tak za pár let musí přijít větší množství lidí na výměnu, tak snad se na tím a.s. zamyslí...
A je to jisté s tím katalyzátorem, nebyly tam nějaké varianty, nebo nedá se to rozebrat a vyměnit zvlášť ?
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 27.01.2009 13:31
od P2M
Bude z toho časem běžný spotřebák tak do 5t Kč, vezměte si jak to bylo s katalyzátorama když začínaly a jak je to cenově teď...
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 27.01.2009 13:59
od John27
taky se pridam
Vymenu DPF jsem na predchozim aute zazil (FFII 1,6 TDCi, 80kW), takze upresnim cenu: 26 000,- + prace za vymenu. Az pozdeji jsem se dozvedel, ze auto jezdilo i chvilku bez aditiva -> filtr se pak zrejme ucpal. Udajne bylo spatny i cidlo dif. tlaku. Ale prectete si muj pribeh zde:
http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=79&t=12464
Jinak to auto melo vic vad, tak jsem ho vratil. Kdybych o DPF tehda vedel, do 80kW verze bych kvuli tomu filtru asi nesel. Preci jen s autem jezdit, tak jak potrebuje auto, me trosku stval. Ted mam benzin a jsem spokojenej. Tim se NECHCI dotknout lidi, co jezdi dalky, diesel se pak vyplati a filtr se i snad bez problemu regeneruje.
Na nejakeho experimentatora ceka muj ucpany filtr (katalizator) v kumbalu. Tak si pospeste, nez ho pritelkyne vyhodi
Kdo ho chce?

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 27.01.2009 21:06
od martasak
Mně u prodejce když jsem to kupoval pokud si vzpomínám říkali, že výměna stojí cca 12t. Zřejmě asi neměli s 1.6 kou tehdy ještě zkušenosti,nebo to zamlčeli, ale věřím tomu že ne, protože těch co v té době měli najeto 120t a měli 1.6 s DPF asi nebylo mnoho, ta cena co uvedli je spíš podobná tomu dvoulitru.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 27.01.2009 22:20
od miggell
aké máte skúsenosti s DPF ,kolko km sa dá s tým spraviť?
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 28.01.2009 08:15
od John27
Servis ford pro 1,6 TDCi rika toto:
Filtr částic v naftě
------------------
Každých 120.000 km - výměna - jen Duratorq-TDCi s emisním stupněm IV, pokud je to možné (operace 25 280 1)
ale rekl bych, ze DPF snese vic, asi zalezi jak se s tim autem jezdi. Co jsem tu patral, tak snad krome me, ten filtr nikdo jeste nemenil. TDCi motory druhe generace s timto filtrem jsou pomerne mlade (2005 ->), takze moc zkusenosti s nimi neni. To mi nezavisle potrvrdilo vic servisu, kdyz jsem se po tom pidil.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 28.01.2009 19:26
od miggell
no ja sa snažím jazdiť tak, aby sa mi stačil dobre vypalovať
denne robím cca 250km. no a na aute sa mi pomaly ,ale iste blíži stovečka, preto sa pýtam aké sú s tým skúsenosti.
inak ja mám 2.0TDCI , je tam nejaký rozdiel oproti filtru z 1.6TDCI ?
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 28.01.2009 20:15
od John27
no jestli jezdis tolik, tak bych to asi neresil. Regenerace musi probihat dobre. Jinak to co plati pro 1,6TDCi by melo platit i pro 2,0TDCi (pro rok vyroby 2004-2007).
Kazdych 60000km:
Přídavný filtr částic v naftě:
Naplňte EOLYS176 a vynulujte podle servisních pokynů TIS - 1,6/2,0 Duratorq-TDCi jen s emisním stupněm IV, pokud je to možné
120000km
Filtr částic v naftě:
Každých 120.000 km - výměna - jen Duratorq-TDCi s emisním stupněm IV, pokud je to možné (operace 25 280 1)
viz:
http://www.etis.ford.com/
Odhaduju, ze cena filtru bude v obou pripadech stejna. Cetl jsem, ze modely 2007 a vis, maji vychytanejsi bezudrzbovy filtr. Ale uz jsem se po tom nijak nepidil.
Jezdis kazdy den 125km do prace

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 28.01.2009 21:01
od miggell
no pracujem ako obchodný zástupca, takže niekedy je to menej niekedy viac. ale dochádzam do miest vzdialených odo mňa cca 90-120km.
sme len štyria na celé slovensko , takže jazdím cca 1/4 Slovenska

a to mám najmenší region ,lebo mám Bratislavu

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 28.01.2009 21:05
od martasak
A kde jsi to četl ? Poděl se ...
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 29.01.2009 07:20
od John27
No, koukal jsem na rozpis servisu u FoFo 2008 1,6TDCi a porad tam je doplnovani aditiva i zminka o vymene filtru na 120000. Priznam se, ze ted nevim, kde presne to bylo. Cetl jsem to nekde na nejakem foru. Mozna zde:
http://forum.fordclubs.org/.
Tady je nejaky starsi clanek, uz z 2004:
http://www.autorevue.cz/default.aspx?article=3490
a pisou zde:
Poznámka: I PSA pracuje na bezúdržbovém filtru, který by měl dojít k sériové produkci co nevidět.
jaka je skutecna realita s novymi modely vsak nevim

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 29.01.2009 09:56
od Forny
Cena je rozdilna pro 1.6 a 2.0 protoze u 1.6 je soucasti katalyzatoru a vymena stoji kolem 30k, u 2.0 je samostane a vymena stoji 11k Kc.
Jinka jsem stastny majitel 2.0 bez DPF tim padem Euro III a pokud nasi ekologicti zakonodarci nevymysli podobnou ptakovinu jako ted tak je to skoro jedno zda mas III nebo IV
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 30.01.2009 22:43
od martasak
Je otázka, zda ten filtr nové generace nějak pomůže nám, co máme filtr 2.generace do 120t, dát takovou pálku za 120t, při nájezdu 20 je to 6 roků, tedy 5t/rok kvůli zeleným fašistům (cca 0,5 Kč/km).
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 30.01.2009 22:56
od martasak
Zajímavé, co ve FodrClubs píšou od aditivech:
Avsak nejdulezitejsi pro motory s DPF je to,ze se nesmi pridavat do paliva zadne aditiva a jine zlepsovadla.Pridaval jsem totiz aditiva,ktera zlepsovala a cistila,ale zase na druhou stranu pri spalovani vznikal popel,ktery se usazoval ve filtru.Saze z nafty v pohode shorely,ale popel zustaval-vysledek,stale castejsi vypalovani filtru a dalsi trable...
Po opetovne navsteve servisu,kde mi to bylo vysvetleno konecne zasvecenym technikem,jsem natankoval naftu verva a najel uz cca 20tis.km,nepridavam zadne aditiva a interval se posunul uz na 1000km,coz oproti 350km intervalu drive je naprosto v pohode.
Jak poznám ve Focusu regeneraci ? Tam asi žádná kontrolka není, ne ?
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... highlight=
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 30.01.2009 23:56
od John27
Na regeneraci zadna kontrolka neni. Pokud se ucpe filtr nebo neni v nadrzce EOLYS aditivum, rozsviti se konrolka: "porucha systemu motoru".
Nejsem odbornik, ale kdyz jsem mel 1.6 TDCi, tak mi motor kazdych cca 250-300km zacal nepatrne skubat - takovy nerovnomerny zatah. Vzdy se to delo, az kdyz byl motor zahraty (pri delsi jizde). Tento stav pokazde trval odhadem 3-5min.
Vetsinou jsem jezdil kratsi trasy po meste. Proto mozna regenerace probihala uz po tech 250km. Psal jsem o tom skubani i zde na foru, nekdo mi radil ,ze by to mohlo byt i zanesenym palivovym filtrem. Mozna to to melo souvislost s obojim, protoze podle me, by regenerace nemela byt tak znatelna pri jizde. Kazdopadne jsem si tento jev spojoval s tou regeneraci a musim rict, ze me tohle chovani opravdu stvalo. Uz jsem se ale nedostal k reseni, protoze jsem auto vratil kvuli jine zavade na motoru. Netvrdim, ze TDCi od PSA je spatny motor (v recenzich pochvalovan), ale me osobne, jako majitele prvniho auta, pekne proskolil.