gargulakj píše: 09.06.2023 20:33
Řešili jste někdo z STK závadu
1.2.1.3.1 Účinek brzd není spojitě odstupňovaný na FF1 1.6?
Technik říkal, že je nesouměrnost v nástupu brzd. Když to brzdí naplno tak to brzdí souměrně.
Na mazdě jsem měnil všechny vodící čepy. Vepředu jsem to nedokázal povolit, tak jsem to nechal udělat v servisu, říkali, že na to použili násilí, jak to bylo zarezlé.
Vzadu jsem to pak zvládnul sám, všechno jsem tam rozhýbával a mazal, měl jsem problém s nesouměrným účinkem ruční brzdy. Měnil jsem i lanovody, to nepomohlo.
Na poslední STK (před měsícem) žádný problém s brzdama nebyl (kromě "rýhy na kotouči" = lehká závada).
Na těch čepech jsou gumičky, přes které by se tam neměla dostat voda, ale jak má auto 15+ let, tak tam všude nakvete rez, gumičky spuchří, netěsní to a voda se dostane na ty čepy. Pak začnou reznout a drhnout. Nouzově můžeš čep ošmirglovat, ale to je takový hotfix... a nepomůže to na dlouho a nové vodící čepy stojí pár korun.
Takže vyměnit čepy, v sadě je i nějaké mazivo i ty nové gumičky. Může být problém i s pístkem (= taky se pod tu gumu dostane voda a orezne pístek a pak to drhne stejně jako ty čepy), na ten jsem naštestí zatím nemusel sahat.
Další problém je samozřejmě s uložením destiček, musí se pohybovat volně, jsou tam na to nerezové plíšky, které i když budou OK, tak pod nima rezne ten třmen a jak to nakvete, destička je pak dost natěsno. V servisu mi jednou obrousili tu destičku, aby se volně pohyubovala, toho jsem si všimnul, když jsem ji pak měnil. Já jsem sundal ten plíšek a obrousil to pod ním, aby nová destička dobře seděla.
Všechno se to musí volně pohybovat, když to máš rozebrané, tak s tím lomcuj ve směru těch čepů (= jak se to pohybuje při brzdění).
Nějaké opravné sady jsou třeba tady (i s pístkama), ale je toho celá hromada.
https://www.mroauto.cz/cs/katalog/tecdo ... 0/14382280
https://www.mroauto.cz/cs/katalog/tecdo ... 0/14381860