looploop píše:Uz som odsruboval viac cidiel a nasruboval a netecu ... pokial to nepretiahnes v hliniku tak nic nepokazis. Hlavne za tepla ho nedotahuj na max ...ale za studena a s citom
A, co by tam jako mělo týýýct, když tam není voda!
čidlo, bere teplotu hlavy a né vody.
Při spouštění a volnoběhu studeného motoru je díky signálu z tohoto čidla obohacena směs paliva a vzduchu, a tím je zajištěn jeho stabilní chod. Během ohřívání se volnoběžné otáčky snižují až na 750 ot/min.
Další jeho funkcí je chránit motor před přehřátím:
1. Pokud se ukazatel teploty chladící kapaliny se posune do červeného pole, rozsvítí se kontrolka poruchy chlazení. Jestliže teplota nadále vzrůstá, systém zavede střídavý přísun paliva do válců. Vyřazené válce působí jako vzduchová čerpadla a chladí motor
2. Pokud teplota hlavy válců stále roste, rozsvítí se na přístrojové desce ještě navíc varovná kontrolka motoru.
3. Pokud teplota hlavy válců přesto stále roste, začne kontrolka teploty na přístrojové desce blikat a tím dávat signál, že během 30ti sekund řídící jednotka úplně vypne motor
U vozů před FL je senzor schován pod černým krytem hlavy válců společně s vysokonapěťovými kabely a svíčkami. Po FL se kryt již nemontoval. Podle TSB (Technical service bulletinu) č. 97/2001, vydaného 7.2.2002 se doporučuje u všech motorů 1.4 a 1.6 připevnit páskou kabel snímače k hadičce podtlaku tak, aby byl kabel co nejdále od vysokonapěťového zapalovacího kabelu. Hrozí možnost cukání při akceleraci.