Stránka 38 z 43
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Napsal: 10.07.2009 14:42
od vcedula
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Napsal: 10.07.2009 14:48
od killerhammer
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Napsal: 10.07.2009 14:58
od misoo
killerhammer píše:...ktore ma mat 250 kW a budu ho davat do novej audi S3
mne tie vykonne audiny nic moc nehovoria, ok brutal vykon tam je, ale auta mi pridu take makke a tazke na cumak... nic sportoveho...

ale je pravda ze som v takej audine ani len nesedel, nieto soferoval...

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Napsal: 10.07.2009 15:09
od vcedula
KH, velmi dobre vies, ze max vykon je ho.no, dolezity je priebeh a vaha samotneho auta a preto aj motora (pre nedocavost). Rozdiel 5 kW je taky maly, ze sa neoplati o nom hovorit pri 1 litrovych motoroch, nie to pri 3-litrovych kravach. Ten vas vysneny BMW som sice este nejazdil (rad by som), ale aj tak s nim nechcem mat nic spolocne, lebo je to nieco podobne ako mat doma formulu. Tie naklady na opravy by ma asi zabili...
No a ankety typu "motor roka", "auto roka" a podobne, vzdy to vyhra ten, co najviac zaplati alebo poskytne najviac aut. Vsade je uz biznis a ovplyvnuje to aj ankety (potom by sa nemohlo stat, ze europa ma 3 roznych vitazov titulu auto roka a cuduj sa svete, kazdy z nich je iny).
Preto hovorim, ze auto si treba vyberat podla vkusu, sadnut si do nho, zmierit sa nakladmi a moznymi nakladmi a rozhodnut sa

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Napsal: 10.07.2009 15:09
od killerhammer
len som xcel upozornit ze v oblasti vyvoja motorov je audi (resp VW) alebo BMW spicka
ford nema vobec odpoved na take motory, ma len motory z volva T5 a T6 ktore maju zly pomer vykon/objem a s tymi sa snazia carovat na trhu

upgradnuta T5 vo focuse RS ma len zyseny plniaci tlak a zvacsene turbo. to sa prejavilo v tom ze ten motor dosiahne krutiak 400Nm az od 2500 ot

kde naopak stara T5 mala 320 Nm uz od 1800

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Napsal: 10.07.2009 15:11
od killerhammer
vcedula píše:KH, velmi dobre vies, ze max vykon je ho.no, dolezity je priebeh...
presne vcedulak o tomto je V6 3.0T biturbo od BMW

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Napsal: 10.07.2009 15:19
od killerhammer
tento motor ma dnes priebehom vykonu a krutiaku asi najblizsie k elektromotoru (idealna krivka)
aj preto 3x po sebe vyhral cenu za motor roka v kategori 2.5-3 litra
sam vidis z krivky, ze sila motora je konstanta prakticky od 1300 - 5500 otacok, to je brutalita
vykon sa teda zvysuje matematicky linearne s poctom otacok
na tomto motore teda mozes nadherne jemne plynom uplne presne regulovat vykon aky potrebujes presne podla tvojho ocakavania
neexistuju ziadne biele miesta, kde by sa motor nespraval tak ako ocakavas, teda nesiel za plynom konstantou akceleraciou

jedine ze ho podtocis pod 1300 (lenze to je prakticky volnobeh) alebo pretocis nad 5500 ale stale este aj na 6800 otackach ma skoro 70% krutiaceho momentu

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Napsal: 10.07.2009 15:33
od misoo
KH : ta krivka je krasna, niet co dodat k priebehu, proste kto umi, ten umi ! jedine co mi tam trochu chyba je koniec v 6000 ot., to ma sklamali...
edit : zmenil som 5000 na 6000 (zle som si to precital) ale aj tak na bmw by to chcelo este 1000 navrch

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Napsal: 10.07.2009 15:38
od vcedula
no a mne tam este chyba realna krivka, lebo teoria je jedna vec a prax druha (pozname aj z nasich motorov)
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Napsal: 10.07.2009 15:39
od misoo
neni realna ta cervena/zelena?
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Napsal: 10.07.2009 15:40
od killerhammer
cervena, zelena su real namerane, sede su udavane vyrobcom
haha, zastanca vysokootackovych benzinov sa ozval
neexistuje, zeby si si nekopol
ano, po 5500 ten motor zoslabne ale nie je to ziadna drama, kedze este na obmedzovaci v 6800 otackach ma cca 260 Nm (skoro plneho 70% krutiaku)
proste toto je V6 (dava mu silu hore) biturbo (dava mu silu dole a v strede) pre mna dnes asi idealny motor

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Napsal: 10.07.2009 15:42
od misoo
no hej, ale po 5500 ide krivka (cervena) dole, to znamena ze auto zacina spomalovat predsa, aj ked ma dost Nm...
Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Napsal: 10.07.2009 15:44
od killerhammer
urcite nie spomalovat ale klesa akceleracia. vykon tam stale mas len sa zmensuje

a si uvedom, ze to navrchu nad 5500 ot je hladky benzin 3.0 co davali do 130i (195kW, presne tam na obmedzovaci tento motor dopadne, a 130i tam ma 195kW prave svoje maximum)
ten pokles vykonu a krutiaku sposobuje vypinanie turba, ktore elektronika odpaja lebo taky tlak vyfukovych plynov by ho odpalilo

toto je presne turbo, kopanec do chrbta, na dizly malicky, na benzine brutalny

ak by si xcel este krajsi graf, musis kuknut nejaky V8 turbo

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Napsal: 10.07.2009 15:51
od misoo
alebo teslu !

inac stale sa mi nedza ze pri poklese krivky vykonu by nemalo auto spomalovat. ved ked krivka stupa hore, auto zrychluje, ak je krivka vodorovna, auto ide konstantnou rychlostou, ked klesa, malo by auto spomalovat, nie ?

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie
Napsal: 10.07.2009 15:53
od killerhammer
blbost, auto by zacalo spomalovat keby ti vykon nahle padol do 0 kW, napr. by si vypol motor

aj to len trecimi silami alebo by si siel prave do kopca
uz som ti to vysvetlil
toto je V6 co sa daval do 130i, vidis, ze ma na obmedzovaci 195 kW, len su tam 2 turba, ktore mu sialene prifuknu sily od 1300-5500, preto sa ten vrch zda potom slaby a pritom to tam klesa z 225kW na 195kW (ako elektronika odpoji turba), prave tam ma 130i hladka V6 svoje maximum
