Při řazení neklesají otáčky

Odpovědět
TristanCorbiere
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 22.05.2015 11:58

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od TristanCorbiere » 24.07.2015 15:33

Jestli dovolite, pro uplnost informace jsem zapomnel uvest, ze kdyz otacky vyleti nahoru k 4500, tak si pomaham k jejich poklesu vymackavanim spojky, to vzdy zabere a otacky jdou dolu...na temer volnobeh (1200)..
Ford Focus Ghia 1999 Combi, 1.8 16V, Aquamarine.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od petulak » 24.07.2015 19:14

Fotečky m 004.jpg
Fotečky m 005.jpg
Fotečky m 008.jpg
za, studena, a pak z kopce BEZ kvaltu.
tak to funguje mě. :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od vitr73 » 24.07.2015 19:16

mne takyyy.... :D
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

BaRTik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 17.07.2015 22:22

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od BaRTik » 24.07.2015 20:18

Díky za rady a tipy, jak pojede auto na olej, tak na to všechno mrknem. Auto, né že vyloženě motorem nebrzdí, ale proste když dám nohu z plynu, jde pořád cejtit, že ten motor zabíra, né tolik jako pod plynem ale zabírá, jasně je to tím, že se nevypne vstřik paliva, ale toho bych právě chtěl docílit. Samozřejmě jsem si vědom toho, že i když PP ukazuje 0 (např u Fabie) tak skutečnost může bejt jiná, ale určitě né 5l jako u Focuse :-)

Jinak teda stím visením otáček + nepatrný zvednutí, to je teda běžná věc a nedá se to vyřešit ? U předchozích aut, jsem prostě sešlápnul spojku, hodil kvalt, pustil spojku a hned jsem šel po plynu, řadil jsem poměrně dost rychle. U Focuse musím řadit opravu pomalu respektive plynule, aby mi to neškublo. Tzn pustit rychle spojku neexistuje, což jsem u předchozích aut dělal běžně a škubání nikde.
Ford Focus 1.8 16V 85kW sedan

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od vitr73 » 24.07.2015 20:59

to je prave jedna z fordackejch teorii..ze podrzeni otacek ulehcuje razeni bez skubnuti...ale zapomneli dodat ze to taky usnadnuje zkurveni synchronu na prevodech... :bebng:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 418
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od Johny181 » 25.07.2015 15:44

Já to mám stejně jako Peťulák podle těch fotek, ale nemělo by to tak být.Při vyřazení za jízdy by auto mělo držet mírně zvýšené otáčky a né volnoběžné.Ze začátku jsem to tak i měl ale postupem času to došlo k tomu, že při vyřazení za jízdy otáčky spadnou na volnoběžné.Někdy když jedu menší rychlostí tak do 30km/hod tak otáčky při vyřazení vzrostou cca. na těch 1.tis tak jak by to mělo být za jízdy furt(kvůli posilovači řízení a brzd).Jenomže jak se auto rozjede trochu rychleji spadnou otáčky zas na úroveň volnoběhu stojícího auta tak jak to má i Peťulák.Pak když zase začnu brzdit tak při snížení rychlosti pod asi těch 30km/hod až do zastavení zase otáčky vzrostou na těch 1.tis a po úplném zastavení spadnou na úroveň volnoběhu.Jinak to kurvení synchronů už pozoruji na vlastní kůži.Když vytočím hodně 3 třeba k 5tis/ot a chci co nejrychleji zařadit 4. tak to jde přes zuby.Pro hladké přeřazení musím sešlápnout spojku a počkat až otáčky spadnou dolů pak je přeřazení bez problémů.
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od vitr73 » 25.07.2015 21:46

tak tak..synchrony dostavaji v tomto silenem vynalezu zabrat...
..a ja nevidim stejne jako Petulak zadny duvod k tomu aby to za jizdy na neutral drzelo zvysene otacky...proc? aby to jeste vic zralo nez to zere? ..na posilovaci ani na dobijeni zadnej problem neschledavam tak neni duvod aby to tam cpalo vic benzinu nez je nutne..a zralo jeste vic ..kdyz uz to v podstate neumi normalne vypinat vstriky pri brzdeni motorem jako jakekoliv jine auto...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od vitr73 » 25.07.2015 21:52

ale to ze tomu timhle nastavili vetsi spotrebu paliva a rychlejsi konec v prevodovce ale chapu...maj to spocitany ze to tech 10 let provozu nejdyl vydrzi a pak at to klidne klekne...vzdyt v kazdem "normalnim" statu neni nikdo kdo by chtel jezdit a jezdi v 10 let stare popelnici...to se da pochopit no ne? ..maj planovanou max vydrz 10 let a hotovo...to ze to nekdo drzi dele s tim taky pocitaji-zas maji dost penez na nahradnich dilech kdyz se to po 10 letech zacne stale dokola srat...a to se da taky pochopit no ne?
vsude je auto brane jako bezna spotrebni vec(stejne jako pracka nebo televize) s danou zivotnosti...akorad u nas a v jinejch "rozvojovejch" statech se stale zije s tim ze auto stare 20 let je porad skoro "nove".... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od Bullitt » 26.07.2015 12:26

Moje zkušenosti:
1) spotřeba: s 2.0 jezdím dlouhodobě (stejná trasa) tak za 7,3 až 7,5 (tak asi 2/3 okresky, 1/3 město). Ani zvýšený podíl města spotřebu zásadně nezvýší. A to jezdím dost dynamicky, zkoušel jsem to víc šetřit, ale už nedokážu spotřebu stlačit pod 7,1-7,2, ale je to jízda s hodně lehkou nohou a to mi za to uštřené deci-dvě nestojí. Jeden poznatek - spotřebu (hlavně ve městě) docela snížila úprava sání (odstranění nádorů v sání a rovná klapka).
Třeba s Escortem Mk.V 1,6EFI/77kW jsem ani takovou spotřebu neměl (bežně přes 8-8,5, jen vyjímečně kolem 7 - dlouhý trasy na okreskách), ale hlavně ve městě to šlo přes 9 a to bylo auto o 300kg lehčí. Takže já si na spotřebu Focusu tak nestěžuju.

2) brzdění motorem: je to tak, ŘJ je naprogramovaná, že (kromě jiných podmínek) počáteční otáčky musí být nad 3000, aby se po pustění plynu zcela vypnulo vstřikování. Jenže většinou mám ty otáčky pod 3000 (tenhle motor není nutné točit) a při pustění plynu se vstřikování zcela nevypne - výsledek je vyšší spotřeba - nejenom, že není spotřeba nula, ale žere to ještě víc, než když vyřadím (s palubákem je to krásně vidět) a nevýrazné brzdění. Proto jsem s Focusem začal vyřazovat (je poznat větší opotřebení brzd).

3) otáčky: nejvíc mi pomohla už zmíněná úprava sání - odstranění nádorů v sacím kanále + rovná klapka, pak přiskrcení kanálku vzduchu pro volnoběžný ventil. Bohužel u 2.0 není možné přiškrtit více (pro lepší padání otáček), jinak chybí vzduch při velkém zatížení motoru (přes ventil jde nezanedbatelná část vzduchu do motoru).
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Příspěvek od Nonid » 26.07.2015 14:17

Nejaky vetsi info o tech upravach, popr. fotky? Tohle me zajima :)
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od vitr73 » 26.07.2015 18:05

to vsechno tu na foru je X krat.... :palec_nahoru:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od petulak » 26.07.2015 19:31

minulej týden jsem se zase hrabal / jako vždycky/ v motoru.
vše jsem dal zpět / filtr,tps,klapku, atd./
druhej den ráno nastartuju, a, za studena menší ot./volnoběh/-asi cca200.
no,nic, celej den jezdím, ot. se chovaj normál, motor taky-atd.
večer čučím pod kapotu, a ejhle, konektor od voln. ventilu nezapojenej / zapoměl jsem/
a, pointa===
jak mám šroubek na dorazu klapky, vše obstaral.
z toho plyne=vzduch nemusí nutně jít přes voln. vent.
šroubek na voln. vent. mám dotaženej tak akorát.
dtt. po zapnutí světel + třeba klimy, ot. furt stejné/volnob./
takže, asi tak.
Fotečky m 001.jpg
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od petulak » 26.07.2015 19:48

bullitt- (přes ventil jde nezanedbatelná část vzduchu do motoru).

a, to jsi zjistil, jak?
kuželka od otvoru se ti oddaluje cca. 4-6mm. naplno otevřenej vol.vent. a, tam tudy ti jde "nezadbet." sloupec vzduchu? při naplno otevřené klapce. 8O
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

TristanCorbiere
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 22.05.2015 11:58

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od TristanCorbiere » 26.07.2015 19:58

kdyz otackypo vyrazeni na neutral vyleti nahoru k 4500, tak si pomaham k jejich poklesu vymackavanim spojky, to vzdy zabere a otacky jdou dolu...na temer volnobeh (1200)..napada nekoho neco? Prosim...
Ford Focus Ghia 1999 Combi, 1.8 16V, Aquamarine.

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: Při řazení neklesají otáčky

Příspěvek od Nonid » 26.07.2015 20:33

vitr73 píše:to vsechno tu na foru je X krat.... :palec_nahoru:
Asi joo, akorat jsem strasne linej to hledat a vlastne ani nemam moc casu na to :D
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti