
Při řazení neklesají otáčky
- speedy
- Pokročilý
- Příspěvky: 831
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slánsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
to fofan: uplně ne, ale jinak je to v pohodě
Možná se to za pár startů zase změní jako spoonovi, uvidíme, ale zatím jsem spokojen.

Karel FoFo 3 combi 2015 1.5 TDCi Black Shadow
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver
malá FoFi 1.4i 71kW 2009 titanium violet
historie FoFo2 combi 2006 1.6TDCi Tonic blue
hitorie FoFo1 HB5 1.8 85kwi 1999 green metallic
historie FoFo1 HB5 1.6 74kwi 1999 silver
- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: Při řazení neklesají otáčky
Problém s padáním otáček při řazení pozoruji i já.Jakmile vytočím motor aspoň na 3tis. a víš(při nižších ne) a řadím tak jakoby chvíli zůstanou otáčky viset místo toho aby klesaly.Jakobych měl ještě chvíli nohu na plynu.A pokud řadím rychle tak někdy řadím vyšší rýchlost skoro ve stejných otáčkách kde jsem před tím vytočil tu předchozí.Pokud jedu v klidu a řadím jak "dědek ve 120ce" tak je to v klidu.Ale pokud chci jet svižnějš a motor začnu vytáčet a řadím co nejrychleji to jde a jdu hned na plyn, tak nastává problém.Prostě když takhle motor vytáčím a řadím rychle s nohou hned na plynu tak vždycky protočím na chvíli spojku než se otáčky vyrovnají
.Spojka toho už má dost za sebou a zabírá až dost nahoře, ale pořád se tím dá v klidu jezdit a ani při jiných situacích nikdy zatím neproklouzla.a teď k tomu na co se chci zeptat.Zjistil jsem že při nastartovaném motoru je slyšet syčení z místa které je označeno na obrázku níže.Jakoby z toho ventilku červemýho nebo co to je, nedá se to přesně identifikovat odkud to přesně syčí.Pokud přidám plyn tak syčení přestane.Když plyn pustím syčí to zase.Je to špatně nebo ne?pokud je to špatně tak asi bude problém tam.Pak mě ještě napadlo.Jakou roli na padání otáček při řazení má čidlo spojky nemůže to způsobovat i vadné čidlo spojky?Jinak nemám žádný problém s chodem motoru volnoběh atd..Co myslíte?

FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Při řazení neklesají otáčky
To, co popisuješ s držením otáček, pokud se jede "pila", odpovídá chování u 2.0 (1.8 možná taky). Tam se totiž volnoběžný ventil otevírá až do maxima podle sešlápnutí plynu a hlavně zatížení motoru - mám to vysledované podle chování i z diagnostiky za jízdy. Proto otáčky padají rychleji při normální jízdě a pomaleji při svižné (stačí třeba víc přidat a pak zastavit, např.semafor a otáčky budou padat pomalu).
Jenže 1.6 neznám, jak se tam chová volnoběžný ventil při jízdě, domníval jsem se, že je během jízdy zavřený.
Jenže 1.6 neznám, jak se tam chová volnoběžný ventil při jízdě, domníval jsem se, že je během jízdy zavřený.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: Při řazení neklesají otáčky
Jo nad touhle variantou jsem taky přemýšlel ale nemám možnost sledovat diag. za jízdy.A co to syčení to je normální?
FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Při řazení neklesají otáčky
Sycanie moze sposobovat zly spoj na nejakej podtlakovej hadici, co ide do sania za klapkou. Prisava to tadial falosny vzduch a otacky potom nemusia padat tak, ako by mali.
Trosku sicia aj palivove hadice, hlavne v okoli regulatora tlaku. To ale pridanim neprestane. Takze najst odkial to ide a zatesnit. Potom laborovat dalej.
Trosku sicia aj palivove hadice, hlavne v okoli regulatora tlaku. To ale pridanim neprestane. Takze najst odkial to ide a zatesnit. Potom laborovat dalej.
- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: Při řazení neklesají otáčky
Syčí to tam kde je to na fotce v příspěvku výše zakroužkovaný.Jak se napojuje ta hadice s tou červenou sponkou nebo co to je na lištu vstřikování (asi teda na regulátor tlaku když nad tím tak přemýšlím tak to asi bude)Pokud ne tak mě oprav jen typuji.Jinak nejsem si úplně jistej jestli to syčení přestane když přidám plyn nebo jestli to přehluší motor.Přidával jsem plyn ručně na klapce a měl ucho u toho a když sem přidal tak se mi zdálo že to syčet přestane.Takže možná toto bude asi v pořádku.
FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

- Fofan
- Zkušený
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 27.01.2013 07:31
Re: Při řazení neklesají otáčky
Myslis ze to jde fakt z toho railu? Hned pod nim je totiz klapka 

Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec

Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec

- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: Při řazení neklesají otáčky
Nejsem si na 100% jistej, ale když sem to různě ochytával ten spoj.Tak se mi zdálo, že se to syčení mění podle toho jak sem to zmačkl.Na ruce jsem podtlak nebo fučení necítil.Ještě to zkusím znova pozorněj omrknout.Ale řekl bych že to jde fakt někde z toho spoje.
FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
Stejne kdyz si proctete tohle vlakno o otackach tak se vzdy rozjede az pred zimou kdyz se ochladi....jak rikam-to neni chyba to je vlastnost 

Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Fofan
- Zkušený
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 27.01.2013 07:31
Re: Při řazení neklesají otáčky

Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec

Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec

-
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 05.12.2014 09:34
Re: Při řazení neklesají otáčky
U mě vyřešeno:
Mel jsem stejný problém s neklesajícími otáčkami ( Focus 1.8 16v benzín Mk1) a po výměně všeho co by mohlo mít na to vliv nakonec pomohla až výměna spínače na servo-čerpadle posilovače řízeni….
Po vyšlápnuti spojky třeba při řazeni nebo i na neutrálu třeba dojezd ke křižovatce atd… spínač hlásil řídící jednotce že není tlak oleje v servu a řídící jednotka samozřejmě zvýši otáčky motoru jelikož je takto od výroby naprogramovaná…..
Samozřejmě že by tady mohla byt možnost že tlak v systému posilovače řízeni opravdu není dostačující, ale pokud vám nikde neteče olej ze systému tak pravděpodobně bude tak jako u mě v háji tento spínač….
Když se vymáčkne spojka nebo dá neutrál tak řídící jednotka hlídá hlášeni ze spínače a pokud ten zahlásí že není tlak v systému servořízení tak jednotka zvýši otáčky motoru aby bylo dosaženo vyššího výkonu na čerpadle….
Po výměně vše OK a navíc se vyřešilo i mírně kolísající otáčky na volnoběh které se objevovali i po výměně ventilu volnoběhů….
Origo spínač mě vyšel ve Fordu na 1.300,- Kč
Výměna proběhla v pohodě (cca 15 min.) – je potřeba pouze trubkový klič 19“ (de to i s klasickým klíčem ale to už je trocha náročnější ) Spínač se nachází primo na čerpadle a vede do něj konektor se dvěma dráty.
Mel jsem stejný problém s neklesajícími otáčkami ( Focus 1.8 16v benzín Mk1) a po výměně všeho co by mohlo mít na to vliv nakonec pomohla až výměna spínače na servo-čerpadle posilovače řízeni….
Po vyšlápnuti spojky třeba při řazeni nebo i na neutrálu třeba dojezd ke křižovatce atd… spínač hlásil řídící jednotce že není tlak oleje v servu a řídící jednotka samozřejmě zvýši otáčky motoru jelikož je takto od výroby naprogramovaná…..
Samozřejmě že by tady mohla byt možnost že tlak v systému posilovače řízeni opravdu není dostačující, ale pokud vám nikde neteče olej ze systému tak pravděpodobně bude tak jako u mě v háji tento spínač….
Když se vymáčkne spojka nebo dá neutrál tak řídící jednotka hlídá hlášeni ze spínače a pokud ten zahlásí že není tlak v systému servořízení tak jednotka zvýši otáčky motoru aby bylo dosaženo vyššího výkonu na čerpadle….
Po výměně vše OK a navíc se vyřešilo i mírně kolísající otáčky na volnoběh které se objevovali i po výměně ventilu volnoběhů….
Origo spínač mě vyšel ve Fordu na 1.300,- Kč
Výměna proběhla v pohodě (cca 15 min.) – je potřeba pouze trubkový klič 19“ (de to i s klasickým klíčem ale to už je trocha náročnější ) Spínač se nachází primo na čerpadle a vede do něj konektor se dvěma dráty.
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
jj tenhle spinac na cerpadle nekdy dela problem...mne nesel a tak jsem ho odpojil a dal jsem tam jen do nej z dratu klemu...asi pred 5 lety...a kdyz se klema vynda tak to dela presne to co pises...
1300kc za takovej obyc tlakovej spinac jo? uff ...tak to jsem tenkrat usetril tolik penez? ..vedet na kterem tlaku spina tak by slo zarucene pouzit i cidlo tlaku mazani z motoru(slo by jen o zavit)...ale jestli by ty 2 Atm nebyli malo....u cidla mazani...
1300kc za takovej obyc tlakovej spinac jo? uff ...tak to jsem tenkrat usetril tolik penez? ..vedet na kterem tlaku spina tak by slo zarucene pouzit i cidlo tlaku mazani z motoru(slo by jen o zavit)...ale jestli by ty 2 Atm nebyli malo....u cidla mazani...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: Při řazení neklesají otáčky
Můžeš trochu víc popsat jak jsi to udělal?Určitě by tady o to byl zájem 

FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Při řazení neklesají otáčky
vyndal jsem konektor a z kousku medeneho dratu jsem udelal klemu ve tvaru U a tu jsem do toho zapichnul...a od te doby si toho nijak nevsimam...a problem to nijak nedela
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 22.05.2015 11:58
Re: Při řazení neklesají otáčky
Ja to mam temer stejne. Vcera (byla extremni vedra - musim doplnit) jedu do mirneho kopecka a pri pusteni plynu mi to furt drzelo otacky, jakobych mel tempomat a to jsem ho ani nechtel.. Kdyz jedu z kopce, nebo na rovine ke krizovatce, nema smysl brzdit motorem protoze to proste nebrzdi.. vyradim, pustim spojku a otacky prudce vzletnou na 4tis, 4 a pul.. a tam setrvavaji, driv jen chvili a ted uz delsi a delsi chvili. Kdyz seslapnu spojku, tak otacky jdou dolu, ne hned ale postupne, spojku pustim a otacky znovu vzhuru, musim zaradit, aby otacky klesly na prislusnou rychlost. Muze to byt vedry?? Jenze auto stalo pod stromem celou noc a rano jsem jel a stejny problem.. Problem nekdy zmizi a pripada mi, ze kdyz vyradim pri dvojce na neutral, tak otacky klesnou normalne na 800, kdyz vyradim ze ctverky ci petky, otacky vyleti. To je jen dojem, protoze to muze byt zpusobeno tim vedrem...
Ford Focus Ghia 1999 Combi, 1.8 16V, Aquamarine.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů