Stránka 35 z 190

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 17.02.2010 23:18
od Nicco
Zaujimavy clanok.
Zopar citacii:

"jsou právě emisní předpisy platné v USA nejpřísnější na světě. Především pak kalifornské předpisy jsou v mnohaletém náskoku před ostatním světem a přejímá je stále větší počet států USA. A právě přísné emisní limity jsou největší brzdou masovému zavedení dieselových motorů v osobních vozech v USA, kde normy nerozlišují druh paliva a benzínovým i dieselovým motorům měří stejným metrem. A automobilky mají těžké problémy s diesely tyto normy splnit."

"U dieselu se poměr paliva a vzduchu výrazně mění se zatížením, tím se také mění poměr škodlivých složek a třícestný katalyzátor tedy nemůže fungovat. Diesel tak vyžaduje poněkud komplexnější přístup. Kouřivost se snižuje montáží turbodmychadla a používáním stále vyšších vstřikovacích tlaků. Oxidy dusíku pomáhá redukovat recirkulace výfukových plynů EGR. S tímto zařízením motor většinou projde normou Euro III. Na Euro IV už je potřeba také chladiče EGR plynů a pro Euro V je již potřeba filtr pevných částic pro další redukci kouřivosti. Někdy se též používá oxidační katalyzátor pro snížení CO a HC a aby toho nebylo málo, NOx může též likvidovat speciální filtr (NOx trap). Na pročištění výfukových plynů je tak potřeba doslova malá chemická továrna. To samozřejmě zvyšuje cenu motoru, ale hlavně to snižuje jeho spolehlivost.
Už takové EGR dokáže nadělat v motoru pěknou paseku. No uvažte, že z výfuku vedete spaliny zpět do sání, včetně sazí. To se pramálo líbí třeba pístním kroužkům. A čím více spalin recirkulujete, tím sice snižujete emise NOx, ale zvyšujete kouřivost."


"Samostatnou kapitolou je filtr pevných částic. Nemálo motoristů již navštívilo servis s ucpaným filtrem, který se zoufale dožadoval regenerace"

"můžeme očekávat neutuchající snahu automobilek o úspornější benzínové motory a čistší diesely. Dokonce může dojít k určitému splynutí obou koncepcí: přeplňovaný, přímovstřikový benzínový motor schopný spalovat chudou směs."

http://www.tipcar.cz/je-ekologictejsi-d ... -4432.html

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 21.02.2010 09:39
od Sobull
Komi píše:chlapi prosim o tie vase udaje limitu dymivosti (pripadne aj nameranu hodnotu) z EK aj na ine typy teda 1,8 a 2,0TDCI - vopred dakujem !
Tak jsem to vyhrabal. Je to 2,0TDCi:
kouřivost dovolená 1,76
kouřivost naměřená 0,66

Ale já tam s tím nebyl, udělal to dovozce hned po dovozu, takže jak to vzniklo nemůžu zaručit.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 21.02.2010 09:47
od Sobull
Tak jsem to našel ješte pro 407 2,0HDI
Povolená 1,01
naměřené 0,00

Ale s tím zase byl na TK a EK náš známý mechanik, takže taky bez záruky :(
Každopádně by to měly být stejný motory, ne?

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 21.02.2010 10:41
od tomason
1.8TDCI Dovolená 2,2 naměřená 0,47 ,ale na kartičce je 1,7 povolená

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 21.02.2010 11:41
od foki
1,8 nema DPF

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 21.02.2010 13:19
od tomason
Komi píše:chlapi prosim o tie vase udaje limitu dymivosti (pripadne aj nameranu hodnotu) z EK aj na ine typy teda 1,8 a 2,0TDCI - vopred dakujem !
Opravdu nemá shade :lol:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 21.02.2010 16:23
od Komi
to ze nema DPF je vporiadku, tomasonovi dik za ochotu, z jeho udajov je vidiet ze plati predpis ze na EK treba splnit dymivost z papierov - 1,7 zvysenu o 0,5 cize 2,2...sobulove udaje su bez hodnot z technicaku - len limit a namerana hodnota z EK a dost sa lisia-vyzera to ako by jeden motor bol s DPF a druhy bez....skoda ze nepridal aj hodnotu z TP dalo by to viac informacii

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 21.02.2010 16:50
od Sobull
Myslíš z velkýho techničáku? Tam vidím jen korigovaný součinitel absorbce. Je to ono?
Pokud jo, tak to jak FF tak 407 mají 0,51.
Což mě vede k tomu, že prostě dovozci ty auta tam ani nedávají, mají známé nebo kdoví co na EK a jen se tisknou nějaký už hotový papíry...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 21.02.2010 17:20
od Komi
ano je to ten koef.absorcie a sedi to, ze udaj z TP 0,51 plus 0,5 cize 1,01 je limit pre EK...
z toho co tu doteraz mame sa da povedat ze je to typ s DPF...
pre ten TDCI by si to nenasiel ? tam to vyzera bez DPF...

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 21.02.2010 20:48
od Raada
Prikladam protokol z emisi. Tohle je protokol, ktery byl udelan poctive, byl jsem tam osobne pritomen a tyto hodnoty byly skutecne namereny. Je to stav zanovniho auta, ale musel jsem je udelat kvuli dovozove TK.
emise.jpg

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 22.02.2010 06:37
od Sobull
Komi: Však jsem psal... HDI i TDCi mají v tecničáku 0,51. HDI to má i na protokolu, TDCi tam má 1,26. takže z toho usuzuju, že to auto tam nikdy nebylo a je to udělaný kdoví jak, protože nevím o tom, že by filtr nemělo... Dá se to najít i jinde než v techničáku? Na protokolu je napsáno "hodnota ze štítku". Jakého?

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 22.02.2010 07:47
od Komi
Sobull suhlasim s tebou ze to vyzera na vycucane z prsta...ten stitek - to by ma tiez zaujimalo, co tym myslia...
ako pise Raada(diky za protokol) - 1,6TDCI v TP 0,600 plus 0,5 dava limit 1,1 - presne ako u mna , takze 1,76 alebo 1,77 su hodnoty fakt neviem odkial - 2 liter ma 0,51 plus 0,5 cize 1,01 ako pises a 1,8 ako pise Tomason ma 1,7 plus 0,5 cize limit na EK je 2,2

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 23.02.2010 11:12
od martasak
Užijí si to nově i škodovkáři

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 23.02.2010 11:20
od Nicco
martasak píše:Užijí si to nově i škodovkáři
Skodovaci si to uz uzivaju v 2.0TDI napr v OctaviiRS alebo Audi A4.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 23.02.2010 14:21
od venousek
Dobrý den, v průběhu cca jednoho měsíce plánuji nákup FFII 1.6TDCi 80 kW z Německa, vybavený DPF. Bude se jednat o vůz po faceliftu (konec roklu 2008) s najetými cca 30 tis km. Nevíte prosím, jestli i vozy po faceliftu mají tento "problémový" filtr, nebo už nějaký jiný, bezúdržbový. Co jsem pročetl tento thread, tak všichni mluví o vozech cca 2004 - 2007... Díky za odpověď.