Stránka 34 z 190

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 14.02.2010 20:24
od mixsiak
pokial som to ja dobre pochjopil na emisnej sa meria dymivost..a to splna aj bez DPF..

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 14.02.2010 21:16
od foki
mixsiak píše:pokial som to ja dobre pochjopil na emisnej sa meria dymivost..a to splna aj bez DPF..

mno , pokud je limit 0,5 tak to asi nesplni kdyz ti to ukazuje 0,63

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 15.02.2010 09:55
od BobTDCi
pavel28 píše:Pro BobTDCi tak jak ti to jezdí bez toho DPF,co spotřeba a kolik jsi už najel km.A kdy se chystáš na emise. :wink: Přemýšlim,o tom že v létě ta krávovina DPF pude taky ven.i když mě řekli ve Fordu že DPF vydrží 150000km. a více,ale jednou to přijít musí.
Asi 8tkm...žiadne problémy - veď prečo aj...načo by som to potom bol absolvoval? :roll:
Spotreba asi to isté častejšie teraz jazdím v meste a menej dlhšie trasy - trochu pomenená skladba jázd voči vlaňajšku - takže uvidíme v lete...
Emisie i STK som riešil deň "pred"...takže času dosť... :idea: :wink: 8)

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 15.02.2010 18:04
od mixsiak
foki píše:
mixsiak píše:pokial som to ja dobre pochjopil na emisnej sa meria dymivost..a to splna aj bez DPF..

mno , pokud je limit 0,5 tak to asi nesplni kdyz ti to ukazuje 0,63

kto ti povedal ze mi to ukazuje 0,63

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 15.02.2010 19:14
od Komi
mam dojem ze na EK zatial nemeraju castice, ale len korig.sucin.absorbcie...a poziadavka je aby splnoval hranicu z technicaku zvysenu o 0,5 - to som sa docital na webe, mozete si to najst kto ma zaujem....takze pri mojom Fofe s DPF Euro4 mam v technicaku kor.s.a. 0,600 a po priratani 0,5 mam limit 1,1 co skutocne aj mam na protokole EK- hranica 1,1 a namerane 0,03...na Octavke TDI Euro3 mam kor.s.a. 0,900 po pricitani 0,500 to dava 1,4 a to mam aj v protokole EK ako limit, pricom namerane mam 0,37 na starej oct po vyse 100t km ktora uz slusne dymi...
nerozumiem tomu comu asi ani Foki, ako moze mat niekto limit 1,77 - podla mna jedine tak ze sa nejedna o motor 1,6TDCI....a tie udaje na vypise su tiez zaujimave-prve meranie cez limit cez 1,8-uf uf...a dalsie 3 merania zrazu v limite okolo 0,63 - skutocne to nevyzera ani nahodou doveryhodne takyto papier...ale aj to je skoro 2x taka dymivost ako na mojej starej Octavke, ktora na rozdiel od mojho Fofa po 119t km evidentne dymi
pozrite sa prosim, kto mate po ruke protokol z EK, aku mate limitnu hodnotu a napiste - kto ma 1,1 a kto 1,77 pripadne inu hodnotu , mozno budeme mudrejsi ked budeme mat viac udajov, co vlastne na tej EK pozaduju...zaujimalo by ma aj model bez DPF kolko ma limi...dakujem za vase udaje, snad nam to trochu pomoze vyjasnit meranie EK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 15.02.2010 19:14
od foki
mixsiak píše:
foki píše:
mixsiak píše:pokial som to ja dobre pochjopil na emisnej sa meria dymivost..a to splna aj bez DPF..

mno , pokud je limit 0,5 tak to asi nesplni kdyz ti to ukazuje 0,63

kto ti povedal ze mi to ukazuje 0,63
Obrázek

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 15.02.2010 19:24
od Komi
chlapi prosim o tie vase udaje limitu dymivosti (pripadne aj nameranu hodnotu) z EK aj na ine typy teda 1,8 a 2,0TDCI - vopred dakujem !

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 15.02.2010 20:29
od mixsiak
No ale rozptyl mas max 0.5 a ta hodnota namerana je mensia

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 15.02.2010 21:21
od Radegast
No já mám na Emisích tohle:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 15.02.2010 23:31
od Nicco
Chlapi, ten filter je tam na to, aby ste nevypustali karcinogenne ciastocky, tak ho nekuchajte ano :!:

Teraz vazne. DPF je sice problem, ale Euro6 nam vsetkym prinesie SCR, co nie je nic ine, ako katalyticke vstrekovanie mocoviny do vyfukovych plynov. Takze si rezervujte dalsiu nadrzku zhruba na 23L a 20tkm. Pozor, dost to smrdi na svetle a teple - kamionisti by vedeli rozpravat, zase je to lacne 100korun za liter.
Uz to ma Mazda CX7 a nove Audi Q7 3.0TDI. Odporucam clanok o Qcku v poslednom Autodieselovi.
Ma to aj pozitiva, po rade eko zlepsovakoch to je prvy, ktory realne prinasa znizenie spotreby.
Komplikuje sa to tym, ze zime zamrza a tak potrebuje vyhrievat nadrzku i vstrekovac = dalsie point of failures a celkovo asi 50kg naviac.

Ked dojde AdBlue, rozsvieti to napis, ze treba doliat a kym sa tak nestane, po vypnuti zapolovania uz nenastartujete.

Zaujimavosti z clanku: Problemom je dusik, ktory sa rad viaze s kyslikom a vytvara NOx. Riesi sa to rozpalovanim zmesi vacsou davkou plaiva, ako by bola nutna iba normalne, tak ze sa kyslik viaze s uhlikom z paliva namiesto dusika a o dymivost sa postara DPF = nevyhoda vyssia spotreba.
Tak niekto vymyslel SCR, aby sa postaral o dusik a tym nie je potreba rozpalovat zmes viac ako je nutne.
Dalej sa tam docitate o vyzname cetanoveho cisla - schopnost nafty vznietit sa kompresnym teplom motora to ma vplyv na casovanie vstrekovania,.... = male cetanove cislo = vysoka dymivost, hlucnost, spotreba.... Kedze Qcko predavaju aj v USA a tam maju problem s kvalitou nafty, vacsi ako u nas, pridali mu senzory expanzneho tlaku, ktore nepriamo zistuju cetanove cislo a casuju vstrek... atd

Je to stale viac a viac nomplikovanejsie.... Chce to elektromotoooor :mrgreen: bez DPF, bez katu, bez SCR, bez oleja, bez vody a este to asi nikto nespocital, ale tipujem ustrim aspon 150 suciastok.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 16.02.2010 06:56
od Komi
Radegaste - diky
mas tam presne to co aj ja - udaje z TP 0,600, limit pre EK zvyseny o 0,5 cize 1,1, namerane 0,0...fajn....akurat stale netusim ako vzniklo 1,77 na protokole mixsaka - podla mna je to z uplne ineho motoru alebo je cely ten protokol vyrobeny ... ak toto mal byt dokaz ze vykuchany DPF splni EK, tak aspon pre mna to nie je, vyzera uplne nedoveryhodne...aj ked si myslim ze vykuchany motor v normalnom stave nemoze mat na EK problemy pri tom co tam teraz meraju... ale dokedy ? dovtedy kym nezacnu merat castice, potom nema sancu...
chlapi posielajte svoje limity z EK - snad sa to viac vyjasni, dakujem vsetkym ochotnym

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 16.02.2010 08:08
od Radegast
Taky mi ten jeho papír z Emisí přijde jako z jiného motoru. Hlavně když tam není psaný ani typ toho motoru 8O . A emisní systém tam má NKAT ( nevím přesně jak se to značí u vás na Slovensku), ale já bych to bral jako neřízený katalyzátor, což by pak náš motor určitě nebyl.
Ale to je můj dohad. Tak mě opravte jestli je můj dohad špatný.

Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 16.02.2010 12:03
od marosnet55
V krajinách ,ako je napr Nemecko s kade mám ja auto :cry: ,to majú vyriešené nasledovne:
Čím menej emisií ti z výfuku ide tým nenšie dane platíš.
Je to u nich rapidny rozdiel v cene dane za auto.
U nás ti to je takpovediac zatiaľ jedno. Či púšťaš alebo nepúštaš emisná má rovnakú cenu.
Preto si ten filter dávajú v týchto krajinách namontovať už vo výrobe. Je to za príplatok.
Chalani opravte ma ak táram, ale to je moj názor.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 16.02.2010 13:34
od Nicco
marosnet55 píše:Pretože v krajinách ,ako je napr Nemecko s kade mám ja auto :cry: ,to majú vyriešené:
čím menej emisií ti z výfuku ide tým nenčie dane platíš.
Je to u nich rapidny rozdiel v cene dane za auto.
U nás ti to je povediac zatiaľ jedno. či púšťaš alebo nepúštaš emistná má rovnakú cenu.
Preto si ten filter dávajú v týchto krajinách namontovať už vo výrobe. Je to za príplatok.
Chalani opravte ma ak táram, ale to je moj názor.
Mas pravdu, za 99gCO2 (napr Focus EcoNetic) neplatis cestnu dan v D alebo mas lacnejsi vjazd do Londyna alebo dostanes statnu dotaciu,.... U nas dostanes lopatou po hlave, pretoze uz 20 rokov volime tych istych zmrdov.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 17.02.2010 20:58
od martasak
Nicco píše: Mas pravdu, za 99gCO2 (napr Focus EcoNetic) neplatis cestnu dan v D alebo mas lacnejsi vjazd do Londyna alebo dostanes statnu dotaciu,.... U nas dostanes lopatou po hlave, pretoze uz 20 rokov volime tych istych zmrdov.
Tak to by se mělo tesat :D