Stránka 33 z 76

Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady

Napsal: 05.10.2010 20:31
od BobTDCi
V12 píše:V prvom rade na obrazku nie je nikde tlak turba. Su tam iba 2 krivky pre vykon a 2 krivky pre krutiaci moment. Podla mojho nazoru su mozne 2 priciny tohto javu :
1. pridali tlak na turbe viac, nez treba, RJ to vyhodnoti ako poruchu regulacie turba
2. ako v 1), ale problem je v cerpadle, ktore nestiha dodavat potrebne mnozstvo paliva do railu v dosledku zachovania spravneho pomeru palivo - vzduch. Pretoze pri vyssom tlaku turba ide do valcov viac vzduchu, takze treba umerne zvysit davku paliva

Keby som mal nachipovat svojho plechaca, rozhodne to urobim inak - zmeny by boli az od cca 3000 rpm, ten motor je v nizkych otackach dostatocne silny na cokolvek predstavitelne, kontrolka ESP mi blika pri kazdom ostrejsom vyjazde zo zakruty na trojke, na mokrej ceste aj na stvorke, v oboch pripadoch pri 2000 az 2500 rpm. Co mi ale nepaci je podla mna prinizka maximalna rychlost na tych 100 kW (200km/h som vytlacil aj zo 77 kW Ochcavky). Okrem toho, keby som nechal zdvihnut vykon az nad 3000 rpm, maximalny krutiak nestupne, co chrani hlavne spojku. Ani ostatne komponenty (CR cerpadlo, vstrekovace a turbo) nie su znasilnovane pri beznej jazde, kedy to tocim tak do 2500 rpm. A v pripade potreby vykonu mu sliapnem na krk - vtedy sa prejavia dane upravy. Naladenie motora takymto sposobom je daleko setrnejsie, nez zdvihnut krutiak v celom rozsahu otacok.

Ked si to dam dohromady, bud firma, kde si to dal urobit nie su profici ale iba nalievaci, alebo Tvoj motor ma vazny problem s cerpadlom. Kolko km mas najazdene ? Ak bol upchaty filter, tak asi hoodne a potom je pravdepodobejsia varianta c. 2.
Človeče - veľmi dobrá úvaha...toto mi neprišlo na um bez teba....
Ďakujem za vnuknutie...páči sa mi to. :roll: :perfect: :Dancer:

Re: Obcas vynecha turbo

Napsal: 22.10.2010 17:36
od pavel28
Kde najdu snímač a váhu vzduch.Máte nějaké foto? DIKY :nixw: :nixw:

Re: Obcas vynecha turbo

Napsal: 22.10.2010 20:08
od rob45
je to hned za air boxem na zacatku hadice

Re: Obcas vynecha turbo

Napsal: 22.10.2010 21:08
od pavel28
rob45 píše:je to hned za air boxem na zacatku hadice
DÍKY. :bravo22: :palec_nahoru:

silentblok upevnění vzduchové trubice turba 1.8 TDDI

Napsal: 21.11.2010 09:13
od boby
Ahojte, má někdo zkušenosti s výměnou silentbloku, který přidržuje kovovou hadici turba k hlavě motoru? Je tam zalisovaný šroubek, kterým se připevňuje právě ta hadice, viz foto. Mám obavu, když to budu měnit, že bude potřeba vyměnit i to gufero, nebo existuje nějaký jiný způsob, jak to vyměnit? Pro názornost přikládám foto o jakou dírku:) a šroubek v silentbloku jde. děkuji za rady a vaše zkušenosti,

Re: silentblok upevnění vzduchové trubice turba 1.8 TDDI

Napsal: 21.11.2010 15:09
od foki
v hlave je zavit a sekacem nebo klestema to jde povolit a nahradit to jde silenblokem ze skodovky akorat je trochu vyssi .-

Re: silentblok upevnění vzduchové trubice turba 1.8 TDDI

Napsal: 21.11.2010 17:21
od boby
Moc děkuji za radu. Znamená to, že nebudu muset rozdělávat ten velký kovový díl kryt hlavy válců, ale bude mi stačit "vyštípat" tu gumu z vrchu a dám tam opět z vrchu nový díl: silentblok s tím šroubkem. Díky. Snad se to bude dát koupit někde u Forda.

Re: silentblok upevnění vzduchové trubice turba 1.8 TDDI

Napsal: 21.11.2010 20:37
od foki
gumu tam muzes nechat aspon to pujde lip chytit , a u forda to stoji 120kc .

Po vymene turba vetsi spotreba

Napsal: 12.12.2010 19:04
od tool11
Zdravim..

1,6 TDCi, 80 kW C-Max 2005

bohuzel mi odeslo turbo po cca 140 tis., nechal jsem ho repasovat a v servisu namontovat. Rekli mi,ze s tim maji zkusenosti,proto si myslim,ze nic podstatneho nezanedbali. Nicmene ted po nekolika jizdach je spotreba o dost vyssi a to cca 9L/100km. Tu ukazuje pocitac. Jel jsem schvalne pomalu,zadne vytaceni, rychlost max. 60-70 km/h. Po studenem startu vyskoci spotreba na cca 15/100 pak klesne na zminenych 9.

Pred repasi turba po startu cca 11-12, za par minut vzdy spadla na 6-7.
Pri takove jizde jako dnes (max 60-70) jsem se dostal v pohode pod 6L.

Poradte prosim cim by to mohlo byt, co pripadne zkontrolovat :roll:
Dekuji vsem za rady

Re: Po vymene turba vetsi spotreba

Napsal: 12.12.2010 19:19
od V12
Co bolo dovodom vymeny turba ? Zadrelo sa, alebo zacalo vydavat kvilive zvuky, resp. tlacilo olej do nasavania ?
Spozoroval si zmenu vykonu ?

Mne zacalo turbo zavijat ako sirena sanitky, po kontrole mechanik zistil, ze tlaci olej do nasavania. Nasledovala vymena. Po nej som zmenu vykonu nespozoroval, takisto sa nezmenila ani spotreba.

Myslim, ze bude nefunkcne ovladanie geometrie turba, to ma za nasledok nutnost viac tlacit na plyn a tym aj vacsiu spotrebu. Daj to na diagnostiku, to je najlepsie riesenie.

Re: Po vymene turba vetsi spotreba

Napsal: 12.12.2010 19:23
od tool11
Turbo zacalo vydavat po studenem startu takovy vrzavy zvuk po cca 2 sec. klid.
Po case prestal motor tahnout, pry byla stredni cast turba uplne volna (moc se v tom nevyznam). Po repasi je vykon naopak si myslim nepatrne lepsi, motor tahne krasne,ale ta spotreba me desi.. :?

Re: Po vymene turba vetsi spotreba

Napsal: 12.12.2010 19:38
od V12
Mozno zapchaty DPF, ak ho mas. V kazdom pripade diagnostika...

Re: Po vymene turba vetsi spotreba

Napsal: 12.12.2010 19:43
od tool11
No ale pred repasi mel spotrebu normalni, ve meste tak 6,2 cca , mimo sem se dostal kolikrat i pod 5 :(

Re: Po vymene turba vetsi spotreba

Napsal: 12.12.2010 20:01
od V12
Daj to na diagnostiku, bude to jasne, takto iba spekulujeme.

Re: Po vymene turba vetsi spotreba

Napsal: 22.12.2010 12:36
od tool11
Takze pratele motor se sam zreguloval po cca 100 km a jedem zase za 5,5 l.
Doufam,ze uz to tak zustane.