Človeče - veľmi dobrá úvaha...toto mi neprišlo na um bez teba....V12 píše:V prvom rade na obrazku nie je nikde tlak turba. Su tam iba 2 krivky pre vykon a 2 krivky pre krutiaci moment. Podla mojho nazoru su mozne 2 priciny tohto javu :
1. pridali tlak na turbe viac, nez treba, RJ to vyhodnoti ako poruchu regulacie turba
2. ako v 1), ale problem je v cerpadle, ktore nestiha dodavat potrebne mnozstvo paliva do railu v dosledku zachovania spravneho pomeru palivo - vzduch. Pretoze pri vyssom tlaku turba ide do valcov viac vzduchu, takze treba umerne zvysit davku paliva
Keby som mal nachipovat svojho plechaca, rozhodne to urobim inak - zmeny by boli az od cca 3000 rpm, ten motor je v nizkych otackach dostatocne silny na cokolvek predstavitelne, kontrolka ESP mi blika pri kazdom ostrejsom vyjazde zo zakruty na trojke, na mokrej ceste aj na stvorke, v oboch pripadoch pri 2000 az 2500 rpm. Co mi ale nepaci je podla mna prinizka maximalna rychlost na tych 100 kW (200km/h som vytlacil aj zo 77 kW Ochcavky). Okrem toho, keby som nechal zdvihnut vykon az nad 3000 rpm, maximalny krutiak nestupne, co chrani hlavne spojku. Ani ostatne komponenty (CR cerpadlo, vstrekovace a turbo) nie su znasilnovane pri beznej jazde, kedy to tocim tak do 2500 rpm. A v pripade potreby vykonu mu sliapnem na krk - vtedy sa prejavia dane upravy. Naladenie motora takymto sposobom je daleko setrnejsie, nez zdvihnut krutiak v celom rozsahu otacok.
Ked si to dam dohromady, bud firma, kde si to dal urobit nie su profici ale iba nalievaci, alebo Tvoj motor ma vazny problem s cerpadlom. Kolko km mas najazdene ? Ak bol upchaty filter, tak asi hoodne a potom je pravdepodobejsia varianta c. 2.
Ďakujem za vnuknutie...páči sa mi to.


