zvyšování teploty

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
kapeso
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 13.03.2013 21:29

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od kapeso » 06.04.2013 13:37

kocacz1 píše:Zdravím

Mám takový dotas. Jak funguje u focuse 1.6, 16v Zetec- SE chladič.

Mě přéjde ligické, že když se ohřeje termostat na 82 stupnu, tak se otevře a pustí do chladiče horkou vodu, přes chladič se to ochladí a výjde to na druhé straně chladiče, když stojíme čelem k autu, tak na pravo.

Mám pravdu, nebo je to naopak?

Děkuji

:nnou: Je to přesně obráceně. Voda se ohřívá v motoru a termostat se pomalu otevírá ,aby mohl pustit studenou vodu do motoru z chladiče ,která se přimíchává s tou horkou. Ono totiž ,když se díváš na motor ze předu, tak voda koluje napřed tou pravou hadicí do chladiče, která je na jeho horní straně a potom ochlazená putuje tou levou ,která je na spodní straně chladiče přes termostat do motoru. :bravo22: Tak asi takhle.
FoFo 1,6 16v 74kW Combi 1999
YAMAHA XJR 1300 78kW r.v.1999

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13521
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od stano. » 06.04.2013 14:05

Mna udivuje, ze 1.6 maju 82 stupnovy termostat. A 1.8 az 92 stupnovy. Dost velky rozdiel.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Jardak » 06.04.2013 14:09

Jenom pro úplnost - termostat po otevření pouští ohřátou vodu do chladiče. Je tedy umístěm na horké větvi. Né na vracečce jak ty píšeš....(i když některý auta to tak mají)
Přílohy
chlazení 003.JPG
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
kapeso
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 13.03.2013 21:29

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od kapeso » 06.04.2013 23:17

stano. píše:Mna udivuje, ze 1.6 maju 82 stupnovy termostat. A 1.8 az 92 stupnovy. Dost velky rozdiel.
Ten termostat otevírá při 82 a úplně otevřený je při 96 a měl bych tam správně namontovat termostat ,který začíná otevírat při 74
FoFo 1,6 16v 74kW Combi 1999
YAMAHA XJR 1300 78kW r.v.1999

Uživatelský avatar
kapeso
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 13.03.2013 21:29

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od kapeso » 06.04.2013 23:22

Jardak píše:Jenom pro úplnost - termostat po otevření pouští ohřátou vodu do chladiče. Je tedy umístěm na horké větvi. Né na vracečce jak ty píšeš....(i když některý auta to tak mají)
Nevím sice co je tohle za schéma motoru , ale u fofo 1,6 je to tak jak jsem to popsal. :nixw:
FoFo 1,6 16v 74kW Combi 1999
YAMAHA XJR 1300 78kW r.v.1999

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13521
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od stano. » 07.04.2013 17:35

Zistoval som to. Je to ako pisem. Na termostate mas vyrazenu teplotu (plneho) otvorenia. 1.4 a 1.6 maju 82 stupnov. 1.8 a 2.0 92 stupnove.

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od matys » 07.04.2013 18:22

stano. píše:Zistoval som to. Je to ako pisem. Na termostate mas vyrazenu teplotu (plneho) otvorenia. 1.4 a 1.6 maju 82 stupnov. 1.8 a 2.0 92 stupnove.
Zdravím stano..............zjisti si to ještě u někoho, kdo tomu rozumí.
............číslo vyražené na termostatu značí, při jaké teplotě °C chladící kapaliny začíná otevírat a jakou teplotu chl.kapaliny bude i udržovat během provozu motoru .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13521
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od stano. » 07.04.2013 19:31

S otvorenim sa hadat sa nebudem. S tymi cislami som si isty, tie som videl ;)

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od petulak » 08.04.2013 13:35

............číslo vyražené na termostatu značí, při jaké teplotě °C chladící kapaliny začíná otevírat a jakou teplotu chl.kapaliny bude i udržovat během provozu motoru .[/quote]

Jest pravda: :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
kapeso
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 13.03.2013 21:29

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od kapeso » 08.04.2013 23:23

Čísla vyražená na termostatu znamenají kdy se začne termostat otevírat a kdy je plně otevřen. Záleží na tom co je tam vyražené. Přikládám na ukázku dvě fota. Na jednom je tarmostat z Focusu 1,6 - ten otevírá při 82°C a je plně otevřen při 96°C a ten druhý je z Escorta 1,8 a otevírá při 92°C a plně otevřen je při 102°C. Tak asi takhle. :Dancer:
Přílohy
FOCUS 1,6 16v
FOCUS 1,6 16v
ESCORT 1,8 16v
ESCORT 1,8 16v
FoFo 1,6 16v 74kW Combi 1999
YAMAHA XJR 1300 78kW r.v.1999

gerome
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 02.02.2013 00:27

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od gerome » 17.04.2013 22:01

Taky mám problém s kolísáním teploty. na pětku na plný plyn, nebo při jízdě do kopce. Problémy začaly po výměně rozvodů, které byly měněny i s vodní pompou a tudíž i s chladicí kapalinou. Teplota během několika málo vteřin najednou vyletí z poloviny ukazatele, přejede celý budík a zastaví se až o zarážku a poté stejně rychle jako teplota stoupla, klesne znovu zpět cca do poloviny budíku. Navíc u zahřátého motoru dochází k cukání kolem cca 2400 otáček (nejvýrazněji na dvojku) toto jsem řešil výměnou zapalování (cívka a kabely Valeo a Svíčky originál FoMoCo). Někde jsem četl, že pokud vzroste teplota motoru moc, řídící jednotka začne odstavovat válce kvůli chlazení, tak nevím jestli to nemůže mít spojitost. Už nevím, začíném mít pocit, že se se mnou můj focus přestal kamarádit protože už mi dochází inspirace co všechno může tyhle problémy způsobovat. Prosím o jakoukoli radu.
Focus I 1,6 16v 74kw
předtím: Peugeot 206 1,9D 51kw

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13459
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od miki21 » 17.04.2013 23:00

Při zvýšení teploty začne blikat kontrolka poruchy motoru, následně řj odstavuje válce a pokud se teplota neustále zvyšuje, tak vypne motor. Mezi tím ovšem může dojít k jeho nenávratnému poškození. Mně po výměně vodní pumpy taky takhle kolísala teplota. Normálně to jelo a zničeho nic ručička v červeném. Po chvilce padla na střed. Zde na fóru jsem někde vyčetl, zkusit :!: zahřátý :!: motor vytočit na chvilku až skoro k omezovači (cca 5000). Pak už se mi to nikdy neopakovalo....nejspíš bublina v systému. :nixw:
Ještě bych omrkl, jestli je správně zapojen konektor na čidle teploty (mezi svíčkama v hlavě) případně očistil kontakty.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

gerome
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 02.02.2013 00:27

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od gerome » 18.04.2013 11:18

Tak sem to zkusil, nevim jak s tim omezovacem, ale pustilo me to az cca k 6700rpm (150 sem na trojku nikdy predtim nejel) a po prerazeni na petku fuuu a teplota byla zase v cervenem este to zkusim jednou a vytacet to dyl, ale nevim nevim jestli to pomuze. uprimne doufam, ze jo, ale uplne jisty si nejsem. Budu muset hledat asi i jende. nevim co mi tam ten dement pri vymene te pumpy mohl este zkurvit :-/
Focus I 1,6 16v 74kw
předtím: Peugeot 206 1,9D 51kw

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13459
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od miki21 » 18.04.2013 13:54

Tam není co moc sku** Vyndá se stará pumpa a dá nová.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Jardak » 18.04.2013 14:00

Asi ti nezbyde nic jinýho než namontovat "bajpás". Koukni o jednu stránku dozadu jsou tam i fotky.
Tohle vypadá na jednu ze záhad benzinový 1,6tky - vše funguje normálně,pak se vypustí a znovu napustí fridex a začne to haprovat. :bebng:
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host