Stránka 32 z 44
					
				Re: Alternátor
				Napsal: 23.04.2015 07:11
				od foki
				Jardak píše:Jenže u FF 2 se s opětovnou montáží řemene asi nepočítá a při demontáži se řežou...  

  podle forda. Doufám, že si to nepletu s jiným motorem....  
 
 
Nemá to klasickou napínací kladku, ale řemen je napnutej pouze svoji pružností.
 
nepletes , stano zamrznul u mk1.   

 
			
					
				Re: Alternátor
				Napsal: 23.04.2015 08:53
				od stano.
				Ja som jasne napisal, ze AK je to ako na mk1, z ktoreho ten motor vychadza 

 Nie ze to tak je.
 
			
					
				Re: Alternátor
				Napsal: 23.04.2015 14:21
				od petr.sramek
				Tak baterku jsem dobil, byla přes noc mimo auto, když jsem ji dával do auta,  měla přes 12,7V.
(v nejlepší kondici ale asi už nebude, neboť po prvním startu a následném vypnutí motoru už dávala jen 12,2V...)
Po startu začal alternátor dobíjet na 14,8V , tak jsem si říkal, že by mohlo být po problému, ale kontrolka svítila dál. Po ujetí téměř 10 km jsem měřil znovu a naměřil jsem 15,3V...
Tj. ještě zbývá zkusit novou baterii, ale spíš se asi zaměřit na ten regulátor a kabely k němu...
P.
			 
			
					
				Re: Alternátor
				Napsal: 27.04.2015 06:58
				od petr.sramek
				Ahoj všem, 
chystám se objednat nový regulátor od firmy Metzger, předtím, než vyndám alternátor, jsem se chtěl zeptat, zda někdo nevíte, zda pro výměnu regulátoru budu potřebovat pájet nějaké kontakty, nebo zda je to řešeno pouze spojeními šroub/konektor/zácvak?
Nevíte případně o nějakém použitelném videu na internetu?
Předem díky za pomoc
Petr
			 
			
					
				Re: Alternátor
				Napsal: 27.04.2015 07:43
				od foki
				tenhle pribeh me bavi , za tyden  tu bude regulator vymenen sviti to dal jsem v koncich  

 
			
					
				Re: Alternátor
				Napsal: 27.04.2015 21:28
				od petr.sramek
				Ahoj všem,
tak mne foki svými posměšky vybudil k akci.
Proměřil jsem červený kabel, který vede od regulátoru a ejhle, naměřil jsem napětí 10V, když baterie měla 12,5V... (oproti výše uvedenému návodu mne pouze překvapilo, že napětí bylo na červeném kabelu, vedoucí do konektoru regulátoru 1 a nikoliv 3...)
Přestřihl jsem tedy červený vodič a spojil regulátor  pomocí pomocného kabelu s kladným polem baterie, abych na regulátor dostal napětí na baterii. (přemostění)
Nastartoval jsem, změřil napětí na baterii a ejhle, bylo tam konstantně 14,18V! 
Kontrolka na palubovce zhasla.
-> díky foki, ověřeno, že alternátor i regulátor jsou v pořádku, je chyba někde v okruhu vodiče referenčního napětí! ( a to mi 2 autoelektrikáři v ČB tvrdili, že je v háji regulátor a že se musí vyměnit....)
Nyní k dotazu (abych nemusel odstraňovat izolaci z celého kabelového svazku směrem k pojistkové skříni: na forech jsem si přečetl, že kabel referenčního napětí vede do pojistkové skříně.
Vede kabel do hlavní pojistkové skříně v interieru auta, či do vedlejší pojistkové skříně pod kapotou?
O jakou se jedná pojistku?
Předem díky za Vaše rady a ještě jednou díky fokimu!
Petr
			 
			
					
				Re: Alternátor
				Napsal: 27.04.2015 22:53
				od foki
				neni zac ,a nebyly to posmesky ale ďenni realita s kterou se setkavam kdy nkdo neco opravuje ale ďefakto o tom nic nevi a jde to ze servisu do servisu a jen plati a timto jsem ti usetril penize , cerveny vede na konektor co je v pojistkovce a muze byt prosoupany nekde nad prevodovkou
			 
			
					
				Re: Alternátor
				Napsal: 29.04.2015 06:46
				od petr.sramek
				Tak po několikahodinové bitvě problém vyřešen 

Doufal jsem, že by pokles napětí mohl být třeba zoxidovanými kontakty na pojistce, což se nevyplnilo, tak jsem proměřením červeného kabelu mezi pojistkovkou a regulátorem na několika místech identifikoval špatný úsek. Nejhorší práce pak byla, rozebrat v těžce přístupném místě mezi větrákem a blokem motoru kabelový svazek, vadný kus kabelu vyměnit a pak zase kabel zaizolovat, u toho jsem si pěkně zanadával... zkušený mechanik by asi buď celý kabelový svazek vyndal, nebo odstrojil některé součásti, ale do toho jsem se vskutku pouštět nechtěl... nyní mám především obavy, zda jsem manipulací s kabelovým svazkem moc nenamáhal jiné kabely a nezačne zachvíli svítit něco jiného...  
 
  
Každopádně díky všem za rady a ještě jednou díky fokimu!
Petr
 
			
					
				Re: Alternátor
				Napsal: 29.04.2015 08:36
				od Slid
				Dobrá práce fakt smekám, já bych byl přesvědčen že je vadný regulátor, než pouze kabel 

 
			
					
				Re: Alternátor
				Napsal: 29.04.2015 09:39
				od petr.sramek
				Zajímavé bylo,že jsem čekal,že kabel bude mechanicky poskozenej a měděná vlákna ukroucena.Ale místo toho byla na trech místech nabubrela izolace, ale bez vnějšího porušení.po rozriznuti izolace v daném místě se pouze vysypal zelený prášek,tj. zkorodovana med...všude okolo ale byl kabel v pořádku...nechápu,jak mohl kabel zkorodovat bez viditelneho porušení izolace ...
			 
			
					
				Re: Alternátor
				Napsal: 29.04.2015 11:48
				od spanel
				Výrobní vada.
			 
			
					
				
				Napsal: 30.04.2015 00:36
				od Nonid
				Mohly tam bejt mikroskopicky trhliny v izolaci 

 Vsechna cest zes to nasel!
 
			
					
				Re: Alternátor
				Napsal: 06.05.2015 19:20
				od wilder01
				Zdravim,
Podla priznakov (kvilenie umerne zvysovaniu otacok a vystup na OBD zasuvke 11,2V + vybitie baterky z 12,5 na 12,4 za 5 minut behu motora) mam zly alternator.
Otazka znie: v aute je origo Denso 120A. Mozem dat Denso 150A? Podla môjho laického usudku je to max prud, ktory dokaze vyrobit, takze by to mohlo byt. Mimochodom, mam 1,6 TDCi 80 kW a nie je mi jasne preco tam bol 120A ked mam vyhrievanie sedadiel, oboch skiel a to su zruti.
			 
			
					
				Re: Alternátor
				Napsal: 06.05.2015 21:08
				od pkadecka
				Podle poklesu napětí z 12,5 na 12,4V soudíš na vadný alternátor? Rozdíl 0,1V je chyba spíš měření než nějaký příznak závady.
			 
			
					
				Re: Alternátor
				Napsal: 06.05.2015 21:42
				od wilder01
				Na alternator sudim komplet vsetko dokopy. Hlavne to, ze predtým som videl cez Torque napatie cez 13V pri beziacom motore a teraz pod 11,4.