Stránka 32 z 76

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Napsal: 16.09.2010 17:33
od BobTDCi
V Trebaticiach určite zoženieš - otázne je iba koľko ti vydrží - možno nafurt a možno týždeň. :roll:

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Napsal: 16.09.2010 20:08
od wilder01
kovova ze by praskla? to snad nie...
a co je v trebaticiach? nejaky link mozem poprosit?

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Napsal: 17.09.2010 08:38
od peterkos2
To by aj mňa zaujímalo,lebo bývam odtiaľ pár km

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Napsal: 17.09.2010 13:54
od V12
Je tam fordie "vrakovisko", nieco z ich ponuky :

Kód: Vybrat vše

http://www.forddiely.sk/

Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady

Napsal: 17.09.2010 21:12
od freekevinm
"Pretoze pri vyssom tlaku turba ide do valcov viac vzduchu, takze treba umerne zvysit davku paliva"

Tak toto sa mi nezda..chipnute motory maju totizto nikedy nizsiu spotrebu. Cize keby to bolo ako pises , chipy by zvysovali spotrebu uz principialne...

Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady

Napsal: 18.09.2010 11:50
od zuntak
Jedna připomínka egr někdy stačí vyčistit a pomůže to ,ale ve většině případů musí být nový a když se dává tak se musí zkontrolovat regulace turba jinak je výměna skoro bez výsledku

Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady

Napsal: 21.09.2010 09:33
od V12
freekevinm píše:"Pretoze pri vyssom tlaku turba ide do valcov viac vzduchu, takze treba umerne zvysit davku paliva"

Tak toto sa mi nezda..chipnute motory maju totizto nikedy nizsiu spotrebu. Cize keby to bolo ako pises , chipy by zvysovali spotrebu uz principialne...
"Sila" motora vznika chemickou cestou - silne exotermickou reakciou paliva a kyslika vo valcoch - spalovanim. Mnozstvo energie ziskane zo spalovania sa da zmenit 2 sposobmi - mnozstvom paliva, alebo efektivitou spalovania. Amateri zvysia davky paliva, profici riesia v prvom rade efektivitu spalovania.

Ide o to, ako je ten motor nachipovany. Ak to chipoval nalievac (80% vselijakych firiem za 100 - 200 EUR), tak sa spotreba na 99% zvysi, pretoze iba zvysoval davku paliva, mozno tlak turba. Okrem zvysenia spotreby to bude dymit ako rozhaseny traktor a s troskou stastia po 10 tisic km prepali piesty. Ak to ale urobia profesionali zvysenim tlaku v raile a dalsimi citlivymi vypocitanymi upravami, naozaj to moze priniest mierne znizenie spotreby, pretoze pod vyssim tlakom je palivo lepsie rozprasene a spalene s vacsou efektivitou - inymi slovami na objemovu jednotku paliva zodpoveda vacsi povrch kvapociek, pretoze su sice mensie, no je ich viac (objem kvapky vzhladom na jej priemer klesa kubicky, no povrch iba kvadraticky, pricom spalovanie prebieha na povrchu kvapiek). No tento pristup je trochu komplikovanejsi, treba totiz vsetko prepocitavat a menit furu parametrov. Bohuzial profikov, ktori tomu rozumia po mechanickej aj chemicko - fyzikalnej casti nie je vela a su hoodne drahi.

A este trocha matiky na zaver :
Majme 1 kvapku paliva o objeme 1 mm kubicky (1 mm^3). Tomu zodpoveda jej plocha 4.83 mm stvorcoveho (4.83 mm^2). Teraz ju rozdelim na 2 rovnako velke kvapky, kazdu s objemom 0.5 mm^3. Kazda z tychto kvapiek ma povrch 3.01 mm^2, dohromady teda 6.02 mm^2, co je pri rovnakom objeme o cca 24% vacsia plocha. Cize teoreticky mozem priviest o 24% viac vzduchu. Prakticky je to ale trochu inak, presne krivky nepoznam, to je prisne strazene tajomstvo motorarov.

Este jedna vec na zaver - Pokial chipnem a narast vykonu nebudem vyuzivat, spotreba nenarastie, zvyseny tlak v raile ju s vysokou pravdepodobnostou dokonca znizi (ako pises). Ak ale budem vyuzivat cely vykonovy potencial, narast spotreby bude. No toto plati iba za predpokladu seriozneho chipu usiteho na mieru, nie bezduchym nalievanim map.

Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady

Napsal: 22.09.2010 18:42
od geppi
Ahoj. tak jsem vyměnil jeden ventil,myslím že N75 a auto svítilo a bylo v nouzáku,ale pak jsem kontroloval hladinu oleje. 2mm nad maximem. odčerpal jsem asi 3 dcl oleje = 2mm pod maximum a kontrolka zhasla. ted nevím co na to má vliv,ale myslím si že mě stoupá hladina oleje. budu kontrolovat.to by znamenalo asi špatné těsnění možná na turbu. jinak firma mi chipovala powertec.cz. jednání slušné. zvišovali tlak turba a i palivo. na gramáži z 60 na 70g. víc nevím.ale díky za pomoci. uvidíme zda to bude tím stoupajícím olejem. jinak fofo má na tacháku 148000ale na diagnostice 224000.

Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady

Napsal: 22.09.2010 20:36
od pavel28
geppi píše:Ahoj. tak jsem vyměnil jeden ventil,myslím že N75 a auto svítilo a bylo v nouzáku,ale pak jsem kontroloval hladinu oleje. 2mm nad maximem. odčerpal jsem asi 3 dcl oleje = 2mm pod maximum a kontrolka zhasla. ted nevím co na to má vliv,ale myslím si že mě stoupá hladina oleje. budu kontrolovat.to by znamenalo asi špatné těsnění možná na turbu. jinak firma mi chipovala powertec.cz. jednání slušné. zvišovali tlak turba a i palivo. na gramáži z 60 na 70g. víc nevím.ale díky za pomoci. uvidíme zda to bude tím stoupajícím olejem. jinak fofo má na tacháku 148000ale na diagnostice 224000.
Pokud máš odstraněný DPF,a máš to udělané tak jak se patří,tak by se ti neměla dostávat nafta do oleje :!: :!:

Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady

Napsal: 23.09.2010 15:09
od freekevinm
to V12 - no vidis, ze vies ked treba. :D ...celkom dobry popis problemu

Re: Precistenie turba 1.6 tdci

Napsal: 23.09.2010 21:40
od BobTDCi
0905/482319 -kúpite tam úplne všetko na fordy....
Pri kostole doprava :roll:

Možný problém s turbem ???

Napsal: 25.09.2010 19:33
od Vaňous
Při zvýšených otáčkách turba slyším v kabině syčení. Nevím čím to může být povolená nějaká hadička ??? Nebo něco vážného?? Motor 1.8 Tdci rv 2006

Re: Možný problém s turbem ???

Napsal: 26.09.2010 16:15
od foki
hadice k chladici vzduchu .

Re: Možný problém s turbem ???

Napsal: 26.09.2010 17:02
od Vaňous
Díky, zítra se na to kouknu a uvidím.

Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady

Napsal: 05.10.2010 20:10
od BobTDCi
geppi píše:Ahoj. tak jsem vyměnil jeden ventil,myslím že N75 a auto svítilo a bylo v nouzáku,ale pak jsem kontroloval hladinu oleje. 2mm nad maximem. odčerpal jsem asi 3 dcl oleje = 2mm pod maximum a kontrolka zhasla. ted nevím co na to má vliv,ale myslím si že mě stoupá hladina oleje. budu kontrolovat.to by znamenalo asi špatné těsnění možná na turbu. jinak firma mi chipovala powertec.cz. jednání slušné. zvišovali tlak turba a i palivo. na gramáži z 60 na 70g. víc nevím.ale díky za pomoci. uvidíme zda to bude tím stoupajícím olejem. jinak fofo má na tacháku 148000ale na diagnostice 224000.
Môj názor...
To bola iba náhoda - súhra okolností - na zhasnutie kontrolky nemá vplyv meranie hladiny oleja v motore...a už vôbec nie 2mm nad ryskou - teda aspoň v 1.6TDCi nič také nebolo, tak dedukujem, že azda ani tu - alebo máte meranie hladiny oleja v motore vyvedené na displej(ako to býva v iných automobilkách?)
PS: Osobne by som požiadal o vrátenie pôvodného softu (a ak sa preukáže, že to bolo chipovaním aj o vrátenie peňazí za chipnutie).
Ak by bolo opäť v poriadku - bolo to samozrejme chipnutým softom.
A ešte čosi - ak vedia čo upraviť v SW pri odstraňovaní DPF, tak už poto nesmie narastať hladina oleja...a ak narastá, znamená to jediné...
Že regenerácie DPF sa prevádzajú ďalej...
:shocked: :shocked: :shocked: :shocked: :dih: :gott: