
Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Precistenie turba 1.6 tdci
V Trebaticiach určite zoženieš - otázne je iba koľko ti vydrží - možno nafurt a možno týždeň. 

Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Precistenie turba 1.6 tdci
kovova ze by praskla? to snad nie...
a co je v trebaticiach? nejaky link mozem poprosit?
a co je v trebaticiach? nejaky link mozem poprosit?
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

-
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 23.05.2008 16:56
- Bydliště: Čachtice
Re: Precistenie turba 1.6 tdci
To by aj mňa zaujímalo,lebo bývam odtiaľ pár km
Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Precistenie turba 1.6 tdci
Je tam fordie "vrakovisko", nieco z ich ponuky :
Kód: Vybrat vše
http://www.forddiely.sk/
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Nováček
- Příspěvky: 52
- Registrován: 04.05.2009 16:25
Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady
"Pretoze pri vyssom tlaku turba ide do valcov viac vzduchu, takze treba umerne zvysit davku paliva"
Tak toto sa mi nezda..chipnute motory maju totizto nikedy nizsiu spotrebu. Cize keby to bolo ako pises , chipy by zvysovali spotrebu uz principialne...
Tak toto sa mi nezda..chipnute motory maju totizto nikedy nizsiu spotrebu. Cize keby to bolo ako pises , chipy by zvysovali spotrebu uz principialne...
Focus C-Max Ghia 1,8 TDCI r.v.2006
- zuntak
- Junior
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25.12.2009 15:52
Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady
Jedna připomínka egr někdy stačí vyčistit a pomůže to ,ale ve většině případů musí být nový a když se dává tak se musí zkontrolovat regulace turba jinak je výměna skoro bez výsledku
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady
"Sila" motora vznika chemickou cestou - silne exotermickou reakciou paliva a kyslika vo valcoch - spalovanim. Mnozstvo energie ziskane zo spalovania sa da zmenit 2 sposobmi - mnozstvom paliva, alebo efektivitou spalovania. Amateri zvysia davky paliva, profici riesia v prvom rade efektivitu spalovania.freekevinm píše:"Pretoze pri vyssom tlaku turba ide do valcov viac vzduchu, takze treba umerne zvysit davku paliva"
Tak toto sa mi nezda..chipnute motory maju totizto nikedy nizsiu spotrebu. Cize keby to bolo ako pises , chipy by zvysovali spotrebu uz principialne...
Ide o to, ako je ten motor nachipovany. Ak to chipoval nalievac (80% vselijakych firiem za 100 - 200 EUR), tak sa spotreba na 99% zvysi, pretoze iba zvysoval davku paliva, mozno tlak turba. Okrem zvysenia spotreby to bude dymit ako rozhaseny traktor a s troskou stastia po 10 tisic km prepali piesty. Ak to ale urobia profesionali zvysenim tlaku v raile a dalsimi citlivymi vypocitanymi upravami, naozaj to moze priniest mierne znizenie spotreby, pretoze pod vyssim tlakom je palivo lepsie rozprasene a spalene s vacsou efektivitou - inymi slovami na objemovu jednotku paliva zodpoveda vacsi povrch kvapociek, pretoze su sice mensie, no je ich viac (objem kvapky vzhladom na jej priemer klesa kubicky, no povrch iba kvadraticky, pricom spalovanie prebieha na povrchu kvapiek). No tento pristup je trochu komplikovanejsi, treba totiz vsetko prepocitavat a menit furu parametrov. Bohuzial profikov, ktori tomu rozumia po mechanickej aj chemicko - fyzikalnej casti nie je vela a su hoodne drahi.
A este trocha matiky na zaver :
Majme 1 kvapku paliva o objeme 1 mm kubicky (1 mm^3). Tomu zodpoveda jej plocha 4.83 mm stvorcoveho (4.83 mm^2). Teraz ju rozdelim na 2 rovnako velke kvapky, kazdu s objemom 0.5 mm^3. Kazda z tychto kvapiek ma povrch 3.01 mm^2, dohromady teda 6.02 mm^2, co je pri rovnakom objeme o cca 24% vacsia plocha. Cize teoreticky mozem priviest o 24% viac vzduchu. Prakticky je to ale trochu inak, presne krivky nepoznam, to je prisne strazene tajomstvo motorarov.
Este jedna vec na zaver - Pokial chipnem a narast vykonu nebudem vyuzivat, spotreba nenarastie, zvyseny tlak v raile ju s vysokou pravdepodobnostou dokonca znizi (ako pises). Ak ale budem vyuzivat cely vykonovy potencial, narast spotreby bude. No toto plati iba za predpokladu seriozneho chipu usiteho na mieru, nie bezduchym nalievanim map.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- geppi
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 25.01.2010 21:13
- Bydliště: Petrovice
Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady
Ahoj. tak jsem vyměnil jeden ventil,myslím že N75 a auto svítilo a bylo v nouzáku,ale pak jsem kontroloval hladinu oleje. 2mm nad maximem. odčerpal jsem asi 3 dcl oleje = 2mm pod maximum a kontrolka zhasla. ted nevím co na to má vliv,ale myslím si že mě stoupá hladina oleje. budu kontrolovat.to by znamenalo asi špatné těsnění možná na turbu. jinak firma mi chipovala powertec.cz. jednání slušné. zvišovali tlak turba a i palivo. na gramáži z 60 na 70g. víc nevím.ale díky za pomoci. uvidíme zda to bude tím stoupajícím olejem. jinak fofo má na tacháku 148000ale na diagnostice 224000.
geppi 2.0 TDCI 117KW(159 PS) r.v.2006 Black Knight
- pavel28
- Junior
- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady
Pokud máš odstraněný DPF,a máš to udělané tak jak se patří,tak by se ti neměla dostávat nafta do olejegeppi píše:Ahoj. tak jsem vyměnil jeden ventil,myslím že N75 a auto svítilo a bylo v nouzáku,ale pak jsem kontroloval hladinu oleje. 2mm nad maximem. odčerpal jsem asi 3 dcl oleje = 2mm pod maximum a kontrolka zhasla. ted nevím co na to má vliv,ale myslím si že mě stoupá hladina oleje. budu kontrolovat.to by znamenalo asi špatné těsnění možná na turbu. jinak firma mi chipovala powertec.cz. jednání slušné. zvišovali tlak turba a i palivo. na gramáži z 60 na 70g. víc nevím.ale díky za pomoci. uvidíme zda to bude tím stoupajícím olejem. jinak fofo má na tacháku 148000ale na diagnostice 224000.


Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
-
- Nováček
- Příspěvky: 52
- Registrován: 04.05.2009 16:25
Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady
to V12 - no vidis, ze vies ked treba.
...celkom dobry popis problemu

Focus C-Max Ghia 1,8 TDCI r.v.2006
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Precistenie turba 1.6 tdci
0905/482319 -kúpite tam úplne všetko na fordy....
Pri kostole doprava
Pri kostole doprava

Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 17.09.2010 09:36
Možný problém s turbem ???
Při zvýšených otáčkách turba slyším v kabině syčení. Nevím čím to může být povolená nějaká hadička ??? Nebo něco vážného?? Motor 1.8 Tdci rv 2006
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Možný problém s turbem ???
hadice k chladici vzduchu .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 17.09.2010 09:36
Re: Možný problém s turbem ???
Díky, zítra se na to kouknu a uvidím.
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Pokles tlaku turba- nouzový režim - nevím si rady
Môj názor...geppi píše:Ahoj. tak jsem vyměnil jeden ventil,myslím že N75 a auto svítilo a bylo v nouzáku,ale pak jsem kontroloval hladinu oleje. 2mm nad maximem. odčerpal jsem asi 3 dcl oleje = 2mm pod maximum a kontrolka zhasla. ted nevím co na to má vliv,ale myslím si že mě stoupá hladina oleje. budu kontrolovat.to by znamenalo asi špatné těsnění možná na turbu. jinak firma mi chipovala powertec.cz. jednání slušné. zvišovali tlak turba a i palivo. na gramáži z 60 na 70g. víc nevím.ale díky za pomoci. uvidíme zda to bude tím stoupajícím olejem. jinak fofo má na tacháku 148000ale na diagnostice 224000.
To bola iba náhoda - súhra okolností - na zhasnutie kontrolky nemá vplyv meranie hladiny oleja v motore...a už vôbec nie 2mm nad ryskou - teda aspoň v 1.6TDCi nič také nebolo, tak dedukujem, že azda ani tu - alebo máte meranie hladiny oleja v motore vyvedené na displej(ako to býva v iných automobilkách?)
PS: Osobne by som požiadal o vrátenie pôvodného softu (a ak sa preukáže, že to bolo chipovaním aj o vrátenie peňazí za chipnutie).
Ak by bolo opäť v poriadku - bolo to samozrejme chipnutým softom.
A ešte čosi - ak vedia čo upraviť v SW pri odstraňovaní DPF, tak už poto nesmie narastať hladina oleja...a ak narastá, znamená to jediné...
Že regenerácie DPF sa prevádzajú ďalej...






Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů