Alternátor
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Na tohle jsi koukal http://www.previjeni-regulatory.cz/navo ... ternatoru/
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 16.04.2015 21:57
Re: Alternátor
Podival jsem se na to,ale nejsem o moc chytřejší,nechystam se promerit alternator,ale kabely k regulatoru... 

Ford Focus 1.6 TI-VCT, 2005 kombi
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
poslal jsem ti spatny odkaz tenhle jsem chtel, kde mas napsany postupy a jak diagnostikovat
http://www.hondavfr.eu/index.php/clanky ... a-dobijeni
http://www.hondavfr.eu/index.php/clanky ... a-dobijeni
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 16.04.2015 21:57
Re: Alternátor
Díky, tohle již vypadá lépe, i když psané pro motorky, tak snad budou např. barvy kabelů či napětí stejná... až to změřím, dám vědět, co a jak...
Co odpověď na dotazy b) a c)? Uměl by někdo poradit?
Co odpověď na dotazy b) a c)? Uměl by někdo poradit?

Ford Focus 1.6 TI-VCT, 2005 kombi
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19257
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
b/ vetsinou se pouziva pripravek , ktery je soucasti original sady
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13546
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Alternátor
b/ Ak to ma remen ako povodny motor vo FoFo I, tak ti staci PLOCHY ockovy kluc. T.j. toto

Cislo 15 sa mi zda. Nesmie byt lomeny, lebo ti tam nevojde. A s nim vytlacis sponovaciu kladku. A to tak, ze nasadis kluc na srob kladky a ako keby ho chces dotiahnut tu kladku posunies v smere hodinovych ruciciek.

Cislo 15 sa mi zda. Nesmie byt lomeny, lebo ti tam nevojde. A s nim vytlacis sponovaciu kladku. A to tak, ze nasadis kluc na srob kladky a ako keby ho chces dotiahnut tu kladku posunies v smere hodinovych ruciciek.
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Alternátor
Jenže u FF 2 se s opětovnou montáží řemene asi nepočítá a při demontáži se řežou...
podle forda. Doufám, že si to nepletu s jiným motorem....
Nemá to klasickou napínací kladku, ale řemen je napnutej pouze svoji pružností.


Nemá to klasickou napínací kladku, ale řemen je napnutej pouze svoji pružností.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 16.04.2015 21:57
Re: Alternátor
Ahoj všem, díky moc za odpovědi.
Dnes jsem měřil napětí na svorkách baterie:
1. měření
a) motor vypnut 11,5 V (!)
b) motor zapnut 14,7 V
poté jízda cca 10 km
2. měření (ihned po jízdě)
a) motor vypnut 12,6 V
b) motor zapnut 15,4 V (!)
-> myslím, že dosluhuje baterie (měření 1a), tj. zkusím jí dobít, zda to pomůže.
Co mne překvapilo, že hodnota 1b) je v normálu,ale hodnota 2b) ne -> že by regulátor jednou fungoval a jednou ne? nebo že by byl někde špatný kontakt a chovalo se to tudíž náhodně?
Jak se vlastně chová kontrolka dobíjení, pokud napětí na baterii klesne při vypnutém motoru pod 12V?
Chová se to taky tak, že po nastartování zůstane svítit kontrolka? Jak by se to poté resetovalo?
(hned po nastartování je tam 14V)
předem díky za Vaše postřehy
Petr
Dnes jsem měřil napětí na svorkách baterie:
1. měření
a) motor vypnut 11,5 V (!)
b) motor zapnut 14,7 V
poté jízda cca 10 km
2. měření (ihned po jízdě)
a) motor vypnut 12,6 V
b) motor zapnut 15,4 V (!)
-> myslím, že dosluhuje baterie (měření 1a), tj. zkusím jí dobít, zda to pomůže.
Co mne překvapilo, že hodnota 1b) je v normálu,ale hodnota 2b) ne -> že by regulátor jednou fungoval a jednou ne? nebo že by byl někde špatný kontakt a chovalo se to tudíž náhodně?
Jak se vlastně chová kontrolka dobíjení, pokud napětí na baterii klesne při vypnutém motoru pod 12V?
Chová se to taky tak, že po nastartování zůstane svítit kontrolka? Jak by se to poté resetovalo?
(hned po nastartování je tam 14V)
předem díky za Vaše postřehy
Petr
Ford Focus 1.6 TI-VCT, 2005 kombi
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13546
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Alternátor
11.5V je baterka v prdeli. Ale zas by nemalo prebijat cez 13.8-14.8V (zalezi od teploty). Takze po vymene baterie pozor, aby neznicilo novu.
Tych 15.4V si mal dlhodobejsie, alebo len skokovo sa to tam dostalo na moment?
Tych 15.4V si mal dlhodobejsie, alebo len skokovo sa to tam dostalo na moment?
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 16.04.2015 21:57
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13546
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Alternátor
Nastartuj a odmeraj hned po sebe:
napatie na baterke (medzi svorkami)
napatie v zapalovaci
znovu napatie na baterke (ci smart charge nezmenil nabujacie napatie)
potom zapni svetla a zmeraj napatie medzi - svorkou baterie a karoseriou (nie motorom!)
napatie na baterke (medzi svorkami)
napatie v zapalovaci
znovu napatie na baterke (ci smart charge nezmenil nabujacie napatie)
potom zapni svetla a zmeraj napatie medzi - svorkou baterie a karoseriou (nie motorom!)
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Kontrolka je uplne k nicemu, ukazuje jenom prudky zmeny de facto. Takze i kdyz ti to nedobiji, tak se nerozsviti, pokud ale nechas otacky spadnout pod 700, tak zacne svitit jak silena 

Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 16.04.2015 21:57
Re: Alternátor
Trochu jsem zapátral a přeložil anglický test ohledně chytrého dobíjení u Focusu, snad to k něčemu bude 
Ford focus alternátor chytré nabíjení
Ze všeho nejdříve vyzkoušejte baterii, ne pouze stav, ale i správný typ. Olovo/kyselinová baterie nebude fungovat se systémem chytrého dobíjení správně, musí to být baterie na bázi stříbro/vápník. Lehké přehlédnout…
V dalším kroku, změřte napětí na svorkách baterie. Pamatujte, že pokud odpojíte 3 pinový konektor na alternátoru, stává se z něj konvenční alternátor! Pokud nemáte napětí alespoň okolo 13,8 V při nastartovaném motoru, proveďte kontrolu dobíjecího systému a podezřívejte alternátor, nebude se jednat o chybu chytrého dobíjení!
Pokud je správné dobíjecí napětí z alternátoru, je čas zaměřit se na systém chytrého dobíjení a budete potřebovat osciloskop.
Prvně k systému:
Pin 1 = zpětná vazba alternátoru
Pin 2 = puls požadavku na dobíjení z řídící jednotky
Pin 3 = referenční napětí
Napětí na pinu 3 se MUSÍ shodovat s napětím na baterii! Je to krmeno skrz pojistku a vysoký odpor na kontaktech způsobuje pokles napětí, který vypíná chytré dobíjení!
Další piny 1 a 2 je nutné zkontrolovat na mezi regulátorem a řídící jednotkou na odpor a izolaci vůči zemi či vůči sobě.
Pokud je vše v pořádku, je čas na osciloskop.
Pin 2 je požadavek z řídící jednotky do alternátoru. Ten má tvar pulsní čtvercové vlny, která se mění podle požadavku ohledně dobíjení. Takže změna zátěže. Takže při zapnutí světel či jiné zátěže by se měl měnit tvar čtvercové vlny. (ozkoušet při zapnutém konektoru)
Pokud nedochází ke změně tvaru signálu, pak bychom měli podezřívat z chyby řídící jednotku.
Pin 1 je zpětná vazba z alternátoru a tvar pulsní čtvercové vlny MUSÍ zůstat konstantní, beze změn vyvolaných řícící jednotkou. Pokud tato vlna zrcadlí vlnu požadavku řídící jednotky, pak je vadný díl chytrého dobíjení na alternátoru a je nutné jej vyměnit.
Těmito jednoduchými testy bychom měli být vždy schopni diagnostikovat chybu chytrého dobíjení.
Dalším bodem je, že se nikdy nesmí startovat auto se systémem chytrého dobíjení přes pomocné kabely v případě vybité baterie.
Systém je schopen vytvořit až 18V a to může usmažit většinu řídících jednotek.
Důvodem je, že systém chytrého dobíjení dobíjí baterii v závislosti na teplotě a nejefektivněji, pokud je zima.
Po nastartování řídící jednotka ověří teplotu chladící kapaliny a teplotu vzduchu a sání a spočítá teplotu motoru.
V případě, že je zima, tak se zvýší dobíjecí napětí až do doby, než řídící jednotka spočítá, že se pod kapotou zvýšila teplota.
Není to tedy kompenzováno podle výše odběru, jak si mnozí mylně myslí.
Problém nastane při startu přes pomocné kabely a pokud PCM detekuje studený motor a slabou baterii, pak může zvýšit napětí až na 18V, protože se snaží znovu nabít baterii. Bohužel tato náhlá změna může odvařit řídící jednotku.
-> 1. dobít/vyměnit baterku
2. sehnat někoho s osciloskopem
Petr

Ford focus alternátor chytré nabíjení
Ze všeho nejdříve vyzkoušejte baterii, ne pouze stav, ale i správný typ. Olovo/kyselinová baterie nebude fungovat se systémem chytrého dobíjení správně, musí to být baterie na bázi stříbro/vápník. Lehké přehlédnout…
V dalším kroku, změřte napětí na svorkách baterie. Pamatujte, že pokud odpojíte 3 pinový konektor na alternátoru, stává se z něj konvenční alternátor! Pokud nemáte napětí alespoň okolo 13,8 V při nastartovaném motoru, proveďte kontrolu dobíjecího systému a podezřívejte alternátor, nebude se jednat o chybu chytrého dobíjení!
Pokud je správné dobíjecí napětí z alternátoru, je čas zaměřit se na systém chytrého dobíjení a budete potřebovat osciloskop.
Prvně k systému:
Pin 1 = zpětná vazba alternátoru
Pin 2 = puls požadavku na dobíjení z řídící jednotky
Pin 3 = referenční napětí
Napětí na pinu 3 se MUSÍ shodovat s napětím na baterii! Je to krmeno skrz pojistku a vysoký odpor na kontaktech způsobuje pokles napětí, který vypíná chytré dobíjení!
Další piny 1 a 2 je nutné zkontrolovat na mezi regulátorem a řídící jednotkou na odpor a izolaci vůči zemi či vůči sobě.
Pokud je vše v pořádku, je čas na osciloskop.
Pin 2 je požadavek z řídící jednotky do alternátoru. Ten má tvar pulsní čtvercové vlny, která se mění podle požadavku ohledně dobíjení. Takže změna zátěže. Takže při zapnutí světel či jiné zátěže by se měl měnit tvar čtvercové vlny. (ozkoušet při zapnutém konektoru)
Pokud nedochází ke změně tvaru signálu, pak bychom měli podezřívat z chyby řídící jednotku.
Pin 1 je zpětná vazba z alternátoru a tvar pulsní čtvercové vlny MUSÍ zůstat konstantní, beze změn vyvolaných řícící jednotkou. Pokud tato vlna zrcadlí vlnu požadavku řídící jednotky, pak je vadný díl chytrého dobíjení na alternátoru a je nutné jej vyměnit.
Těmito jednoduchými testy bychom měli být vždy schopni diagnostikovat chybu chytrého dobíjení.
Dalším bodem je, že se nikdy nesmí startovat auto se systémem chytrého dobíjení přes pomocné kabely v případě vybité baterie.
Systém je schopen vytvořit až 18V a to může usmažit většinu řídících jednotek.
Důvodem je, že systém chytrého dobíjení dobíjí baterii v závislosti na teplotě a nejefektivněji, pokud je zima.
Po nastartování řídící jednotka ověří teplotu chladící kapaliny a teplotu vzduchu a sání a spočítá teplotu motoru.
V případě, že je zima, tak se zvýší dobíjecí napětí až do doby, než řídící jednotka spočítá, že se pod kapotou zvýšila teplota.
Není to tedy kompenzováno podle výše odběru, jak si mnozí mylně myslí.
Problém nastane při startu přes pomocné kabely a pokud PCM detekuje studený motor a slabou baterii, pak může zvýšit napětí až na 18V, protože se snaží znovu nabít baterii. Bohužel tato náhlá změna může odvařit řídící jednotku.
-> 1. dobít/vyměnit baterku
2. sehnat někoho s osciloskopem

Petr
Ford Focus 1.6 TI-VCT, 2005 kombi
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 16.04.2015 21:57
Re: Alternátor
Tak dnes další zajímavé poznatky:
Napětí na svorkách baterie (v zapalovači téměř stejné):
1. měření (motor byl studený)
a) motor vypnut 11,5 V
b) motor zapnut 15,6 V (naměřeno několikrát během cca 5ti minut, napětí se téměř neměnilo)
2. měření (cca po 10ti minutách)
a) motor vypnut 12,7 V
b) motor zapnut 14,7 V (!)
Vypadá to, že na výše uvedeném článku možná skutečně něco bude. Vypadá to, že při studeném motoru a slabé baterii se snaží alternátor baterii dobít, proto vyšší napětí.
Vypadá to, že jakmile se po nějaké chvíli nastartuje s vyšším napětím baterie a zahřátým motorem, tak klesne dobíjecí napětí. Kontrolka dobíjení ale zatím svítila v průběhu měření pořád, což by mohlo být tím, že baterie dosud nebyla odpojena na delší dobu (např. 30 minut) od zdroje.
Zkusím přes noc vyndat baterii, dobít ji a pak uvidím, zda se tím problém nevyřeší. Případně zkusím s jinou, zdravou, baterií a dám vědět.
Petr
Napětí na svorkách baterie (v zapalovači téměř stejné):
1. měření (motor byl studený)
a) motor vypnut 11,5 V
b) motor zapnut 15,6 V (naměřeno několikrát během cca 5ti minut, napětí se téměř neměnilo)
2. měření (cca po 10ti minutách)
a) motor vypnut 12,7 V
b) motor zapnut 14,7 V (!)
Vypadá to, že na výše uvedeném článku možná skutečně něco bude. Vypadá to, že při studeném motoru a slabé baterii se snaží alternátor baterii dobít, proto vyšší napětí.
Vypadá to, že jakmile se po nějaké chvíli nastartuje s vyšším napětím baterie a zahřátým motorem, tak klesne dobíjecí napětí. Kontrolka dobíjení ale zatím svítila v průběhu měření pořád, což by mohlo být tím, že baterie dosud nebyla odpojena na delší dobu (např. 30 minut) od zdroje.
Zkusím přes noc vyndat baterii, dobít ji a pak uvidím, zda se tím problém nevyřeší. Případně zkusím s jinou, zdravou, baterií a dám vědět.
Petr
Ford Focus 1.6 TI-VCT, 2005 kombi
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Alternátor
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti