Jake brzdove kotouce

Odpovědět
Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 11.04.2007 12:33

Milý Zirafaku jak jistě víš sériové brzdy nejsou dimenzované pro 17" kola. Taky je logicky jasné, že ti to nebudou psát jako návod pro blbé do TP. :roll: Má to hodně co do činění s váhou rotující hmoty neboť je jasné, že 14" sériový plecháč bude vážit polovinu toho co 17" elektron. Auto bude mít tedy horší akceleraci a taky bude hůře brzdit. DOT. :wink:
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
stan
Junior
Junior
Příspěvky: 443
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od stan » 11.04.2007 13:16

ani by som nepovedal ze 14" plechac vazi o polovicu menej ako 17" elektron a ani s akceleraciou to nema nic spolocne, to skor sirka 185 vs. 215 sposobi mallinko horsiu akceleraciu a vyssiu spotrebu co sa ale vynahradi lepsou prilnavostou a skratenou brzdnou drahou, kedze je tam sirsia stycna plocha, rychlejsim a bezpecnejsim prejazdom zakrut. Co sa tyka vymeny brzd za vacsie/ silnejsie tak to ma vyznam iba ak zvysis vykon a maximalnu rychlost a nie iba priemer kolesa :wink:
ford mondeo kombi mk4 1.8tdci titanium, mondeo mk3 ST titanium X 2.2 tdci 136kW

Uživatelský avatar
Loski
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Loski » 11.04.2007 13:19

Žádný nekupuj, auto má jezdit, né brzdit :lol: :lol: :lol: :lol: :idea:
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 11.04.2007 13:23

Mily "odbornik" Magic.Neviem sice,kto ti taketo nieco "nakukal",ale k uprave brzdoveho systemu sa pristupuje skor v pripadoch,ked sa rapidne upravuje vykon motora,meni sa motor,upravuje podvozok a podobne komponenty pre motoristicky sport.Ty v podpise typ a motorizaciu auta nemas,takze co mas za auto neviem.Bezne vsak tu mame vsetci standartne a fabricke vykonove agregaty,takze robit upgrade brzd kvoli vymene diskov z 15-17,sa mi vidi ako velmi komicke a ozaj skutocne zavadzajuce.
Ja mam v technicaku povoleny rozmer od 15-17.Jazdim na 17-tkau uz nejaky ten tyzden,ale zhorsenu axceleraciu,ani horsi brzdny ucinok absolutne nepocitujem,skor to kvoli sirsej pneu pocitujem ako lepsie.Dokonca som vyjazdil uz druhu nadrz a nepocitujem ani zvysenu spotrebu.
Takze skutocne nezavadzaj,nech tu nevznikne zbytocna "magoria" s vymenou brzd,kvoli vacsim diskom.
Naposledy upravil(a) zirafak dne 11.04.2007 13:44, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Loski
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Loski » 11.04.2007 13:27

Magic píše:Milý Zirafaku jak jistě víš sériové brzdy nejsou dimenzované pro 17" kola. Taky je logicky jasné, že ti to nebudou psát jako návod pro blbé do TP. :roll: Má to hodně co do činění s váhou rotující hmoty neboť je jasné, že 14" sériový plecháč bude vážit polovinu toho co 17" elektron. Auto bude mít tedy horší akceleraci a taky bude hůře brzdit. DOT. :wink:
Kámoš má Ghia 1.8 Zetec a má 19" ALU a original kotouče. Mohu ti říct že brzdy fungují úplně stejně jako když tam dá zimáky na 15". Akcelerace je úplně stejná.
rozměry alu jsou 225/30/19
rozměry disku 185/65/15

rozdíl nepoznáš
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 11.04.2007 13:32

Nevím, co jiného na to mám napsat než sem již učinil viz. výše. Čím těžší kola, tím auto hůře akceleruje protože musí roztočit daleko větší hmotu - to samý jako bys na motor dal 2x těžší setrvačník motor bude mít daleko větší práci ho roztočit - nadruhou stranu větší setrvačník se bude déle točit díky hmotnosti proto ho bude i daleko těžší zabrzdit - stejně tak i těžší kola.

ad. gumy - širší guma = větší valivej odpor takže už jen logicky je jasný, že akcelerace bude horší, jedinná vyjímka je ta pokud se někdo rozjíždí se stylem, že pálí gumy pak ano když dá širší nebude je pálit a líp se rozjede.
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
Loski
Nováček
Nováček
Příspěvky: 149
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Loski » 11.04.2007 13:34

Nepopíram že tam neni rozdíl, ano, je tam rozdíl. Ale nepoznáš ho.
FF 1,8 TDDi, 80KW chip, close ERG (prodáno)
FF C-max 1.6 TDCi 80 KW 2004. Fordem tam, na vleku zpátky

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 11.04.2007 20:25

17" je "normalne bezny" rozmer Focusa, bez akych kolvek dalsich zmien.
ST-cko to je uz nieco ine, tam su uz komplet ine brzdy a hlavne vecsie a RS ani nehovorim a urcite to nie je koli tomu ze maju 17" alebo vecsie kolesa :)
Na ST das napr. min 16" koleso.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od stigi » 11.04.2007 22:19

Neda se rict nic proti tomu, ze tim tezsi kola tim vetsi servacna hmota, o tom se doufam nemusime bavit a je to jasne kazdemu, ale... Muzeme se bavit o tom, ktera kola jsou tezsi. Chce nekdo rict, ze 17" kola jsou tezsi nez 16" ? Blbost (omlouvam se, jinak to rict nemuzu) I 17" kola muzou byt lehci nez 16".
Co se tyka brzd - maji ubrzdit rotujici se hmotnost litych kol a nebo hmotnost auta pri urcite rychlosti??????!!!!! Myslim, ze s timto prumer kol, resp. disku nema vubec nic spolecneho. Prumer disku/hmotnost se projevi pri akceleraci, ale ne pri brzdeni!!! hmotnost kol a jejich moment setrvacnosti ma nepochybne zanedbatelnou hodnotu vuci hmotnosti auta, kterou maji brzdy ubrzdit.
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
lubec
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 591
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lubec » 11.04.2007 22:40

Magic, to akože keď priberieš 10 kilov tiež budeš dávať väčšie brzdy :?: :wink:
Ford Focus hatchback 1,8TDDi GHIA, 110+PS, 243+Nm, 12/2000, lightning blue, MOMO S-five black 17", H&R TwinTube-40-70mm, K&N, Alpine IVA-D511RB, chrom, airbrush...
FOTOGALÉRIA
Ford Transit 350L MR FWD Trend,2.2TDCi 140PS 350Nm,r.2013,frozen white

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8973
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 12.04.2007 06:52

este k tomu iba dodam....preto je pre Focus odporucane obutie od 14-17 palcov,aby tam tie kolesa v kazdom pripade bezproblemov sadli.Ak spravis upgrade brzdovych kotucov a strmenov smerom nahor,uz tam 14-15" kolesa nikdy neobujes....tak ako pise Jamaka...na ST 170 min 16",lebo mensie koleso tam kvoli velkosti strmenov a kotucov neobujes.Lenze to je ST a tam je vykon 173 konikov,takze ina vaha,iny vykon=logicky vykonnejsie brzdy.
Ako sa pise v boardliterature,tak 17" koleso nieje vhodne pre motorizaciu 1,4 a 1,6 16V automat.Pre ine motorizacie su povolene/legalne vsak za podmienky,ze su zapisane v TP/
Pracujem v tomto obore uz nejakych par rokov,tak viem velmi dobre,o com pisem.
A na zaver Magic...podla reakcii fora si zo seba momentalne spravil pekneho ..../ved ty vies sam asi co :idea: /End :!:

Uživatelský avatar
chaluha
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od chaluha » 12.04.2007 09:07

Alu 17" je skoro stejně těžka ,možná o kilo,dvě težší,ale proč bys měl kvůli tomu měnit brzdy 8O !!!!!Je vidět že nejsi z oboru,protože to bys jinak nemohl napsat




Magic píše:Nevím, co jiného na to mám napsat než sem již učinil viz. výše. Čím těžší kola, tím auto hůře akceleruje protože musí roztočit daleko větší hmotu - to samý jako bys na motor dal 2x těžší setrvačník motor bude mít daleko větší práci ho roztočit - nadruhou stranu větší setrvačník se bude déle točit díky hmotnosti proto ho bude i daleko těžší zabrzdit - stejně tak i těžší kola.

ad. gumy - širší guma = větší valivej odpor takže už jen logicky je jasný, že akcelerace bude horší, jedinná vyjímka je ta pokud se někdo rozjíždí se stylem, že pálí gumy pak ano když dá širší nebude je pálit a líp se rozjede.
Ford Focus combi II 1,6 16v duratec

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 12.04.2007 11:14

Nikde jsem nepsal, že to Focus neubrzdí na sérii.

Jinak řečeno obecně - čím větši kolo - vnější obvod - tim větší páka - tím větší síla, kterou musí vyvinout brzdy na brždění.

17/215/40 => 40*2.15 = 86mm vysoka guma
17" => 43.18cm prumer disku
43.18+(2 * 8.6) = 60.38cm

14/175/70 => 70*1.75 = 122.5mm vysoka guma
14" => 35.56cm prumer disku
35.56+(2*12.25) = 60.06cm

15/195/60 => 60*1.95 = 117mm vysoka guma
15" => 38.1cm primer disku
38.1+(2*11.7) = 61.5cm

Další věc je, že širší pneu bude méně klouzat, tj. se více třecí síly přenese na brzdy.

Může se to rovněž vlézt do rozdílu mezi prázdným a plně naloženým autem, tj. pro někoho třeba nerozpoznatelné a pro někoho ano. Možná nemám zcela výhradní pravdu s tím, že to bude brzdit hůře, ale rozhodně sériové brzdy budou více opotřebovávány.


Zirafaku já narozdíl od Tebe nesměřuji k hádkám, ale k otázce viz. výše. Měnil jste někdo brzdy za lepší? :P
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 12.04.2007 19:42

to Magic:

61,5/60,06 = 1,024

Ty si myslis, ze bezpecnostni prvek, jakym jsou brzdy se nenavrhuji s bezpecnostnim koeficientem? Nevim presne, s jakym se pocita u aut. Selskym rozumem odhaduji na 3x. Ten by mel zahrnovat i stav opotrebeni brzd.

3/1,024= 2,93

Myslis, ze je technicky a prakticky mozne menit brzdy pri zmene ucinku o 2,4%?
Ja bych vice premyslel, nez bych toto napsal. :wink:

P.S.:
Zirafakovi se nediv, on je z automobilove branze.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoo » 12.04.2007 20:44

no pekny pokec tu vidim :D
osobne sa priklanam na stranu zirafaka, nie preto, ze je moj kamos, ale preto, ze to co pise magic, je podla mna fyzikalny nezmysel... sorry, nic v zlom :wink:

1. HMOTNOST/ENERGIA
na zataz brzd najviac vplyva hmotnost auta ako celku (odpruzena, neodpruzena hmota tu nehra rolu), t.j. vratane hmotnosti diskov, zvysena o jeho rychlost. za predpokladu, ze su 16 a 17 disky rovnako kvalitne, tak by tam mal byt rozdiel mozno niekolko malo kg. takze pri celkovej hmotnosti auta to urcite nehra ziadnu rolu. ak hej, tak by som mal mat viacero sad kotucov a menit ich aj podla toho kolko mam natankovane ? nedajboze ak by som chcel odviezt este aj niekoho okrem mna, tak to aby som mal nejake bremba... :lol: :wink:

2. TRECIA SILA
brzdna energia posobiaca opacne ako energia rozbehnuteho auta sa deli medzi kotuce a gumy. kedze trecia sila pri sirsich gumach je vacsia ako na uzsich, na rovnake zastavenie je pri sirsich gumach potrebna mensia sila na brzdenie, cize presne opacny efekt ako hovori magic.

3. PAKA
ano, magic ma pravdu, ide tu aj o paku, ale je to len malicke percento, az by som povedal ze ide o teoriu. na 99,99% tu ide hlavne o hmotnost...

nie som ziadny fyzik, ale zda sa mi to logicke... kua a to som maval z fyziky zle znamky... :lol:
Naposledy upravil(a) misoo dne 12.04.2007 21:18, celkem upraveno 4 x.

Odpovědět

Zpět na „Focus - podvozek 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host