Úprava škrtící klapky 1,8 16V ZETEC
- Boban
- Test driver

- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Tak pasmo, přesně takový kutil/blb sem i já, ale už sem se poučil
udělal sem si kit sání s krásnou přírubou na MAF a když sem to udělal, tak motor neměl sílu sám na sebe


Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
- stigi
- Zkušený

- Příspěvky: 1354
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
- Boban
- Test driver

- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
No právě průměr, to byl ten rébus, origo MAF je průměr aso 50mm a tady byl 60 dost na to aby přes MAF byl jiný průtok vzduchu
už mám origo AIR BOX 
Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
- stigi
- Zkušený

- Příspěvky: 1354
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
- Luuker
- Pokročilý

- Příspěvky: 569
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Smidary
máš recht,taky by mě zajímalo jak pracuje MAF.já myslím že ten pracuje uplně na jinym pryncipu,teplotu chápu ale množství vzduchu?stigi píše:Me slo spis o to jak pracuje samotny MAF, protoze to je podle me odporovy drat stejne jako u IAT. U IATu je to jasny, podle teploty nasavaneho vzduchu se meni i teplota dratu a s tim jeho odpor. Pokud je to stejny i u MAFu tak uz jen podle teploty nasavaneho vzduchu se musi menit odpor toho dratu a dal to urcite ovlivni i mnozstvi vzduchu ktere pres neho proudi. Kdyz budu nasavat stejne mnozstvi vzduchu, ale ruzne tepleho tak musi i ten odporovy drat MAFu davat ruzne hodnoty, takze vysledek z MAFu by mel byt nejak korigovany na zaklade hodnoty z IATu, ne??? ... doufam, ze jsem se do toho nezamotal a je to srozumitelny...Pasmo píše:stigi ked napojim predatora na port auta tak MAF ukazuje ako hodnoty volt 0 az 5V (tym hodnotam 0 az 5V prislucha prislusne mnozstvo vzduchu)a iat uz normalne stupne, takze neviem na 100% ake hodnoty posiela riadiacej. MAF je nakalibrovany na original vstrekovace a na priemer nasavacieho potrubia, takze pozor kutilovia co si vyrabaju vlastne studene sania apod. Ked sa pridava preplnanie tak sa MAF dava bud do sirsieho potrubia aby sa mohol vyuzit ten rozssah 0 az 5V na viac vzduchu, meni sa za vacssi alebo sa prida MAFia ktora rozssiruje tento rozsah povodneho MAF
Fousek 1.6 16V ZETEC,+nový motor 2.0 zetec(přestavba),ř.jednotka omex600+MAP3000 150hp,kompletní nerezový race výfuk+nerez svody 4-1
- Pasmo
- Nováček

- Příspěvky: 72
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Ok cize podla mna je to takto nejako, ale mozem sa mylit. Nas MAF sa sklada s termistora a platinioveho dratika. Termistor je IAT... na zaklade teploty vzduchu meni svoj odpor a tak vie auto aka je nasavana teplota vzduchu. Ten platiniovy dratikje zahrievanuy na konstatnu teplotu vzhladom k IAT hodnotam. Pridavanie plynu (otvorenie skrtiacej klapky) ma za nasledok rozne ochladzovanie tohoto drotika a auto musi teda d on vyslat vyssie napatie aby zase dosiahol tu konstantnu teplotu...na zaklade zmeny toho vysielaneho napatia je pocitany prietok vzduchu.
#4208/4788 Procharged SVT 8PSI : 236whp/190wtq (on Mustang Dyno) by Focus-Power
N/A ZTW : 117whp/116wtq (on Mustang Dyno) by Tecmotion
N/A ZTW : 117whp/116wtq (on Mustang Dyno) by Tecmotion
- stigi
- Zkušený

- Příspěvky: 1354
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Delka a prumer saciho potrubi ma vliv na prubeh krivky vykonu a krouticiho momentu, presneji ho tedy ovlivnuje vzdalenost skrtici klapka - hlava. Jelikoz je u focusu klapka primo na motoru tak zmensit asi nepujde, ale jde zvetsit prave tema podlozkama. Vetsi vzdalenost by mela pomoct kroutaku v nizsich otackach.


Edit: 1.6tka byla myslim ve dvou verzich - MAF bud u airboxu nebo u skrtici klapky


Edit: 1.6tka byla myslim ve dvou verzich - MAF bud u airboxu nebo u skrtici klapky
-
TripleJay
- Test driver

- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Na dlzke praveze tiez zalezi... Nie je predsa jedno ci vzduch pojde 30cm a mozno aj klukatovou cestou ako ked pojde 15cm a rovno. Pri prvej variante sa urcite len samotnou "cestou" zohreje viac. Preto pri kvalitne navrhnutych kitoch sania hra velku ulohu aj samotna dlzka a tvar trubice na privod vzduch z filtra do motorastigi píše:Ja nevim, ale pokud bys zachoval prumer tak by v tom nemel byt problem. Na delce urcite nezalezi...
- stigi
- Zkušený

- Příspěvky: 1354
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Nesouhlasim... dobra tedy, delsi trubka-teplejsi vzduch, to by nejak zkousnout slo i kdyz i to je diskutabilni, ale jinak nee. Podstatnejsi je vzdalenost klapka-motor nez klapka-filtr, ta na funkci zivocichare nema vlivTripleJay píše:Na dlzke praveze tiez zalezi... Nie je predsa jedno ci vzduch pojde 30cm a mozno aj klukatovou cestou ako ked pojde 15cm a rovno. Pri prvej variante sa urcite len samotnou "cestou" zohreje viac. Preto pri kvalitne navrhnutych kitoch sania hra velku ulohu aj samotna dlzka a tvar trubice na privod vzduch z filtra do motorastigi píše:Ja nevim, ale pokud bys zachoval prumer tak by v tom nemel byt problem. Na delce urcite nezalezi...
Takze jediny o co vlastne jde je jak rychle a na jakou teplotu se ten vzduch v te delsi trubce stihne ohrat. Dalo by se samozrejme rict, ze cim delsi potrubi za klapkou udelas, tim mas vic moznosti nadelat chyby treba v tech ohybech. Pokud tu trubku udelam dobre je jedno jak je dlouha.
Dalsi vec je material ze ktereho je delana, jak je to odizolovany atd. atd.
- pbjun
- Test driver

- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- stigi
- Zkušený

- Příspěvky: 1354
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
- Luuker
- Pokročilý

- Příspěvky: 569
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Smidary
to jo no.A dobré si myslím je ji omotat slabou vrstvou čedičové vaty u které je navíc na vnější straně něco jako alobal.Takže,kdybych si upravil ten IAT tim odporem,tak mi to múže něco udělat s motorem?stigi píše:Nesouhlasim... dobra tedy, delsi trubka-teplejsi vzduch, to by nejak zkousnout slo i kdyz i to je diskutabilni, ale jinak nee. Podstatnejsi je vzdalenost klapka-motor nez klapka-filtr, ta na funkci zivocichare nema vlivTripleJay píše:Na dlzke praveze tiez zalezi... Nie je predsa jedno ci vzduch pojde 30cm a mozno aj klukatovou cestou ako ked pojde 15cm a rovno. Pri prvej variante sa urcite len samotnou "cestou" zohreje viac. Preto pri kvalitne navrhnutych kitoch sania hra velku ulohu aj samotna dlzka a tvar trubice na privod vzduch z filtra do motorastigi píše:Ja nevim, ale pokud bys zachoval prumer tak by v tom nemel byt problem. Na delce urcite nezalezi...Bavime se tu o atmosferickem motoru kde si motor saje podtlakem. Naporovy sani snad nemas. Takze radsi delsi potrubi, ale studeny vzduch jak kratke a teply. Dlouhe potrubi vuda tak akorat u turbo motoru, kde musi turbo naplnit objem trubek.
Takze jediny o co vlastne jde je jak rychle a na jakou teplotu se ten vzduch v te delsi trubce stihne ohrat. Dalo by se samozrejme rict, ze cim delsi potrubi za klapkou udelas, tim mas vic moznosti nadelat chyby treba v tech ohybech. Pokud tu trubku udelam dobre je jedno jak je dlouha.
Dalsi vec je material ze ktereho je delana, jak je to odizolovany atd. atd.
Fousek 1.6 16V ZETEC,+nový motor 2.0 zetec(přestavba),ř.jednotka omex600+MAP3000 150hp,kompletní nerezový race výfuk+nerez svody 4-1
- stigi
- Zkušený

- Příspěvky: 1354
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
- Luuker
- Pokročilý

- Příspěvky: 569
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Smidary
A ještě je dobré do toho sání umístit lopatky,které by nasávaný vzduch roztočily a tím pádem se vzduch smrští a vejde se ho tam víc a nemá takové tření o stěny trubky.stigi píše:Nejlip pouzit nerez, v zadnem pripade ne hlinik/dural, a omotat termoizolacni paskou na svody.
Fousek 1.6 16V ZETEC,+nový motor 2.0 zetec(přestavba),ř.jednotka omex600+MAP3000 150hp,kompletní nerezový race výfuk+nerez svody 4-1
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


