Pripájam sa k ostatným dvom - dobré slová.
ESP mám a intervenovalo mi dvakrát zatiaľ - oba prípady by som /myslím si/ zvládol, ale možno nabudúce príde niečo, čo by som nezvládol - nespolieham sa naň, ale ak niečo poseriem ja, alebo ten vedľa mňa či oproti mne, tak chcem aby sa udialo všetko čo sa dá, aby to dopadlo dobre.
Nemienim sa biť do pŕs, aký som macher ani koľko som odjazdil - sú tam snímače pozdĺžneho i priečneho zrýchlenia(mimochodom ten snímač priečneho nasníma, že auto ide bokom - nielen podľa polohy volantu a strate otáčania sa kolies, či ich výraznej redukcii.) mikroprocesor čo to mnohokrát za sekundu prepočítava - čo sa týka našej reakcieschopnosti tú si môže každý približne "testnúť" na tomto link-u:
http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/ ... rsion5.swf
Súdni znalci EU z odboru dopravy na základe rozboru dopravných nehôd, konštatujú, že ESP by ročne v EU zachránilo približne 6000ľudských životov za rok. Podľa mňa asi trochu menej, lebo časť tupcov jazdí - ak vie o nejakých tech. vymoženostiach svojho auta o to viac na hrane, akoby fyzika pre nich už neplatila....
Ale ide o to, že každý by mal uznať, že ten systém je rýchlejší, ako naša schopnosť reagovať.
Jasné že je na rôznych autách odlišne nastavený i odlišný - ale všade pomáha - niekde priveľa inde akurát.
Hádam mi niekto nechce tvrdiť, že on by stihol napr.viac cyklov zabrzdení /na snehu či ľade/ako terajšie ABS verzie asi 7.0 Bosch za rovnaký čas?
Ktoré ABS dnes kope do nohy ako tie v povedzme 1992? Ide o interval - rýchlosť.
Tiež ESP spred 10rokov nevie to čo dnešné - teda tak rýchlo a tak účinne a efektívne.
POzeral som aj videá o ESP na youtube..no comment.
