Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
- mivi
- Nováček
- Příspěvky: 98
- Registrován: 14.06.2020 16:49
- Bydliště: Praha 8 - Bohnice
Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
A neměl by někdo pro porovnání fotku svíček, případně pístů bez používání aditiva?
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 142
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
Když už se to tu strhlo na svíčkovou fotogalerii, vysvětlete mi, co znamená "dvojitá platina" na svíčkách.
Před časem jsem četl, že do EB je silně doporučené dávat originální svíčky Ford, jinak můžou víc trpět cívky. Když jsem si ve 145.000km objednal svíčky, chtěl jsem tedy originály. Automechanik mi říkal: "dej si tam NGK, mají dvojitou platinu". Já na to: "ne, chci originál Ford, objednám si originály". Kamarád z VO mi je tedy objednal a na nich bylo "vyrobeno v NGK". Když mi to kamarád dával, tak říká: "až ti je tam bude automechanik dávat, protrhne se smíchy, že jsi mu ty NGK odmítl". Tenkrát jsem si je nechával měnit.
Ve 205.000km jsem si je již měnil sám a objednal jsem tedy rovnou NGK s dvojitou platinou. K čemu to ale slouží?
PS - alespoň se budou svíčky kamarádit s cívkami, které jsem také dával NGK...
Před časem jsem četl, že do EB je silně doporučené dávat originální svíčky Ford, jinak můžou víc trpět cívky. Když jsem si ve 145.000km objednal svíčky, chtěl jsem tedy originály. Automechanik mi říkal: "dej si tam NGK, mají dvojitou platinu". Já na to: "ne, chci originál Ford, objednám si originály". Kamarád z VO mi je tedy objednal a na nich bylo "vyrobeno v NGK". Když mi to kamarád dával, tak říká: "až ti je tam bude automechanik dávat, protrhne se smíchy, že jsi mu ty NGK odmítl". Tenkrát jsem si je nechával měnit.
Ve 205.000km jsem si je již měnil sám a objednal jsem tedy rovnou NGK s dvojitou platinou. K čemu to ale slouží?
PS - alespoň se budou svíčky kamarádit s cívkami, které jsem také dával NGK...

Naposledy upravil(a) Antonín Plhal dne 06.05.2025 12:36, celkem upraveno 1 x.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
dvojita platina - platina na stredove (dava nikl, ale i iridium, ...) i kostrici elektrode; pry kvuli delsi zivotnosti a lepsi odolnosti oproti puvodnim
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- lewis
- Junior
- Příspěvky: 275
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
Tvl, tady se každý chlubí svíčkama a čistými písty..já musím najít ten endoskop a asi se také pochlubit čistým otvorem
...ale hlavně se juknu ve spodu až budu měnit olej na to sítko...to mi dělá větší starost. Jinak jsem na netu našel, žé poměrně hodně čistící složky PEA má Liqui Moly 21281...používá někdo...třeba jednou za čas popr. při výměně oleje po 10t.km?
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 142
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
Zkoušel jsem se ptát už tady, ale nikdo se nevyjádřil.lewis píše: 06.05.2025 12:25 Jinak jsem na netu našel, žé poměrně hodně čistící složky PEA má Liqui Moly 21281...používá někdo...třeba jednou za čas popr. při výměně oleje po 10t.km?![]()
viewtopic.php?p=1251702#p1251702
Myslím, že svědomití jsou tak vyděšeni máčeným řemenem, že se bojí dát něco jiného (včetně mně), ostatním to naopak už dávno odešlo špatnou specifikací a ti všude vytrubují, že EB je špatný motor.
Svého času udělal Martin Vaculík ze Světa Motorů test olejů. Jenomže koncernové normy. U Ford normy může být všechno jinak.
Já se přiznám, jednou jsem dal olej Petronas 5w20 WSS-M2C948-B, ale rozdíl jsem žádný nezaznamenal. Tak dávám zase originál (Castrol).
Naposledy upravil(a) Antonín Plhal dne 06.05.2025 13:31, celkem upraveno 1 x.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
Před nějakou dobou jsem tu zaznamenal, že někdo dal ofiko servisní postup a přípravek na dekarbonizaci, který je schválený Fordem.
Ale nedaří se mi najít
Ale nedaří se mi najít

Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
... to je tady, akorát se to TSI týkalo motoru 1.6 Ti-VCT (tam se přehrával software).
https://www.auto.cz/galerie/73564?foto=0
https://www.auto.cz/galerie/73564?foto=1
jako přípravek tam je napsaný "Techron Concentrate Plus"
https://www.auto.cz/galerie/73564?foto=0
https://www.auto.cz/galerie/73564?foto=1
jako přípravek tam je napsaný "Techron Concentrate Plus"
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
Asi před rokem psali má BG, že zahájili spolupráci s Fordem a přesne s produktem BG 44K, kdy od Fordu se jmenuje Motorcraft 44K
https://www.bgprod.com/blog/motorcraft-press-release/
https://www.bgprod.com/blog/motorcraft-press-release/
- lewis
- Junior
- Příspěvky: 275
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
V tom případě, když to dopočuje i Ford, tak zřejmě to BG 44k bude opravdu motoru prospívat a čistit
, jo a ten druhý by mohl být BG MOA....
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 01.12.2008 13:37
Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
Pouzival a nevyplati se.lewis píše: 06.05.2025 12:25 Tvl, tady se každý chlubí svíčkama a čistými písty..já musím najít ten endoskop a asi se také pochlubit čistým otvorem...ale hlavně se juknu ve spodu až budu měnit olej na to sítko...to mi dělá větší starost. Jinak jsem na netu našel, žé poměrně hodně čistící složky PEA má Liqui Moly 21281...používá někdo...třeba jednou za čas popr. při výměně oleje po 10t.km?
![]()
Top 10 aditiv v ramci obsahu PEA v prepoctu jednoho baleni pouziteho v 60 l nadrzi. Referencni hodnota vychazi z pripravku Texaco Techron Gasoline System Cleaner (BELGIUM, verze USA je slabsi) a rovna se 100.
PulseGT Gasoline Power Cleaner = 208
BG 44K 208 151
Oilsyn PEA Doctor 120
Redline SI-1. 102
Texaco Techron . 100
Wynn's Petrol Extreme Cleaner. 83
BMW OEM 83195A07750. 76
Archoil AR6400-P MAX. 62,5
Liqui Moly Direct Injection Cleaner. 62
Gumout Regane Complete Fuel 41
Pro zajimavost VIF = 16
FF III ST-Line, HB, 1.5 Ecoboost
byl Ford Focus II FL 2010, HB, 1.6
byl Ford Focus II FL 2010, HB, 1.6
- lewis
- Junior
- Příspěvky: 275
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
Tak OK, dík za porovnání, zřejmě zkusím ten PulseGT GASOLINE POWER CLEANER
...aby to nebylo, všeho moc škodí
...jinak to vypadá na polský výrobek s aditivy z USA...dle popisu to vypadá skvěle.
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
-
- Nováček
- Příspěvky: 51
- Registrován: 01.12.2008 13:37
Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
Ten druhy kit obsahuje jednu plechovku BG 44k a dve plechovky BG 206 nebo 260, ale ty sou urceny jen k aplikaci pres ten pristroj od BG, coz maji nektera BG centra a mozna i nektere servisy. Vyvolava to ve me lehkou duveru, ze by to mohlo fungovat, kdyz to cpe i Fordlewis píše: 06.05.2025 14:58 V tom případě, když to dopočuje i Ford, tak zřejmě to BG 44k bude opravdu motoru prospívat a čistit, jo a ten druhý by mohl být BG MOA....

Nicmene jedine, co se da u nas koupit i s navodem k amaterskemu pouziti je BG 406 ve spreji. Tady ale trochu pochybuju, ze bude mit stejne silny ucinek jako ty plechovky z kitu.
FF III ST-Line, HB, 1.5 Ecoboost
byl Ford Focus II FL 2010, HB, 1.6
byl Ford Focus II FL 2010, HB, 1.6
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů