Stránka 4 z 7
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Napsal: 15.11.2022 22:04
od jenikHK
V "Jak na to" je poměrně dost nepřesností a chyb, tím bych se tak moc neřídil.
Ještě mě napadlo odpojit lambda sondy, zda to zoufalé chovaní motoru skutečně souvisí s během bez zpětné vazby od lambda sondy.
A závěrem si dovolím citovat již dříve linkované téma:
Jemar píše: 22.09.2019 09:55
Poměrně velké procento problémů při startu má na svědomí palivové čerpadlo. Motory 1.8 a 2.0 Duratec nemají vratné palivové potrubí, jako ostatní Durateky, ale mají stálý tlak paliva na liště (3,6 - 4 bary). Pokud je tlak nižší, motor funguje s chudou směsí a hrozí problémy s podpalováním ventilů a zároveň, čím nižší teplota vzduchu, tím je potřeba pro start více paliva a při nižším tlaku se ho tam dostane méně než je potřeba a tím může docházet k samovolnému zhasnutí motoru.
První věc, kterou bych udělal je, změřit tlak paliva na vstřikovací liště. Jak na tom palivový systém je, napoví i tabulka palivových adaptací motoru (umí ji vyčíst třeba ForDiag).
Co to střílení do výfuku? Chudá směs a nebo problém v zapalování?
Prostě: pořádně změřit tlak paliva a ideálně i adaptace
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Napsal: 16.11.2022 04:37
od Roman9696
To strieľanie nieje pravidelné. To sa stáva len keď nato príliž dupem keď ho dusí. Vynechávanie zápalu tam nieje. Aby som to upresnil, to trhanie nieje také že zrazu vynechá niektorý válec. To proste motor stratí výkon na 1-2sekundy a potom sa rozbehne
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Napsal: 16.11.2022 04:40
od Roman9696
Ešte k tomu čerpadlu. Ak by dávalo slabý tlak, netrhalo by to aj po zahriatí motora? Alebo by problém neeliminovalo viacnásobné zapnutie zapaľovania pred štartom?
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Napsal: 16.11.2022 04:45
od Roman9696
Vyzerá to na tých 3,5 +-
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Napsal: 16.11.2022 06:38
od jenikHK
Jestli to je takovej manometr, jako byl na ruční pumpě z OBI, tak je presnej tak zhruba +- 0,5 bar.
Čili klidně může bejt tlak 3 a nebo taky 4. V tomto případě ovšem zásadní rozdíl. Na tohle měření vezmi něco kloudného, ideálně s rozsahem max 5bar a pokud možno s chybou měření menší, než daná tolerance tlaku (5%).
Prostě bez řádné diagnostiky problém vyřešit nepůjde.
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Napsal: 16.11.2022 07:25
od stano.
Roman9696 píše: 16.11.2022 04:40
Ešte k tomu čerpadlu. Ak by dávalo slabý tlak, netrhalo by to aj po zahriatí motora? Alebo by problém neeliminovalo viacnásobné zapnutie zapaľovania pred štartom?
Netrhalo. Korekcie budu uletene, ako som pisal. A pod plnym plynom vo vysokych otackach strati tah.
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Napsal: 16.11.2022 07:29
od Roman9696
No skúsim vymeniť čerpadlo. Ale vo vysokých otáčkach to necuká. Defakto ani nad 2tis
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Napsal: 16.11.2022 08:21
od Jemar
Tady je odkaz na video, kdy je čerpadlo total mimo. Dávám to sem pro inspiraci, jestli je možné u tvého motoru vypozorovat nějaké příznaky nižšího tlaku paliva na vstřikovací liště.
https://youtu.be/vrOaRn-fK4Q
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Napsal: 16.11.2022 08:31
od Roman9696
No mne tlak nijak nekolíše. Pp naštartovaní je stabilne 3,5. Ani za jazdy sa nemení takže ťažko povedať. Skúsim ho vymeniť a uvidíme.
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Napsal: 16.11.2022 18:17
od gecko-x
Start uplne v pohode, studeny motor jede pěkně. Ale jak se zahrejevyrazna ztrata výkonu az v extremu jsem se nemohl rozjet do kopce. Pricny prah prejizdis na 1, pac 2.st by se skoro z nuly nerozjel....
Tohle byly presne me problemy a v kombinaci s nizsim vykonem na LPG uplna katastrofa. Za chladneho pocasi jeste se jet dalo, ale v létě děs....
Laboroval jsem se sanim, selenoidama, podtlakem ovladani klapek v sání...vse slepa ulička....
Po tomto vikendu mam vyřešeno....spatne ventilove vule v kombinaci s podpalenym ventilem.
Takze GO hlavy za 4tkc a vymena.
Auto jede jak raketa, volnoběh ukázkový...
Treba nekomu tahle slohivka pomůže


Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Napsal: 16.11.2022 18:20
od Roman9696
Ja mám presne opačne. Pri pohýnaní za studena potrebuješ redukciu

a za tepla absolutne žiaden problém. Bo čerpadlo už mám. MM takže z tých lepších. Vymením a uvidime
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Napsal: 18.11.2022 08:54
od Roman9696
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Napsal: 18.11.2022 11:46
od gecko-x
Mas tam LPG?
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Napsal: 18.11.2022 11:48
od Roman9696
Lpg je momentálne odpojené. El. Aj hadice
Re: 1.8 a 2.0 Duratec HE- Studený štart
Napsal: 18.11.2022 11:50
od stano.
stano. píše: 15.11.2022 20:37
Strc do hrdla nadrze lievik, alebo nieco, aby bola otvorena - nech sa vyrovna tlak. Potom startuj. Nejaky rozdiel?