1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
No když si tu někdo postěžoval, že ford přestal dělat atmosféry, byla mazda celkem logická odpověď, je to jedna z posledních automobilek, která nepřešla na malé motory s turbem.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Junior
- Příspěvky: 200
- Registrován: 14.04.2011 14:22
- Bydliště: Středočech
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Jestli jsou myslel mě, tak já si nestěžoval. Jen jsem položil recnickou otázku, kam jinam jít?
Jde mi primárně o zkusenosti jednotlivých členů na různé motorizace co Ford dává do Focusu, abych se v budoucnu nemusel probírat stovkami příspěvků. Neb lepší je studovat průběžně 


Byl Ford focus kombi 1.6 tdci 66 kW bez DPF 2009
Byl Ford focus kombi 1.6 Duratec 74 kW + LPG 2006
Byla Škoda Felicia hatch. 1.9D 47 kW 1996
Byl VAZ 2101 1.2 44 kW 1979
Byl Ford focus kombi 1.6 Duratec 74 kW + LPG 2006
Byla Škoda Felicia hatch. 1.9D 47 kW 1996
Byl VAZ 2101 1.2 44 kW 1979
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Dobře, tak jsem odpověděl na řečnickou otázku 

Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Lunaris
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 01.03.2013 23:45
- Bydliště: Čisovice <--> Praha
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Asi si teď naběhnu, ale když byla ve Světe motorů recenze na bazarový focus III, tak též zmiňovali, že se objevují právě takové závady u 1.0 EB, jako měl tady uživatel. Hospodský řeči to asi být můžou, ale i hospodská řeč musí někde vzniknout, aby se rozšířila.
- jack-3d
- Pokročilý
- Příspěvky: 602
- Registrován: 30.01.2010 20:37
- Bydliště: Brno / někdy Frýdlant v Čechách
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Jsou dvě odlišný situace, pokud kupuješ nového focuse s touto motorizací a pokud kupuješ jetého. U nového jsme se mohli asi všichni přesvědčit, že s motorem je v drtivé většině případů všechno vpořádku. Dlouhodobých testů je o dost méně a některé 1.0 EB vychvalují do nebes, u jiných mají výhrady. Ale osobně si myslím, že velkou vinu na stavu motoru po dlouhodobém provozu má hlavně řidič a jeho chování k samotnému motoru (tj studené starty, chování k turbu, podtáčení, kvalita paliva, apod.). Podle mě je to fakt individuální a u každé značky auta z druhé ruky můžete očekávat nějaký problém.
Ovšem nezaznamenal jsem nikde, že by 1.0 EB měl nějakou charakteristickou vadu třeba po 150 000, kterou by trpěla většina motorů. Pokud něco takového najdete, sem s tím.
Ovšem nezaznamenal jsem nikde, že by 1.0 EB měl nějakou charakteristickou vadu třeba po 150 000, kterou by trpěla většina motorů. Pokud něco takového najdete, sem s tím.
Je: Ford Mondeo Kombi MK4 1,6 118 kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
Byl: Ford Focus HB MK2 1,6 85kW
Byl: Ford Focus HB MK1 1,8 85kW
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Muzes hodit odkaz? Tu recenzi (zacatek roku 2015, najdes primo na vlakne venovanym tomuhle motoru) jsme tady meli naskenovanou a nic takovyho v ni nebylo. Pouze zminovali rychlejsi opotrebeni spojky pri necitlivym zachazeni.Lunaris píše:Asi si teď naběhnu, ale když byla ve Světe motorů recenze na bazarový focus III, tak též zmiňovali, že se objevují právě takové závady u 1.0 EB, jako měl tady uživatel. Hospodský řeči to asi být můžou, ale i hospodská řeč musí někde vzniknout, aby se rozšířila.
Jediny, o cem se vi, byly vadny hadicky chlazeni - na to byla svolavacka, musel jsem na ni taky

EDIT: Vidim, ze to s tou recenzi a "znamejma problemama" asi nebude tak horky

Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
...a takhle vznikaji famy;-)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
- faust54
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 31.05.2011 08:50
- Bydliště: Praha, Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Jezdí k nám pár Focusu firemních co už mají přes 250 tis.km a mají klasické opotřebení, jako u každého jiného motoru...
Je fakt, že je to hodně o tom, že ty auta jsou celou dobu přidělené jen jedné osobě a asi se k tomu chovají hezky, ač je to firemní auto.
Je fakt, že je to hodně o tom, že ty auta jsou celou dobu přidělené jen jedné osobě a asi se k tomu chovají hezky, ač je to firemní auto.
Ford Fiesta ST180 r.2015
Ford Puma 1.7 r.2001
Ford Puma 1.7 r.2001
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 662
- Registrován: 06.04.2011 14:49
- Bydliště: Praha
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Primo s trivalcema?
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Trochu ozivim debatu TiVCT vs EB
Dva roky som jazdil s FFII 2.0i. Velmi dobre auto, dynamika OK, spotreba OK, jazdne vlastnosti OK, hluk na dialnici pri 130 - 140 uz OK nebol. Podarilo sa mi najazdit par desiatok km s FF III EB 125 HP, velakrat som sa s nim aj nahanal. To auto je po motorickej stranke vyborne, viac ako dostojny super pre 2.0i, aby som za nim stacil, musel som ist stale na minimalne 4000 otacok s astronomickou spotrebou. Ked som ale poriadne pritlacil na pilu, tak samozrejme 125 konovy turbotrojhrnec na 150 koni poctivej atmosfery nemal, no rozdielom triedy som nikdy nevitazil. Jednoducho ten maly motor ukazuje, co je v praxi podareny downsizing. Po stranke vykonu by som sa ho absolutne nebal. Napriek abnormalne dlhym prevodom je aj na sestke dostatocne pruzny na to, aby som s tym bol spokojny. V nizkych otackach - cize tam, kde sa najviac jazdi je vykonovo plne porovnatelny s 2.0i, ale pri podstatne nizsej spotrebe. Kedze viem, ako leniva je atmosfericka 1.6 v najpouzivanejsich otackach, urcite by som volil 1.0 EB 125 HP, obavy z nizkeho vykonu su naozaj neopodstatnene. Ale pozor ! toto plati iba v pripade nakupu noveho auta, ako jazdenku so 150 tisic km by som to v zivote nechcel - cena pripadneho repasu turba, ktore je takmer sucastou hlavy je dostatocny dovod. Takisto nie som stotozneny s predpisanym ultralahkobeznym olejom 0W-20, ktorym sa to krmi do konca zaruky.
Dva roky som jazdil s FFII 2.0i. Velmi dobre auto, dynamika OK, spotreba OK, jazdne vlastnosti OK, hluk na dialnici pri 130 - 140 uz OK nebol. Podarilo sa mi najazdit par desiatok km s FF III EB 125 HP, velakrat som sa s nim aj nahanal. To auto je po motorickej stranke vyborne, viac ako dostojny super pre 2.0i, aby som za nim stacil, musel som ist stale na minimalne 4000 otacok s astronomickou spotrebou. Ked som ale poriadne pritlacil na pilu, tak samozrejme 125 konovy turbotrojhrnec na 150 koni poctivej atmosfery nemal, no rozdielom triedy som nikdy nevitazil. Jednoducho ten maly motor ukazuje, co je v praxi podareny downsizing. Po stranke vykonu by som sa ho absolutne nebal. Napriek abnormalne dlhym prevodom je aj na sestke dostatocne pruzny na to, aby som s tym bol spokojny. V nizkych otackach - cize tam, kde sa najviac jazdi je vykonovo plne porovnatelny s 2.0i, ale pri podstatne nizsej spotrebe. Kedze viem, ako leniva je atmosfericka 1.6 v najpouzivanejsich otackach, urcite by som volil 1.0 EB 125 HP, obavy z nizkeho vykonu su naozaj neopodstatnene. Ale pozor ! toto plati iba v pripade nakupu noveho auta, ako jazdenku so 150 tisic km by som to v zivote nechcel - cena pripadneho repasu turba, ktore je takmer sucastou hlavy je dostatocny dovod. Takisto nie som stotozneny s predpisanym ultralahkobeznym olejom 0W-20, ktorym sa to krmi do konca zaruky.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Junior
- Příspěvky: 261
- Registrován: 25.01.2012 21:03
- Bydliště: Vejprnice
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
A hlavně bych tu nezmiňoval Mazdu se svýma motorama který toho moc nevydrží.
je Ford S-Max 2,0TDCI 120kw Titanium
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Duratec 1.8i a 2.0i je tiez v jadre Mazda tak, ako Duratec 1.6i je Yamaha 

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Duratec /Sigma je Yamaha poue ve verzi Ti-VCT , klasika 1.6 je opět Mazda.
Pokud jsem dobře porozuměl Wikipedii.
Pokud jsem dobře porozuměl Wikipedii.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Na wiki su obcas bludy, netreba verit vsetkemu. v FFI bol Duratec 1.6i a prave ten navrhovala Yamaha vychadzajuc z povodneho cisto fordackeho Zetec-u. V FFII je zaklad z FFI, mierne sa pomenila hlava a naladenie - je to vidiet napr. na maximalnom vykone, FFI mal spicku v 6500 rpm, v FFII je uz ladeny europskejsie na 6000 rpm. Vrchol krutiaku pre FFI 145 Nm pri 4500 rpm, v FFII 150 Nm pri 4000 rpm - opat posun k europsky nizsim otackam. TiVCT je na spodku povodny 1.6i, hlava je ale ina, mechanika casovania je od Densa. Mazda tento motor prebrala pod oznacenim MZR.
Naproti tomu je 1.8i a 2.0i, 2.3i, 2.5i V6 a 3.0i V6 vysledkom spoluprace Ford - Mazda, koho podiel je vacsi neviem.
Naproti tomu je 1.8i a 2.0i, 2.3i, 2.5i V6 a 3.0i V6 vysledkom spoluprace Ford - Mazda, koho podiel je vacsi neviem.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Junior
- Příspěvky: 261
- Registrován: 25.01.2012 21:03
- Bydliště: Vejprnice
Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT
Já nepsal o starých motorech Mazdy ,ale o nových motorech Skyactive.
je Ford S-Max 2,0TDCI 120kw Titanium
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů