Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator /Vyriesene vid nizsie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator /Vyriesene vid nizsie
Je dost mozne, ze to sposobuje cidlo na niektorom kolese. Kedze to zmizne, mozno len vlhkost alebo zlomeny kabel. Diagnostika by povedala, z ktorej strany zacat hladat.
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 21.07.2009 22:05
Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator /Vyriesene vid nizsie
Tak spíš ten kabel, protože dnes i včera bylo už docela teplo a sucho. (v cca 11.h). Díky za info!
FF 1,6i 74kW hatch. 5dv. 2001
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator /Vyriesene vid nizsie
Tak můžu potvrdit, že kontrolku (ne)dobíjení na FoFo I si mohli rovnou odpustit a ušetřit, protože je stejně k ho... To, že se vůbec nedobíjí baterie, opravdu není pro ŘJ důvod, aby tu podělanou kontrolku rozsvítila. Můžete jezdit půl dne s nedobíjenou baterkou, ale kontrolka ani nemrkne, rozsvěcí se (a to jen na volnoběh - i když to nedobíjí ani při vyšších otáčkách) až ve chvíli, kdy už to stejně vzápětí nahlásí kontrolky ABS a airbagu a motor pak chcípá. Jediná indicie (a to poměrně s předstihem) jsou zvýšené otáčky za jízdy, kdy se jednotka snaží vyššími otáčkami zajistit dobíjení, i když jí nezajímá, že nemá odezvu. Po celou tu dobu však kontrolka dobíjení nesvítí. Pokud by to kontrolka oznámila s předstihem, beru doma multimetr a hned vím, že je průser s dobíjením a budu to řešit, ne až někde zůstanu viset s autem a volám, aby mi někdo dovezl náhradní baterku.
Hlavně, že machrujou se "Smart" dobíjením ovládaném ŘJ (o kterém mám svoje mínění - hlavně odezva regulační smyčky), ale indikovat nedobíjení je jaksi nenapadlo. Přitom by jednotka mohla mnohem lépe vyhodnocovat, v jakém stavu je dobíjení+aku a dávat informaci o problému mnohem dřív.
Zlaté klasické zapojení kontrolky, kdy měl člověk nějakou představu o dobíjení i stavu akumulátoru, tady u Focusu člověk neví nic do poslední chvíle.
Hlavně, že machrujou se "Smart" dobíjením ovládaném ŘJ (o kterém mám svoje mínění - hlavně odezva regulační smyčky), ale indikovat nedobíjení je jaksi nenapadlo. Přitom by jednotka mohla mnohem lépe vyhodnocovat, v jakém stavu je dobíjení+aku a dávat informaci o problému mnohem dřív.
Zlaté klasické zapojení kontrolky, kdy měl člověk nějakou představu o dobíjení i stavu akumulátoru, tady u Focusu člověk neví nic do poslední chvíle.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator /Vyriesene vid nizsie
Ne no...jak rikam, kontrolka indikuje akorat prudky zmeny v obvodu 

Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator /Vyriesene vid nizsie
tak to tedy pokus s nastartovanim bez remenu(tudiz se altik netocil) jeste neni "prudka zmnena" tedy...kdyz neni duvod kontrolku rozsvitit...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator /Vyriesene vid nizsie
Pokud to tedy opravdu indikuje změny, je vidět, že to chytře vymyšlený není, protože ta indikace nezachytí zásadní problém (a to ztráta dobíjení je). Tohle je prostě diletantsky navržený (jako spousta věci na Focusu), to snad navrhoval někdo ve výpovědní lhůtě. Tahle kontrolka prostě má indikovat problém s nabíjením, alespoň nedobíjení - taky proto je červená, výstražná.
Navíc když se tedy kontrolka už uráčí rozsvěcovat, dělá to jen na volnoběh. Když prošlápnu plyn, kontrolka zhasne, přitom napětí na baterce je pořád stejný (měřeno). To jednotka předpokládá, že napětí vzroste, ale ono ne, ale jednotce je to fuk. Stejně tak drží o dost vyšší volnoběh a myslí si, že tím to začne dobíjet, ale zase neřeší, že ne. To je jako logika "zesílím rádio, neuslyším hučet ložisko, takže vše OK".
Navíc když se tedy kontrolka už uráčí rozsvěcovat, dělá to jen na volnoběh. Když prošlápnu plyn, kontrolka zhasne, přitom napětí na baterce je pořád stejný (měřeno). To jednotka předpokládá, že napětí vzroste, ale ono ne, ale jednotce je to fuk. Stejně tak drží o dost vyšší volnoběh a myslí si, že tím to začne dobíjet, ale zase neřeší, že ne. To je jako logika "zesílím rádio, neuslyším hučet ložisko, takže vše OK".
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator /Vyriesene vid nizsie

Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator /Vyriesene vid nizsie
Tak nejak no
A pak ti to zdechne na krizovatce jako mne 


Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator /Vyriesene vid nizsie
bohuzel musim ted dat za pravdu dvornimu mechanikovi...rikal ze "logiku nehledej...je to ford" ..uz mu verim...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 21.01.2009 09:21
Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator /Vyriesene vid nizsie
Zdravím vespolek,
tak jsem dneska přišel k autu, nastartoval a kontrolka ABS a ESP zůstaly svítit. Dnes to udělalo poprvé, vždycky předtím po pár sekundách zhasly. Celou cestu cca 110km svítily stále, nepřerušovaně. Auto jinak jede normálně, startuje v pohodě, i když baterka už bude mít za sebou cca 6 let.
Mohl by mě, prosím někdo z Vás, kdo ví o co jde poradit co by to mohlo být, popř. jak postupovat dál?
Díky moc za každou radu.
tak jsem dneska přišel k autu, nastartoval a kontrolka ABS a ESP zůstaly svítit. Dnes to udělalo poprvé, vždycky předtím po pár sekundách zhasly. Celou cestu cca 110km svítily stále, nepřerušovaně. Auto jinak jede normálně, startuje v pohodě, i když baterka už bude mít za sebou cca 6 let.
Mohl by mě, prosím někdo z Vás, kdo ví o co jde poradit co by to mohlo být, popř. jak postupovat dál?
Díky moc za každou radu.

...Sir Henry Mondej...2.0 TDDi 66kW...2004...silver combi...131000 km...
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator /Vyriesene vid nizsie
Tohle spis vypada na problem ABS. Bude treba precist chyby v jednotce ABS a podle toho to resit. Tipnu si na problem nektereho z cidel otacek kol, muze by nekde preruseny kabel, coz se obcas stava na konektoru v podbehu.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

-
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 21.01.2009 09:21
Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator /Vyriesene vid nizsie
Tak jsem se k tomu zatím nedostal, abych tu poruchu s ABS a ESP pořešil, nicméně, dnes jsem odjížděl do práce a obě kontrolky byly zhasnuté, při odjezdu z práce se opět rozsvítily a svítily. Pak jsem chvíli stál ve městě, po nastartování opět nesvítily, po průjezdu dírou se opět rozsvítily.
A ještě k tomu problikla kontrolka ruční brzdy.
Aby toho nebylo málo, tak se mi opět zasekl zámek kapoty, takže se ani do motoru nedostanu.
Napadá mě, je nějak řešena kontrola hladiny brzdové kapaliny, je na to nějaká solopiko kontrolka nebo je to jinak? Jak se dostanu pod haupnu, tak chci zkontrolovat brzdovku, jestli to není tím.
Kdyby někoho něco napadlo, tak uvítám každou radu. Díky.


Aby toho nebylo málo, tak se mi opět zasekl zámek kapoty, takže se ani do motoru nedostanu.
Napadá mě, je nějak řešena kontrola hladiny brzdové kapaliny, je na to nějaká solopiko kontrolka nebo je to jinak? Jak se dostanu pod haupnu, tak chci zkontrolovat brzdovku, jestli to není tím.
Kdyby někoho něco napadlo, tak uvítám každou radu. Díky.
...Sir Henry Mondej...2.0 TDDi 66kW...2004...silver combi...131000 km...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator /Vyriesene vid nizsie
Treba vycitat, co je to za chybu.
- SolidSnakeCZE
- .
- Příspěvky: 37
- Registrován: 13.10.2013 17:52
- Bydliště: *DC*
Re: Kontrolka ABS a ESP / vadny alternator /Vyriesene vid nizsie
Přesně jak píše vitut. Taky bych to viděl na čidlo ABS. Buď kabel, nebo samotné čidlo. Pokud máš staré ložisko v kole, může zničit celé čidlo pokud už má vůli. Každopádně diag, kde zjistíš problém.
Ford Focus ST170
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti