Stránka 4 z 4
Re: deakt.airbag spolujezdce
Napsal: 21.04.2013 08:29
od Eidž
vitr73 píše:a hlavne...bag je uz nafouknutej kdyz k nemu telo doleti...akorad je to jak do polstare naraz a ne jako do zdi...to vim z vlastni zkusenosti
Ehm. Proč tedy ten systém airbagů komplikují předpínači pásů? Airbag totiž dokáže zlomit vaz. Jde o milisekundy a je potřeba to načasovat faktpřesně.
Re: deakt.airbag spolujezdce
Napsal: 21.04.2013 08:38
od vitr73
predpinac pasu tam je proto aby byla sance zachrany zivota i v trochu vetsi rychlosti..jinak by to tam nedali no ne?
Re: deakt.airbag spolujezdce
Napsal: 21.04.2013 12:01
od stano.
Ak nemas pas (predpinac), tak ti panvu nema co zachytit. Hrozi dolamanie noh , panvy a poskodenie bedrovych klbov. Za dalsie, nie vsetky narazy su priame celne, ked hlavou letis oproti airbagu. Ak by si urobil kotrmelec, tak bez pasu lietas po aute ako skrecok v slapacej guli. Podobne pri bocnom naraze. Bocny airbag sice trochu pomoze. Ale nie vsetky auta ho maju a svojim objemom je ovela mensi ako celny. A tiez celny naraz, ale do rohu, sikmo, ked telo ma smer pohybu vedla airbagu.
Re: deakt.airbag spolujezdce
Napsal: 21.04.2013 20:50
od Eidž
vitr73 píše:predpinac pasu tam je proto aby byla sance zachrany zivota i v trochu vetsi rychlosti..jinak by to tam nedali no ne?
Ne. Je tam proto, aby o cca 10 cm zkrátil pás, tj. utáhl Tě do sedačky. Při jakékoliv rychlosti, pokud má dojít k aktivaci airbagu.
Pokud by tělo bylo volné, potká se s bagem moc brzy. Musíš se s ním střetnout, až když je nafouklý, ne když se nafukuje. Jde o milisekundy a toto právě dá to správné načasování.
Re: deakt.airbag spolujezdce
Napsal: 21.04.2013 21:38
od vitut
Eidž píše: ... Musíš se s ním střetnout, až když je nafouklý, ne když se nafukuje ...
Vim, ze jde o rypani, ale
System predepinac vs. airbag je nastaven tak, aby se hlava stretla s jiz vyfukujicim se airbagem. Airbagy, ktere maji rizeny tlak media, dovedou tohle zarucit i pri ruznych rychlostech (ne jen pri testovanych 64 km/h). Nepouziti pasu znamena obvykle drivejsi stret hlavy s airbagem, casto bez sance na preziti ...
Re: deakt.airbag spolujezdce
Napsal: 22.04.2013 07:58
od stano.
Predpinac pasu je aktivovany aj bez airbagu. Pokym jednotka vyhodnoti, ze airbag nie je treba (nizka rychlost, bocny naraz v aute bez bocneho airbagu, otocenie na strechu), tak aktivuje iba predpinac pasov.
Predpinac je tam hlavne pre to, aby pritiahol pas k telu, oprel telo do sedacky. Ak mas na sebe vetrovku, sedis v predklone, alebo okolo bedier nemas poriadne dotiahnuty pas, predpinac ho napne. Samotny naraz a spomalenie tela je zachytene brzdou v navijaku pasu (a popripade airbagom).
A spravne, hlava ide proti uz nafuknutemu airbagu (narazom hlavy sa vyfukuje).
Re: deakt.airbag spolujezdce
Napsal: 22.04.2013 20:41
od Eidž
vitut píše:Eidž píše: ... Musíš se s ním střetnout, až když je nafouklý, ne když se nafukuje ...
Vim, ze jde o rypani, ale
System predepinac vs. airbag je nastaven tak, aby se hlava stretla s jiz vyfukujicim se airbagem. Airbagy, ktere maji rizeny tlak media, dovedou tohle zarucit i pri ruznych rychlostech (ne jen pri testovanych 64 km/h). Nepouziti pasu znamena obvykle drivejsi stret hlavy s airbagem, casto bez sance na preziti ...
Ehm, za prvé, reaguji na uživatele vitr73, jeho příspěvek z 21.04.2013 07:38
vitr73 píše:predpinac pasu tam je proto aby byla sance zachrany zivota i v trochu vetsi rychlosti..jinak by to tam nedali no ne?
A za druhý, píšu o dokonavém ději, tj. nafouklý. O další milisekundu se už vyfukuje a střetne se s tělem.
Když tedy nebudeme slovíčkařit, tak podstata děje je, aby se tělo nestřetlo s nafukujícím se bagem.
Ale to je šumák.
