Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 28.11.2011 23:54
Já si osobně myslím, že motor má svou ideální pracovní teplotu a neměl by se jí moc vzdalovat. Pokud člověk pozoruje na ručičce teploměru chladící kapaliny u ohřátého motoru nějaké výkyvy, je něco špatně. Rozdíl teploty chladícího média při cirkulaci okruhem o pár stupňů absorbuje teplotní čidlo ve formě hystereze, takže se vlastně ručička ukazatele nemá šanci hnout. Pokud je ale pokles/vzestup teploty v chladicím systému razantní a dlohodobější, změní se viditelně poloha ručičky natolik, že si defacto všimneme, že "teplota leze dolu/nahoru". Pokud tento kolísavý stav je u daného motoru známý jako jeho vlastnost, se kterou už vylezl z výroby (Škoda 105-120, profláknutá díky nedořešenému chlazení svou tendencí k přehřívání/podchlazování), pak není důvod se tím zaobírat, pokud ale motor moderní koncepce pracuje v takto širokém a absolutně nestabilním teplotním rozsahu, tak něco nebude úplně košér. Asi bych sledoval, jestli se to nezhoršuje.