Re: Problemy s centralem
Napsal: 05.03.2009 19:45
Připojím svoji zkušenost s centrálem.
Včera jsem náhodou zjistil, že mi nezamykají, ale aní neodemykají levé zadní dveře, všechny ostatní jely jak hodinky, jen ty jedny úplně mrtvé. Nejdřív mě málem omylo, neboť jsem předchozí víkend dost najezdil a představa, že jsem neměl zamknuté auto, mě zrovna klidným nenechala. Tak jsem se pustil do opravy. Nejprve jsem změřil napětí na konektoru mezi dvežmi a karoserii (pod gumovou manžetou žlutočerný a bíločerný drát) při zamykání/odemykání a nebyl zde problém, tak jsem postupoval dál. Čili jsem musel vymontovat celé to servo ve dveřích abych to mohl dále kuchat. Dost mi pomohly fotky zde zveřejněné ohledně demontáže, díky za ně. Nakonec jsem servo vyndal a zkoušel do něj pouštět 12V, při obou polaritách žralo 2,7A. tak jsem ho rozebral (3 hvězdičkové šroubky a spousta "zacvakovaček") a k mému údivu zjistil, že se vevnitř nachází motorek o nic větší než v některých hračkách. Jde celkem dobře vyndat, kontakty má zespoda. Zkusil jsem ho na zdroji 12V a točil se jak vzteklý. Pak jsem zjistil kde byla chyba. Motorek má na své hřídeli šnekový převod a samotná hřídel je při točivém pohybu namáhána axiálně. Aby hřídel nevyskočila z motůrku, jsou její pohyby vymezené kovovými dorazy, ve formě malých plíšku. A právě v jednom z nich byl už dost velký důlek a hřídel se v něm musela kousnout, jako když se vám kousne vrták při řezání do železa. Stačilo plíšek otočit a přemazat a doufejme že bude dlouho sloužit než ho hřídel naskrz provrtá. Pak už jsem to jen složil a těšil se, jak to krásně zase funguje.
Včera jsem náhodou zjistil, že mi nezamykají, ale aní neodemykají levé zadní dveře, všechny ostatní jely jak hodinky, jen ty jedny úplně mrtvé. Nejdřív mě málem omylo, neboť jsem předchozí víkend dost najezdil a představa, že jsem neměl zamknuté auto, mě zrovna klidným nenechala. Tak jsem se pustil do opravy. Nejprve jsem změřil napětí na konektoru mezi dvežmi a karoserii (pod gumovou manžetou žlutočerný a bíločerný drát) při zamykání/odemykání a nebyl zde problém, tak jsem postupoval dál. Čili jsem musel vymontovat celé to servo ve dveřích abych to mohl dále kuchat. Dost mi pomohly fotky zde zveřejněné ohledně demontáže, díky za ně. Nakonec jsem servo vyndal a zkoušel do něj pouštět 12V, při obou polaritách žralo 2,7A. tak jsem ho rozebral (3 hvězdičkové šroubky a spousta "zacvakovaček") a k mému údivu zjistil, že se vevnitř nachází motorek o nic větší než v některých hračkách. Jde celkem dobře vyndat, kontakty má zespoda. Zkusil jsem ho na zdroji 12V a točil se jak vzteklý. Pak jsem zjistil kde byla chyba. Motorek má na své hřídeli šnekový převod a samotná hřídel je při točivém pohybu namáhána axiálně. Aby hřídel nevyskočila z motůrku, jsou její pohyby vymezené kovovými dorazy, ve formě malých plíšku. A právě v jednom z nich byl už dost velký důlek a hřídel se v něm musela kousnout, jako když se vám kousne vrták při řezání do železa. Stačilo plíšek otočit a přemazat a doufejme že bude dlouho sloužit než ho hřídel naskrz provrtá. Pak už jsem to jen složil a těšil se, jak to krásně zase funguje.