Stránka 4 z 12
Napsal: 24.01.2007 07:29
od Jiri02
Budme rozumni! To nema cenu, invektivy nepomuzou. Kdyz si nekdo zrejme ani neprocte diskusi, asi nema snahu pochopit...
Napsal: 24.01.2007 16:31
od Obake
FII píše:Ahmed píše:"zkuste si zmačkout spojku a uvidíte že běží" To je hlaska tisicileti

To si myslis, ze jako ma neco ten motor vypnout a kdyz zmacknes spojku, tak maji byt otacky 0??? Jak bys potom brzdil a tocil volantem bez posilovacu? Motor udrzuje porad volnobezne otacky kolem cca 800ot./min, takze kdyz zmacknes spojku, tak motor okamzite zacne cucat palivo a bezi porad a stale. Pri podrazovani z kopce jak tady nekdo psal, se cca do 1300 ot. zadne palivo nedavkuje, tim padem motor nic nezere, potom se zacina pomalu davkovat palivo a kdyz otacky klesnou k volnobeznym, tak to zacina pridavat vice, aby to nezdechlo.
Asi dobře nechápu, ale to si myslíš že motor z kopce se točí bez dodávky benzínu? A ještě k tomu když máš mnohem vyšší otáčky než volnoběh? Samozřejmě že to musí žrát víc, tolikrát kolik je násobek volnoběžných otáček, protože menší spotřeba než na volnoběh být nemůže viz to popsal Feirece výše. Proto píšu o té spojce, každý si to může vyzkoušet že motor i při zařazené rychlosti z kopce stále běží, a bez benzínu by to asi nešlo. Celá diskuse byla o tom, že tady lidi myslí když jim ukáže pp nulu tak, že jezdí zadarmo což je blbost.
pp neukáže nulu ale motorem při jízdě ze svahu otáčí hmotnost automobilu a jeho setrvačná síla

proto je spotřeba nižší než při volnoběžných otáčkách. čistě teoreticky bys nepotřeboval při brzdění motorem žádné palivo

servo, vodní pumpa a ostatní přístroje jsou hnané ne palivem ale ozubeným, nebo klínovým řemenem. Jediný motor, který potřebuje palivo i v tomto stavu je dvoutakt, pokud je mazán směsí

Napsal: 24.01.2007 16:33
od Obake
je to stejné jako elektromotory u lokomotiv když se při brzdění přepnou do generátorového režimu

Napsal: 24.01.2007 17:17
od Jiri02
Obake píše:pp neukáže nulu
... ale ukaze, snima data o dodavce paliva z RJ a pokud nedodava, ukaze nulu.
Obake píše:Jediný motor, který potřebuje palivo i v tomto stavu je dvoutakt, pokud je mazán směsí

Proto take auta s dvoutaktem mazanym smesi mivaji volnobezku.
Obake píše:je to stejné jako elektromotory u lokomotiv když se při brzdění přepnou do generátorového režimu

Ty take pri brzdeni obvykle cpou proud do brzdovych odporu, kde se meni v teplo. (Ty nejmodernejsi mozna umi proud vracet do site, coz neni jednoduchy problem. Ovsem u trifazovych lokomotiv Ganz-Kando to inzenyr Kalmar Kando mel vyresene uz pred 2. svetovou valkou.)
A kdyz se proud vypne, tak se za jizdy take toci a ampermetr (meric spotreby) ukazuje nulu!
Napsal: 25.01.2007 18:20
od Obake
jsi fanda do mašinek?

já strojvůdce

a s tou volnoběžkou máš pravdu, měl jsem asi 6 letr Warta

a s tím PP se na mě nezlob, nemám to v autě a pokud ano, tak jsem ho neviděl

Napsal: 25.01.2007 18:22
od Obake
JO a rekuperace je dnes naprosto běžná věc, jen je třeba zajistit pro vyrobený výkon také odběr

pokud to není možné stále pálíme proud v odpornících

Napsal: 25.01.2007 20:27
od Ahmed
Bezna vec to je, ale u tramvaji treba trosku problem, protoze abys mohl rekuperovat, tak musis vyrobit vyssi napeti, nez ma sit, coz je u tramvaji mozne jenom pri dlouhem brzdeni z kopce. U vlaku to asi bude snadnejsi vzhledem k hmotnosti (chtel jsi to, tak to mas

)

Napsal: 25.01.2007 21:13
od Obake
hmotnosti

váhu máme taky, ale ta nerekuperuje, ale váží

hlavně tramvajové tratě nemají tak dlouhá klesání, tedy většina

také se brzdí z podstatně menších rychlostí

Napsal: 25.01.2007 21:23
od Jiri02
Snad se na nas nebude Admin moc zlobit za silne Off Topic prispevky, ale rekneme, ze i Ford koketuje s hybridnim pohonem.

Radeji vsak pokracujme prosterdnictvim SZ.
Napsal: 25.01.2007 21:47
od pelen
to Obake:
Kálmán Kandó ( Székesfehérvár )
Kdo chce, muze si pocist v originale.
Moderni tramvaje myslim maji na strese stridace umocnujici lepsi regulaci napajeni trakcnich motoru a take rekuperaci. S odberem rekuperovane energie by nemel byt problem, protoze v siti jen cast tram rekuperuje, ostatni odebiraji.

Dobrzdeni do nuly se vsak vzdy musi provest elektromagnetickymi brzdami
Napsal: 26.01.2007 09:48
od Fireice
FII napsal:
"Asi dobře nechápu, ale to si myslíš že motor z kopce se točí bez dodávky benzínu? A ještě k tomu když máš mnohem vyšší otáčky než volnoběh? Samozřejmě že to musí žrát víc, tolikrát kolik je násobek volnoběžných otáček, protože menší spotřeba než na volnoběh být nemůže viz to popsal Feirece výše. Proto píšu o té spojce, každý si to může vyzkoušet že motor i při zařazené rychlosti z kopce stále běží, a bez benzínu by to asi nešlo. Celá diskuse byla o tom, že tady lidi myslí když jim ukáže pp nulu tak, že jezdí zadarmo což je blbost."
To jsi mi špatně pochopil kámo

Spojku můžeš mačkat kdikoli,a motor by měl jít v nezměněných ( volnoběžných) otáčkách vždy.Ono to skutečně uzavře přívod paliva a benzín to nežere. JENŽE...Otáčky motoru musí bejt nad hrací cca 1500-2000 ot/min. (přesné otáčky u fofo nevim) V okamžiku poklesu otáček pod tuto hranici,se začíná opět palivo vstřikovat do válců.To znamená,že to nepoznáme tim že sešlápneme spojku a ono to poběží.

Jak už jsem tu někde psal,je to na každém z nás jak jezdí,a v otázce nějaké úspory věc názoru.(Ušetřit benzín, nebo motor, nebo brzdy? 100 lidí 100 názorů)

Napsal: 26.01.2007 10:46
od Bery
Vyřazovt nebo ne
Napsal: 26.01.2007 10:57
od Rys
před rokem jsem koupil fofo 2002 1.6 16V. a taky jsem nevěděl jestli vyřazovat nebo ne. Pročetl jsem si fóra a začal jezdit bez vyřazování (leden až červenec) spotřeba 7,5-8,5l. Pak jsem začal vyřazovat (nejdřív na zkoušku) a začal jsem mít spotřebu 6,4-7,4l.
Když vím, že je dlouhý kopec a pod kopcem budu muset brzdit tak nechávám zařazeno, ale když je pod kopcem rovinka tak vyřadím a jedu.
Napsal: 26.01.2007 10:59
od zirafak
Napsal: 26.01.2007 20:38
od muco
ZATIAL JE TO 1:1

KTO MA PRAVDU
