dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
- Obake
- Zkušený
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 3
pp neukáže nulu ale motorem při jízdě ze svahu otáčí hmotnost automobilu a jeho setrvačná sílaFII píše:Asi dobře nechápu, ale to si myslíš že motor z kopce se točí bez dodávky benzínu? A ještě k tomu když máš mnohem vyšší otáčky než volnoběh? Samozřejmě že to musí žrát víc, tolikrát kolik je násobek volnoběžných otáček, protože menší spotřeba než na volnoběh být nemůže viz to popsal Feirece výše. Proto píšu o té spojce, každý si to může vyzkoušet že motor i při zařazené rychlosti z kopce stále běží, a bez benzínu by to asi nešlo. Celá diskuse byla o tom, že tady lidi myslí když jim ukáže pp nulu tak, že jezdí zadarmo což je blbost.Ahmed píše:"zkuste si zmačkout spojku a uvidíte že běží" To je hlaska tisiciletiTo si myslis, ze jako ma neco ten motor vypnout a kdyz zmacknes spojku, tak maji byt otacky 0??? Jak bys potom brzdil a tocil volantem bez posilovacu? Motor udrzuje porad volnobezne otacky kolem cca 800ot./min, takze kdyz zmacknes spojku, tak motor okamzite zacne cucat palivo a bezi porad a stale. Pri podrazovani z kopce jak tady nekdo psal, se cca do 1300 ot. zadne palivo nedavkuje, tim padem motor nic nezere, potom se zacina pomalu davkovat palivo a kdyz otacky klesnou k volnobeznym, tak to zacina pridavat vice, aby to nezdechlo.



- Jiri02
- Pokročilý
- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
... ale ukaze, snima data o dodavce paliva z RJ a pokud nedodava, ukaze nulu.Obake píše:pp neukáže nulu
Proto take auta s dvoutaktem mazanym smesi mivaji volnobezku.Obake píše:Jediný motor, který potřebuje palivo i v tomto stavu je dvoutakt, pokud je mazán směsí
Ty take pri brzdeni obvykle cpou proud do brzdovych odporu, kde se meni v teplo. (Ty nejmodernejsi mozna umi proud vracet do site, coz neni jednoduchy problem. Ovsem u trifazovych lokomotiv Ganz-Kando to inzenyr Kalmar Kando mel vyresene uz pred 2. svetovou valkou.)Obake píše:je to stejné jako elektromotory u lokomotiv když se při brzdění přepnou do generátorového režimu
A kdyz se proud vypne, tak se za jizdy take toci a ampermetr (meric spotreby) ukazuje nulu!
- Obake
- Zkušený
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 3
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Bezna vec to je, ale u tramvaji treba trosku problem, protoze abys mohl rekuperovat, tak musis vyrobit vyssi napeti, nez ma sit, coz je u tramvaji mozne jenom pri dlouhem brzdeni z kopce. U vlaku to asi bude snadnejsi vzhledem k hmotnosti (chtel jsi to, tak to mas
) 


Naposledy upravil(a) Ahmed dne 25.01.2007 21:21, celkem upraveno 1 x.
- Obake
- Zkušený
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 3
- Jiri02
- Pokročilý
- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
to Obake:
Kálmán Kandó ( Székesfehérvár )
Kdo chce, muze si pocist v originale.
Moderni tramvaje myslim maji na strese stridace umocnujici lepsi regulaci napajeni trakcnich motoru a take rekuperaci. S odberem rekuperovane energie by nemel byt problem, protoze v siti jen cast tram rekuperuje, ostatni odebiraji.
Dobrzdeni do nuly se vsak vzdy musi provest elektromagnetickymi brzdami
Kálmán Kandó ( Székesfehérvár )
Kdo chce, muze si pocist v originale.



Moderni tramvaje myslim maji na strese stridace umocnujici lepsi regulaci napajeni trakcnich motoru a take rekuperaci. S odberem rekuperovane energie by nemel byt problem, protoze v siti jen cast tram rekuperuje, ostatni odebiraji.

Dobrzdeni do nuly se vsak vzdy musi provest elektromagnetickymi brzdami
- Fireice
- Nováček
- Příspěvky: 138
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
FII napsal:
"Asi dobře nechápu, ale to si myslíš že motor z kopce se točí bez dodávky benzínu? A ještě k tomu když máš mnohem vyšší otáčky než volnoběh? Samozřejmě že to musí žrát víc, tolikrát kolik je násobek volnoběžných otáček, protože menší spotřeba než na volnoběh být nemůže viz to popsal Feirece výše. Proto píšu o té spojce, každý si to může vyzkoušet že motor i při zařazené rychlosti z kopce stále běží, a bez benzínu by to asi nešlo. Celá diskuse byla o tom, že tady lidi myslí když jim ukáže pp nulu tak, že jezdí zadarmo což je blbost."
To jsi mi špatně pochopil kámo
Spojku můžeš mačkat kdikoli,a motor by měl jít v nezměněných ( volnoběžných) otáčkách vždy.Ono to skutečně uzavře přívod paliva a benzín to nežere. JENŽE...Otáčky motoru musí bejt nad hrací cca 1500-2000 ot/min. (přesné otáčky u fofo nevim) V okamžiku poklesu otáček pod tuto hranici,se začíná opět palivo vstřikovat do válců.To znamená,že to nepoznáme tim že sešlápneme spojku a ono to poběží.
Jak už jsem tu někde psal,je to na každém z nás jak jezdí,a v otázce nějaké úspory věc názoru.(Ušetřit benzín, nebo motor, nebo brzdy? 100 lidí 100 názorů) 
"Asi dobře nechápu, ale to si myslíš že motor z kopce se točí bez dodávky benzínu? A ještě k tomu když máš mnohem vyšší otáčky než volnoběh? Samozřejmě že to musí žrát víc, tolikrát kolik je násobek volnoběžných otáček, protože menší spotřeba než na volnoběh být nemůže viz to popsal Feirece výše. Proto píšu o té spojce, každý si to může vyzkoušet že motor i při zařazené rychlosti z kopce stále běží, a bez benzínu by to asi nešlo. Celá diskuse byla o tom, že tady lidi myslí když jim ukáže pp nulu tak, že jezdí zadarmo což je blbost."
To jsi mi špatně pochopil kámo



- Bery
- Junior
- Příspěvky: 305
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Kolín
Jednou(mno vono to už bylo víckrát) se mi stalo že mi došel benzín(jel jsem zrovna okolo stovky). Vše fungovalo(posilovač brzd,volantu,svetla,a motor byl nastartovanej)
Ale auto vůbec nerágovalo na sešlápnutí plynového pedálu,ani to necuko. Nebyla tam ani kapka benzínu!!!!!!!!!! Dokud jsem podřazoval(aby se motor neudusil když byli otáčky moc nízko) vše normálně fungovalo a já se doplížil na místo kde bylo bezpečný zastavit. Tam jsem vymáčkl spojku a zabrzdil. V tom okamžiku(po vyšlápnutí spojky) se motor vypnul!!! (sám)
A už jsem ho nenaastartoval
dokud jsem nedolil palivo
Takže závěr je že když jedeš se zařazenou rychlostí a nemáš sešláplej plyn, tak to nepotřebuje benzín
tudíš šetříš!!!!!!!!
Problém je vyřešen, můžem jít domů








Takže závěr je že když jedeš se zařazenou rychlostí a nemáš sešláplej plyn, tak to nepotřebuje benzín



Problém je vyřešen, můžem jít domů


Fíkus 2.0
16v
130Ps ( momentálně trochu přidřenej motor,tak to moc nejede:( )
Jsem tlustej!!!
Protože nejsem línej se nažrat!!!


Jsem tlustej!!!
Protože nejsem línej se nažrat!!!
- Rys
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Vyřazovt nebo ne
před rokem jsem koupil fofo 2002 1.6 16V. a taky jsem nevěděl jestli vyřazovat nebo ne. Pročetl jsem si fóra a začal jezdit bez vyřazování (leden až červenec) spotřeba 7,5-8,5l. Pak jsem začal vyřazovat (nejdřív na zkoušku) a začal jsem mít spotřebu 6,4-7,4l.
Když vím, že je dlouhý kopec a pod kopcem budu muset brzdit tak nechávám zařazeno, ale když je pod kopcem rovinka tak vyřadím a jedu.
Když vím, že je dlouhý kopec a pod kopcem budu muset brzdit tak nechávám zařazeno, ale když je pod kopcem rovinka tak vyřadím a jedu.
-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Zaujimave,kam az prisla tato debata.....Bery píše:Jednou(mno vono to už bylo víckrát) se mi stalo že mi došel benzín(jel jsem zrovna okolo stovky). Vše fungovalo(posilovač brzd,volantu,svetla,a motor byl nastartovanej)![]()
![]()
Ale auto vůbec nerágovalo na sešlápnutí plynového pedálu,ani to necuko. Nebyla tam ani kapka benzínu!!!!!!!!!! Dokud jsem podřazoval(aby se motor neudusil když byli otáčky moc nízko) vše normálně fungovalo a já se doplížil na místo kde bylo bezpečný zastavit. Tam jsem vymáčkl spojku a zabrzdil. V tom okamžiku(po vyšlápnutí spojky) se motor vypnul!!! (sám)
![]()
A už jsem ho nenaastartoval
dokud jsem nedolil palivo
![]()
Takže závěr je že když jedeš se zařazenou rychlostí a nemáš sešláplej plyn, tak to nepotřebuje benzín![]()
tudíš šetříš!!!!!!!!
![]()
Problém je vyřešen, můžem jít domů![]()



K navodu,ako oddrbat katalyzator




BRAVOOOOOO



- muco
- Nováček
- Příspěvky: 82
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK-KOšICE
ZATIAL JE TO 1:1
KTO MA PRAVDU




FoFo combi 1999 1,8 16V modry https://sk.fotoalbum.eu/Lacike/a354739
S-Max 2.0 TDci 140ps 2006 šeda metalyza https://sk.fotoalbum.eu/Lacike/a354710
S-Max 2.0 TDci 140ps 2006 šeda metalyza https://sk.fotoalbum.eu/Lacike/a354710
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot], Bing [Bot] a 5 hostů