dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 24.01.2007 07:29

Budme rozumni! To nema cenu, invektivy nepomuzou. Kdyz si nekdo zrejme ani neprocte diskusi, asi nema snahu pochopit...
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Obake
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1105
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od Obake » 24.01.2007 16:31

FII píše:
Ahmed píše:"zkuste si zmačkout spojku a uvidíte že běží" To je hlaska tisicileti :lol: To si myslis, ze jako ma neco ten motor vypnout a kdyz zmacknes spojku, tak maji byt otacky 0??? Jak bys potom brzdil a tocil volantem bez posilovacu? Motor udrzuje porad volnobezne otacky kolem cca 800ot./min, takze kdyz zmacknes spojku, tak motor okamzite zacne cucat palivo a bezi porad a stale. Pri podrazovani z kopce jak tady nekdo psal, se cca do 1300 ot. zadne palivo nedavkuje, tim padem motor nic nezere, potom se zacina pomalu davkovat palivo a kdyz otacky klesnou k volnobeznym, tak to zacina pridavat vice, aby to nezdechlo.
Asi dobře nechápu, ale to si myslíš že motor z kopce se točí bez dodávky benzínu? A ještě k tomu když máš mnohem vyšší otáčky než volnoběh? Samozřejmě že to musí žrát víc, tolikrát kolik je násobek volnoběžných otáček, protože menší spotřeba než na volnoběh být nemůže viz to popsal Feirece výše. Proto píšu o té spojce, každý si to může vyzkoušet že motor i při zařazené rychlosti z kopce stále běží, a bez benzínu by to asi nešlo. Celá diskuse byla o tom, že tady lidi myslí když jim ukáže pp nulu tak, že jezdí zadarmo což je blbost.
pp neukáže nulu ale motorem při jízdě ze svahu otáčí hmotnost automobilu a jeho setrvačná síla :wink: proto je spotřeba nižší než při volnoběžných otáčkách. čistě teoreticky bys nepotřeboval při brzdění motorem žádné palivo :lol: servo, vodní pumpa a ostatní přístroje jsou hnané ne palivem ale ozubeným, nebo klínovým řemenem. Jediný motor, který potřebuje palivo i v tomto stavu je dvoutakt, pokud je mazán směsí :lol:
Ford Focus 1.6 TDci combi, 2005, dark blue, 80kW
Bruno

Obrázek

Uživatelský avatar
Obake
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1105
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od Obake » 24.01.2007 16:33

je to stejné jako elektromotory u lokomotiv když se při brzdění přepnou do generátorového režimu :wink:
Ford Focus 1.6 TDci combi, 2005, dark blue, 80kW
Bruno

Obrázek

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 24.01.2007 17:17

Obake píše:pp neukáže nulu
... ale ukaze, snima data o dodavce paliva z RJ a pokud nedodava, ukaze nulu.
Obake píše:Jediný motor, který potřebuje palivo i v tomto stavu je dvoutakt, pokud je mazán směsí :lol:
Proto take auta s dvoutaktem mazanym smesi mivaji volnobezku.
Obake píše:je to stejné jako elektromotory u lokomotiv když se při brzdění přepnou do generátorového režimu :wink:
Ty take pri brzdeni obvykle cpou proud do brzdovych odporu, kde se meni v teplo. (Ty nejmodernejsi mozna umi proud vracet do site, coz neni jednoduchy problem. Ovsem u trifazovych lokomotiv Ganz-Kando to inzenyr Kalmar Kando mel vyresene uz pred 2. svetovou valkou.)
A kdyz se proud vypne, tak se za jizdy take toci a ampermetr (meric spotreby) ukazuje nulu!
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Obake
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1105
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od Obake » 25.01.2007 18:20

jsi fanda do mašinek? :wink: já strojvůdce :lol: a s tou volnoběžkou máš pravdu, měl jsem asi 6 letr Warta 8) a s tím PP se na mě nezlob, nemám to v autě a pokud ano, tak jsem ho neviděl 8O
Ford Focus 1.6 TDci combi, 2005, dark blue, 80kW
Bruno

Obrázek

Uživatelský avatar
Obake
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1105
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od Obake » 25.01.2007 18:22

JO a rekuperace je dnes naprosto běžná věc, jen je třeba zajistit pro vyrobený výkon také odběr :wink: pokud to není možné stále pálíme proud v odpornících :cry:
Ford Focus 1.6 TDci combi, 2005, dark blue, 80kW
Bruno

Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 25.01.2007 20:27

Bezna vec to je, ale u tramvaji treba trosku problem, protoze abys mohl rekuperovat, tak musis vyrobit vyssi napeti, nez ma sit, coz je u tramvaji mozne jenom pri dlouhem brzdeni z kopce. U vlaku to asi bude snadnejsi vzhledem k hmotnosti (chtel jsi to, tak to mas :twisted: ) :D
Naposledy upravil(a) Ahmed dne 25.01.2007 21:21, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Obake
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1105
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od Obake » 25.01.2007 21:13

hmotnosti :lol: :lol: :lol: váhu máme taky, ale ta nerekuperuje, ale váží :wink: hlavně tramvajové tratě nemají tak dlouhá klesání, tedy většina :) také se brzdí z podstatně menších rychlostí :wink:
Ford Focus 1.6 TDci combi, 2005, dark blue, 80kW
Bruno

Obrázek

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 25.01.2007 21:23

Snad se na nas nebude Admin moc zlobit za silne Off Topic prispevky, ale rekneme, ze i Ford koketuje s hybridnim pohonem. :idea: Radeji vsak pokracujme prosterdnictvim SZ.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 25.01.2007 21:47

to Obake:

Kálmán Kandó ( Székesfehérvár )
Kdo chce, muze si pocist v originale. :lol: :lol: :lol:
Moderni tramvaje myslim maji na strese stridace umocnujici lepsi regulaci napajeni trakcnich motoru a take rekuperaci. S odberem rekuperovane energie by nemel byt problem, protoze v siti jen cast tram rekuperuje, ostatni odebiraji. :wink:
Dobrzdeni do nuly se vsak vzdy musi provest elektromagnetickymi brzdami
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Fireice
Nováček
Nováček
Příspěvky: 138
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fireice » 26.01.2007 09:48

FII napsal:
"Asi dobře nechápu, ale to si myslíš že motor z kopce se točí bez dodávky benzínu? A ještě k tomu když máš mnohem vyšší otáčky než volnoběh? Samozřejmě že to musí žrát víc, tolikrát kolik je násobek volnoběžných otáček, protože menší spotřeba než na volnoběh být nemůže viz to popsal Feirece výše. Proto píšu o té spojce, každý si to může vyzkoušet že motor i při zařazené rychlosti z kopce stále běží, a bez benzínu by to asi nešlo. Celá diskuse byla o tom, že tady lidi myslí když jim ukáže pp nulu tak, že jezdí zadarmo což je blbost."

To jsi mi špatně pochopil kámo :) Spojku můžeš mačkat kdikoli,a motor by měl jít v nezměněných ( volnoběžných) otáčkách vždy.Ono to skutečně uzavře přívod paliva a benzín to nežere. JENŽE...Otáčky motoru musí bejt nad hrací cca 1500-2000 ot/min. (přesné otáčky u fofo nevim) V okamžiku poklesu otáček pod tuto hranici,se začíná opět palivo vstřikovat do válců.To znamená,že to nepoznáme tim že sešlápneme spojku a ono to poběží. :wink: Jak už jsem tu někde psal,je to na každém z nás jak jezdí,a v otázce nějaké úspory věc názoru.(Ušetřit benzín, nebo motor, nebo brzdy? 100 lidí 100 názorů) :wink:
Ford Focus Combi 1,6 16V ZETEC 2001 Dark True Blue
Obrázek

Uživatelský avatar
Bery
Junior
Junior
Příspěvky: 305
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Bery » 26.01.2007 10:46

Jednou(mno vono to už bylo víckrát) se mi stalo že mi došel benzín(jel jsem zrovna okolo stovky). Vše fungovalo(posilovač brzd,volantu,svetla,a motor byl nastartovanej) :!: :!: :!: Ale auto vůbec nerágovalo na sešlápnutí plynového pedálu,ani to necuko. Nebyla tam ani kapka benzínu!!!!!!!!!! Dokud jsem podřazoval(aby se motor neudusil když byli otáčky moc nízko) vše normálně fungovalo a já se doplížil na místo kde bylo bezpečný zastavit. Tam jsem vymáčkl spojku a zabrzdil. V tom okamžiku(po vyšlápnutí spojky) se motor vypnul!!! (sám) :!: :!: A už jsem ho nenaastartoval :cry: dokud jsem nedolil palivo :wink:
Takže závěr je že když jedeš se zařazenou rychlostí a nemáš sešláplej plyn, tak to nepotřebuje benzín :!: :!: tudíš šetříš!!!!!!!! :wink:
Problém je vyřešen, můžem jít domů :lol: :lol:
Fíkus 2.0 :) 16v :) 130Ps ( momentálně trochu přidřenej motor,tak to moc nejede:( )
Jsem tlustej!!!
Protože nejsem línej se nažrat!!!

Uživatelský avatar
Rys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02.02.2008 03:18

Vyřazovt nebo ne

Příspěvek od Rys » 26.01.2007 10:57

před rokem jsem koupil fofo 2002 1.6 16V. a taky jsem nevěděl jestli vyřazovat nebo ne. Pročetl jsem si fóra a začal jezdit bez vyřazování (leden až červenec) spotřeba 7,5-8,5l. Pak jsem začal vyřazovat (nejdřív na zkoušku) a začal jsem mít spotřebu 6,4-7,4l.
Když vím, že je dlouhý kopec a pod kopcem budu muset brzdit tak nechávám zařazeno, ale když je pod kopcem rovinka tak vyřadím a jedu.

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 26.01.2007 10:59

Bery píše:Jednou(mno vono to už bylo víckrát) se mi stalo že mi došel benzín(jel jsem zrovna okolo stovky). Vše fungovalo(posilovač brzd,volantu,svetla,a motor byl nastartovanej) :!: :!: :!: Ale auto vůbec nerágovalo na sešlápnutí plynového pedálu,ani to necuko. Nebyla tam ani kapka benzínu!!!!!!!!!! Dokud jsem podřazoval(aby se motor neudusil když byli otáčky moc nízko) vše normálně fungovalo a já se doplížil na místo kde bylo bezpečný zastavit. Tam jsem vymáčkl spojku a zabrzdil. V tom okamžiku(po vyšlápnutí spojky) se motor vypnul!!! (sám) :!: :!: A už jsem ho nenaastartoval :cry: dokud jsem nedolil palivo :wink:
Takže závěr je že když jedeš se zařazenou rychlostí a nemáš sešláplej plyn, tak to nepotřebuje benzín :!: :!: tudíš šetříš!!!!!!!! :wink:
Problém je vyřešen, můžem jít domů :lol: :lol:
Zaujimave,kam az prisla tato debata..... :!: :!: :!:
K navodu,ako oddrbat katalyzator :idea: 8O :!: :wink:
BRAVOOOOOO :!: :!: :!:

Uživatelský avatar
muco
Nováček
Nováček
Příspěvky: 82
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK-KOšICE

Příspěvek od muco » 26.01.2007 20:38

ZATIAL JE TO 1:1 :? KTO MA PRAVDU :?: :?:
FoFo combi 1999 1,8 16V modry https://sk.fotoalbum.eu/Lacike/a354739
S-Max 2.0 TDci 140ps 2006 šeda metalyza https://sk.fotoalbum.eu/Lacike/a354710

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot], Bing [Bot] a 5 hostů