Stránka 4 z 7
					
				
				Napsal: 24.02.2007 00:05
				od Blue
				No tak mne to dnes zdochlo pre istotu aj v ľavotočivej zákrute. 

 
			
					
				motor skapina v levotocive zatacce
				Napsal: 08.03.2007 16:49
				od LuboMCML
				Jsem zde novy a na uvod zdravim focusaky. Meho FF 1,6i 16V, Trend Champion, hatchback, r.v12/2000 mam teprve od 15.unora. Syn zjistil vyse popsanou zavadu taky (skapina motor v pravotocive zatacce pri razeni smerem nadol a po zarazeni nautralu). Sel jsem na diagnostiku do BOSCH servisu, protoze to mam najbliz. A tam  diagnostika vypsala jedinou zavadu: P0320 - Signal otacek/vztaznych znacek. Porucha funkce.
Kdyz sel technik po pricine objevil, ze pod cidlem snimace otacek je podlozka tl. cca 4 mm (mate ji taky?) a take velkou axialni vuly na klikovym hrideli  - 2,5 mm (misto predepsanych 0.05-0.2 mm). Lozisko je asi v haji. Je pry treba rozebrat motor, a cinilo by to cca 16 000 Kc, coz je hodne. Tak ma napada: u nekterych vozu (VW) to jde zdola jenom demontazi krytu motora, tedy podstatne lacneji. Ma nekdo vedomost, zda to takto u FF jde? Dekuji za rychlou reakci.
			 
			
					
				
				Napsal: 10.03.2007 13:33
				od LuboMCML
				Nenajde se ani jeden, co by poradil? Zajime mne take odpoved, zda mate pod snimacem otacek take nejakou podlozku. Moc dekuji.
			 
			
					
				
				Napsal: 09.04.2007 15:11
				od Blue
				Už som tiež písal, že mám rovnaký problém. Vymenil som olej, sviečky, palivový filter, prietokomer (váhu vzduchu), batériu a vzduchový filter je ešte dobrý. Auto mi však stále zdochýňa, už nie len dole kopcom, ale aj po rovinke a aj hore kopcom. Vždy je to pri zaradenom neutráli, kedy otáčky klesnú na voľnobeh. Pri radení hore kopcom auto nezdochne, pretože otáčky nestihnú klesnúť. Preto si myslím, že závada bude pravdepodobne v tom čidle otáčok.

 
			
					
				
				Napsal: 12.04.2007 18:01
				od Blue
				Tak ma napadlo, či by to zhasínanie motora nemohla spôsobovať zanesená škrtiaca klapka. Párkrát sa mi už stalo, že napr. po naštartovaní boli otáčky cca 2000, a až po chvíli sa dali do normálu.
Mimochodom, niekedy sa mi stane, že po naštartovaní sa celý motor trasie a vôbec nejde do otáčok. Trvá to asi 5 sekúnd, potom normálne naskočí. Robí to aj pri studenom, aj pri zohriatom motore. Mohol by mi niekto poradiť, prečo to robí? Vďaka.
			 
			
					
				
				Napsal: 17.04.2007 23:16
				od Blue
				Takže vyčistenie škrtiacej klapky nepomohlo, fofo skapíňa stále.

 
			
					
				
				Napsal: 19.04.2007 08:26
				od Don_Carlos
				Zdravím
Mam stejný problém.  U me kdyz jedu tak auto straci vykon, stava se to nepravidelne treba jednou za 200 Km, spadne rucicka tachometru i kdyz jedu treba 40 km/h a obcas to chcipne a znicehonic stojim. Potom muzu nastartovat a jedu dal. Uz jsem vymenil rozvody + filtry a nic. Penize jsou pryc a auto blbne porad. Obcas nahodne zlobi i kdyz dojedu na krizovatku tak pri volnobehu vybehnou na chvili (3s) otacky na 1600 a pak to spadne. Diky za rady.
			 
			
					
				
				Napsal: 19.04.2007 08:33
				od Dany
				To stejné co popisuješ měla kolegyně na Escortu a vázlo to někde v elektrice. Dej si ještě do podpisu jáký máš motor, ať víme odkud začít. 

 
			
					
				
				Napsal: 19.04.2007 10:53
				od Don_Carlos
				Ok nastavil jsem si do podpisu udaje o aute....tady jsem cetl neco o cidle otacek, ktere by to mohlo zpusobovat, tak nad premyslim jestli to tim muze byt nebo ne. Spis to bude nejaky vadny kontakt co to dela nepravidelne. Dale mam trochu rezivejsi vyfuk zadni a stredni cast, ale tam by snad problem byt nemel....?
			 
			
					
				
				Napsal: 23.04.2007 22:04
				od hiposek
				hošani,ja jsem mněl ten stejny problem.mam vyměněne svičky olej baterka ok otačky dle diagnostiky ok.950 ot za min a na konec to bylo cidlo otaček.takže hoj
			 
			
					
				
				Napsal: 27.04.2007 22:40
				od hanyz
				for hiposek,
prosím tě kde najdu ono slavné čidlo otáček
díky- jo a vyměním ho doma s pomocí kombinaček a kladiva 

 
			
					
				
				Napsal: 29.04.2007 14:07
				od hiposek
				nevim je to nekde na spojce
			 
			
					
				
				Napsal: 29.04.2007 18:35
				od pelen
				hanyz píše:for hiposek,
prosím tě kde najdu ono slavné čidlo otáček
díky- jo a vyměním ho doma s pomocí kombinaček a kladiva 

 
Nekdo tu kdysi popisoval jeho vymenu. Je tam nejaky zajistovaci kolik. Zkus do hledani dat "cidlo otacek".
 
			
					
				
				Napsal: 11.05.2007 19:02
				od Blue
				hiposek:
Robilo ti to okrem skapíňania aj iné problémy? Mne sa napr. často stáva, že pri vyradení rýchlosti sa otáčky dlho vracajú na voľnobežné. A často aj pri zohriatom motore sa pri naštartovaní otáčky držia dosť vysoko.
Chcem si byť čo najviac istý, aby som do toho zbytočne neinvestoval a nakoniec to bude niečo iné.... 

 
			 
			
					
				
				Napsal: 15.05.2007 20:34
				od Helena
				Bohuzel nas o vikendu potkal podobny problem. Jeli jsme z kopce a najednou se vypnul motor. Uz jsme nenastartovali. Pri startovani se sice motor toci, ale nenaskoci. Cerpadlo pry funguje. V autorizovanem servise v Olomouci rekli, ze je asi vadna ridici jednotka. To mi ale prijde jako ta nejhorsi moznost. Rekla jsem jim vsechny mozne varianty zavad, ktere jsem tady u vas vycetla, ale to pry vse kontrolovali,tak nevim. Myslite, ze je nezbytne nutne vymenit RJ? Nepomohlo by jen naprogramovani? Na kolik by naprogramovani prislo? Nova RJ prijde s praci na 23 tis. Starsi pry 6 tis.