Stránka 4 z 15
Re: Výměna předních kotoučů a desek na FoFo II
Napsal: 12.07.2012 18:54
od spanel
Termíny nejsou, stav kotoučů a destiček se posuzuje obvykle podle míry opotřebení, a to jak měřením, tak vzhledovou kontrolou.
Opotřebení předních kotoučů - minimální tloušťka je 23 mm a u zadních 9 mm.
Opotřebení brzdových destiček - minimální tloušťka 1,5 mm (mě osobně se to zdá strašně málo).
To vzhledové posouzení je však také nutné, a hlavně předních, které jsou ventilované, protože v extrémních podmínkách - teplota a sůl dochází u litiny časem k mezikrystalické korozi, která může mít fatální dopad na kvalitu kotoučů, desek a tím pádem brzdění.
Re: Výměna předních kotoučů a desek na FoFo II
Napsal: 12.07.2012 19:18
od cedavera
Desky jsem nevidel, ale kotouce se mi pohledem zdaji v pohode. Ale jsem amater. Takze si asi zajedu do servisu, at se mi na to podivaji. Cenovy odhad vymeny vsech 4 kotoucu a desticek? Jen pro extremni pripad?
Popr. tip na nejaky spolehlivy servis v Praze? Doted jsem jezdil k Charouzovi na Cernokosteleckou, ale nezdaj se mi tam ceny. Za to ze povoli dva srouby ve strese pro uchyceni pricniku si vzit 1200 mi prijde fakt masakr!

Re: Výměna předních kotoučů a desek na FoFo II
Napsal: 13.07.2012 07:03
od spanel
Na netu se to dá pořídit za cca 5000 Kč za materiál - oboje kotouče + desky. U Forda to bude určitě dražší + práce. Můj tip je za matroš 8000 - 100000 + práce kolem 3000 Kč. Ale je to opravdu velmi hrubý odhad.

Re: Výměna předních kotoučů a desek na FoFo II
Napsal: 13.07.2012 07:49
od lucky.jack
cedavera píše:Desky jsem nevidel, ale kotouce se mi pohledem zdaji v pohode. Ale jsem amater. Takze si asi zajedu do servisu, at se mi na to podivaji. Cenovy odhad vymeny vsech 4 kotoucu a desticek? Jen pro extremni pripad?
Zadní kot. 1866,-/ks
zadní desky - ford 2647,-, motorcraft 1627,-
přední kot. 2132,-/ks
přední desky - ford 2887,-, motorcraft 1769,-
na všechno je v jakýmkoliv servisu ford sleva 20% na díly + snížená taxa na práci(to nevím kolik) - na auta starší 5ti let
Výměna 2-3 hodny podle zručnosti a ochotě kotoučů jít dolů z náboje

Re: Výměna předních kotoučů a desek na FoFo II
Napsal: 13.07.2012 09:02
od spanel
Tak to jsem se ani moc nesekl

. Osobně bych si to udělal doma (kromě zadních kotoučů už to mám letos za sebou). Cena za materiál poloviční a za práci jen nějaká ta oděrka a bolavá záda. :DCasově asi 5 hodin, holt, když nemá člověk doma servisní autozvedák, tak to jde pomaleji.

Re: Výměna předních kotoučů a desek na FoFo II
Napsal: 13.07.2012 12:59
od cedavera
Blbe je kdyz clovek nema ani prostor ani naradi:-( jsem absolutne nevybaveny a zrucne nenandany typ ;-( kazdopadne diky za info chlapy!
Re: Výměna předních kotoučů a desek na FoFo II
Napsal: 14.07.2012 18:23
od aivn86
Tak jenom přidám zkušenost s kotouči Brembo a deskami Textar na FoFo2 1.6TDCI 66kw. Po cca 2tis km. Zatím vše naprosto bez problémů. Brzdný účinek je v pořádku. Myslím, že to brzdí moooc pěkně. Zajížděl jsem je pomalu aspoň 500km a vše ok. Za sebe můžu tuto kombinaci na přední nápravu doporučit. Nevím jestli se mi to jenom zdá nebo ne, ale možná ty desky trošku víc práší než ty co tam byly předtím. Jenže to už fakt nevím co to bylo za výrobce

Re: Výměna předních kotoučů a desek na FoFo II
Napsal: 17.07.2012 18:01
od tym
Chlapi jak jste zatlačili pístek zpět do třmenu? Točím jak vzteklej a nic.

Když už jsem zdárně sehnal imbus č. 7, abych vůbec se na desky dostal, tak teď se mi píst směje.
Tak už nic, stačí na píst houknout a zaleze sám.

Nevím co mě napadlo s ním točit.
Re: Výměna předních kotoučů a desek na FoFo II
Napsal: 17.07.2012 18:47
od lucky.jack
Na pístek se musí tlačit, ale zároveň točit.
Jestli jsi netočil, když jsi ho zatlačil, tak sis asi pěkně zadělal, páč tam je mechanismus ručky, kvůli kterýmu se musí točit!
Re: Výměna předních kotoučů a desek na FoFo II
Napsal: 17.07.2012 19:40
od spanel
U předních lze zatlačit bez točení, ale u zadních je nejlepší mít přípravek na tlačení a šroubení, bo jinak hrozí poškození samostavu a síla i s tím přípravkem je potřeba značná!
Re: Výměna předních kotoučů a desek na FoFo II
Napsal: 17.07.2012 19:50
od tym
Bylo to na předku

. Nějak jsem si myslel, že se musí i točit i na předku, naštěstí ne.
Re: Výměna předních kotoučů a desek na FoFo II
Napsal: 17.07.2012 20:22
od lucky.jack
Re: Výměna předních kotoučů a desek na FoFo II
Napsal: 17.07.2012 20:32
od tym
Jen bych pro další fachmany zopakoval málo zmíněný fakt, že je třeba samozřejmě nestandardní rozměr imbusu
7, naštěstí v Hornbachu měli i sedmičku v několika verzích, bez toho bych byl nahranej.

Takže i s cestou pro imbus a študováním toho, jak to vyměnit mi jedna strana trvala asi dvě hoďky, druhá byla snad za deset minut. Rovnou jsem shodil i kotouče, obrousil klasické hranky, omlátil rez z čela kotoučů a bylo hotovo. Čekal jsem to horší.

Re: Výměna předních kotoučů a desek na FoFo II
Napsal: 18.07.2012 08:36
od lucky.jack
spanel píše: síla i s tím přípravkem je potřeba značná!
Asi je to auto od auta. Mě to šlo úplně snadno

Re: Výměna předních kotoučů a desek na FoFo II
Napsal: 18.07.2012 09:13
od zdenyvm
spanel píše:U předních lze zatlačit bez točení, ale u zadních je nejlepší mít přípravek na tlačení a šroubení, bo jinak hrozí poškození samostavu a síla i s tím přípravkem je potřeba značná!
Toto jsem nevěděl jak jsem dělal jeden FF1... předek v poho rukou, ale zadek jsem tlačil a nic. Pak jsem se dostal k tomuto přípravku a šlo to dvěma prsty.
Mám jenom dotaz - když jsem to vzadu napřed tlačil (celkem dost) bez točení, ale nepotlačil to ani o milimetr, bude to správně fungovat? Jak to ověřit že jsem to nezkur... ?