Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od Ma.rt » 26.12.2010 12:09

ballu: hezka teorie, vubec ji nezpochybnuji, ale ty zpretrhane rozvody atd. je casto zpusobeno neznamou historii ojetiny, na tachaci 70tkm, serviska se ztratila a ve skutecnosti to auto ma za sebou uz 250tkm a rozvody byly delane na 120tkm. pred prodejem nikdo vetsinou rozvody nedela.
Dalsi vec je ta, ze se vam m.a.x.i.m.u.s., ZonixX a mozna nekdo dalsi (tusim, ze ja :mrgreen: ) snazime vysvetlit, ze na konstantni rychlost 50km/h staci pouze velmi malo kW a ty ma motor uz s prehledem nekde u 1500ot./min a to fakt na trosku plynu. Timhle motor nikdy neoddelas.
Jestli nekdo jede konstante 50km/h na dvojku a druhy na ctyrku, jsem si 100% jist, ze ten prvni bude mit motor v haji drive, protoze nakrouti na motoru dvakrat tolik v momente, kdy to neni vubec potreba
Jestli nekdo jezdi do kopce pod 2000ot./min na 3/4 nebo plny plyn, tak je to na povazenou, ale o tom tu doted nikdo nepsal.
Jinak z jineho soudku - hodne jezdim taxiky, casto jsou to diesely, ale obcas i benzin a taxikari jezdi pod 2000ot. po Praze naprosto bezne. A to co jim sviti casto na stavu km, to tu asi nikdo ani nemate. A proc takto jezdi? Protoze minimalizuji naklady. Kdyby to byla pravda o tech famanch s nizkymi otackami, tak zrovna u taxiku s obrovskym najezdem by se jim to vymstilo.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od ballu » 26.12.2010 15:01

Souhlasím, ale počátek debaty je zde někde jinde. Psal jsem, že u 2,5 a 3L motoru se dá jet pod 2000ot i se zátěží a s axelerací a uvedl jsem i proč a vše porovnal pro vysvětlení na svém 2,0L, kdy dostávají mechanismy největší rázy . V dalším článku jsem trochu hrábl hlouběji do technických věcí, protože nějaké nařčení o LAMĚ mě jaksi nevoní, abych technicky vysvětlil, co jsem napsal okrajově.. Vše závisí na všem , a jestli mě někdo chce poučovat co to je krouťák a co ho vytváří, tak to si bude muset přečíst hodně kolaborátů.
Nechci zasahovat do debaty jestli 2,0 , 2,5, 3,0 L nebo jen 1,6L a jejich jízda pod 2000 ot jen jsem naznačil odezvu, co by se motoru nemuselo zamlouvat. Jestli někdo kupuje káru s 3L motorem a s vědomím že bude jezdit na volnoběh bez ťuknutí do pedálu plynu aby ušetřil, tak pro něj je toto auto jen na okrasu. Netvrdím, že po městě musí zákonitě točit 4000 ot. ale řazení v rozmezí 2- 3 tis ot je přeci normální a v těchto otáčkách není nárůst spotřeby vysoký. Jestli pro někoho je, tak pak jen přejít do 1,8 L. Koupím si 7,5L Zila, ale nechám pro menší spotřebu zapojený jen jeden válec.Blbé ale je to přirovnání. Schopnost dobíjet soustavu a baterku je počítána na 3000 ot motoru kdy je měřen výkon altiku. Zapnou se spotřebiče .....další zbytečný problém...... a tak mohu pokračovat...... 8O
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od Ma.rt » 26.12.2010 16:28

v poho, neni treba si nadavat do lam kvuli rozdilnym nazorum, to souhlasim. Ja nazor m.a.x.i.m.u.s. naprosto chapu. to ze si koupim silne auto neznamena, ze ho budu porad vetrat ve 4000 otackach. on vyuzije vykon, kdyz je potreba, pri konstantni rychlosti to treba neni. A timto zpusobem si zajezdi, kdyz chce nebo potrebuje a soucasne ho to nesezere. Naprosto ho chapu.
Kazdy si koupi,co mu ho vyhovuje a vyuziva dle potreb. Na tom nic neni. Uprimne receno, zabil bych ty dobytky, co si koupi silna auta a ohrozuji nase zivoty a stejne tak si vazim tech, kteri silna auta maji a k tomu dostatek rozumu, ze premysli a vyuzivaji potencial tam, kde ohrozuji jen sami sebe...
jezdeni mezi 2-3 tisici je opravdu normalni a nesere penize, ja tak jezdim, ale netrvdim, ze pod 2000 ot. znicim motor, delam to bezne.
:nazdravi:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

andy2214
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26.12.2010 16:26

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od andy2214 » 26.12.2010 16:40

S Mondeem tedy ještě zkušenost nemám, ale co se týče podtáčení, je to podle mně auto od auta. Určitě neplatí nějaké obecné pravidlo řídící se přesným počtem otáček. Řidič pozná, kdy se to autu už nelíbí a kdy jede zcela v pohodě. Nebo vy to nepoznáte? S OII 1.8TSI s kterou často jezdím, není absolutně žádný problém jet 50km/h po rovině na pětku a otáčky jen šolíchat jen někde málo nad 1000ot/min. Auto nijak neprotestuje, naopak, bez potřeby zrychlení je cokoli nad již zbytečné plýtvání benzínem. Řekl bych, že svůj díl na tom má i relativně vysoký kroutící moment už téměř od volnoběžných otáček.

Naopak mému dosavadnímu šestiválcovému BMW e46 320i 2.2l už takovýto způsob jízdy dělal problémy a bylo nutno jezdit o několik set otáček víc. Není pak divu že s takovým autem ( Škodovka ) jezdí lidé mimoměsto při povolených rychlostech se spotřebou jen lehce nad 5l/100km :bebng:

Tam kde jezdím s O na pětku 60km/h s minimální spotřebou jsem s BMW jezdil na čtyřku se spotřebou vyšší. Taktéž při jízdě do kopce to bylo znát - v Holešovičkách v Praze s O není žádný problém při 60km/h jet na 5.tku, BMW už by se v takovém případě dusilo, nejelo, plyn bych musel mít na podlaze, spotřeba by byla obrovská a motoru by to rozhodně neprospívalo což by bylo velice znát na jízdním projevu.

Takže opravdu auto od auta.. Ale myslím že každé auto zvládne jet zcela bez problémů pod 2000ot :wink:

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od ballu » 26.12.2010 17:08

Taky chápu, že zrovna, kdy je dlouhý týden před výplatou tak člověk šetří i na dojezdu na zbytek v nádrži. Netvrdím, že zákonitě se musí motor pod 2000 mordovat, je způsob udržování rychlosti, kdy motor o ničem neví. Znám v okolí dvě stejná auta , sice jiné značky, ale koupili si je dva kámoši. Dělají spolu, jezdí na dovolený atd. Mají najeto stejně po koupi, žádné opravy jen garančky s výměnou oleje a filtru. Jeden preferuje plácání motoru kolem 2000 ot, druhý točí kvalty, aby co nejrychleji dosáhl ustálenou rychlost na pátý kvalt. Ten, co to sem tam vytáčí, mu motor nebere pod 1200 ot a začne cukat, ten druhý je ve svém živlu, ale problém má, když ho chce vytočit, dušení, ztráta výkonu atd.. Teprve po vyhnání poslední pavučiny a změny mapy ŘJ, se dá i svižněji s nim předjíždět. To samé je i u Fordu, dvě stejná auta nejseu stejná. Mě 1,6 escort na 1500 ot střílel, cukal ale nad 3000 ot.se probral a od 4000 jako by ho něco nakoplo. Každý motor je jiný, jak je zajetý, v jakém režimu je zajetý. To mu pak i dává do vínku, jak se bude každý z nich chovat při určitých točkách. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

andy2214
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26.12.2010 16:26

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od andy2214 » 26.12.2010 17:14

Tak už u Felicie se chlubili tím, že řj motoru si nastavuje parametry sama podle způsobu jízdy. Takže určitě, když někdo auto častěji vytáčí, bude mít živější motor. Ale když někdo používá auto převážně ve městě.. Není důvod ho vytáčet víc než je nutné.. Ono stačí potom najet na nějakou magistrálu nebo dálnici a motor se prožene.. Já osobně třeba rád vytáčím motor až k omezovači při rozjezdech.. Ne z nuly ze semaforů, ale třeba z 20km/h.. U BMW to mělo totiž perfektní zvuk právě při překročení 3000 ot :)

Co se týká spotřeby jako takové, i když to auto zvládá, není vždy lepsí jet na vyšší stupeň na menší otáčky. To platí vyloženě jen v ustálené jízdě po rovince. Pokud člověk ale občas chce přidat, byť jen málo, vyplatí se i z pohledu spotřeby udržovat motor v trochu pružnějších vyšších otáčkách. To co potom díky nim ztratí doženě díky menší spotřebě při zrychlení. To se nebavíme o 50km/h na pětku ale třeba u rozdílu 50km/h na 3ku nebo 4ku.. Jakmile auto drtí před sebou nějako překážku, byť třeba sebemenší kopeček, je lepší mu dáv rezervu.

Ale to je o způsobu jízdy, zkušenostech každého a když to podmínky a auto dovolí, opravdu není problém jet třeba na 1200ot při 50km/h bez toho, aby mu to nějak škodilo.. Ten motor o tom ani neví :)

Uživatelský avatar
fleguso
.
.
Příspěvky: 2146
Registrován: 19.07.2010 08:12
Bydliště: Blansko

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od fleguso » 26.12.2010 18:18

Já se nechci nijak vykrucovat,ale nevím proč si furt berete na paškál 4000ot./min.Já sem psal,že se snažím netočit pod 2000,a jezdím mezi 3000-4500,a taky sem psal,že ten motor na 5ku v 50ce-proč ne :bebng:
Nyní:Mondeo ST220 V6 3.0 sedan blue performance
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od HmerX » 26.12.2010 18:32

fleguso : No, napíšeš, že motor i vytočíš a jsi "zlej" :dih: nekoukáme jen na spotřebu a neumíme řadit, jak se má :puke_r:
Kdyby jsme jezdili se stejným motorem, jak tady odborníci s manuálama, tak ty naše budou živější, budou na plyn líp reagovat, budou pružnější, protože na to budou zvyklé a opotřebení stejné jak ty jejich "volnoběhové" TO SI MYSLÍM to není poučka z manuálu, píšu opakuju svůj názor :!:
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

Uživatelský avatar
fleguso
.
.
Příspěvky: 2146
Registrován: 19.07.2010 08:12
Bydliště: Blansko

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od fleguso » 26.12.2010 19:00

Mě totiž připadne,že to moje Mondeo je od začátku zajetý ve vyšších otáčkách(to uznávám že to má vliv)a v nízkých se mu moc nelíbí.
Nyní:Mondeo ST220 V6 3.0 sedan blue performance
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od Ma.rt » 26.12.2010 19:52

ballu píše:Taky chápu, že zrovna, kdy je dlouhý týden před výplatou tak člověk šetří i na dojezdu na zbytek v nádrži. :
:mrgreen: to me pobavilo, ale copak snaha jezdit ekonomicky znamena, ze clovek ceka na vyplatu? ted kazdy remca, ze se zdrazil benzin o 2 koruny a ja vzdycky rikam, at se kazdy podiva, jak jezdi, tech 8 nebo 10% ma kazdy vetsinou rezervu, o co muze jezdit ekonomicteji. Mne osobne to docela bavi jezdit ekonomicky, ani ne kvuli tomu, ze mene propalim (i kdyz za rok to muze par tisicovek udelat), ale je to proste muj konicek :D
to ale neznamena, ze jezdim v nizkych otackach permanentne. Mimo mesto musim jet na takovych otackach, kolik dovoli petka, takze na dalnici jsem nekde mezi 3,5 a 4 tisici, jako kazdy dalsi.
S tim nastavenim RJ je to asi pravda, ja to ale moc nepozoruju, protoze kdyz vykon potrebuji, tak ten motor tocim, ale urcite ne pri konstantni rychlosti po rovine.
Myslim, ze uz jsme to tema hodne prekroutili. M.a.x.i.m.u.s si dovolil napsat, ze jezdi pod 2000ot., kdyz nepotrebuje vykon a hned se tu uz snad popadesaty rozebiraji extremni situace, kdy podtaceni vadi. A jsem si na 100% jist, ze on to moc dobre vi a nedela to... jen jste mu tu chteli ukazat, ze jste lepsi zavodnici a on si spatne vybral motorizaci. To je fakt demagogie... ted mi nekdo napise, na co jsem si ja kupoval 1.8mu, kdyz ten motor taky vytacim :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

goro
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 01.11.2009 21:40
Bydliště: Znojmo

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od goro » 26.12.2010 20:16

Tak tak. Pokud se motor dlouhou dobu nepodívá do nějakého spektra otáček, tak si pro ně ani tím pádem neaktualizuje adaptační tabulky a vzhledem ke stárnutí vozu a s tím souvidejícími změnami na čidlech a dalších součástech motoru, pak nefunguje tak jak by měl.
Ford Mondeo Kombi 2.0 107kW Ghia 2001

Uživatelský avatar
fleguso
.
.
Příspěvky: 2146
Registrován: 19.07.2010 08:12
Bydliště: Blansko

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od fleguso » 26.12.2010 22:15

Ale třeba já se necítím jako závodník jen proto,že jezdím na vyšší otáčky.Nejsem žádnej pirát silnic(z toho už sem vyrostl),žádný gumování na semaforech a nic podobnýho neprovozuji,jen se mi líbí ten zvuk a ta odezva mého auta.To jeprostě celý. :palec_nahoru:
Nyní:Mondeo ST220 V6 3.0 sedan blue performance
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od HmerX » 26.12.2010 22:21

Já někdy i závodim, proč by ne? Na co by mi jinak bylo auto s takovým výkonem ... A někdy jedu po městě na 4 ... tak jak jsem psal .... Ale proto, že někdy vytočím motor do maxima asi neumim jezdit :?
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

Uživatelský avatar
fleguso
.
.
Příspěvky: 2146
Registrován: 19.07.2010 08:12
Bydliště: Blansko

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od fleguso » 26.12.2010 22:45

Dnes jsem řekl manželce,že podle některých bych měl jít znovu do autoškoly, že prostě neumím jezdit a hlavně řadit,ta na mě vytřeštila oči(jezdím autem 17 let a mám najeto několik set tisíc kilometrů-neříkám že bez nehody),ona dělala papíry před cca 3mi roky a říkala mi,že klidně můžu jít,protože je tam učili to stejný-držet se nad 2000ot/min.Majitel autoškoly dělal instruktora i předrevolucí,od revoluce jede na soukromo(motorky,auta,náklaďáky,autobusy,profesáky a já nevím co všechno možný takže by o tommohl něco mál vědět).Tak nevím.Asi to prodám a budu jezdit MHD-určitě to někdo přivítá.
Nyní:Mondeo ST220 V6 3.0 sedan blue performance
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz

Příspěvek od HmerX » 27.12.2010 00:33

By mě zajímalo, jak by na toto tema reagoval hupino :huraa: jednou jsem s nim seděl v jeho ST200 :mrgreen: byl to mazec .... jezdim dost rychle ... ale to bylo .... :mrgreen:
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů