
SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK
- Rendy
- Nováček
- Příspěvky: 169
- Registrován: 09.12.2009 18:52
- Bydliště: střed moravy
Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK
Tak kluci a holky,možná to zde s tématem trochu souvisí,pečet kvality jakou jsme znali kulatá už neplatí,protože ji měl skoro každej a v únoru prý kontrola paliv děs a hrůza a tak platí nová nálepka pečet kvality a zatím ji má pouze benzina,eurooil,omv,shell jinak nikdo
viz http://www.dobrapumpa.cz

- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK
Tak to odpovídá tomu, že sem na stanici s pečetí kvality natankoval SHIT to snad je možný jen v Kocourkově ČR 

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Rendy
- Nováček
- Příspěvky: 169
- Registrován: 09.12.2009 18:52
- Bydliště: střed moravy
Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK
To tomason,smutné leč pravdivé,tady v tom státě je vše na ruby,naco máme nějakou podělanou čoiku,když zákazník nesmí ani tušit,kde se prodává bordel je mi z toho na blití



- sid
- Zkušený
- Příspěvky: 1097
- Registrován: 15.05.2009 00:06
- Bydliště: Brno
Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK
Zdravím , a jako kdo máte zkušenosti z palivy od Unicormu, teď co jezdím feldou tam občas beru, na výkonu to nepoznám, jen mám vždy pocit , že mi jde o fous nahoru spotřeba /Unicorm Brno Vinohrady/
Ford focus II 1,8 HB 2007


- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK
Smazaná zbytečná citace.Kóťa
Moj nazor: Ked natankujes pancovany benzin, tak to nie je tak ako u nafty, ze sa ti zalepi filter alebo vstrekovace a ostanej stat. Pridavaju tam, nico, co sice hori, ale nie tak kvalitne - nema to 95oktanov. Takze potom sa to prejavuje vyssou spotrebou.
Moj nazor: Ked natankujes pancovany benzin, tak to nie je tak ako u nafty, ze sa ti zalepi filter alebo vstrekovace a ostanej stat. Pridavaju tam, nico, co sice hori, ale nie tak kvalitne - nema to 95oktanov. Takze potom sa to prejavuje vyssou spotrebou.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- jednaminus
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 21.04.2008 14:59
- Bydliště: Brno
Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK
sid
na Vinckách u Unicorna tankuji téměř pravidelně (cca 1,5roku), problém s nějakým škubáním, nechutí do otáček atd zatím žádné.Před měsícem jsem zkoušel od benziny v Tišnově Vervu 100, změna ve výkonu žádná, na nádrž najeto o necelých 60km víc než obvykle, ale autu se to moc nelíbilo (sem tam mi svítila kontrolka motoru, což mohla být souhra náhod, ale po vyjetí a natankování normální 95 se to už neukázalo). S Vervou vyjetá pouze jedna nádrž (cca 52L), což na nějaký objektivní závěr není.
na Vinckách u Unicorna tankuji téměř pravidelně (cca 1,5roku), problém s nějakým škubáním, nechutí do otáček atd zatím žádné.Před měsícem jsem zkoušel od benziny v Tišnově Vervu 100, změna ve výkonu žádná, na nádrž najeto o necelých 60km víc než obvykle, ale autu se to moc nelíbilo (sem tam mi svítila kontrolka motoru, což mohla být souhra náhod, ale po vyjetí a natankování normální 95 se to už neukázalo). S Vervou vyjetá pouze jedna nádrž (cca 52L), což na nějaký objektivní závěr není.
nimbus silver mondeo combi 2.0 107kw 01 celoroční 8,6/100km
- sid
- Zkušený
- Příspěvky: 1097
- Registrován: 15.05.2009 00:06
- Bydliště: Brno
Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK
No tak to já mám trochu jinak poslední tři nádrže jsem bral tam a spotřeby mi šla skoro o litr
nahoru . Ano taky nemám pocit , že by bylo auto línější , ale v tomhle případě víc projedu než ušetřím . Já si s tankováních tam dám trochu voraz
nahoru . Ano taky nemám pocit , že by bylo auto línější , ale v tomhle případě víc projedu než ušetřím . Já si s tankováních tam dám trochu voraz
Ford focus II 1,8 HB 2007


- Infinter
- Zkušený
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 14.10.2009 11:53
- Bydliště: Pardubice
Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK
Marně jsem hledal tohle vlákno v rubcice pohonné hmoty. Myslím že by bylo vhodné ho tam přemístit
.
S & D Petrol - Zaječice - od natankování auto netáhne v nízkých otáčkách, motor má se při rozjezdu dusí. Never more


S & D Petrol - Zaječice - od natankování auto netáhne v nízkých otáčkách, motor má se při rozjezdu dusí. Never more



- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK
Kamarád,kolega z práce před 2 měsíci koupil Ford Mondeo 1.8 92 kw r.v.2008 diesel, dovoz Belgie .Zářil nadšením a spokojeností nad tím ,jak Mondeo krásně a hlavně za málo jezdí .Předtím měl Ford Mondeo ,1.8 92 kw r.v.asi 2003 ,ale benzín. Protože ví ,že mám díesla Forda ,tak přišla řeč i na naftu a já mu jednoznačně doporučil jedině Vervu .Samozřejmě si nechal poradit a bral jenom Vervu.Asi před týdnem mi povídá, že já vůl jsem si koupil diesla ,nějak mi to víc žere a asi budu mít něco s turbem nějak to hůř jede a taky mi to už dvakrát při studeným startu po 2 vteřinách běhu chcíplo.Tak jsme dumali nad nejrůznějšími závadami ,až mě napadla jedna věc ,které jsme ale ani jeden moc něvěřili ,natankovat jinou naftu .Povídá ,stejně potřebuju natankovat ,tak vezmu Agip diesel Tech. Druhý den, když jsem ho v práci potkal zase zářil štěstím
Říkal, že už po pár km auto zázračně ožilo a zase mu jezdí krásně. A jeho slova byla: už jedině Agip Tech diesel, který je ještě o dvě kč levnější. Jedná se o pumpu benzina Velešín, kde tankoval tu Vervu. No a já jsem si vlastně uvědomil až teď, že když mi odešlo u mého Fordu vloni čerpadlo, měl jsem v nádrži naftu Vervu z Velešína.... 


Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK
Jj, nejvetsi problem je proste v lidech, ktery zavazi benzinky a kteri na benzinkach pracuji...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK
Informace k používání bionafty (MEŘO, FAME) v naftových motorech vozidel
Bionafta je produkt vyrobený z rostlinných olejů (FAME – Fat Acid Methyl Esters – je obecná zkratka pro bionaftu vyrobenou z jakéhokoliv rostlinného oleje, MEŘO – MEthylestery Řepkového Oleje – je česká zkratka pro bionaftu vyrobenou z jednoho z rostlinných olejů, řepkového oleje), použitelný jako pohonná hmota pro naftové motory.
Na rozdíl od klasické nafty vyrobené z ropy, která je směsí uhlovodíků, tj. sloučenin uhlíku a vodíku, je bionafta směsí esterů mastných kyselin a kromě uhlíku a vodíku obsahuje ještě kyslík. To je důvodem nižšího energetického obsahu bionafty oproti klasické naftě cca o 14 % rel. (výhřevnost klasické nafty činí cca 43 MJ/kg, výhřevnost MEŘO činí cca 37 MJ/kg). Důsledkem je vyšší spotřeba paliva, menší výkon motoru a menší krouticí moment při provozu na bionaftu.
Vzhledem ke svému chemickému složení má bionafta horší termicko-oxidační stabilitu, tzn. že v horkém prostředí (palivové potrubí v blízkosti teplého motoru, tlakové čerpadlo, vstřikovače aj.) má tendenci polymerovat za vzniku nejprve viskóznějších, posléze lepkavých až pevných produktů, které tvoří úsady nebo nánosy na stěnách potrubí či armatur a dílů. Např. ve víceotvorových tryskách vstřikovačů moderních motorů, které mají velmi malé průměry, i 0,1 mm, může proto dojít k jejich částečnému (palivo se špatně rozprašuje a nedokonale hoří) nebo i úplnému ucpání. Proces tvorby zmíněných úsad probíhá nejrychleji v podmínkách, kdy je palivo vystaveno vyšším teplotám, a přitom je v klidu, tj. neproudí. To je nejčastěji situace po zastavení motoru, ohřátého na provozní teplotu. Vznik úsad z bionafty a skutečnost, že bionafta také snadněji rozpouští úsady již vzniklé v palivovém systému při přechodu z klasické nafty na bionaftu, vede k doporučení častěji měnit palivové filtry. Větší agresivita bionafty (větší rozpouštěcí schopnost) může být rovněž na závadu ve vztahu k lakovaným povrchům, se kterými se bionafta dostane do styku.
Na klasickou naftu nijak chemicky nepůsobí případně přítomná voda (vlhkost). Určité množství vody se v naftě rozpouští a nijak se neprojevuje, větší množství vody se od nafty odděluje jako spodní vrstva nebo kapky. Tato oddělená voda je už na závadu, protože může způsobit zadření čerpadel nebo vstřikovačů a kromě toho má korozivní účinky. Pro vodu v bionaftě platí totéž ale na rozdíl od klasické nafty voda s bionaftou za vyšších teplot chemicky reaguje. Jedná se o tzv. hydrolytické štěpení, při kterém se estery tvořící bionaftu rozkládají na korozivní kyseliny a alkohol (methanol). Proto je třeba dbát ve zvýšené míře na to, aby se voda do bionafty nedostala.
V každém motoru se určitá část paliva dostává skrze pístovou skupinu do motorového oleje. V případě bionafty je to více na závadu než v případě klasické nafty, protože bionafta v horkém oleji snadno polymeruje (viz výše) a olej se rychleji znehodnocuje. Je-li v motorovém oleji přítomna bionafta rozložená hydrolýzou, zvyšuje se rychle kyselost oleje, popř. se v něm hromadí nerozpustný a prakticky nemazající methanol. Doporučuje se proto při provozu na bionaftu zkrátit doporučené výměnné intervaly mazacích olejů na polovinu nebo na třetinu, při výměně oleje vyměnit i olejový filtr, event. dbát na doporučení výrobce vozidel.
Používání bionafty v zimních podmínkách má rovněž určitá omezení. Z bionafty se sice nevylučují pevné parafiny jako z klasické nafty při příliš nízkých teplotách, dochází však k jejímu zakalení a nadměrnému zvyšování viskozity („houstnutí“) při nízkých teplotách. Tento problém lze řešit předehříváním bionafty popř. systémem dvou palivových nádrží, přičemž nádrž na bionaftu je vyhřívaná. Obecně lze říci, že systém dvou nádrží ve vozidle, kdy jedna z nich (vyhřívaná) je určena pro bionaftu a druhá pro klasickou naftu, ve spojení s možností přepínání obou paliv po startu vozidla (start na klasickou naftu, po přepnutí provoz na bionaftu, před zastavením motoru vozidla opět přepnutí na klasickou naftu a tím propláchnutí palivových cest) je cesta, jak se vyhnout většině problémů při používání bionafty.
Z hlediska emisí škodlivin ve výfukových plynech není mezi klasickou naftou a bionaftou zásadní rozdíl. Při provozu na bionaftu nejsou ve spalinách prakticky vůbec zastoupeny sloučeniny síry ale mohou se objevovat některé kyslíkaté sloučeniny, např. zdraví škodlivé aldehydy.
Kvalitní bionafta má oproti klasické naftě lepší mazivost. To však neplatí, dojde-li k její tepelné destrukci, kdy přítomné úsady nebo vzniklé pevné nečistoty mazivost bionafty podstatně zhorší.
Výše uvedené platí v přiměřené míře i pro směsné nafty, např. směsi min. 30% bionafty v naftě a dokonce i pro současné klasické nafty s obsahem biosložky, kterou je právě bionafta. Samozřejmě, uvedené negativní i pozitivní vlastnosti bionafty se uplatňují úměrně k jejímu obsahu ve směsích s klasickou naftou.
Můj názor je, že pokud si to vynutí, bylo by ekologičtější, kdyby zemědělci nic
nepěstovali a parlament schválil, že ten přibližně navíc padesátník, dnes už celkem
od počátku to dělá cca korunu, budete platit jako dobrovolnou podporu za každý odebraný
litr přímo zemědělcům, budou doma, nebudou nic pěstovat a ekologii a vozidlum to pomůže.
To je můj úsměvný názor
s pozdravem
Ing. Jan Martínek
Key Account Manager
Construction&Industry
OMV Česká republika, s.r.o.
Na Vítězné pláni 4, 140 21 Praha 4
Mob.: + 420 731 130 571
Mailto : jan.martinek@omv.com
http : //www.omv.com
Bionafta je produkt vyrobený z rostlinných olejů (FAME – Fat Acid Methyl Esters – je obecná zkratka pro bionaftu vyrobenou z jakéhokoliv rostlinného oleje, MEŘO – MEthylestery Řepkového Oleje – je česká zkratka pro bionaftu vyrobenou z jednoho z rostlinných olejů, řepkového oleje), použitelný jako pohonná hmota pro naftové motory.
Na rozdíl od klasické nafty vyrobené z ropy, která je směsí uhlovodíků, tj. sloučenin uhlíku a vodíku, je bionafta směsí esterů mastných kyselin a kromě uhlíku a vodíku obsahuje ještě kyslík. To je důvodem nižšího energetického obsahu bionafty oproti klasické naftě cca o 14 % rel. (výhřevnost klasické nafty činí cca 43 MJ/kg, výhřevnost MEŘO činí cca 37 MJ/kg). Důsledkem je vyšší spotřeba paliva, menší výkon motoru a menší krouticí moment při provozu na bionaftu.
Vzhledem ke svému chemickému složení má bionafta horší termicko-oxidační stabilitu, tzn. že v horkém prostředí (palivové potrubí v blízkosti teplého motoru, tlakové čerpadlo, vstřikovače aj.) má tendenci polymerovat za vzniku nejprve viskóznějších, posléze lepkavých až pevných produktů, které tvoří úsady nebo nánosy na stěnách potrubí či armatur a dílů. Např. ve víceotvorových tryskách vstřikovačů moderních motorů, které mají velmi malé průměry, i 0,1 mm, může proto dojít k jejich částečnému (palivo se špatně rozprašuje a nedokonale hoří) nebo i úplnému ucpání. Proces tvorby zmíněných úsad probíhá nejrychleji v podmínkách, kdy je palivo vystaveno vyšším teplotám, a přitom je v klidu, tj. neproudí. To je nejčastěji situace po zastavení motoru, ohřátého na provozní teplotu. Vznik úsad z bionafty a skutečnost, že bionafta také snadněji rozpouští úsady již vzniklé v palivovém systému při přechodu z klasické nafty na bionaftu, vede k doporučení častěji měnit palivové filtry. Větší agresivita bionafty (větší rozpouštěcí schopnost) může být rovněž na závadu ve vztahu k lakovaným povrchům, se kterými se bionafta dostane do styku.
Na klasickou naftu nijak chemicky nepůsobí případně přítomná voda (vlhkost). Určité množství vody se v naftě rozpouští a nijak se neprojevuje, větší množství vody se od nafty odděluje jako spodní vrstva nebo kapky. Tato oddělená voda je už na závadu, protože může způsobit zadření čerpadel nebo vstřikovačů a kromě toho má korozivní účinky. Pro vodu v bionaftě platí totéž ale na rozdíl od klasické nafty voda s bionaftou za vyšších teplot chemicky reaguje. Jedná se o tzv. hydrolytické štěpení, při kterém se estery tvořící bionaftu rozkládají na korozivní kyseliny a alkohol (methanol). Proto je třeba dbát ve zvýšené míře na to, aby se voda do bionafty nedostala.
V každém motoru se určitá část paliva dostává skrze pístovou skupinu do motorového oleje. V případě bionafty je to více na závadu než v případě klasické nafty, protože bionafta v horkém oleji snadno polymeruje (viz výše) a olej se rychleji znehodnocuje. Je-li v motorovém oleji přítomna bionafta rozložená hydrolýzou, zvyšuje se rychle kyselost oleje, popř. se v něm hromadí nerozpustný a prakticky nemazající methanol. Doporučuje se proto při provozu na bionaftu zkrátit doporučené výměnné intervaly mazacích olejů na polovinu nebo na třetinu, při výměně oleje vyměnit i olejový filtr, event. dbát na doporučení výrobce vozidel.
Používání bionafty v zimních podmínkách má rovněž určitá omezení. Z bionafty se sice nevylučují pevné parafiny jako z klasické nafty při příliš nízkých teplotách, dochází však k jejímu zakalení a nadměrnému zvyšování viskozity („houstnutí“) při nízkých teplotách. Tento problém lze řešit předehříváním bionafty popř. systémem dvou palivových nádrží, přičemž nádrž na bionaftu je vyhřívaná. Obecně lze říci, že systém dvou nádrží ve vozidle, kdy jedna z nich (vyhřívaná) je určena pro bionaftu a druhá pro klasickou naftu, ve spojení s možností přepínání obou paliv po startu vozidla (start na klasickou naftu, po přepnutí provoz na bionaftu, před zastavením motoru vozidla opět přepnutí na klasickou naftu a tím propláchnutí palivových cest) je cesta, jak se vyhnout většině problémů při používání bionafty.
Z hlediska emisí škodlivin ve výfukových plynech není mezi klasickou naftou a bionaftou zásadní rozdíl. Při provozu na bionaftu nejsou ve spalinách prakticky vůbec zastoupeny sloučeniny síry ale mohou se objevovat některé kyslíkaté sloučeniny, např. zdraví škodlivé aldehydy.
Kvalitní bionafta má oproti klasické naftě lepší mazivost. To však neplatí, dojde-li k její tepelné destrukci, kdy přítomné úsady nebo vzniklé pevné nečistoty mazivost bionafty podstatně zhorší.
Výše uvedené platí v přiměřené míře i pro směsné nafty, např. směsi min. 30% bionafty v naftě a dokonce i pro současné klasické nafty s obsahem biosložky, kterou je právě bionafta. Samozřejmě, uvedené negativní i pozitivní vlastnosti bionafty se uplatňují úměrně k jejímu obsahu ve směsích s klasickou naftou.
Můj názor je, že pokud si to vynutí, bylo by ekologičtější, kdyby zemědělci nic
nepěstovali a parlament schválil, že ten přibližně navíc padesátník, dnes už celkem
od počátku to dělá cca korunu, budete platit jako dobrovolnou podporu za každý odebraný
litr přímo zemědělcům, budou doma, nebudou nic pěstovat a ekologii a vozidlum to pomůže.
To je můj úsměvný názor
s pozdravem
Ing. Jan Martínek
Key Account Manager
Construction&Industry
OMV Česká republika, s.r.o.
Na Vítězné pláni 4, 140 21 Praha 4
Mob.: + 420 731 130 571
Mailto : jan.martinek@omv.com
http : //www.omv.com
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK
Pěkný počteníčko,nevím jestli se smát nebo brečet... 

-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK
A nyní je to na 6% a chtějí to dát na 10% to pak ámen. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Nicco
- Zkušený
- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK
Docital som to dokonca a potvrdil som si moj nazor. Bionafta nie je ekologicka zalezitost, je to iba vyustenie polnohospodarskej/zemedelske loby. Ak sa im stat nepodvoli, zacnu vylievat mlieko po poliach a blokovat cesty. Nanestastie zamestnavaju vela potencionalnych volicov, hlavne na vidieku, ktory nemaju inu moznost kde pracovat - starsie rocniky zvyknute na "produktivitu" JRD/JZD. Novy Zeland ma najvykonnejsie polnohospodarstvo, prestali ich dotovat, slabi vymyzli, ostali iba konkurencieschopni. 

Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: SEZNAM NEKVALITNÍCH BENZINEK
Tři pumpy na Chrudimsku ředí benzin
Tři čerpací stanice na Chrudimsku prodávají ředěný benzin. Zjistila to Česká obchodní inspekce.
Řidičům v kraji hrozí poškození jejich aut. Česká obchodní inspekce vážně podezírá jednu společnost, že ve třech čerpacích stanicích na Chrudimsku ředí benzin. Zatím nechce prozradit, která to je.
„Jedná se o společnost, kterou nesmím jmenovat. Ve třech jejich benzinových pumpách na Chrudimsku už řadu měsíců nevycházejí rozbory, jak by měly. Podle všeho se nejedná o náhodné znečištění benzinu a nafty. Máme podezření, že společnost s pohonnými hmotami manipuluje,“ řekl Karel Nohejl, šéf České obchodní inspekce v Pardubickém a Královéhradeckém kraji.
Milionová pokuta nestačí
Policejní prezidium, pod které spadá útvar pro vyšetřování organizovaného zločinu, odmítlo poskytnout podrobnosti. „Policie z taktických důvodů tyto informace nesděluje,“ uvedla vrchní komisařka Dagmar Bednarčíková.
Obchodní inspekce společnosti udělila pokutu tři a půl milionu korun. „Firma se proti pokutě odvolala, takže správní řízení běží dál,“ řekl Nohejl.
Podle odborníků si řidiči mohou dlouhodobým používáním nekvalitního benzinu a nafty poškodit své auto. „Hrozí celá řada potíží – přicpání trysek, poškození zapalování, kvůli nekvalitnímu benzinu může odejít katalyzátor. Mohou se poškodit hlava motoru, válce i palivové vedení. To znamená výměnu motoru nebo jeho části, což není laciná záležitost. Doporučuji benzinové pumpy střídat nebo tankovat ve značkových stanicích,“ řekl Petr Krivčík z autoservisu Dryml v Rosicích.
Pokud bude z tohoto případu krácení spotřební daně někdo obviněn, hrozí mu pobyt ve vězení od šesti měsíců do tří let. Rozhodne-li soud, že šlo o krácení ve velkém rozsahu, hrozí pachateli až deset let za mřížemi.
Tři čerpací stanice na Chrudimsku prodávají ředěný benzin. Zjistila to Česká obchodní inspekce.
Řidičům v kraji hrozí poškození jejich aut. Česká obchodní inspekce vážně podezírá jednu společnost, že ve třech čerpacích stanicích na Chrudimsku ředí benzin. Zatím nechce prozradit, která to je.
„Jedná se o společnost, kterou nesmím jmenovat. Ve třech jejich benzinových pumpách na Chrudimsku už řadu měsíců nevycházejí rozbory, jak by měly. Podle všeho se nejedná o náhodné znečištění benzinu a nafty. Máme podezření, že společnost s pohonnými hmotami manipuluje,“ řekl Karel Nohejl, šéf České obchodní inspekce v Pardubickém a Královéhradeckém kraji.
Milionová pokuta nestačí
Policejní prezidium, pod které spadá útvar pro vyšetřování organizovaného zločinu, odmítlo poskytnout podrobnosti. „Policie z taktických důvodů tyto informace nesděluje,“ uvedla vrchní komisařka Dagmar Bednarčíková.
Obchodní inspekce společnosti udělila pokutu tři a půl milionu korun. „Firma se proti pokutě odvolala, takže správní řízení běží dál,“ řekl Nohejl.
Podle odborníků si řidiči mohou dlouhodobým používáním nekvalitního benzinu a nafty poškodit své auto. „Hrozí celá řada potíží – přicpání trysek, poškození zapalování, kvůli nekvalitnímu benzinu může odejít katalyzátor. Mohou se poškodit hlava motoru, válce i palivové vedení. To znamená výměnu motoru nebo jeho části, což není laciná záležitost. Doporučuji benzinové pumpy střídat nebo tankovat ve značkových stanicích,“ řekl Petr Krivčík z autoservisu Dryml v Rosicích.
Pokud bude z tohoto případu krácení spotřební daně někdo obviněn, hrozí mu pobyt ve vězení od šesti měsíců do tří let. Rozhodne-li soud, že šlo o krácení ve velkém rozsahu, hrozí pachateli až deset let za mřížemi.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů