Automaticka vs manualni klima FF II
- panther7
- Test driver
- Příspěvky: 2265
- Registrován: 15.04.2008 20:50
- Bydliště: PRAHA
Re: Automaticka vs manualni klima FF II
Já mám autom. klima a spokojenost sice sem nani nebazíroval, ale dali k tomu středovou konzoli (jako Trend X) cca za 12000 a OK, jinak v zimě mám stále auto AC OFF, takže jedu pouze na motor v zimě mě připadá zbytečnost klima.
- Maverick_cz
- Junior
- Příspěvky: 212
- Registrován: 26.06.2008 10:03
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticka vs manualni klima FF II
no mě by zase zajímalo, jelikož jsem to netestoval, jestli zrovna tahle klima dokáže i sama hřát. Né totiž všechny klimi dokážou i hřát. Ale podle toho, že když se zapne to červené tlačítko na max. ofuk předního skla + vyhřívání a přitom se právě automaticky zapne klimatizace, tak předpokládám, že i sama umí produkovat teplo. Ještě jsem to ale nezkoušel, jen jsem si vždycky zkusil hned na začátku šáhnout, ale to ještě žádný teplo nešlo. Hned takhle na začátku by ale stejně nešlo, takže nevím pořád nic.
Focus II Titanium X 2005, 3dv, 2.0 TDCi


- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Automaticka vs manualni klima FF II
Dokaze sama hriat, ale iba ak je zohriaty motor
.
Aj v zime je mozne jazdit v rezime A/C ON avsak, kurit zacne az ked to motor dovoli. Aspon u mna. Dovtedy je jedina vyhoda (ze vysusuje vzduch - ked sa niekomu auto zvnutra rosi).
Mna by skor zaujimalo, toto:
Hovori sa, ze aspon 1x za mesiac treba nechat na par minut spustenu klimu, aby sa premazali loziska kompresoru. Zaroven sa tvrdi (kedze kompresor aspon vseoebcne zopina okolo +4°C a viac), ze v zimnom obdobi na to treba zajst do podzemnych garazi.
Moja otazka znie, nestaci kompresoru na premazanie lozisk iba to, ze vysusuje vzduch? t.j. hocikedy (v lubovolnom pocasi, resp. lub. nizkej vonkajsej teplote) ked zapnem rezim A/C ON?
d.

Aj v zime je mozne jazdit v rezime A/C ON avsak, kurit zacne az ked to motor dovoli. Aspon u mna. Dovtedy je jedina vyhoda (ze vysusuje vzduch - ked sa niekomu auto zvnutra rosi).
Mna by skor zaujimalo, toto:
Hovori sa, ze aspon 1x za mesiac treba nechat na par minut spustenu klimu, aby sa premazali loziska kompresoru. Zaroven sa tvrdi (kedze kompresor aspon vseoebcne zopina okolo +4°C a viac), ze v zimnom obdobi na to treba zajst do podzemnych garazi.
Moja otazka znie, nestaci kompresoru na premazanie lozisk iba to, ze vysusuje vzduch? t.j. hocikedy (v lubovolnom pocasi, resp. lub. nizkej vonkajsej teplote) ked zapnem rezim A/C ON?
d.
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
Re: Automaticka vs manualni klima FF II
ale nezapne sa ti kompresor ked je menej ako 4st. A ono staci mat motor zohriaty na prevadzkovu teplotu a zopne aj klima. Len jasne ze zasa nei pri -20st.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
- ondraZ
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 13.05.2008 13:56
- Bydliště: Praha
Re: Automaticka vs manualni klima FF II
kdyz uz se tady porovnava digi/manual a koukam dost lidi tady ma gidisystem, mohli byste prosim nekdo vysledovat, jeslti vam to dela to same co mne(?): kdyz je system v cinnosti, ozyva se zevnitr takove jakoby chroupani (stejne jako kdyz prenastavuju teplotu nebo ofuky, jakoby nejake klapky nebo relatka nebo krokovy motorek). jenze mne se ty zvuky ozyvaji vicemene stale i kdyz prave nic neprenastavuju (s ruznou frekvenci, treba i jedno "chroupnuti" za pulminuty, nebo i casteji). za jizdy to samozrejme slyset moc neni, ale vsiml jsem si toho pri parkovani a stani na miste. co vy na to?
edit: totiz chtel bych porovnat s ostatnimi a zjistit, zda to u mne neni zpusobeno tim ze jsem demontoval ten motorek ktery ovlada klapku vnitrni cirkulace (protoze fungoval nejak divne a drzel klapku porad zavrenou...). jeslti kdyz jsem ho odstranil se ten system nesnazi nejak to treba vykompenzovat necim jinym.
edit: totiz chtel bych porovnat s ostatnimi a zjistit, zda to u mne neni zpusobeno tim ze jsem demontoval ten motorek ktery ovlada klapku vnitrni cirkulace (protoze fungoval nejak divne a drzel klapku porad zavrenou...). jeslti kdyz jsem ho odstranil se ten system nesnazi nejak to treba vykompenzovat necim jinym.
ford focus II turnier 1.6 16V 74kW rv 2005, najeto cca 100tkm
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Automaticka vs manualni klima FF II
jamaka:
No a napr. pri +7°C sa zopne kompresor ale kedy? Staci ze pustim A/C ON a mozem mat aj nastavenu teplotu napr. 20°C a kompresor pobezi alebo musim ma na klime nastavenu teplotu LOW?
d.
ondraZ:
nemam pocit, ze by som pocul nejake zvuky okrem prudenia vzduchu z klimy. najvacsi rozdiel je pri zapnuti vypnuti vnutorneho okruhu (resp. ked je vnutorny okruh zapnuty viac to huci ten vzduch) alebo ked dam fukat na predne sklo. Ale to vsetko je len zvuk rozdielnej intenzity prudenia vzduchu
No a napr. pri +7°C sa zopne kompresor ale kedy? Staci ze pustim A/C ON a mozem mat aj nastavenu teplotu napr. 20°C a kompresor pobezi alebo musim ma na klime nastavenu teplotu LOW?
d.
ondraZ:
nemam pocit, ze by som pocul nejake zvuky okrem prudenia vzduchu z klimy. najvacsi rozdiel je pri zapnuti vypnuti vnutorneho okruhu (resp. ked je vnutorny okruh zapnuty viac to huci ten vzduch) alebo ked dam fukat na predne sklo. Ale to vsetko je len zvuk rozdielnej intenzity prudenia vzduchu
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 866
- Registrován: 17.07.2008 13:31
Re: Automaticka vs manualni klima FF II
jj robi to aj mne ale ja som si myslim ze to su nejake cidla alebo ako pises ty ze to nejak miesa vzduch ale robi mi to len ked mam zapnuty klimu
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
Re: Automaticka vs manualni klima FF II
Anndy - nemusis ju mat nastavenu na LOW, musis mat len zapnutu klimu a musi byt teda aj prijatelna vonkajsia teplota.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
- truman
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 24.10.2008 14:12
- Bydliště: Opava-Komárov
Re: Automaticka vs manualni klima FF II
Klima je super věc a je jedno jestli automat nebo manual.Hlavně ať splní účel.
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: Automaticka vs manualni klima FF II
Když slyšíte ty zvuky, tak máte klimu v režimu auto nebo si sami nastavujete směr proudění. Já si nastavuju sám a nic slyšet není. Auto nepoužívám vůbec.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 866
- Registrován: 17.07.2008 13:31
Re: Automaticka vs manualni klima FF II
robi to len v rezime AUTOAhmed píše:Když slyšíte ty zvuky, tak máte klimu v režimu auto nebo si sami nastavujete směr proudění. Já si nastavuju sám a nic slyšet není. Auto nepoužívám vůbec.
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: Automaticka vs manualni klima FF II
No, tak to asi není co řešit, protože režim auto si sám nastavuje kam zrovna bude foukat. Už si to přesně nepamatuju, ale v manuálu je popsané kam a za jakých podmínek to fouká, takže to bude tím.
- Trans Am
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 29.03.2008 19:46
Re: Automaticka vs manualni klima FF II
Maverick_Cz a ostatni nechci rejpat a byt zbytecne prechytralej, ale kdyby jste si obcas precetli manual k uzivani pro majitele ford focus
tak se dovite proc i v zime zapinat klima
je mi jasne ze ne vsichni maji treba k ojetemu autu manual, jako treba muj kolega z prace ktery ho mel ve francouzstine takze vedel prt
Takze pro ty co nemaji manual ... Klima at uz digi nebo manual by se mela zapinat aspon jednou za mesic na minimalne 15 minut aby se udelala jakasi udrzba kompresoru a jinych casti klimatizace (tesnost kompersoru atd ...) a i v zime je klima uzitecna, protoze odmlzuje okna ... proto se u digi zapina pri zmacknuti tlacitka predni okno ...ne kuli tomu ze by klima umela topit (to opravdu neumi jak jsem tu nekde cetl
), ale aby se to okno co nejrychleji odmlzilo ... na topeni je pouze motor a nebo eventuelne vyhrejvani predniho okna. Jinak mival jsem manual a da se s tim zit, ale digi je digi .. clovek se opravdu nemusi starat treba kdyz v lete vjedete do lesa, tunelu nebo zajde slunicko tak zacit ladit, protoze v aute zacne bejt klada, pak zase vyjedete nebo slunicko vyjde a v aute je zase vedro a porad ladite a ladite ... digi si to ohlida sama, protoze ma jak teplotni cidla tak cidlo na palubni desce ktere hlida prave zminovanou intenzitu slunecniho zareni. Sorry za chytry reci, ale chtel jsem to tu jen osvetlit
a eventuelne pomoci tem co nevi.





Focus II 2007 Kombi 1.6b 74KW Tonic vložka K&N, Pružiny EIBACH Všechny světla Diodová
Focus I 2000 Kombi 1.8b 85KW Silver Kit K&N,
Mondeo MKII 1996 Notchback 2.0b 96KW Bílá Kit K&N, Výfuk z ST200
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS 110KW ostra vačka
Focus I 2000 Kombi 1.8b 85KW Silver Kit K&N,
Mondeo MKII 1996 Notchback 2.0b 96KW Bílá Kit K&N, Výfuk z ST200
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS 110KW ostra vačka
- Maverick_cz
- Junior
- Příspěvky: 212
- Registrován: 26.06.2008 10:03
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticka vs manualni klima FF II
v poho... nepřijde mi to jako rejpání i když jsem se na to zaměřoval při čtení, když si to hned na začátku tak pěkně avizoval ;o)))) ... s tím, jestli klima topí, nebo ne, to bylo ode mě otázka. A že některé klimi topit uměj, to mi řekl můj kantor na vejšce, takže tak. Nu a ještě podotknu, že manuál mám v Němčině ;o)
Focus II Titanium X 2005, 3dv, 2.0 TDCi


- Gromik
- Pokročilý
- Příspěvky: 930
- Registrován: 22.07.2008 08:46
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticka vs manualni klima FF II
Souhlasím s tím, že i s manuální klimou se dá žít - je to lepší než nic
Sám ji mám a v létě je to k nezaplacení. Je s tím sice trochu nastavování, ale důležitý je výsledek = chladí to
V létě to většiou řeším tak, že přijdu k rozpálenému autu, nastartuju, otevřu všechna okýnka a pustím ventilátor naplno. Tím se ven vytáhne horký vzduch a asi za půl minutky nasedám, zavíram okýnka a pouštím klimu s ofukem "na okno" (když mi fouká do obličeje, chytám děsnou rýmu), tak na druhý stupen ... po dalších pár minutách snižuji na "jedničku" a následně vypinam klimu a podle potřeby opět zapinam. S regulatorem teploty nehybu - je pořád "na studeno"
A k tomu zapínání klimatizace alespoň 1x měsíčně ... je to sice pravda, že by se měla takhle "profouknout" ... ale zároveň v manuálu píšou, že "Klimatizace pracuje, jen když je teplota vyšší než +4 ºC." ... což už teda dlouho nebylo


V létě to většiou řeším tak, že přijdu k rozpálenému autu, nastartuju, otevřu všechna okýnka a pustím ventilátor naplno. Tím se ven vytáhne horký vzduch a asi za půl minutky nasedám, zavíram okýnka a pouštím klimu s ofukem "na okno" (když mi fouká do obličeje, chytám děsnou rýmu), tak na druhý stupen ... po dalších pár minutách snižuji na "jedničku" a následně vypinam klimu a podle potřeby opět zapinam. S regulatorem teploty nehybu - je pořád "na studeno"

A k tomu zapínání klimatizace alespoň 1x měsíčně ... je to sice pravda, že by se měla takhle "profouknout" ... ale zároveň v manuálu píšou, že "Klimatizace pracuje, jen když je teplota vyšší než +4 ºC." ... což už teda dlouho nebylo

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti