Stránka 4 z 4
Re: samosvorny diferencial
Napsal: 30.05.2009 10:41
od TripleJay
Neni to Torsen, je to ich samostatny patent ATB. Ale ostatne co pises pren sedi...
Re: samosvorny diferencial
Napsal: 30.05.2009 10:50
od Bullitt
Jasně, přímo na Torsen jsou patenty, ale princip(konstrukce) tohoto bude asi podobná.
BTW: mám Torsen na 1:8 bugyně jako mezinápravovej, je to krásná sestava šnekových ozubení. Už jsem bugynu s ním koupil, jinak stojí novej 2,5k, takže ta cena na focuse není tak mimo

Re: samosvorny diferencial
Napsal: 30.05.2009 12:04
od munch
super tak ted sem dokonale zmatenej
foki řika že by nemusel pasovat a
TripleJay že by pasovat měl

píšou že by se měl jen vyměnit za standartní otevřenej: Focus models using the MTX75 gearbox. A direct replacement for the standard Ford open differential. Tak to bude asi potřeba ještě vykoumat jestli to vubec pujde než to objednam :/ ten starter by nešel předelat?
Re: samosvorny diferencial
Napsal: 30.05.2009 12:10
od TripleJay
No po technickej stranke ma
foki na 100% vacsi prehlad a vie co hovori... Ja len hovorim, ze som s nimi mailoval a konkretne som sa pytal ci diff pre 2.0 Focusa s MTX75 bude pasovat pre 1.8TDCi s MTX75. Na to odpovedali ze ano.
Co sa tyka toho startera, tak to ja netusim...

Re: samosvorny diferencial
Napsal: 30.05.2009 12:44
od fplisek
munch píše:super tak ted sem dokonale zmatenej
foki řika že by nemusel pasovat a
TripleJay že by pasovat měl

píšou že by se měl jen vyměnit za standartní otevřenej: Focus models using the MTX75 gearbox. A direct replacement for the standard Ford open differential. Tak to bude asi potřeba ještě vykoumat jestli to vubec pujde než to objednam :/ ten starter by nešel předelat?
Tebe by starter neměl zajímat, pokud si necháš převodovku svoují, přehodíš jen diferák a je.
Jak psal foki, že diferák je univerzální, to znamená, že by tento pasoval teoreticky na všechny motorizace
Re: samosvorny diferencial
Napsal: 30.05.2009 17:39
od foki
dneska jsem to zjistoval a diferak je jinej jen u RS . lisi se to zubama na tom prstenci ale ten jde vymenit . takze by to melo byt stejne
Re: samosvorny diferencial
Napsal: 30.05.2009 20:57
od munch
ok diky moc to jsem potřeboval slyšet

Re: samosvorny diferencial
Napsal: 30.05.2009 22:26
od foki
myslim u MTX75 , IB5 jsem nezkoumal
Re: samosvorny diferencial
Napsal: 01.06.2009 09:53
od Fokal
Taky o samosvoru pořád tak v koutku duše přemýšlím, ale řikám si, jestli to má k těm 170 konim smysl

Občas jsou situace, kdy bych dal království za to, abych ho tam měl

Ale při běžný jízdě taková situace skoro nenastane. Co jsem řídil RSo, sice jen na letišti, tak samosvor se nijak zvlášť neprojevil, jen jednou mi zatáhnul za volant při zrychlování
Takže zvažuju, jestli se na ST170 vůbec vyplatí. Láká mě to, že bych mohl jezdit zatáčky pod plynem a začít z nich zrychlovat dřív než s obyč diferákem. Nemluvě o tom, že bude určitě přínosnější pro jízdu na vodě a na sněhu.
Ani nevim, co jsem timhle příspěvkem chtěl vlastně říct

Jakej je váš názor? Koupit či nekoupit?
Re: samosvorny diferencial
Napsal: 01.06.2009 11:40
od yozefb
no neviem, co som cital recenzie na na RSko, nie som sice ziadny pretekar,
ale samosvorak mi pride na predny nahon trochu divny, hlavne koli tomu,
ze pod plynom sa ti riadenie "zasekne" vid:
autorevue.cz
Samosvor na přední ose ovšem není bůhvíjak dokonalým řešením. Laicky řečeno funguje v zásadě na principu „zaseknutí” poměru otáčení obou kol v určitém momentě, kdy máte nějak zatočený volant, na kola posílate nějaký výkon a vnitřní kolo začne mít tendenci se protáčet. To ovšem znamená, že diferenciál má v tu chvíli nejen vliv na to, kolik výkonu bude zatíženější kolo schopno přenést na silnici, ale i na to, kam vlastně vůz jede. Pokud máte vůz se samosvorem stále pod plynem, v podstatě nemůžete zatáčet volantem a tím korigovat směr jízdy. Pokud jste diferenciál zaseknuli ve špatné chvíli, s volantem zatočeným špatným směrem (např. daleko před apexem) a s plným plynem si nedáte pokoj, vůz vás vytáhne po tečně mimo silnici a volantem s tím bez síly kalifornského guvernéra nenaděláte prakticky nic. Dokud neuberete plyn, nezkorigujete své předchozí špatné pokyny. To mj. znamená, že takto vybavený vůz je třeba mnohem více řídit plynem, než je u předokolky běžné, což může být pro méně zkušeného řidiče, zvlášť zvyklého na předokolky s otevřeným difereniálem, velmi nezvyklé. Vzpomínám na řadu nehod prvního Focusu RS, kterého právě tímto způsobem posílali češí novinářti mimo silnici...
Re: samosvorny diferencial
Napsal: 04.06.2009 17:05
od tomin
Je fakt že v situacích kdy už samosvor spíná,tak korekce volantem bez ubrání plynu není možná a může se stát že letíš po tečně ven.
Jinak Quaife na st170 má p.Halala
[Přípona doc byla deaktivována a nadále nebude zobrazována.]
Re: samosvorny diferencial
Napsal: 04.06.2009 17:46
od karolkopictures
pekné a zaujímavé čítanie!